Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Subaru Impreza

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Subaru Impreza
Geplaatst door steef ts70xk op 28-8-2010 8:57
Hits Deze gallery is 20319 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Subaru Impreza (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw / 2000
Opgegeven max. vermogen 310 pk / 228 kW
Opgegeven max. snelheid 250 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
circuit [Toon slechts deze afbeelding]
circuiit [Toon slechts deze afbeelding]
Hoe hij nu is.. [Toon slechts deze afbeelding]
De eerste stoel [Toon slechts deze afbeelding]
2de stoel [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

70malossi 31-8-2010 18:58 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Heb m toch gemeten, of niet ?


een td-04 van een impreza heeft een wastegate druk van 0,6 bar.
Dat er bij jou misschien een andere wastegate actuator is opgekomen,of een andere veer in de bestaande actuator is gezet,kan verklaren dat je een lage druk meet.ja of een niet correcte meting.

T gaat niet om de 5e versnelling als zijnde versnelling,maar dat je daar je top mee rijd,en daar kunnen de drijfstanglager niet tegen.
eventjes wel,maar een hele tijd volgas op de autobahn tegen de 240, dat is bijna een garantie op geratel uit je motor.
Dat is gewoon een zwak punt van de motor.
Aandeel hierbij is de verminderde smering vanwege t standaard erg rijk lopen van de motor (resultaat : bore wash).
Vandaar ook t advies elke 7,5k km de olie te verversen.(geen kroon olie gebruiken,zijn al een paar motoren door gesneuveld)

Als een motor uit elkaar gaat worden er bijna altijd minstens sti drijfstangen en acl lagers gemonteerd.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-8-2010 20:05 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
als je er niet eens even volgas mee kun geven, wat heb je er dan aan



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-8-2010 om 20:05 uur.



zo is dat, een m5 uit 1990 met aldi olie kan je nog 3 jaar lang op topsnelheid rijden zonder probs.


japanse ellende..

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-8-2010 om 20:06 uur.
 
steef ts70xk 1-9-2010 18:44 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



zo is dat, een m5 uit 1990 met aldi olie kan je nog 3 jaar lang op topsnelheid rijden zonder probs.


japanse ellende..

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-8-2010 om 20:06 uur.

ja en met lekke koppakingen en vlink olie verbruik
 
Blukaap2 1-9-2010 18:45 Print reply

Posts: 9968
Hehe, die subaru turbo blokken klinken wel echt als kwaliteitsblokjes.
Aan puin lopen als je een keer je top probeert, aan puin lopen door dodelijke carterdumps.
Wat een kwaliteit...
 
Stoere brommers
steef ts70xk 1-9-2010 19:04 Print reply

Posts: 3244
ene blok ken er btr tegen dn de andere.. gewoon normaal rijde gaat i wel paar ton mee.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-9-2010 19:49 Print reply

Posts: 12846
Probeer voor de grap eens fatsoenlijke zinnen te typen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-9-2010 21:08 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


een td-04 van een impreza heeft een wastegate druk van 0,6 bar.
Dat er bij jou misschien een andere wastegate actuator is opgekomen,of een andere veer in de bestaande actuator is gezet,kan verklaren dat je een lage druk meet.ja of een niet correcte meting.

T gaat niet om de 5e versnelling als zijnde versnelling,maar dat je daar je top mee rijd,en daar kunnen de drijfstanglager niet tegen.
eventjes wel,maar een hele tijd volgas op de autobahn tegen de 240, dat is bijna een garantie op geratel uit je motor.
Dat is gewoon een zwak punt van de motor.
Aandeel hierbij is de verminderde smering vanwege t standaard erg rijk lopen van de motor (resultaat : bore wash).
Vandaar ook t advies elke 7,5k km de olie te verversen.(geen kroon olie gebruiken,zijn al een paar motoren door gesneuveld)

Als een motor uit elkaar gaat worden er bijna altijd minstens sti drijfstangen en acl lagers gemonteerd.


hmm, een blokje met zo'n gebruiksaanwijzing hou ik toch ook niet zo van.
Ik ben meer van de (oudere) duitse motoren, topsnelheid is kruissnelheid. Dat dan het vermogen een stuk lager is vind ik niet zo'n probleem.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Arjanus 1-9-2010 21:25 Print reply

Posts: 9073
zo is dat, je koop een auto met veel vermogen toch niet om als een oud wijf mee te gaan rijden

mijn e30 heeft al heel wat 200 km/h + kilometers en circuitkilometers gezien en die kreeg 1 keer per 20.000 km nieuwe brezan olie met een filtertje en heeft nooit een kik gegeven
 
lieber nurburgring als ehering
stephan777 1-9-2010 21:53 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
zo is dat, je koop een auto met veel vermogen toch niet om als een oud wijf mee te gaan rijden

mijn e30 heeft al heel wat 200 km/h + kilometers en circuitkilometers gezien en die kreeg 1 keer per 20.000 km nieuwe brezan olie met een filtertje en heeft nooit een kik gegeven



Bmw zijn gewoon goeie auto's
 
steef ts70xk 1-9-2010 21:57 Print reply

Posts: 3244
Wie zegt dat ik al oud wijf rijd.. Met braaf bedoelde ik dat ik niet veel te hard rijd mis 10 a 20 km harder ofzo... Alleen optrekken en en bochten gaan veel sneller. heb geen zin in bekeuringen wat je met deze auto heel gouw ken hebben en ik maar net een maand me RB heb.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-9-2010 22:02 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
Wie zegt dat ik al oud wijf rijd.. Met braaf bedoelde ik dat ik niet veel te hard rijd mis 10 a 20 km harder ofzo... Alleen optrekken en en bochten gaan veel sneller. heb geen zin in bekeuringen wat je met deze auto heel gouw ken hebben en ik maar net een maand me RB heb.


het was geen aanval op jou, maar op subaru
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Tom- 1-9-2010 22:11 Print reply

Posts: 4151
Je moet je natuurlijk wel voorstellen dat zo'n Impreza voor een hoop sjonnies betaalbaar worden. Die kunnen niet sleutelen (he, het zijn net 16 jarige BF-users!) en plegen slecht onderhoud, dan ploft zo'n blokje ook sneller natuurlijk
 
FTS Member
falco 1-9-2010 22:42 Print reply

Posts: 3724
ik zou niet met een auto willen rijden waarvan het algemeen bekend is dat je blok uit elkaar ploft als je ff doortrapt.

ik sprak laatst iemand met hetzelfde probleem, ook een impreza (ik geloof van 99-00 (volgens de eigenaar) altijd perfect onderhouden om de 5k olie en filter ververst bla bla bla, dan ff 2 sec de toerenbegrenzer bashen in zn vrij en heel dat blok liep aan puin wat later dus ook drijfstanglagers bleken te zijn.
 
Makrolon 1-9-2010 22:43 Print reply

Posts: 6733
ja maar dat verdien je gewoon als je m in de vrij de begrenzer in jaagt
 
KTM 525 EXC Supermoto
grasmaaier89 1-9-2010 22:56 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ja maar dat verdien je gewoon als je m in de vrij de begrenzer in jaagt


inderdaad ja.
Dan verdien je eigenlijk ook geen rijbewijs.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
stephan777 1-9-2010 22:57 Print reply

Posts: 7259
Kan die wel tegen hoor als het maar niet heel lang is. Paar secs moet wel lukken.

Weet je hoe ze roeten? Bij een diesel natuurlijk(voor de mindere slimme mensen onder ons)

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 1-9-2010 om 22:58 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-9-2010 22:59 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


inderdaad ja.
Dan verdien je eigenlijk ook geen rijbewijs.


.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Makrolon 1-9-2010 23:01 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Kan die wel tegen hoor als het maar niet heel lang is. Paar secs moet wel lukken.

Weet je hoe ze roeten? Bij een diesel natuurlijk(voor de mindere slimme mensen onder ons)

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 1-9-2010 om 22:58 uur.

Dan nog is het volkomen nutteloos, kansloos en onnodig slecht voor de motor.
 
KTM 525 EXC Supermoto
stephan777 1-9-2010 23:02 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dan nog is het volkomen nutteloos, kansloos en onnodig slecht voor de motor.



Daar geef ik je helemaal gelijk in.
 
J.wally 1-9-2010 23:05 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Kan die wel tegen hoor als het maar niet heel lang is. Paar secs moet wel lukken.

Weet je hoe ze roeten? Bij een diesel natuurlijk(voor de mindere slimme mensen onder ons)

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 1-9-2010 om 22:58 uur.


Vol in toeren blazen idd, ook leuk trouwens:

LET OP! U biedt uw auto vrijwillig aan voor een APK keuring, indien er tijdens of na de roetmeting toch schade aan uw motor ontstaat zijn wij volgens de wet en het APK reglement NIET aansprakelijk.
 
falco 1-9-2010 23:09 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ja maar dat verdien je gewoon als je m in de vrij de begrenzer in jaagt


nja daar doelde ik niet op:P het feit dat zoiets al fataal is voor een goed onderhouden motor zegt wel iets over de kwaliteit.

als ie goed op temperatuur is moet het kunnen, beter gaat je motor er niet op worden, maar het zou niet zo snel al aan puin moeten lopen
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-9-2010 23:33 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
[...]


Vol in toeren blazen idd, ook leuk trouwens:

LET OP! U biedt uw auto vrijwillig aan voor een APK keuring, indien er tijdens of na de roetmeting toch schade aan uw motor ontstaat zijn wij volgens de wet en het APK reglement NIET aansprakelijk.


bij een diesel (als hij warm is) kan het geen kwaad hem volgas te laten lopen. Bij tractoren is het meestal van dat.

Benzine moet het ook best aan kunnen, niet voor lange tijd natuurlijk.
Maar dat het blok vrijwel zeker kapot gaat op topsnelheid geeft toch aan dat de kwaliteit niet heel hoog is in mijn ogen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-9-2010 23:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Je moet je natuurlijk wel voorstellen dat zo'n Impreza voor een hoop sjonnies betaalbaar worden. Die kunnen niet sleutelen (he, het zijn net 16 jarige BF-users!) en plegen slecht onderhoud, dan ploft zo'n blokje ook sneller natuurlijk


dit besefte ik me een tijdje geleden met andere dingen. BMW motoren zijn relatief duur, maar ze komen nu ook steeds meer in handen van mensen die nét zon ding kunnen betalen, maar niet het geld hebben om door een fatsoenlijk iemand onderhoud te laten plegen. Dan gebeurt het niet, of doen ze het zelf...en dan gaat het inderdaad mis.

Het jammere is dus dat de techniek daardoor een slechte naam krijgt. Zelfde met honda XR600, stond altijd bekend als enorm betrouwbare motor etc, maar er zijn er op een gegeven moment heel wat stuk gelopen, omdat mensen dachten dat ze toch geen goed onderhoud hoefden te doen, want het waren zulke betrouwbare motoren... ja...dan gaat de naam weer naar beneden.

Maargoed, ik heb subaruspul in mn handen gehad... heel slecht is het niet, maar die hele opendeck structuur staat me sowieso niet aan.
Dat ze wat olie verbruiken is prima, het zijn boxers...maar het moet niet in de inlaat gezogen worden omdat dat ding opeens besluit zn olie te dumpen.
Drijfstanglagers zouden vol vermogen gewoon moeten houden, ongeacht de snelheid, want zoals iemand hier al zei levert ie dat vermogen in andere versnellingen ook (is niet 100% waar trouwens..)
Het enige wat ik kan bedenken is dat dat ding zn oliefilm wegdouwt en dat betekent gewoon een slechte oliedruk, of slecht ontworpen smeersysteem... of nog mooier, de bigends die op die toerentallen gewoon dusdanig vervormen dat de oliedruk wegvalt (wat dus niet af te lezen is op je meters..)

10 jaar geleden vond ik het gruwelijk vette bakken, toen ik ze alleen nog uit de rally kende. Het stond voor mij gelijk aan de mitsubishi evo's. daarna kwamen de lelijke ronde modellen.

Ach..van de andere kant vind ik het ook wel weer lef hebben om een redelijk fatsoenlijk presterende boxer te gebruiken als automerk. Alleen jammer dat porsche het beter kan.

 
Too cool for school!
Leen 2-9-2010 0:08 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dan nog is het volkomen nutteloos, kansloos en onnodig slecht voor de motor.



Het is niet voor niets een begrenzer hè, die zit er juist om motorschade te voorkomen. Een fatsoenlijk blok hoor je gewoon een flinke tijd in de begrenzer te kunnen jagen zonder enige schade.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-9-2010 0:20 Print reply

Posts: 9841
begrenzers zijn sowieso voor mensen die niet weten wanneer ze moeten schakelen.

Je voelt al van verre aankomen wanneer je het piekvermogen gepasseerd bent pas ver daarna begint ie eens te stotteren.

maar ik sluit me aan bij leen. die begrenzers staan nog safe afgesteld en het zou dus gewoon moeten kunnen.

In zn vrij krijg je wel rare belastingen though... dat is serieus niet goed voor blokken.

 
Too cool for school!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved