Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Zundapp CS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Zundapp CS50
Geplaatst door Dikke Dennes op 19-12-2005 16:38
Hits Deze gallery is 14144 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Zundapp CS (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Racing-rot. / 1981
Opgegeven max. vermogen 6 pk / 4 kW
Opgegeven max. snelheid 85 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
CS [Toon slechts deze afbeelding]
CS [Toon slechts deze afbeelding]
CS [Toon slechts deze afbeelding]
CS [Toon slechts deze afbeelding]
Zundapp [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Dikke Dennes 1-1-2006 23:39 Print reply

Posts: 4337
Heel slim ja!

Dat is de grootste fout die Zundapp kon maken op de 448's en later de 540's...

Wie zet er nou op zo'n systeem geen smeernippel
 
Drive it like you stole it.
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-1-2006 23:41 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Origineel Zwitsers rek, zie je bekants nergens, die hou ik lekker


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]



bagagerekjes ownen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



staat ook mooi en is terring vet


Smaken verschillen
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Dikke Dennes 1-1-2006 23:43 Print reply

Posts: 4337
Feiten niet, hij rockt

En kolere, 't trekt echt afschuwelijk hard
 
Drive it like you stole it.
zundappchef 1-1-2006 23:44 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Heel slim ja!

Dat is de grootste fout die Zundapp kon maken op de 448's en later de 540's...

Wie zet er nou op zo'n systeem geen smeernippel




nou dat waren de laatste pufjes van zundapp
denk vergete of zo

mar zal uitlegge he

dus je rijd keer over drempel nog keer 1000 keer begint klein beetje te slijten zonder smeer
nu begint dat te roesten
en jij mar lekker drempels nemen en slijten en slijten
tot dat je 4 cm spelling hebt
dus ik nu heb ik allles roest ondaan naar 25 mm uitgeboort
asje late maken van 24.87 met in het midden een grote smeer kamer
en het middan van de achterburg boor ik een gaatje en daar tap ik draad in voor smeernippel

en klaar is kees

had zundapp nou niet zo lui gedaan en gewoon een smeernippel in late bouwe van 5 min werk
dan had ik nou geen 5 dagen werk om het te reparen
je weet feestdagen en asje late make
en uitboren schoonmake en smeer systeem bedenken en make
beetje beun en zo 5 dage verder
maar morge even asje schroefdraad op tappen en zundapp kan weer in elkaar
 
1000 v twin rotax biatch
zundappchef 1-1-2006 23:46 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Feiten niet, hij rockt

En kolere, 't trekt echt afschuwelijk hard




zolang achterburg maar gesmeert blijft

o ja ik had ook last van boutjes die los gingen zitten van ophanging blok
nou schenen er geen borgmoeren op te zitte maar gewone met kartel revet
uhm kansloos
heb der op heel brommer maar borg moestjes op gezet
 
1000 v twin rotax biatch
Dikke Dennes 1-1-2006 23:48 Print reply

Posts: 4337


448 rockt wel de pan uit...

Heb op bijna alle Zundapp types gereden, maar niks is beter dan een 448...

Ow kut toch wel, de 540
 
Drive it like you stole it.
zundappchef 1-1-2006 23:52 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss


448 rockt wel de pan uit...

Heb op bijna alle Zundapp types gereden, maar niks is beter dan een 448...

Ow kut toch wel, de 540



rij comfort to the sky

ik heb eig nog nooit op 448 gerede
en nog nooit op mijn droom brommer de 530 wtc 5 speeds ks50 schijf geremt kuipje der op en big ass rekje

verder heb ik op alle types gerede
kutste rije vind ik de 517 dit ik kutste om op te rije dan de 529 met laag stuur en dan tel types maar op

 
1000 v twin rotax biatch
Dikke Dennes 1-1-2006 23:54 Print reply

Posts: 4337
KS50 WC TT heeft mijn toermaatje, waarmee ik 414km op ??n dag gereden hebt...

Ik vindt ze te log, niet echt soepel in de bochten!
 
Drive it like you stole it.
Evilmex 1-1-2006 23:54 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



rij comfort to the sky

ik heb eig nog nooit op 448 gerede
en nog nooit op mijn droom brommer de 530 wtc 5 speeds ks50 schijf geremt kuipje der op en big ass rekje

verder heb ik op alle types gerede
kutste rije vind ik de 517 dit ik kutste om op te rije dan de 529 met laag stuur en dan tel types maar op



en op een 448-160?
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
zundappchef 1-1-2006 23:56 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]


en op een 448-160?



lees

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



rij comfort to the sky

ik heb eig nog nooit op 448 gerede
en nog nooit op mijn droom brommer de 530 wtc 5 speeds ks50 schijf geremt kuipje der op en big ass rekje

verder heb ik op alle types gerede
kutste rije vind ik de 517 dit ik kutste om op te rije dan de 529 met laag stuur en dan tel types maar op



 
1000 v twin rotax biatch
Evilmex 1-1-2006 23:56 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



lees

[...]




Kut, ik ben dom
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
zundappchef 1-1-2006 23:58 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]


Kut, ik ben dom


neej dat is het niet

je ouder hebbe zich nooit overwoge of aan gedacht dat je ook hersene nodig had


dit niks voor zundapp liefhebbers




Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 2-1-2006 om 0:00 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
zundappchef 2-1-2006 18:05 Print reply

Posts: 4082
staat der een op internet


http://www.marktplaa...2B0LoQ%253D%26df%3D1
 
1000 v twin rotax biatch
Henk-88 2-1-2006 18:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




nou dat waren de laatste pufjes van zundapp
denk vergete of zo

mar zal uitlegge he

dus je rijd keer over drempel nog keer 1000 keer begint klein beetje te slijten zonder smeer
nu begint dat te roesten
en jij mar lekker drempels nemen en slijten en slijten
tot dat je 4 cm spelling hebt
dus ik nu heb ik allles roest ondaan naar 25 mm uitgeboort
asje late maken van 24.87 met in het midden een grote smeer kamer
en het middan van de achterburg boor ik een gaatje en daar tap ik draad in voor smeernippel

en klaar is kees

had zundapp nou niet zo lui gedaan en gewoon een smeernippel in late bouwe van 5 min werk
dan had ik nou geen 5 dagen werk om het te reparen
je weet feestdagen en asje late make
en uitboren schoonmake en smeer systeem bedenken en make
beetje beun en zo 5 dage verder
maar morge even asje schroefdraad op tappen en zundapp kan weer in elkaar


en zo hoort het het betere werk

erg gave Z?ndapp met begerenswaardige optionele onderdelen in een mooie staat

volgens mij ben je een liefhebber
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
zundappchef 2-1-2006 23:59 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




nou dat waren de laatste pufjes van zundapp
denk vergete of zo

mar zal uitlegge he

dus je rijd keer over drempel nog keer 1000 keer begint klein beetje te slijten zonder smeer
nu begint dat te roesten
en jij mar lekker drempels nemen en slijten en slijten
tot dat je 4 cm spelling hebt
dus ik nu heb ik allles roest ondaan naar 25 mm uitgeboort
asje late maken van 24.87 met in het midden een grote smeer kamer
en het middan van de achterburg boor ik een gaatje en daar tap ik draad in voor smeernippel

en klaar is kees

had zundapp nou niet zo lui gedaan en gewoon een smeernippel in late bouwe van 5 min werk
dan had ik nou geen 5 dagen werk om het te reparen
je weet feestdagen en asje late make
en uitboren schoonmake en smeer systeem bedenken en make
beetje beun en zo 5 dage verder
maar morge even asje schroefdraad op tappen en zundapp kan weer in elkaar




ik heb uhm weer gefixt

ik ben dus om 7 uur begonne

schroefdraad getapt daarna gat uitgehoont
toen smeer systeem gemaakt
toen de achterburg as der in
toen smeer systeem aansloten
toen de kuip in elkaar gezet die kapot was
toen knipper licht er op
toen achterburg beetje gestoken as der doorheen
egt terring lang aan staan shoren maar hij zit egt vast
toen heb ik veering der weer op
keeting der weer op
ketting kast der weer op
toen wiel der in
ketting gespanne
rem gemaakt
kappe terug der op zadel der terug op
kuipje der opgezet


en ondervonde


dat ik morge de knipperlichten moet maken
het voorlicht moet maken de kuip knipperlicht houder vast moet zetten
de kettingkast
borgmoer op de remstang smeernippel der in moet schroeven hele systeem moet door smeren allen moet schhonmaken en de uitlaat goed vast zetten alles wat met wd40 moet doorgespoten moet worden doorspuiten


kortom veel werk verzet maar toch nog 1 uur werk over
 
1000 v twin rotax biatch
Dikke Dennes 10-1-2006 9:34 Print reply

Posts: 4337
Netjes!

Kom net een oude foto van m'n Zundapp tegen:


 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 21-1-2006 20:18 Print reply

Posts: 4337
Brommer staat nu helemaal lekker afgesteld...
Kan sneller, of harder optrekken, maar k'heb de gulle middenweg gekozen...

Loopt 75km met wind tegen. (En dan ook echt wind t?gen!)
En 80-85 windje mee...
(Maakt overtoeren op top, maar dat hou ik zo. Trekt lekker tegen de wind in.)

Zit in de 300m aan de 70 ofzo...

Toppie

Bl?rpijp blijft eronder, die chrome zet ik niet meer terug...
 
Drive it like you stole it.
sjakie-x 30-1-2006 18:35 Print reply
Posts: 2
deze zundapp is de vetste ooit ik heb zelf precies dezelfde maar dan uit 1980
 
Dikke Dennes 2-2-2006 22:16 Print reply

Posts: 4337
Danku

Vindt het zelf ook de op ??n na beste Zundapp ooit
 
Drive it like you stole it.
zundappchef 2-2-2006 22:17 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Danku

Vindt het zelf ook de op ??n na beste Zundapp ooit



me 2
 
1000 v twin rotax biatch
blowhan 2-2-2006 22:23 Print reply

Posts: 92
en toch vind ik een chromen uitlaat mooier...
 
Dikke Dennes 2-2-2006 22:25 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blowhan
en toch vind ik een chromen uitlaat mooier...


't blinkt ja... Maar persoonlijk vindt ik een chrome schoorsteen op mijn model brommer niet mooi.

Daarbij vindt ik ze veels te stil... Voel met de Homoet lekkerder m'n brommer aan, het karakter vin'k lekkerder, Jammarcol is kut, en op m'n 'snelle' setupje nu doet die Homoet beter z'n werk

Makkelijke keus dus...
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 11-2-2006 17:57 Print reply

Posts: 4337
Drive it like you stole it.
bertjuh 22-2-2006 22:01 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
Paar (kleine) dingetjes:

* korter achterspatbord
* Bagagerekje weg
* Ruitje weg

D?n is hij hot


oef wat kan je die dapp aan doen
mooi dappie dennis, kom een keer hier langs als het weer weer wat beter is
 
Dikke Dennes 5-3-2006 21:16 Print reply

Posts: 4337
Komt goed bert,
Zie je deze zomer vast nog wel een keer!

K'heb hem nu helemaal goed... Hij rijdt echt perfect.
Je kan er rustig mee rijden, en hem flink op z'n staart trappen...

De afstelling is nu 1000%!

Hierbij de uitgebreide setup en prestatie's...

- 50cc Supertherm. (280)
Afkomstig van een Famel. Getuned: Bewerkte in- en uitlaat, en boosterpoorten. (Deze zijn op het moment onbenut) Het is dus een 6 poorter.

- 278 Cilinderkop
Origineel.

- 20mm Spruitstuk
Kort model voor een betere gasreactie.

- 17mm AMAL
Nieuwe carburateur.

- Homoet 6P
6 Poorts Homoet met 36mm Bocht.

- 12 Polige Bosch ontsteking.
12 Polige elektronische ontsteking met speciaal vliegwiel.
100gr. lichter dan het origineel, en extra vroeg en laat te zetten.

- Vertanding
17 - 43

- Bougie
NGK 8 Lange Schacht.

...

Met dit alles loopt hij 75Km met dikke tegenwind, 80-85 met normale weersomstandigheden, en 85 met windje mee... Hij maakt wel overtoeren op top, maar er komt geen zwaardere vertanding op omdat ik dan zoveel snelheid verlies tegen de wind in, en de 4e versnelling een overdrive wordt.

Komende week gaat hij op de testbank.


 
Drive it like you stole it.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved