Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Subaru Impreza

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Subaru Impreza
Geplaatst door steef ts70xk op 28-8-2010 8:57
Hits Deze gallery is 20200 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Subaru Impreza (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw / 2000
Opgegeven max. vermogen 310 pk / 228 kW
Opgegeven max. snelheid 250 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Nieuwe toerbo! goed voor 320pk [Toon slechts deze afbeelding]
sub [Toon slechts deze afbeelding]
sub [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
rally stuur [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

steef ts70xk 30-8-2010 22:07 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


Omdat er nog een subaru is op t forum,en dat is de smutzkanone zwei.
En die is eigenlijk sneller dan al t andere hier op 4 wielen, en dat kunnen een aantal mensen hier niet hebben, en daarom zitten ze te zeiken omdat ie glimt van alle kanten.
Ook de motor dus.

Een motor maak je schoon met engine cleaner van autoglym.
motor natmaken.(als je een open filter hebt,ff zak eroverheen, je maf sensor houd niet van nattigeheid, zeker niet jou 99-00 model)
Dan inspuiten met enginecleaner.ff 5 minuten laten inwerken,en dan afspuiten.Is t dan nog niet naar wens,dan doe je t nog een keer over,en dan ga je met een afwasborstel/tandenborstel aan de gang.

Wil je meer weten over een impreza(kwa motor en onderhoud en shit) moet je me ff inboxen.

Ooh,as zondag is t jappanse autosport festival in assen.Komen ruim 100 scoobys,waarschijnlijk op kleur gesorteerd op een speciaal plein.

wat is er btw aan je motor gedaan dat ie 240 pk heeft ipv 220 standaard

Dit bericht is gewijzigd door 70malossi op 30-8-2010 om 20:55 uur.


Waar ken je enige cleaner hale of bestele? weet nog niet of k naar dat festival ga.. Aangezien het stuur scheef staat en beetje trekt wat k erg iritand vind. Al 2 x uitgelijnd al stukke beter maar nog net niet..
Over onderhoud enzo ken ik altijd wel tips gebruiken. Wil van de week de bougie's vervangen maar zit op een leuke plek zegma
wrm 240pk? zit vanaf turbo tijd einddemper open pijp, niet dat dat heel veel uitmaakt maartoch. En na mijn idee hebbe ze ook aan de turbodruk geklooit. Weet niet wat hij orgi moet geven, maar heb al paar x 1.2 bar gehad.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Wat ben je aan wegen belasting nou ongeveer kwijt aan een subaru impreza ?

rond 130 150 per kwaartaal. best prijzig maar heb je wel wat.

 
MarTijn tzr 30-8-2010 22:09 Print reply

Posts: 6970
ik vind het niks en zo`n brulpijp is alleen leuk op een fiat panda ofzoiets.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
steef ts70xk 30-8-2010 22:10 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
ik vind het niks en zo`n brulpijp is alleen leuk op een fiat panda ofzoiets.

Op zon hok klinkt het voor geen meter... bij dit komt een giga mooi geluid uit
 
MarTijn tzr 30-8-2010 22:12 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

Op zon hok klinkt het voor geen meter... bij dit komt een giga mooi geluid uit


doe mij liever een zwart gerolde fiat panda met 2 sidepipes zonder dempers dan zo`n opgeblazen auto. ik vind zo`n demper helemaal niks. origineel maakt hij denk ik ook al wel leuk geluid
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Blukaap2 30-8-2010 22:22 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
En na mijn idee hebbe ze ook aan de turbodruk geklooit. Weet niet wat hij orgi moet geven, maar heb al paar x 1.2 bar gehad.


Wastegate staat op 0,4 bar origineel.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:22 uur.
 
Stoere brommers
steef ts70xk 30-8-2010 22:33 Print reply

Posts: 3244
das geen turbo druk??? of.
 
Blukaap2 30-8-2010 22:34 Print reply

Posts: 9953
Als je 0,4 bar op een originele wastegate zet gaat ie open en dus uitlaatgassen om de turbo heen sturen om de snelheid (en dus druk) te regelen.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:34 uur.
 
Stoere brommers
steef ts70xk 30-8-2010 22:35 Print reply

Posts: 3244
ja okeej.. maar wat is orgi turbodruk wat hij normaal op de meter aan moet geven?
 
Joel_koningslust 30-8-2010 22:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
ja okeej.. maar wat is orgi turbodruk wat hij normaal op de meter aan moet geven?


1.4 bar als ik het zo begrijp van blukaap
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
b0nes 30-8-2010 22:40 Print reply

Posts: 2058
moet bijna wel anders is 0.4 onderdruk.. ?
 
Blukaap2 30-8-2010 22:40 Print reply

Posts: 9953
Dan begrijp jij weer iets verkeerd....

Geen idee wat zo'n ding origineel aan hoort te geven, dr zitten nl nog wat klepjes tussen om te zorgen dat de wastegate bij een hogere druk pas open gaat.
1.2 klinkt aannemelijk.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 30-8-2010 om 22:41 uur.
 
Stoere brommers
70malossi 30-8-2010 22:42 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


1.4 bar als ik het zo begrijp van blukaap


FOUT.
Wastegate druk is 0,6 bar.
werkdruk is 0,9 bar standaard.
en die klepjes heet een boost solenoid
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Blukaap2 30-8-2010 22:43 Print reply

Posts: 9953
Bij die 13T van mij is het 0,4 bar :p
 
Stoere brommers
steef ts70xk 30-8-2010 22:44 Print reply

Posts: 3244
nja ben zelf dn monteur maar heb me nog nooit echt verdiept in de turbo's ben daar nog best een leek in zegma:P maar na mijn idee gaat de turbo ook vrij snel aan.
 
70malossi 30-8-2010 22:50 Print reply
Posts: 4176
Je moet als t goed is voor de 3k rpm al op 1 bar druk zitten.
Wat heb je voor drukmeter,en waar zit ie aangesloten.
Een autostyle meter vertrouw ik niet,en als er een leiding is afgetakt vertrouw ik t ook niet.

heb je meer dan 0,9 bar echte druk,dan heb je waarschijnlijk ecutek op je ecu(zit er sticker op je ecu), of een dastec ofzo
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
steef ts70xk 30-8-2010 22:53 Print reply

Posts: 3244
Met vlink gas geven dan neem ik aan? zoja dn volgens mij niet metertje spoort na mijn idee niet helemaal. Want zit ook oliedruk meter op die nokte er gister ook mee. Heb geen idee wat voor meters het zijn zal morge wel fototje maken misschien dat je het herkend.
 
70malossi 30-8-2010 22:59 Print reply
Posts: 4176
mijn tip.
Investeer (tegen de 300 euro) in een goede meterset met turbodruk, oliedruk en olietemp meter.Er sneuvelen namelijk elke week wel een paar subaru blokken.
Ververs om de 7500 km de olie (kendall elite 5w50 komt als beste uit de testst) en rij geen lange stukken op topsnelheid
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 30-8-2010 23:04 Print reply
Posts: 4176
oohjaah, enginecleaner van autoglym is bij verschillende automaterialen zaken te krijgen, maar ook te bestellen via carclean.nl. Moet je maar ff op google'n waar bij jou in de buurt ze t ergens hebben.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
steef ts70xk 30-8-2010 23:07 Print reply

Posts: 3244
Ha ben wat dat betreft brafe rijder hoor. Van door hale houd k wel maar ga dn maar tot 4.5 tot 5k toeren aangezien ik het spul heel wil houden. Van die 5 w50 heb k vaak gehoord maar dat scheen meer voor de flink opgefocte motoren te zijn. Heb toevallig vandaag nog olie ververst met 5 w40 full syntetiche olie. Scheen ook goed te zijn voor dit blok

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
oohjaah, enginecleaner van autoglym is bij verschillende automaterialen zaken te krijgen, maar ook te bestellen via carclean.nl. Moet je maar ff op google'n waar bij jou in de buurt ze t ergens hebben.


ja had al wat gevonde op google. zal het wel vrage of ze bij brezan hbbn dn heb k het meteen. En anders volgende maand want dan wil ik groot onderhoud gaan doen zoals de bougie's luchtfilter, bak , diff, motorolie, en remvloeistof enzo

Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 30-8-2010 om 23:10 uur.
 
70malossi 30-8-2010 23:23 Print reply
Posts: 4176
heb je echt meer dan 0,9 bar turbodruk,dan raad ik je een graadje koudere bougies aan. ngk nummer 7.Je kan m best t rood in rijden hoor,maar niet in zn 5.je drijfslanglagers liggen er dan zogoed als meteen uit.
Als bij de bijrijders stoel,de mat optilt,zie je de beschermplaat van de ecu,als je die loshaalt (3 of 4 m6 moertjes) dan zie je je ecu, staat er een sticker op van ecutek, of zit er een los kasje bij van bv dastech,dan is ie gesjipt.
een 99/00 model, met open downpipe en 1,2 bar turbodruk zal maximaal 280 pk halen.

het is ook aan te raden de brnadstof pomp preventief te vervangen voor een walbro 255.just in case
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 30-8-2010 23:25 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Bij die 13T van mij is het 0,4 bar :p


Bij elke td-04 van een impreza is de wastegate druk 0,6 bar.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Blukaap2 30-8-2010 23:37 Print reply

Posts: 9953
Heb m toch gemeten, of niet ?
 
Stoere brommers
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-8-2010 0:44 Print reply

Posts: 9841
oeh turbodiscussies.

hans. ik heb vdo meters, en die werken prima. maargoed, je zit al gauw aan de bedragen die je noemt. Cheape meters heb ik ook slechte ervaringen mee.

Weet je hoe het komt dat de drijfstanglagers eruitklappen bij topspeed? Vind ik namelijk toch wel een behoorlijke downside als ik het zo hoor... komt dat door de verbrandingsdrukken bij hogere boost? dat de oliefilm gewoon weggedouwd wordt uit je lagers? Dan is het gauw afgelopen idd.

 
Too cool for school!
steef ts70xk 31-8-2010 9:05 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
heb je echt meer dan 0,9 bar turbodruk,dan raad ik je een graadje koudere bougies aan. ngk nummer 7.Je kan m best t rood in rijden hoor,maar niet in zn 5.je drijfslanglagers liggen er dan zogoed als meteen uit.
Als bij de bijrijders stoel,de mat optilt,zie je de beschermplaat van de ecu,als je die loshaalt (3 of 4 m6 moertjes) dan zie je je ecu, staat er een sticker op van ecutek, of zit er een los kasje bij van bv dastech,dan is ie gesjipt.
een 99/00 model, met open downpipe en 1,2 bar turbodruk zal maximaal 280 pk halen.

het is ook aan te raden de brnadstof pomp preventief te vervangen voor een walbro 255.just in case

Daar zal ik vandeweek wel ff naar kijke ben wel benieuwd eig
maar wrm niet in zun 5 en de rest dn wel? komt evenveel kracht op staan lijkt me
En 280 pk vin ik al meer als zat...:P
 
Arjanus 31-8-2010 10:12 Print reply

Posts: 9073
als je er niet eens even volgas mee kun geven, wat heb je er dan aan



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-8-2010 om 20:05 uur.
 
lieber nurburgring als ehering

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved