Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Volvo S40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1216 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Volvo S40
Geplaatst door koetjeboe91 op 19-6-2010 22:01
Hits Deze gallery is 9500 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Volvo S40 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Metalic dark green / 1996
Opgegeven max. vermogen 115 pk / 85 kW
Opgegeven max. snelheid 191 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
S40 [Toon slechts deze afbeelding]
S40 [Toon slechts deze afbeelding]
S40 [Toon slechts deze afbeelding]
S40 [Toon slechts deze afbeelding]
S40 [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 20-6-2010 20:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Is dit een renault blokje?

vervangingsinterval van de koppakking heb ik ook nooit van gehoord, ik geloof er ook niks van trouwens.

Je kunt toch beter door rijden tot hij kapot is? Gaat verder toch niks kapot dan.

Tis alleen wel irritant als hij ergens halverwege naar je bestemming kapot gaat
 
koetjeboe91 21-6-2010 19:40 Print reply

Posts: 2096
is volgens my een blok van volkswagen of zo weet het niet zeker zou daar na moeten kijken. verder loop ik stage bij fiat en daar moet ik eens in de zoveel tijd de koppakking vervangen denk zelf dat het bij een fiat om de 10 jaar is.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Elco 21-6-2010 20:15 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
is volgens my een blok van volkswagen of zo weet het niet zeker zou daar na moeten kijken. verder loop ik stage bij fiat en daar moet ik eens in de zoveel tijd de koppakking vervangen denk zelf dat het bij een fiat om de 10 jaar is.




pas loshalen als die kapot is, nders is het zonde geld verspillen
 
Rens 21-6-2010 20:21 Print reply

Posts: 6863
Het is toch best leuk om een vervangings interval aan te houden voor koppakkingen.

Ik zou ook een vervangings interval aanhouden voor de cilinderkop het subframe de motortjes van de electrische spiegels en dat soort dingen.

Wordt je lekker rijk van als autobedrijf.
 
achter de maan is alles beter
J.wally 21-6-2010 22:10 Print reply

Posts: 2301
Ik vind het een oude mannen bak vooral in deze kleur, not

Dit bericht is gewijzigd door J.wally op 21-6-2010 om 22:24 uur.
 
Stiffmeister 22-6-2010 11:44 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


NOT


Ieder zo zijn mening..
en ookal is deze dat niet ..
probeer een goede t5/t6 maar een bij te houden

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 22-6-2010 om 11:45 uur.
 
.. Retro Active
Gary - Forum en Gallery Moderator 22-6-2010 12:31 Print reply

Posts: 12846
115pk in een Volvo vind ik anders niet zo heel spannend.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-6-2010 13:36 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
er is een vervanings interval de riem moet iedere 120.000 of 10 jaar(is laast nog vervangen bij 240.000) en de koppakking was iedere 140.000km. de koppakking word vervangen omdat deze na verloop van tijd bros word en makkelijk gaat scheuren. waardoor er olie en of koelvloeistof kan verbranden



das wel blits, om de interval zo dicht bij mekaar te leggen, kunnen ze 2x geld vangen om het blok open te trekken
 
Ozz 24-9-2010 13:35 Print reply

Posts: 1259
Dit is nou gewoon een super vette bak, je ziet er geen sjonny's in rijden en hij toch best door.

En je oogt wel stylisch ^^
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Makrolon 24-9-2010 13:38 Print reply

Posts: 6733
Volvo maar best toffe auto's tegenwoordig, maar dit is gewoon echt een ouwe lullen bak. Not
 
KTM 525 EXC Supermoto
Spookrijder100 24-9-2010 16:39 Print reply

Posts: 2227
zweedse (s)not
 
JB1 24-9-2010 16:45 Print reply

Posts: 14881
Hm, leuke tank.

Neutraal
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Kurzel 24-9-2010 16:48 Print reply

Posts: 2369
hotje!
hoop dit ook als volgende auto te gaan rijden.. (of miss een S80, maar dat hangt nog ff af van mn carriere )
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
koetjeboe91 11-10-2011 21:16 Print reply

Posts: 2096
au vandaag maar de auto voor apk klaar maken. vond hem al zwalken tijdens het rijden. oorzaak lekke schokdemper. zowel voor 1 als achter 1. lekker dat zal dus afkeur zijn geweest. maar nog even verder zoeken. twee zwakke stuurkogels. zal een apk advies punt zijn geweest. nog wat verder zoeken achterdemper lek. kut dat word lassen maar heb geen lasapparaat (als iemand een lasapperaat wilt lenen of bij hem kan lassen dank). kosten plaatje van schokdempers en stuurkogels 311.14 euro hmm leuk ach ja. heb nog wel even de tijd hij moet pas eind deze maand voor apk.

p.s
klote geleide pen roesten elke keer vast van de voorrem.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
der Chef 11-10-2011 21:20 Print reply

Posts: 3265
Schokdempers zullen advies zijn, stuurkogel afkeur hangt af van hoeveel speling erop zit, dacht dat er 2mm op mocht zitten.

Edit: Je woont in westerhaar, achterdemper haal je zo bij ff bij niks op?

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 11-10-2011 om 21:21 uur.
 
koetjeboe91 11-10-2011 21:25 Print reply

Posts: 2096
schokdempers zijn er helemaal mee gestopt dus afkeur. maar ja achterdempers van een andere net zo oude auto afhalen heb je na 2 of 3 jaar weer dat gezeik. maar het is wel een optie om er bij te houden.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Frysk 11-10-2011 21:37 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
au vandaag maar de auto voor apk klaar maken. vond hem al zwalken tijdens het rijden. oorzaak lekke schokdemper. zowel voor 1 als achter 1. lekker dat zal dus afkeur zijn geweest. maar nog even verder zoeken. twee zwakke stuurkogels. zal een apk advies punt zijn geweest. nog wat verder zoeken achterdemper lek. kut dat word lassen maar heb geen lasapparaat (als iemand een lasapperaat wilt lenen of bij hem kan lassen dank). kosten plaatje van schokdempers en stuurkogels 311.14 euro hmm leuk ach ja. heb nog wel even de tijd hij moet pas eind deze maand voor apk.

p.s
klote geleide pen roesten elke keer vast van de voorrem.



Wat denk je van mij dan ?

Rechterachterwiellager versleten = 148,-
Fusee kogels vervangen (linker versleten, rechter preventief)
Mistlampje kapot, maar die is af te plakken
Remleidingen voor bros (canvas zichtbaar)
Achterband zit een scheur in en 2 voorste banden versleten, dus 4 nieuwe banden.

totaal plaatje 745,-..
eerst maar kijken hoe ik dat bij mekaar schrap, (vooral na het laatste grapje met 3 lekke Four-C schokbrekers.. 2200,-)

3,5 ton op de teller.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-10-2011 om 21:38 uur.
 
giggitybyte
koetjeboe91 11-10-2011 22:07 Print reply

Posts: 2096
ja das nooit leuk zo een lijstje maar ja het gaat ooit eens kapot.

maar is dat met je peugeot?? want een xc70 met zulke schade op zo een jonge leeftijd is wel vreemd.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 11-10-2011 om 22:09 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Frysk 11-10-2011 22:14 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ja das nooit leuk zo een lijstje maar ja het gaat ooit eens kapot.

maar is dat met je peugeot?? want een xc70 met zulke schade op zo een jonge leeftijd is wel vreemd.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 11-10-2011 om 22:09 uur.


Naja het is met de XC70
maar dan ken je m'n pa nog niet.. aftrappen om het leven, nooit nadraaien of opwarmen, plankgas over drempels, veel te zwaar spul in de auto, in de achteruit zetten als hij nog rolt (automaat) etc etc.

Dat de remleidingen zo gaar zijn komt dacht ik door een marmermijn waar hij eens geweest is, dat stof zat nog op de leidings en daardoor waren ook zo verrekte droog heb ik het idee.

Alles heeft wel een reden he.. Leeftijd is nog jong maar de KM's heeft ie al gezien zonder goed onderhoud.. Nu hij van mij is krijgt hij wel onderhoud maar kom nog veel dingen tegen die afgetrapt zijn :(


 
giggitybyte
Derbi-Olaf 11-10-2011 23:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Naja het is met de XC70
maar dan ken je m'n pa nog niet.. aftrappen om het leven, nooit nadraaien of opwarmen, plankgas over drempels, veel te zwaar spul in de auto, in de achteruit zetten als hij nog rolt (automaat) etc etc.

Dat de remleidingen zo gaar zijn komt dacht ik door een marmermijn waar hij eens geweest is, dat stof zat nog op de leidings en daardoor waren ook zo verrekte droog heb ik het idee.

Alles heeft wel een reden he.. Leeftijd is nog jong maar de KM's heeft ie al gezien zonder goed onderhoud.. Nu hij van mij is krijgt hij wel onderhoud maar kom nog veel dingen tegen die afgetrapt zijn :(



heeft dat ding in zijn leven de turbo al eens vervangen gehad, zo nee, begin maar al te sparen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koetjeboe91 11-10-2011 23:44 Print reply

Posts: 2096
inderdaad turbo's vinden dat niet zo heel leuk volkswagen heeft we nog wel veel last van. maar trappen doe ik zelf ook maar alleen als de motor warm is. denk dat daar de schokdempers kapot van zijn gegaan.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Derbi-Olaf 11-10-2011 23:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
inderdaad turbo's vinden dat niet zo heel leuk volkswagen heeft we nog wel veel last van. maar trappen doe ik zelf ook maar alleen als de motor warm is. denk dat daar de schokdempers kapot van zijn gegaan.

joa, met 115 pk ben je sowieso als snel aan het "trappen" (dat had ik met mijn 140 ook) Maareuh, renault blok zeker? zo heb ik ook al heel wat cartertjes gelast :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-10-2011 0:56 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Naja het is met de XC70
maar dan ken je m'n pa nog niet.. aftrappen om het leven, nooit nadraaien of opwarmen, plankgas over drempels, veel te zwaar spul in de auto, in de achteruit zetten als hij nog rolt (automaat) etc etc.

Dat de remleidingen zo gaar zijn komt dacht ik door een marmermijn waar hij eens geweest is, dat stof zat nog op de leidings en daardoor waren ook zo verrekte droog heb ik het idee.

Alles heeft wel een reden he.. Leeftijd is nog jong maar de KM's heeft ie al gezien zonder goed onderhoud.. Nu hij van mij is krijgt hij wel onderhoud maar kom nog veel dingen tegen die afgetrapt zijn :(




Als er nooit veel onderhoud is gepleegd en er niet bepaald zuinig mee is gereden wordt het een bodemloze put met 3,5ton op de klok als je nog veel erbij meent te gaan plakken.
 
Frysk 12-10-2011 8:39 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Als er nooit veel onderhoud is gepleegd en er niet bepaald zuinig mee is gereden wordt het een bodemloze put met 3,5ton op de klok als je nog veel erbij meent te gaan plakken.


Blok + turbo is bij 180k vervong ivm ongezuiverde scheepsdiesel in de tank.
Dat zit voorlopig wel goed.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 12-10-2011 10:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Blok + turbo is bij 180k vervong ivm ongezuiverde scheepsdiesel in de tank.
Dat zit voorlopig wel goed.

350-180= 170 , turbo blijft meestal bij ongeveer 200k kilometer sportief rijden kapot (weet niet heeveel km's je maakt ?:P)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved