Royal Club |
14-1-2011 19:49 |
Posts: 60390 |
balhoofd bijgesteld? gewoon aangedraaid ? of wat kan ej daar aan stellen?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RoykeV |
18-1-2011 19:21 |
Posts: 894 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: --John--
Ik zeg: doe maar hip
Neue keeringen? hoeveel k heeft die motor gelopen?
Of is het preventief onderhoud icm de olie?
keerringen zijn niet lek,
maar preventief
en een keer andere olie erop is ook niet gek
zeker niet nu ik er ook mee het circuit op ga
heeft nu 33k gelopen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
balhoofd bijgesteld? gewoon aangedraaid ? of wat kan ej daar aan stellen?
afstellen he
als je hem te los draait heb je speling
als je hem te vast draait, draait je stuur moeilijk
zat geen speling op, maar stond wel wat aan de losse kant
klote is dat je dat haast niet voelt ivm die stuurdemper
pas als je die eraf haalt..
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
RoykeV |
15-6-2011 21:40 |
Posts: 894 |
afgelopen zondag op de nordschleife geweest
dat is echt de shit
ook nog 20 minuten op de gp baan gereden, ook mooi
net een vers setje power one's eronder
volgende week naar spa franco
week erop dagje zolder
week daarop dagje assen
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
Freddy-fish |
15-6-2011 21:43 |
Posts: 2129 |
hahaha nice, hij blijft wel op kenteken staan?
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
zx7r |
15-6-2011 21:51 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
hahaha nice, hij blijft wel op kenteken staan?
Waarom zou je hem van het kenteken af halen???
|
|
|
|
RoykeV |
15-6-2011 22:14 |
Posts: 894 |
ja zeker
op de nordschleife is dat zelfs verplicht
als ik naar spa zolder assen ga gaan wel onnodige dingen eraf
als spiegels knippers kenteken
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
RoykeV |
15-6-2011 22:15 |
Posts: 894 |
zal binnekort is wat foto's maken als die circuitmodus staat
komen ook nog wel wat actiefoto's van de nordschleife op,
maar nu weinig tijd!
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
Freddy-fish |
15-6-2011 22:19 |
Posts: 2129 |
oh dat wist ik niet eens joh dat dat verplicht was op northdinges.
er ston mij wel iets van bij dat je sommige dingen er perse af moest halen,
ruige fiets, dat altijd
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
BenjaminDG |
15-6-2011 22:45 |
Posts: 4605 |
Hoe moet je dan precies het balhoofd afstellen?
Te vast zetten voel je direct maar hoe voel je als te veel speling hebt?
Gaat om een GSXR750 1993 met stuurdemper.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
RoykeV |
17-6-2011 22:04 |
Posts: 894 |
is niet echt makkelijk over de pc uit te leggen
voorwiel moet los van de grond (motor op de zijstandaard)
en dan beetje een gevoelskwestie hoe snel het stuur 'valt'
echt vallen mag die niet, maar hij mag ook niet recht blijven staan natuurlijk...
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
Paultje Pils |
17-6-2011 22:29 |
Posts: 2110 |
Mooie fiets, mijn broer heeft precies dezelfde, alleen volledig akrapovic systeem. hij gebruikt hem voor woon-werk verkeer
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
BenjaminDG |
17-6-2011 22:40 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoykeV
is niet echt makkelijk over de pc uit te leggen
voorwiel moet los van de grond (motor op de zijstandaard)
en dan beetje een gevoelskwestie hoe snel het stuur 'valt'
echt vallen mag die niet, maar hij mag ook niet recht blijven staan natuurlijk...
Ok ik snap het wel denk ik, in de handleiding stond ook zoiets gelijksaardig maar dan met een veer en een gewicht.
Aan de hand van het soort gewicht die de veer trekt kun je de speling zo afstellen.
Dus het stuur moet gewoon mooi opzij draaien/vallen?
Bedankt alvast
Nog een vraag: die 'EXUP' klep die in de uitlaat zit, hoe wordt die bediend en gestuurd?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-6-2011 om 22:44 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
RoykeV |
17-6-2011 22:53 |
Posts: 894 |
mee opzij draaien dan vallen inderdaad
anders even langs een motorzaak gaan als je niet zeker ervan bent..
exup klep word na mijn weten bedient door de servo motor (elektronisch)
de overbrenging is met kabels..
waarom wil je dat weten?
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
BenjaminDG |
17-6-2011 22:55 |
Posts: 4605 |
Ben van plan om een 4-1 uitlaat met exup klep pas te maken voor mijn gsxr 750.
Moet alleen nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat de klep traploos bediend wordt tussen 0-8000 toeren.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
zx7r |
18-6-2011 19:52 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ben van plan om een 4-1 uitlaat met exup klep pas te maken voor mijn gsxr 750.
Moet alleen nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat de klep traploos bediend wordt tussen 0-8000 toeren.
Waarom wil je een exupklep?
|
|
|
|
Paultje Pils |
18-6-2011 19:58 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]
Waarom wil je een exupklep?
Meer koppel onderin toch?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
BenjaminDG |
18-6-2011 20:20 |
Posts: 4605 |
Was eerst van plan om een 4-1 uitlaat pas te maken, thuis hebben we nog een FZR1000 EXUP staan.
Maar die is van mijn broer en hij laat me niet experimenteren met die uitlaat
EXUP klep geeft onderin meer koppel/vermogen waardoor hij wat beter moet aanpakken op lageren toeren want hij begint pas echt goed te trekken vanaf 8000 toeren.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
zx7r |
18-6-2011 20:32 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Was eerst van plan om een 4-1 uitlaat pas te maken, thuis hebben we nog een FZR1000 EXUP staan.
Maar die is van mijn broer en hij laat me niet experimenteren met die uitlaat
EXUP klep geeft onderin meer koppel/vermogen waardoor hij wat beter moet aanpakken op lageren toeren want hij begint pas echt goed te trekken vanaf 8000 toeren.
En hoe weet je de perfecte tegendruk te meten? Kan je niet beter een ander systeem er op knallen?
|
|
|
|
BenjaminDG |
18-6-2011 20:45 |
Posts: 4605 |
Zoals?
Of doel je op het feit dat de exup klep van een yamaha FZR1000 een wals is en geen vlinderklep zoals bij honda of suzuki?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
RoykeV |
18-6-2011 22:05 |
Posts: 894 |
Paar foto's van afgelopen zondag toegevoegd
ben nu al verslaafd aan het 'ringen'
ook nog op de nurburgring GP strecke gereden,
maar de nordschleife heeft toch meer indruk gemaakt
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-6-2011 0:44 |
Posts: 9841 |
nordschleife heeft letterlijk ook indruk op mijn auto gemaakt.
ik dacht dat het een posergallery zou zijn hier, maar jij koopt een racemotor en gaat er mee het circuit op. Zo hoort het.
|
|
Too cool for school! |
|
RoykeV |
20-6-2011 21:56 |
Posts: 894 |
Allicht
volgende week maandag Spa Francorchamps
zelfde week vrijdags naar Zolder
en week erop smaandags gasse op Asse
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
RoykeV |
20-6-2011 21:58 |
Posts: 894 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nordschleife heeft letterlijk ook indruk op mijn auto gemaakt.
ik dacht dat het een posergallery zou zijn hier, maar jij koopt een racemotor en gaat er mee het circuit op. Zo hoort het.
what happend with the porsche @ the ring dan?
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
RoykeV |
7-7-2011 21:11 |
Posts: 894 |
fototje toegevoegd van afgelopen vrijdag op Zolder,
Spa was trouwens ook helemaal super! :-}
komen nog foto's van hoop ik!
maandag alweer naar Assen
|
|
Yamaha R1 & Volkswagen Polo |
|
Venlonaer |
7-7-2011 21:16 |
Posts: 2431 |
hotje
wat een lief beestje
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|