70malossi |
16-3-2011 18:25 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n00n
[...]
Kom eens met een tegen argument dan?
Ben wel benieuwd of je denkt meer verstand ervan te hebben!
Ik denk er idd meer verstand van te hebben!!!
En niet alleen van wat ik op t subaru forum lees
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Joel_koningslust |
16-3-2011 18:28 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n00n
[...]
Kom eens met een tegen argument dan?
Ben wel benieuwd of je denkt meer verstand ervan te hebben!
mischien even zijn project bekijken. lijkt me duidelijk dat hij er iets meer verstand van heeft dan jij
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
70malossi |
16-3-2011 18:33 |
Posts: 4176 |
Tell it like it is!
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
n00n |
16-3-2011 18:35 |
Posts: 126 |
Hehe, daarom ben ik ook terug gekomen opt forum, stelletje happers!
Niemand weet van elkaar hoeveel kennis je bezit. Dit is een eindeloze discussie!
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
70malossi |
16-3-2011 18:39 |
Posts: 4176 |
Ik weet wel hoeveel kennis jij ervan hebt, als ik zie wat je hier neer kalkt.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
-Bart-92- |
16-3-2011 19:24 |
Posts: 226 |
Hot
|
|
15-3-2011 : Rijbewijs B gehaald :D 28-11-2011 A gehaald :D |
|
n00n |
16-3-2011 19:50 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
Ik weet wel hoeveel kennis jij ervan hebt, als ik zie wat je hier neer kalkt.
Wat is hier niet waar aan dan?
Want daar heb ik je nog steeds niet over gehoord.
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
ronaldt |
16-3-2011 20:10 |
Posts: 2735 |
waar heb je die spatlappen/ mudflaps vandaan?
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
n00n |
16-3-2011 20:12 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
waar heb je die spatlappen/ mudflaps vandaan?
Op e-bay zijn deze vrij goedkoop te krijgen.
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
70malossi |
16-3-2011 20:58 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n00n
Onder de 400/450 kunnen ze nog wel hebben.
Ga je er boven zou ik me toch maar eens afvragen of je er niet beter andere kleppen, zuigers en drijfstangen kan gaan monteren.
Maar wat leuke upgrade als 3' pijp van voor tot achter zonder cat, grotere turbo, FMIC, en grotere injectoren en de ecu opnieuw mappen, heb je al heel wat!
Wil je het nog gekker maken, zou ik toch voor een closed deck blok kijken en alles gaan vervangen met wat sterker spul.
Ten eerste is t zwakke punt bij de drang naar vermogen niet de motor maar de bak.Wil je meer dan 350 pk kom je bijna niet onder een 6 bak uit.liefst met dccd.
Om 400 tot 450 pk te krijgen moet je alles uit de kan halen met een td06-20g,en dus ook op een hoge druk rijden.Een standaard gtt 2.0 open deck gaat dat dus niet volhouden.370a380 is echt wel de max.
Een 3" pijp heeft pas zin boven de 350 pk!
Met een fmic zit je zon 300 rpm later op boost.wil je dat wel? kost je nl aan drivability.
fcd is pas vabaf een 450 een must, daaronder kun je t met een scd ook af.Kleppen kunnen veel vermogen aan.Winst haal je meer uit de nokkenassen.Zoewieso shimless buckets gebruiken.
Drijfstangen zijn ook niet t zwakke punt,maar juist de drijfstanglagers.Die liggen er bij een standaard 218 pk blok bij misbruik al zo uit.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
n00n |
16-3-2011 21:01 |
Posts: 126 |
Heb hier bijna niets aan toe te voegen.
Ik zou zelf ook eerder kiezen voor een grotere intercooler (Zoals op de STI bv) dan een front mount.
Over de 6 bak heb je inderdaad ook gelijk.
Zoals ik zei, dan moet je wel voor een closed deck, wil je het meest halen uit de TD06, moet je ook wel voor andere injectoren en mapping.
Grotere pijp heeft altijd wel een beetje zin, maar des te meer pk, des te meer je er uit zal halen.
Rest heb je inderdaad gelijk in.
Zou trouwens zowiezo liever als je meer pk's wil halen een sti blok erin leggen ipv standaard GTT.
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
70malossi |
16-3-2011 21:06 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n00n
Grotere pijp heeft altijd wel een beetje zin, maar des te meer pk, des te meer je er uit zal halen.
quote]
een 3" kost mij 6 pk ten opzichte van 3" bellmouth lopend en blijvend naar 2,5.
zoals ik al zij een 3"heeft pas zin boven de 350 pk
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
n00n |
16-3-2011 21:16 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n00n
Grotere pijp heeft altijd wel een beetje zin, maar des te meer pk, des te meer je er uit zal halen.
quote]
een 3" kost mij 6 pk ten opzichte van 3" bellmouth lopend en blijvend naar 2,5.
zoals ik al zij een 3"heeft pas zin boven de 350 pk
Hmm ja, je zit natuurlijk wel mee dat de motor enigsinds tegendruk moet hebben. Te grote pijp zal die misschien te weinig druk hebben? Correct me if i'm wrong.
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-3-2011 21:19 |
Posts: 9841 |
jullie praten allemaal bullshit met jullie forumkennis.
gvd wie van jullie heeft zn poten wel eens vies gemaakt aan die onderdelen die jullie allemaal zo mooi kunnen opnoemen? Hans schroeft alleen alles los om het blauw te spuiten of het te poetsen.
|
|
Too cool for school! |
|
n00n |
16-3-2011 21:26 |
Posts: 126 |
Motorvoertuigen techniek MBO niveau 4 leerjaar 3 / Managment. Goeie morgen!
Krijg er meer theoretische kennis ingestampt.
Wordt omgeschoold tot een fucking vonkenvreter.
Krijg meer electro dan een electricien.
Gelukkig heb ik daarom ook Management gekozen ipv Technisch Specialist.
|
|
Sata Lasissa! Pedal to the metal! |
|
70malossi |
16-3-2011 21:52 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
jullie praten allemaal bullshit met jullie forumkennis.
gvd wie van jullie heeft zn poten wel eens vies gemaakt aan die onderdelen die jullie allemaal zo mooi kunnen opnoemen? Hans schroeft alleen alles los om het blauw te spuiten of het te poetsen.
Losschroeven is loschroeven,of je t nou doet om t te poetsen of om een beetje interesant te doen op een forum over hoeveel verstand je ervan denkt te hebben.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
steef ts70xk |
16-3-2011 21:58 |
Posts: 3244 |
Ding is bij ems geweest dus vlink gekieteld..
Toekomst is STI topmound IC en mis een vf35 turbo.. een front mount hoef ik niet.. je zit met groter turbo gat..
Die open luchtfilter is er al een tijd van af aangezien ik het niet vertrouw..
De spatlappen komen vanuit engeland geloof ik was een groeps aankoop
Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 16-3-2011 om 22:00 uur.
|
|
|
|
70malossi |
16-3-2011 22:08 |
Posts: 4176 |
een td-04 met volledig open uitlaat en een ecutek kuur haalt maximaal 280 pk.Maakt niet uit wat je er nog allemaal meer aan doet,die turbo kan gewoon niet meer leveren.
ook niet op meer druk,t enigste wat ie dan doet is warme lucht rond pompen.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-3-2011 23:00 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
Ding is bij ems geweest dus vlink gekieteld..
Toekomst is STI topmound IC en mis een vf35 turbo.. een front mount hoef ik niet.. je zit met groter turbo gat..
Die open luchtfilter is er al een tijd van af aangezien ik het niet vertrouw..
De spatlappen komen vanuit engeland geloof ik was een groeps aankoop
Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 16-3-2011 om 22:00 uur.
wat maakt dat turbogat uit? Lopen die dingen zo slecht als er geen boost is? Of scheelt dat een halve seconde op je rondetijd?
Als je turbolag belangrijk vindt, moet je een kleinere turbo nemen dat is wat ik doe, en dat is omdat ik vaker in dat 'gat' zal rijden, dan vol vermogen, dus leg ik mijn focus op het gebied waar ik daadwerkelijk in ga rijden.
Vermogen is overschat, en ik denk dat je dat pas beseft als je met 25pk en 3 versnellingen alles om je heen eruittrekt.
|
|
Too cool for school! |
|
Rens |
16-3-2011 23:02 |
Posts: 6863 |
het is ook zo dat je met een enorme intercooler een respons tijd verliest. Dat enorme volume dat er extra is moet wel op druk komen.
Ja of de turbo er op aanpassen
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Frysk |
16-3-2011 23:05 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat maakt dat turbogat uit? Lopen die dingen zo slecht als er geen boost is? Of scheelt dat een halve seconde op je rondetijd?
Als je turbolag belangrijk vindt, moet je een kleinere turbo nemen dat is wat ik doe, en dat is omdat ik vaker in dat 'gat' zal rijden, dan vol vermogen, dus leg ik mijn focus op het gebied waar ik daadwerkelijk in ga rijden.
Vermogen is overschat, en ik denk dat je dat pas beseft als je met 25pk en 3 versnellingen alles om je heen eruittrekt.
PK's zeggen niks zonder een bult koppel, waarom denk je dat ik zo verslaafd ben aan diesel ?
Wel eens in een vrachtwagen flink hard opgetrokken ?
Dingen wegen leeg 16 ton maar trekken een 1.8 golf benzine eruit.. totdat je schakelen moet en dat duurt flink lang bij een vrachtauto.
|
|
giggitybyte |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-3-2011 23:09 |
Posts: 9841 |
koppel maakt vermogen he... jammer dat ook de turbomotoren tegenwoordig veel toegespitst zijn op vermogen, terwijl het mooie van een turbo juist is dat je er koppel mee kunt genereren.
en als je op koppel loopt, heb je opeens een stuk minder gezeur met je materialen (zoals drijfstangen etc).
Maargoed, als jij zo kickt op koppel, dan zul je wel helemaal uit je dak gaan van die elektro-autos in de toekomst
|
|
Too cool for school! |
|
Frysk |
16-3-2011 23:11 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
koppel maakt vermogen he... jammer dat ook de turbomotoren tegenwoordig veel toegespitst zijn op vermogen, terwijl het mooie van een turbo juist is dat je er koppel mee kunt genereren.
en als je op koppel loopt, heb je opeens een stuk minder gezeur met je materialen (zoals drijfstangen etc).
Maargoed, als jij zo kickt op koppel, dan zul je wel helemaal uit je dak gaan van die elektro-autos in de toekomst
ja en nee, Vind het wel leuk hoe zo'n ding trekt (genoeg op electrische heftrucks en karts gereden).. voor 2 seconden
het trekt te linear op, elke keer is exact hetzelfde als de vorige keer.. weinig lol aan.
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
16-3-2011 23:14 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja en nee, Vind het wel leuk hoe zo'n ding trekt (genoeg op electrische heftrucks en karts gereden).. voor 2 seconden
het trekt te linear op, elke keer is exact hetzelfde als de vorige keer.. weinig lol aan.
En dan een random-generator erin zetten voor jou
De ene keer vol vermogen, andere keer 80%.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Blukaap2 |
17-3-2011 0:41 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
het is ook zo dat je met een enorme intercooler een respons tijd verliest. Dat enorme volume dat er extra is moet wel op druk komen.
Ja of de turbo er op aanpassen
Boehoe, paar liter lucht extra die je moet verpompen.
Als ie al 300 toeren later op gang komt en je daar last van hebt snap je gewoon niet hoe een versnellingsbak werkt en waar die voor is.
|
|
Stoere brommers |
|