BenjaminDG
14-4-2012 22:19
Posts: 4605
Bwa mijn gemiddelde tijd was tussen de 2.05 en 2.10, dat is volgens mij niet zo slecht voor de 1ste kéér.
Als je kijkt naar de tijden die ze rijden in de NBC cup doe ik het niet zo slecht.
Daar zijn er ook teams die ook rond mijn tijd zitten of sommige zelfs nog slechter.
Maar ja het kan altijd nog beter, zeker nu dat deze volledig is omgebouwd zal het wel terug een hele aanpassing worden.
Dus hopelijk wordt ik dit jaar wat sneller.
Blijft vrij rijden hoor dus nog altijd voor het plezier.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-4-2012 om 22:23 uur.
Vlaanderen vrij!
ChielTZR
14-4-2012 22:20
Posts: 6016
Kunnen ze wel zeuren dat om je tijden etc en over het inhalen,
is toch ook gewoon tof dat je meedoet met dit apparaat?
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf
25-4-2012 19:54
Posts: 14999
ik vind het tof wat je allemaal maakt en knutselt. Maar was het niet leuker geweest om te gaan classicracen ofzo?:P dat spreekt mij nog enorm aan!
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG
25-4-2012 20:00
Posts: 4605
Zoals de NBC cup?
Daar moet motorblok and chassis gelijke nummers hebben.
In de categorie megabike (vier cillinders vanaf 920cc) mag de gsxr 1100W wel meerijden maar die is in zijn standaard vorm niet echt ideal.
Kwa vering en wegligging dan, vermogen is gelijk aan de eerst R1's.
Mja NBC cup is niet echt meer klassiek (of goedkoop).
Weet niet of er nog amateur race gebeuren zijn waar deze motorfiets wel toegelaten in.
En eerlijk gezegd ik doe nog liever wat vrijrijden voor ik ga 'racen', daar heb ik nog niet de ervaring voor.
Maar als de kans is om bv eens een race mee te rijden waar mijn motorfiets is toegelaten zal ik dat wel eens doen.
Denk maar aan straat races, buiten klassement meerijden,...
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-4-2012 om 20:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2012 om 22:33 uur.
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG
24-7-2012 12:08
Posts: 4605
Zondag gaan rijden op het circuit van Ecuyers.
Vrij technisch circuit met veel bochten, ik dacht eerst dat het ging tegen steken met mijn zware motor maar is mij toch nog goed bevallen
GSX-R begint steeds beter te rijden (vermogen en rijden zelf).
Had hier sproeiers 220 gestoken en draait al een stuk beter.
Volgend weekend is mettet.
Filmpjes volgen
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2012 om 22:01 uur.
Vlaanderen vrij!
pompower
24-7-2012 12:14
Posts: 1777
www.basvanloenen.nl
JB1
24-7-2012 12:19
Posts: 14881
Waarom investeer je niet even in een afstelsessie op een testbank?
Heb je 'm echt goed voor een circuitsesse
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG
24-7-2012 12:26
JB1
24-7-2012 12:47
Posts: 14881
Dan rijd je een paar circuitsessies met een niet lekker afgestelde motor, lijkt mij nog een stukje duurder dan een testbanksessie?
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77
24-7-2012 14:58
Posts: 29286
Leuk die foto's!
BenjaminDG
24-7-2012 21:59
Posts: 4605
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dan rijd je een paar circuitsessies met een niet lekker afgestelde motor, lijkt mij nog een stukje duurder dan een testbanksessie?
Slecht afgesteld is een groot woord, ben nu aan het fijn afstellen.
Derbij tis geen 2takt brommer die op 1,2,3 vastloopt.
Motor loopt nu redelijk goed door in de hoge toeren, wat bij bij sproeier 190 niet deed.
Zit nu sproeier 220 is en loopt al redelijk, bougiekleur is licht beige.
Dus 230 zal wel goed zitten, als hij toch iets te rijk loopt compenseer ik dat met ethanol toevoeging.
Acceleratiepomp staat nu ook afgesteld voor lagere toeren want onder de 4-5 toeren gebeurde er niks.
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG
25-7-2012 22:34
Posts: 4605
Hier is al 1 filmpje, wel met zicht richting de achterkant.
VIDEO
Vlaanderen vrij!
kenny77
25-7-2012 22:43
Posts: 29286
leuk
het gaat steeds sneller.
pompower
25-7-2012 23:49
Posts: 1777
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hier is al 1 filmpje, wel met zicht richting de achterkant.
filmpje (YouTube)
al kd?
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG
26-7-2012 0:31
Posts: 4605
Soms wel soms niet, kneedown is niet echt een doel voor mij.
Remtechniek,rijlijnen,bochtensnelheid, constante rondes rijden, gasbeheersing,vering zijn vele malen belangrijker dan dat knietje proberen leggen.
Van dat knietje leggen ga je niet sneller hoor
Vlaanderen vrij!
JB1
26-7-2012 0:33
BenjaminDG
26-7-2012 0:39
Posts: 4605
Zeggen ze, voetsteunen die de grondraken of de band die wat begint te zwabberen wanneer je op de rand rijdt zijn ook goede indicatoren
Alhoewel bij mijn motor de voetsteunen wel redelijk hoog zitten omdat te gebruiken.
Maar als ik zie hoe sommige naast die motor gaan hangen om toch persé die knie te kunnen leggen voor de foto's ben je eigenlijk niet goed bezig.
Daarom doe ik het nog niet, ik ga er wel al naast hangen maar ik ga niet mij forceren om toch die knie te kunnen leggen.
Vlaanderen vrij!
JB1
26-7-2012 0:48
Posts: 14881
Liever het knietje dan aan de grond, zwabberen of schrapende voetsteunen heb ik het niet zo op.
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG
26-7-2012 9:27
Posts: 4605
Mja eerst goed leren rijden en dan knietje leggen, niet andersom.
Ander filmpje
VIDEO
Vlaanderen vrij!
kpotmake
26-7-2012 17:56
Posts: 3065
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Mja eerst goed leren rijden en dan knietje leggen, niet andersom.
Ander filmpje
filmpje (YouTube)
zo is het precies, knie aan de grond moet gevolg zijn van een snelle bocht, en niet andersom
gave motor trouwens!
waar ga je meestal rijden? of gewoon ergens waar het uitkomt
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 26-7-2012 om 17:59 uur.
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Frysk
26-7-2012 18:08
Posts: 34930
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Liever het knietje dan aan de grond, zwabberen of schrapende voetsteunen heb ik het niet zo op.
Doe het bij m'n VFje anders wel, steken van die boutjes uit aan de onderkant van de voetsteunen en die schrapen dan over de grond als ik scheef ga
giggitybyte
Royal Club
26-7-2012 19:53
Posts: 60390
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Doe het bij m'n VFje anders wel, steken van die boutjes uit aan de onderkant van de voetsteunen en die schrapen dan over de grond als ik scheef ga
dan is de grondspeling van je VF te gierig of zitten je stepjes te laag.
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake
26-7-2012 20:01
Posts: 3065
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
dan is de grondspeling van je VF te gierig of zitten je stepjes te laag.
hoeft niet per se
bij erg veel standaard motoren kun je de stepjes aan de grond rijden, heb je vaak geen last van omdat ze schuin naar achteren weg kunnen klappen
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG
26-7-2012 22:03
Posts: 4605
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
zo is het precies, knie aan de grond moet gevolg zijn van een snelle bocht, en niet andersom
gave motor trouwens!
waar ga je meestal rijden? of gewoon ergens waar het uitkomt
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 26-7-2012 om 17:59 uur.
De lokale circuits hier wat in de buurt:
Mettet
Zolder
Croix
Ecuyers
Misschien in augustus op assen met motorsportschool zolder.
Francorchamps is nog voorlopig te duur.
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG
30-7-2012 19:03
Posts: 4605
Dit weekend gaan knallen op het circuit met mettet.
Normaal gezien 2 dagen maar door de regen en een tragisch voorval heb ik zaterdag niet veel gereden.
Zondag was het wel mooi weer en kon ik de 1100 eens goed opengooien.
VIDEO
Gaat steeds beter vindt ik
Vermogen op het rechte stuk is er zeker want ik denk dat er zelfs niemand mij heeft ingehaald daar
Topsnelheid in 2de versnelling (als de teller juist is tenminste) bedraagt bijna 180.
Hoogste snelheid die ik durfde halen (wegen remvloeistof en het voorval van de dag ervoor) was tussen 210-220.
Alleen begon mijn remvloeistof wat te koken denk ik want na een tijdje werd de remkracht minder
Deze remvloeistof kwam wel uit de hubo/gamma dot4, zou remvloeistof van een goed merk zoveel verschil maken?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-7-2012 om 19:07 uur.
Vlaanderen vrij!