Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Suzuki GSX750R Circuit moto (in wording)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Suzuki GSX750R Circuit moto (in wording)
Geplaatst door BenjaminDG op 20-10-2010 20:36
Hits Deze gallery is 12965 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki GSX750R (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart/grijs / 1992
Opgegeven max. vermogen 135 pk / 99 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Croix 23 april 2012 [Toon slechts deze afbeelding]
Ecuyers 22 juli [Toon slechts deze afbeelding]
Huidige staat [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 3-4-2011 21:56 Print reply

Posts: 4605
Zeker voor nederlanders, ik woon nogal redelijk dicht tegen de hollandse grens en we moesten toch een goede 200km rijden.

Maar dat heb je er wel voor over hé

Is ook nog één van de weinige circuits waar ze niet kijken naar geluidsnormen



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2011 om 21:57 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 3-4-2011 21:57 Print reply

Posts: 6733
Nice!

Zijn dat snelle circuits? Wat voor snelheden haal je?
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 3-4-2011 21:58 Print reply

Posts: 29286
Ja op zich zou ik er niks op tegen hebben om dat voor een keer te doen.
Vind het helemaal niet erg om een stukje te rijden.

Maar voor regelmatiger zou ik dan net wat dichter bij huis gaan, in mijn geval circuit zolder, is maar 25min rijden ofzo.

 
BenjaminDG 3-4-2011 21:59 Print reply

Posts: 4605
Maximum snelheid dat je zou kunnen halen op het rechte stuk zit rond de 200-220.

Maar is zeker geschikt voor supermotards, er reden toch een stuk of 4-5 mee en die kwamen goed van hun plaats daar

Wat je niet haalt op het rechte stuk win je door het betere rem- en bochten werk, zeker voor sm's

Clastres is ook een goed circuit voor supermotards.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2011 om 22:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 3-4-2011 22:17 Print reply

Posts: 6733
Hmm ok, lijkt me wel echt vet ja. Beetje supersports pesten :P
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 3-4-2011 22:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


als er ergens iets slipt van de motor (in het blok of achterband die slipt op de rol) dan krijg je een foutieve waarde.

In mijn geval slipt de achterband een klein beetje over de rol, daarom dat het gemeten vermogen 96pk is.

Achterwiel pk zou rond de 106 moeten zijn.

Meer uitleg staat hier: http://www.motor-for...ist_message/12581519

De meeste eigenaars van testbanken nemen rond de 12% vermogen verlies van krukas naar achterwiel.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-2-2011 om 18:52 uur.

bij veel testbanken wordt het verlies gemeten wat je in je aandrijving hebt

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 18-4-2011 22:24 Print reply

Posts: 4605
Nog een filmpje gevonden dat mij pa heeft gefilmd vanuit zijn Suzuki VX800.

Het stuk dat zijn zuiger een 'lichte aanraking' had met de inlaat kleppen staat er niet op

http://www.youtube.c...ture=player_embedded

Schade valt mee op het eerst zicht:











Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-4-2011 om 22:26 uur.
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 18-4-2011 22:37 Print reply

Posts: 8825
zo..

die is kapot
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Kurzel 18-4-2011 22:39 Print reply

Posts: 2369
Foto van die drijfstang maar even opgeslagen..

Zo zie je zegelukkig niet zo vaak
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Gerard1793 18-4-2011 22:42 Print reply

Posts: 4006
Holy shit

Hoe krijgt ie dat voormekaar?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
BenjaminDG 18-4-2011 22:44 Print reply

Posts: 4605
Nokkensas ketting spanner was versleten, maar mijn vader had nog een systeem gemaakt waardoor hij de ketting nog wat verder kon spannen (te ver blijkbaar).

We vermoeden dat de spanner is afgebroken waardoor de inlaat klep te lang is blijven open staan en de zuiger raakte.

Doe dit bij 6000 toeren per minuut op het rechte einde van croix en je kan je voorstellen dat mijn vader een beetje schrik had

Staat al een 'nieuwe' cilinder op en kan weer knallen de 9de mei op croix.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-4-2011 om 22:49 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-4-2011 23:21 Print reply

Posts: 9841
nou ik heb al veel motoren gezien met distributieschade, en die zagen er niet zo uit.
Dus ik vraag me af of dit een kwestie is van alleen even de kleppen raken.
Lijkt er meer op dat de zuigersnelheid te hoog is geworden waardoor die een beetje gedesintegreerd is.

 
Too cool for school!
Paul de Salmiakbal 18-4-2011 23:26 Print reply

Posts: 5285
Ik krijg spontaan de neiging mn brommer maar weer eens te onderhouden
 
BenjaminDG 18-4-2011 23:29 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nou ik heb al veel motoren gezien met distributieschade, en die zagen er niet zo uit.
Dus ik vraag me af of dit een kwestie is van alleen even de kleppen raken.
Lijkt er meer op dat de zuigersnelheid te hoog is geworden waardoor die een beetje gedesintegreerd is.



De inlaat kleppen zijn wel kompleet kapot, terwijl de uitlaat kleppen nog redelijk intact zijn.
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-4-2011 0:53 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


De inlaat kleppen zijn wel kompleet kapot, terwijl de uitlaat kleppen nog redelijk intact zijn.


maar dat wil toch niet zeggen dat het in die volgorde is gegaan? het kan toch ook zijn dat een deel van de zuiger is losgekomen, en daarna pas tegen de openstaande inlaatkleppen heeft staan bonken...

ik zeg ook niet dat je verhaal niet klopt maar er zijn altijd andere mogelijkheden, en ik heb zelden gezien dat een zuiger finaal aan vellen ligt door een distributieprobleem. Als ik zie hoe krom die drijfstang is, heeft er toch iets flink scheef gezeten in de verbrandingsruimte van flink formaat... eerder een stuk zuiger dan een klep.

Maargoed, werk het meest met motoren uit auto's...die hebben iets lagere toerentallen (hoewel die ook stuklopen bij 6k ) en misschien is forser materiaal dan een motortje.

Van de andere kant is schadediagnose wel een klein beetje mijn vak dus ik vind het altijd interessant

Ik zie iig niet vaak een zuiger die uit elkaar klappert, ondanks een forse tik van de kleppen (zelfs kleppen die gewoon haaks op de zuiger staan wordt een klep nog eerder fijngedouwd dan dat de zuiger in stukken klappert)


 
Too cool for school!
BenjaminDG 15-5-2011 17:49 Print reply

Posts: 4605
Vorige maandag nog eens gaan rijden op Croix en Ternois met GD motordag.

Tevens ook de test voor mijn nieuwe achterbrug, andere voorvork instelling en Gopro HD960 camera.

http://www.youtube.com/watch?v=roa59UlZU3Y

Was een leuke dag, alleen jammer dat ik tijdens de laaste ronde van de voorlaaste sessie in de grindbak gereden ben en gevallen
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 15-5-2011 18:17 Print reply

Posts: 29286
Wel mooie kwaliteit film.
 
Pushpin 15-5-2011 18:18 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wel een redelijk stukje rijden voordat je daar bent.

maar het hoeft niet lang te duren :P
 
Pushpin 4-6-2011 18:10 Print reply
Posts: 841
mooi kenteken!

(lees: Donald Duck)
 
BenjaminDG 10-10-2011 21:38 Print reply

Posts: 4605
Daar gaat hij dan:





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-10-2011 om 21:39 uur.
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 13-10-2011 22:34 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


maar dat wil toch niet zeggen dat het in die volgorde is gegaan? het kan toch ook zijn dat een deel van de zuiger is losgekomen, en daarna pas tegen de openstaande inlaatkleppen heeft staan bonken...

ik zeg ook niet dat je verhaal niet klopt maar er zijn altijd andere mogelijkheden, en ik heb zelden gezien dat een zuiger finaal aan vellen ligt door een distributieprobleem. Als ik zie hoe krom die drijfstang is, heeft er toch iets flink scheef gezeten in de verbrandingsruimte van flink formaat... eerder een stuk zuiger dan een klep.

Maargoed, werk het meest met motoren uit auto's...die hebben iets lagere toerentallen (hoewel die ook stuklopen bij 6k ) en misschien is forser materiaal dan een motortje.

Van de andere kant is schadediagnose wel een klein beetje mijn vak dus ik vind het altijd interessant

Ik zie iig niet vaak een zuiger die uit elkaar klappert, ondanks een forse tik van de kleppen (zelfs kleppen die gewoon haaks op de zuiger staan wordt een klep nog eerder fijngedouwd dan dat de zuiger in stukken klappert)





maar het is ook net hoe je er mee door bent gereden, en hoe lang,

als dit tijdens een race is zou hij misschien iets gehad kunnen hebben van: ah, hij loopt nog, misschien dat ik de finish nog net kan halen,
en ondertussen een paar losse klepschotels, die bij elke omwenteling weer een hoek in je zuiger/ kop stampen, kan dat weer zorgen voor een zuiger die op het laatst in 2en breekt, en zo je drijfstang ook naar de volgende wereld helpt

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 13-10-2011 om 22:35 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 14-4-2012 20:33 Print reply

Posts: 4605
Nog een filmpje gevonden van vorig jaar op zolder.

Toen reed ik nog rond met de rommel powerfilters.


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 14-4-2012 20:46 Print reply

Posts: 60390
je wordt wel aan alle kanten voorbij gereden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 14-4-2012 22:00 Print reply

Posts: 4605
Ja das wel waar, was ook de 1ste kéér op zolder toen en mijn motor reed ook niet al te best.

Was die dag ook wat later dus briefing had ik ook gemist en deze gsxr was ook nog mijn straatmoto. Een valpartij wou ik dan ook graag vermijden.

Heb er ook een paar kunnen inhalen hoor maar het niveau bij MSSZ ligt een pak hoger dan bij andere organisaties.

Dus iemand zonder circuit ervaring moet hier niet gaan rijden, zijn ook maar 2 categoriën bij mssz.

Minder-snel en snel.

Beetje stom in mijn ogen maar ja.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-4-2012 om 22:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 14-4-2012 22:14 Print reply

Posts: 60390
smoesjes
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved