Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Cagiva Mito

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Cagiva Mito
Geplaatst door BenjaminDG op 28-11-2009 22:01
Hits Deze gallery is 20337 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Cagiva Mito (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Geel / 1994
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
Cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
Cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
Cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
Cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

PetrolShack 30-11-2009 10:19 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding




dat ding stond een tijdje geleden nog op mp

maare cker hot

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 30-11-2009 om 10:20 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
robert 30-11-2009 11:10 Print reply

Posts: 900
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
gewoon een 32mm CR 125 keihin carb erop doen. die dingen kosten ook geen drol op markplaats en zijn wel gewoon degelijke carburateurs.

even eentje zoeken van rond 90' 97' heb je ook nog vlakschuif.

verder hot voor de motor natuurlijk.


Of een 35mm vlakschuif van een CR125, lopen ook prima op die mito's en rs125

zeker met een polini cilinder. Waarom zon cilinder niet goed zou zijn, meestal omdat er een krukas of lager slecht is, en zon ding snel vastloopt. Maargoed, dat houd ik maar op onkunde.

Een vriend van mij jaagde 2 jaar met een rs125 en polini cilinder, je moet zowieso een goede uitlaat erbij kopen, liefste 1 laten bereken.

Jolly moto deed het goed, hij heeft toen zelfs de jolly nog aangepast zodat het nog beter presteerde, vraag me neit meer wat, want dat was ook weer een jaar of 5 geleden...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
BenjaminDG 30-11-2009 11:57 Print reply

Posts: 4605
Ik ga eerst die koso proberen en een goede uitlaat kopen, want die ik nu heb is slecht (zitten overal deuken in).

Wat zijn goede uitlaten voor mito, lieft max 150-200¤ kostprijs?


 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-11-2009 12:05 Print reply

Posts: 29286
op 50cc.nl vanaf 230 euro, een gianelli.

of die goed is weet ik niet zal vast wel info over te vinden zijn.

of proberen een 2 de handse te krijgen.

Of een zelf maken.

of een van een ander merk pas maken.

Edit: oe deze is wel geil:


http://tyga-performa...amp;products_id=1440



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-11-2009 om 12:15 uur.
 
Drumsan 30-11-2009 16:28 Print reply

Posts: 1223
wannabe Ducati 998 en daarom hot

EDIT; of dit is de eerdere versie met de ronde koplampen, die vind in dat geval is ie NOT

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 30-11-2009 om 16:31 uur.
 
Sypie_Honda 30-11-2009 16:32 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
[...]


Of een 35mm vlakschuif van een CR125, lopen ook prima op die mito's en rs125

zeker met een polini cilinder. Waarom zon cilinder niet goed zou zijn, meestal omdat er een krukas of lager slecht is, en zon ding snel vastloopt. Maargoed, dat houd ik maar op onkunde.

Een vriend van mij jaagde 2 jaar met een rs125 en polini cilinder, je moet zowieso een goede uitlaat erbij kopen, liefste 1 laten bereken.

Jolly moto deed het goed, hij heeft toen zelfs de jolly nog aangepast zodat het nog beter presteerde, vraag me neit meer wat, want dat was ook weer een jaar of 5 geleden...


ja tuurlijk ik bedoel een 36mm, waarom ik met 32 in mijn hooft zit weet ik niet.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BenjaminDG 30-11-2009 19:15 Print reply

Posts: 4605
Weet iemand waar ik het elektrisch schema van een cagiva mito (oud model) kan vinden?

Of staat dat ergens hier op BF?

Edit: ik heb het al gevonden

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 30-11-2009 om 19:49 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 13-12-2009 23:09 Print reply
Posts: 7168
Als ik het goed begrijp maak je de powervalve zelf gestuurd via je gashendel? dus bij bij halfgas half open en bij vol gas vol open?
Dat is totaal nutteloos

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2009 om 23:10 uur.
 
BenjaminDG 14-12-2009 13:02 Print reply

Posts: 4605
Ja ik moet het zo wel doen want ik het het bedieningsmotoertje niet, dan ùoet ik dat gaan zoeken en er werd mij geadviseerd om dat via een aparte kabel zelf te bedienen.

Want volgens die kerel gaat zo elektrisch motertje snel kapot (hij had 2 keer), dan heeft hij het gewoon via een aparte kabel gedaan en blijft het gewoon gaan.

Nu is de powervalve wel aleen goed op hoge toeren maar ja dat moet je der maar bijnemen.

Zijn mito gaat ook 185 dus zo slecht is het dan toch niet?
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 14-12-2009 13:06 Print reply

Posts: 14514
als het nu allein werkt op hogere toerentallen kun je hem net zo goed gewoon vastzetten op de open stand. heb je ook geen gare kabels en hendeltjes aan je ding
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 14-12-2009 13:10 Print reply

Posts: 4605
hmm misschien maar het zal wel meevallen ik dnek aleen op de echt lage toerentallen dat hij net als een brommer gaat rijden.

Bwa het systeem valt wel meer hoor, net als mb voor je gaskabel.

Daar bedient de gaskabel je gasschuif en ook je olie pomp, zo'n systeem ga ik op de mito zetten.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 22-1-2010 21:45 Print reply

Posts: 29286
rd350 ypvs blok eronder?
 
BenjaminDG 23-1-2010 11:42 Print reply

Posts: 4605
Ja dat wordt de bedoeling, want aan papieren geraken is haast niet te doen en met een 350cc 2takt blokje (+/- 70pk) onder een 125cc racertje heb je wel een pittige circuit motor

Maar ik ga eerst de 125cc motor laten lopen en daarna verkopen (iemand intresse? )
 
Vlaanderen vrij!
Voetentje 23-1-2010 11:50 Print reply

Posts: 2356
Ligt eraan hoeveel en of het een beetje onder mijn NSR past
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 23-1-2010 11:52 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ligt eraan hoeveel en of het een beetje onder mijn NSR past


NSR 50? bwa er zijn nog mensen die een 125cc motor onder een brommer hebben gemonteerd, alles is te passen

Denk er wel aan dat je 35pk hebt en dus het een en het ander moet verstevigen
 
Vlaanderen vrij!
Voetentje 23-1-2010 11:54 Print reply

Posts: 2356
Nhaa, gaat misschien toch iets te ver
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 23-1-2010 13:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ja dat wordt de bedoeling, want aan papieren geraken is haast niet te doen en met een 350cc 2takt blokje (+/- 70pk) onder een 125cc racertje heb je wel een pittige circuit motor

Maar ik ga eerst de 125cc motor laten lopen en daarna verkopen (iemand intresse? )


Ga je hem nog aan passen?
Aangezien je 70pk wil bereiken?

Verder wel leuk idee.
 
StefanB 23-1-2010 14:19 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
hmm misschien maar het zal wel meevallen ik dnek aleen op de echt lage toerentallen dat hij net als een brommer gaat rijden.

Bwa het systeem valt wel meer hoor, net als mb voor je gaskabel.

Daar bedient de gaskabel je gasschuif en ook je olie pomp, zo'n systeem ga ik op de mito zetten.


hehe niet alleen op de lage toerentallen hoor.

En een gaskabel met een y splitter ertussen is een slecht idee. kan je nog beter de powervalve vast zetten (open)

Waarom trouwens eerst een zooi geld uitgeven om met het 125cc motortje te rijden? (die troep levert ook nog eens niks op als je het weer wilt verkopen..)

beter gelijk rd350 blok eronder plempen.
 
E24 M30b35@GT3576
BenjaminDG 23-1-2010 15:03 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ga je hem nog aan passen?
Aangezien je 70pk wil bereiken?

Verder wel leuk idee.


Het Yamaha Rd350 LC YVPS blok heeft orgineel 63pk dat met orginele uitlaten, maar dat speelt geen rol omdat ik toch nieuwe uitlaten moet laten maken of andere aanpassen.

Dan denk ik dat 70pk wel haalbaar is
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 23-1-2010 15:13 Print reply

Posts: 29286
mhh waar heb je dat vandaan?

Ik had een lijst en het topmodel had 59pk standaard en dat is maar 1 jaar geweest.

Voor de rest heb je ook nog van 49 en dan oplopend tot die 59pk en daarna loopt het weer af.

70pk is wel haalbaar, als je de cilinders goed doet afwerken , andere carburateurs en dan opmaat uitlaten.

Jonh Huijben (weet even niet hoe ik die achter naam moet schrijven ) die had iets boven de 70pk, zonder de cilinder's een andere layout te geven.
 
BenjaminDG 23-1-2010 15:18 Print reply

Posts: 4605
Ja inderdaad je hebt gelijk het is 59pk, ik had even verwisseld met een luchtgekoeld type (wat ik raar vind dat die meer pk haalt)

http://www.bikez.com...maha_rd_350_1986.php

Weet je wat John huijben allemaal had verandert aan het blok?

Weet je welk type Rd350 LC blok het beste is? Ik bedoel kwa prestaties en duurzaamheid?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-1-2010 om 15:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 23-1-2010 20:25 Print reply

Posts: 29286
Lijkt me heel sterk inderdaad de rd350 ac meer vermogen heeft dan de lc versie?

Deze site ken je misschien wel : http://rd350.motormuizen.nl/

Die kunnen je perfect uitleggen welke je nodig hebt.

Je hebt inderdaad ook verschillende de 31K geloof ik en nog een andere blok.
Maar dat durf ik je niet te zeggen.

John had opmaat uitlaten berekend door Luc Foekema geloof en hij had nog een aantal dingen verandert.
(behalve de poorten aangepast, kan ik mij herinneren)

Het project van hem staat ook op die site.

Ik meen ook dat de rd350 ypvs in het jaar 1986 de 59pk had , en na dat bouwjaar liep het vermogen weer af.

Maar hun zullen je wel perfect weten te vertellen.

Staan ook nog een paar mito/ rd350 projecten op die site, misschien ook wel leuk voor je?


Edit: ik zie het al de foto is verkeerd, uit de gegevens blijkt dat het om de lc versie gaat.
Maar of het vermogen op die klopt is maar de vraag, voor mijn dt175 klopte het vermogen daarvan ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-1-2010 om 20:26 uur.
 
BenjaminDG 23-1-2010 20:31 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Lijkt me heel sterk inderdaad de rd350 ac meer vermogen heeft dan de lc versie?

Deze site ken je misschien wel : http://rd350.motormuizen.nl/

Die kunnen je perfect uitleggen welke je nodig hebt.

Je hebt inderdaad ook verschillende de 31K geloof ik en nog een andere blok.
Maar dat durf ik je niet te zeggen.

John had opmaat uitlaten berekend door Luc Foekema geloof en hij had nog een aantal dingen verandert.
(behalve de poorten aangepast, kan ik mij herinneren)

Het project van hem staat ook op die site.

Ik meen ook dat de rd350 ypvs in het jaar 1986 de 59pk had , en na dat bouwjaar liep het vermogen weer af.

Maar hun zullen je wel perfect weten te vertellen.

Staan ook nog een paar mito/ rd350 projecten op die site, misschien ook wel leuk voor je?


Edit: ik zie het al de foto is verkeerd, uit de gegevens blijkt dat het om de lc versie gaat.
Maar of het vermogen op die klopt is maar de vraag, voor mijn dt175 klopte het vermogen daarvan ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-1-2010 om 20:26 uur.


Ja die site had ik al gevonden via de www.mito350.tk site.

Ik heb even de persoon aan de telefoon gehad die bovenstaande site heeft opgericht en hij zei dat de blokken van Yamaha RD350 YVPS vanaf 1983 via het subframe (dat ze verkopen via die site) in de Mito passen.

Daarna is het een kwestie van uitlaten maken en de electronica aanpassen en rijden maar.

Het doel van mijn project is om het gewicht (met RD350 blok) te proberen verlagen tot 150 kg (minder is nog beter) en het vermogen te verhogen tot 70 pk (75pk zou ideaal zijn omwille van pk/kg verhouding van 0.5)

Maar 60 pk bij 160 kg is allesinds beter dan 30 pk bij 135kg
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 23-1-2010 20:37 Print reply

Posts: 29286
Wist niet dat het "zo" zwaar werd met een rd blok erin, ik geloof dat een rd350 origineel iets van 170kg weegt, zit niet zo heel veel verschil in dan uiteindelijk.

Maar wel zeker leuk project, ben benieuwd hoe het terecht komt.
 
BenjaminDG 23-1-2010 20:40 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wist niet dat het "zo" zwaar werd met een rd blok erin, ik geloof dat een rd350 origineel iets van 170kg weegt, zit niet zo heel veel verschil in dan uiteindelijk.

Maar wel zeker leuk project, ben benieuwd hoe het terecht komt.


Ow weegt die 'maar' 170 kg, dan is het gewicht zeker geen probleem om een nog betere pk/kg verhouding te hebben
 
Vlaanderen vrij!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved