steef ts70xk |
30-8-2010 22:07 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]
Omdat er nog een subaru is op t forum,en dat is de smutzkanone zwei.
En die is eigenlijk sneller dan al t andere hier op 4 wielen, en dat kunnen een aantal mensen hier niet hebben, en daarom zitten ze te zeiken omdat ie glimt van alle kanten.
Ook de motor dus.
Een motor maak je schoon met engine cleaner van autoglym.
motor natmaken.(als je een open filter hebt,ff zak eroverheen, je maf sensor houd niet van nattigeheid, zeker niet jou 99-00 model)
Dan inspuiten met enginecleaner.ff 5 minuten laten inwerken,en dan afspuiten.Is t dan nog niet naar wens,dan doe je t nog een keer over,en dan ga je met een afwasborstel/tandenborstel aan de gang.
Wil je meer weten over een impreza(kwa motor en onderhoud en shit) moet je me ff inboxen.
Ooh,as zondag is t jappanse autosport festival in assen.Komen ruim 100 scoobys,waarschijnlijk op kleur gesorteerd op een speciaal plein.
wat is er btw aan je motor gedaan dat ie 240 pk heeft ipv 220 standaard
Dit bericht is gewijzigd door 70malossi op 30-8-2010 om 20:55 uur.
Waar ken je enige cleaner hale of bestele? weet nog niet of k naar dat festival ga.. Aangezien het stuur scheef staat en beetje trekt wat k erg iritand vind. Al 2 x uitgelijnd al stukke beter maar nog net niet..
Over onderhoud enzo ken ik altijd wel tips gebruiken. Wil van de week de bougie's vervangen maar zit op een leuke plek zegma
wrm 240pk? zit vanaf turbo tijd einddemper open pijp, niet dat dat heel veel uitmaakt maartoch. En na mijn idee hebbe ze ook aan de turbodruk geklooit. Weet niet wat hij orgi moet geven, maar heb al paar x 1.2 bar gehad.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Wat ben je aan wegen belasting nou ongeveer kwijt aan een subaru impreza ?
rond 130 150 per kwaartaal. best prijzig maar heb je wel wat.
|
|
|
|
MarTijn tzr |
30-8-2010 22:09 |
Posts: 6970 |
ik vind het niks en zo`n brulpijp is alleen leuk op een fiat panda ofzoiets.
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 22:10 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
ik vind het niks en zo`n brulpijp is alleen leuk op een fiat panda ofzoiets.
Op zon hok klinkt het voor geen meter... bij dit komt een giga mooi geluid uit
|
|
|
|
MarTijn tzr |
30-8-2010 22:12 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]
Op zon hok klinkt het voor geen meter... bij dit komt een giga mooi geluid uit
doe mij liever een zwart gerolde fiat panda met 2 sidepipes zonder dempers dan zo`n opgeblazen auto. ik vind zo`n demper helemaal niks. origineel maakt hij denk ik ook al wel leuk geluid
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Blukaap2 |
30-8-2010 22:22 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
En na mijn idee hebbe ze ook aan de turbodruk geklooit. Weet niet wat hij orgi moet geven, maar heb al paar x 1.2 bar gehad.
Wastegate staat op 0,4 bar origineel.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:22 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 22:33 |
Posts: 3244 |
das geen turbo druk??? of.
|
|
|
|
Blukaap2 |
30-8-2010 22:34 |
Posts: 9953 |
Als je 0,4 bar op een originele wastegate zet gaat ie open en dus uitlaatgassen om de turbo heen sturen om de snelheid (en dus druk) te regelen.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:34 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 22:35 |
Posts: 3244 |
ja okeej.. maar wat is orgi turbodruk wat hij normaal op de meter aan moet geven?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
30-8-2010 22:37 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
ja okeej.. maar wat is orgi turbodruk wat hij normaal op de meter aan moet geven?
1.4 bar als ik het zo begrijp van blukaap
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
b0nes |
30-8-2010 22:40 |
Posts: 2058 |
moet bijna wel anders is 0.4 onderdruk.. ?
|
|
|
|
Blukaap2 |
30-8-2010 22:40 |
Posts: 9953 |
Dan begrijp jij weer iets verkeerd....
Geen idee wat zo'n ding origineel aan hoort te geven, dr zitten nl nog wat klepjes tussen om te zorgen dat de wastegate bij een hogere druk pas open gaat.
1.2 klinkt aannemelijk.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:41 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
70malossi |
30-8-2010 22:42 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
1.4 bar als ik het zo begrijp van blukaap
FOUT.
Wastegate druk is 0,6 bar.
werkdruk is 0,9 bar standaard.
en die klepjes heet een boost solenoid
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Blukaap2 |
30-8-2010 22:43 |
Posts: 9953 |
Bij die 13T van mij is het 0,4 bar :p
|
|
Stoere brommers |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 22:44 |
Posts: 3244 |
nja ben zelf dn monteur maar heb me nog nooit echt verdiept in de turbo's ben daar nog best een leek in zegma:P maar na mijn idee gaat de turbo ook vrij snel aan.
|
|
|
|
70malossi |
30-8-2010 22:50 |
Posts: 4176 |
Je moet als t goed is voor de 3k rpm al op 1 bar druk zitten.
Wat heb je voor drukmeter,en waar zit ie aangesloten.
Een autostyle meter vertrouw ik niet,en als er een leiding is afgetakt vertrouw ik t ook niet.
heb je meer dan 0,9 bar echte druk,dan heb je waarschijnlijk ecutek op je ecu(zit er sticker op je ecu), of een dastec ofzo
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 22:53 |
Posts: 3244 |
Met vlink gas geven dan neem ik aan? zoja dn volgens mij niet metertje spoort na mijn idee niet helemaal. Want zit ook oliedruk meter op die nokte er gister ook mee. Heb geen idee wat voor meters het zijn zal morge wel fototje maken misschien dat je het herkend.
|
|
|
|
70malossi |
30-8-2010 22:59 |
Posts: 4176 |
mijn tip.
Investeer (tegen de 300 euro) in een goede meterset met turbodruk, oliedruk en olietemp meter.Er sneuvelen namelijk elke week wel een paar subaru blokken.
Ververs om de 7500 km de olie (kendall elite 5w50 komt als beste uit de testst) en rij geen lange stukken op topsnelheid
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
70malossi |
30-8-2010 23:04 |
Posts: 4176 |
oohjaah, enginecleaner van autoglym is bij verschillende automaterialen zaken te krijgen, maar ook te bestellen via carclean.nl. Moet je maar ff op google'n waar bij jou in de buurt ze t ergens hebben.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
steef ts70xk |
30-8-2010 23:07 |
Posts: 3244 |
Ha ben wat dat betreft brafe rijder hoor. Van door hale houd k wel maar ga dn maar tot 4.5 tot 5k toeren aangezien ik het spul heel wil houden. Van die 5 w50 heb k vaak gehoord maar dat scheen meer voor de flink opgefocte motoren te zijn. Heb toevallig vandaag nog olie ververst met 5 w40 full syntetiche olie. Scheen ook goed te zijn voor dit blok
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
oohjaah, enginecleaner van autoglym is bij verschillende automaterialen zaken te krijgen, maar ook te bestellen via carclean.nl. Moet je maar ff op google'n waar bij jou in de buurt ze t ergens hebben.
ja had al wat gevonde op google. zal het wel vrage of ze bij brezan hbbn dn heb k het meteen. En anders volgende maand want dan wil ik groot onderhoud gaan doen zoals de bougie's luchtfilter, bak , diff, motorolie, en remvloeistof enzo
Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 30-8-2010 om 23:10 uur.
|
|
|
|
70malossi |
30-8-2010 23:23 |
Posts: 4176 |
heb je echt meer dan 0,9 bar turbodruk,dan raad ik je een graadje koudere bougies aan. ngk nummer 7.Je kan m best t rood in rijden hoor,maar niet in zn 5.je drijfslanglagers liggen er dan zogoed als meteen uit.
Als bij de bijrijders stoel,de mat optilt,zie je de beschermplaat van de ecu,als je die loshaalt (3 of 4 m6 moertjes) dan zie je je ecu, staat er een sticker op van ecutek, of zit er een los kasje bij van bv dastech,dan is ie gesjipt.
een 99/00 model, met open downpipe en 1,2 bar turbodruk zal maximaal 280 pk halen.
het is ook aan te raden de brnadstof pomp preventief te vervangen voor een walbro 255.just in case
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
70malossi |
30-8-2010 23:25 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Bij die 13T van mij is het 0,4 bar :p
Bij elke td-04 van een impreza is de wastegate druk 0,6 bar.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Blukaap2 |
30-8-2010 23:37 |
Posts: 9953 |
Heb m toch gemeten, of niet ?
|
|
Stoere brommers |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
31-8-2010 0:44 |
Posts: 9841 |
oeh turbodiscussies.
hans. ik heb vdo meters, en die werken prima. maargoed, je zit al gauw aan de bedragen die je noemt. Cheape meters heb ik ook slechte ervaringen mee.
Weet je hoe het komt dat de drijfstanglagers eruitklappen bij topspeed? Vind ik namelijk toch wel een behoorlijke downside als ik het zo hoor... komt dat door de verbrandingsdrukken bij hogere boost? dat de oliefilm gewoon weggedouwd wordt uit je lagers? Dan is het gauw afgelopen idd.
|
|
Too cool for school! |
|
steef ts70xk |
31-8-2010 9:05 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
heb je echt meer dan 0,9 bar turbodruk,dan raad ik je een graadje koudere bougies aan. ngk nummer 7.Je kan m best t rood in rijden hoor,maar niet in zn 5.je drijfslanglagers liggen er dan zogoed als meteen uit.
Als bij de bijrijders stoel,de mat optilt,zie je de beschermplaat van de ecu,als je die loshaalt (3 of 4 m6 moertjes) dan zie je je ecu, staat er een sticker op van ecutek, of zit er een los kasje bij van bv dastech,dan is ie gesjipt.
een 99/00 model, met open downpipe en 1,2 bar turbodruk zal maximaal 280 pk halen.
het is ook aan te raden de brnadstof pomp preventief te vervangen voor een walbro 255.just in case
Daar zal ik vandeweek wel ff naar kijke ben wel benieuwd eig
maar wrm niet in zun 5 en de rest dn wel? komt evenveel kracht op staan lijkt me
En 280 pk vin ik al meer als zat...:P
|
|
|
|
Arjanus |
31-8-2010 10:12 |
Posts: 9073 |
als je er niet eens even volgas mee kun geven, wat heb je er dan aan
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-8-2010 om 20:05 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|