PetrolShack |
30-11-2009 10:19 |
Posts: 572 |
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
robert |
30-11-2009 11:10 |
Posts: 900 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
gewoon een 32mm CR 125 keihin carb erop doen. die dingen kosten ook geen drol op markplaats en zijn wel gewoon degelijke carburateurs.
even eentje zoeken van rond 90' 97' heb je ook nog vlakschuif.
verder hot voor de motor natuurlijk.
Of een 35mm vlakschuif van een CR125, lopen ook prima op die mito's en rs125
zeker met een polini cilinder. Waarom zon cilinder niet goed zou zijn, meestal omdat er een krukas of lager slecht is, en zon ding snel vastloopt. Maargoed, dat houd ik maar op onkunde.
Een vriend van mij jaagde 2 jaar met een rs125 en polini cilinder, je moet zowieso een goede uitlaat erbij kopen, liefste 1 laten bereken.
Jolly moto deed het goed, hij heeft toen zelfs de jolly nog aangepast zodat het nog beter presteerde, vraag me neit meer wat, want dat was ook weer een jaar of 5 geleden...
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
BenjaminDG |
30-11-2009 11:57 |
Posts: 4605 |
Ik ga eerst die koso proberen en een goede uitlaat kopen, want die ik nu heb is slecht (zitten overal deuken in).
Wat zijn goede uitlaten voor mito, lieft max 150-200¤ kostprijs?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
30-11-2009 12:05 |
Posts: 29286 |
op 50cc.nl vanaf 230 euro, een gianelli.
of die goed is weet ik niet zal vast wel info over te vinden zijn.
of proberen een 2 de handse te krijgen.
Of een zelf maken.
of een van een ander merk pas maken.
Edit: oe deze is wel geil:
http://tyga-performa...amp;products_id=1440
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-11-2009 om 12:15 uur.
|
|
|
|
Drumsan |
30-11-2009 16:28 |
Posts: 1223 |
wannabe Ducati 998 en daarom hot
EDIT; of dit is de eerdere versie met de ronde koplampen, die vind in dat geval is ie NOT
Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 30-11-2009 om 16:31 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
30-11-2009 16:32 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
[...]
Of een 35mm vlakschuif van een CR125, lopen ook prima op die mito's en rs125
zeker met een polini cilinder. Waarom zon cilinder niet goed zou zijn, meestal omdat er een krukas of lager slecht is, en zon ding snel vastloopt. Maargoed, dat houd ik maar op onkunde.
Een vriend van mij jaagde 2 jaar met een rs125 en polini cilinder, je moet zowieso een goede uitlaat erbij kopen, liefste 1 laten bereken.
Jolly moto deed het goed, hij heeft toen zelfs de jolly nog aangepast zodat het nog beter presteerde, vraag me neit meer wat, want dat was ook weer een jaar of 5 geleden...
ja tuurlijk ik bedoel een 36mm, waarom ik met 32 in mijn hooft zit weet ik niet.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
BenjaminDG |
30-11-2009 19:15 |
Posts: 4605 |
Weet iemand waar ik het elektrisch schema van een cagiva mito (oud model) kan vinden?
Of staat dat ergens hier op BF?
Edit: ik heb het al gevonden
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 30-11-2009 om 19:49 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Niek de Wildt |
13-12-2009 23:09 |
Posts: 7168 |
Als ik het goed begrijp maak je de powervalve zelf gestuurd via je gashendel? dus bij bij halfgas half open en bij vol gas vol open?
Dat is totaal nutteloos
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2009 om 23:10 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
14-12-2009 13:02 |
Posts: 4605 |
Ja ik moet het zo wel doen want ik het het bedieningsmotoertje niet, dan ùoet ik dat gaan zoeken en er werd mij geadviseerd om dat via een aparte kabel zelf te bedienen.
Want volgens die kerel gaat zo elektrisch motertje snel kapot (hij had 2 keer), dan heeft hij het gewoon via een aparte kabel gedaan en blijft het gewoon gaan.
Nu is de powervalve wel aleen goed op hoge toeren maar ja dat moet je der maar bijnemen.
Zijn mito gaat ook 185 dus zo slecht is het dan toch niet?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
14-12-2009 13:06 |
Posts: 14514 |
als het nu allein werkt op hogere toerentallen kun je hem net zo goed gewoon vastzetten op de open stand. heb je ook geen gare kabels en hendeltjes aan je ding
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
14-12-2009 13:10 |
Posts: 4605 |
hmm misschien maar het zal wel meevallen ik dnek aleen op de echt lage toerentallen dat hij net als een brommer gaat rijden.
Bwa het systeem valt wel meer hoor, net als mb voor je gaskabel.
Daar bedient de gaskabel je gasschuif en ook je olie pomp, zo'n systeem ga ik op de mito zetten.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
22-1-2010 21:45 |
Posts: 29286 |
rd350 ypvs blok eronder?
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-1-2010 11:42 |
Posts: 4605 |
Ja dat wordt de bedoeling, want aan papieren geraken is haast niet te doen en met een 350cc 2takt blokje (+/- 70pk) onder een 125cc racertje heb je wel een pittige circuit motor
Maar ik ga eerst de 125cc motor laten lopen en daarna verkopen (iemand intresse? )
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Voetentje |
23-1-2010 11:50 |
|
BenjaminDG |
23-1-2010 11:52 |
Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Voetentje |
23-1-2010 11:54 |
Posts: 2356 |
Nhaa, gaat misschien toch iets te ver
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
23-1-2010 13:24 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ja dat wordt de bedoeling, want aan papieren geraken is haast niet te doen en met een 350cc 2takt blokje (+/- 70pk) onder een 125cc racertje heb je wel een pittige circuit motor
Maar ik ga eerst de 125cc motor laten lopen en daarna verkopen (iemand intresse? )
Ga je hem nog aan passen?
Aangezien je 70pk wil bereiken?
Verder wel leuk idee.
|
|
|
|
StefanB |
23-1-2010 14:19 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
hmm misschien maar het zal wel meevallen ik dnek aleen op de echt lage toerentallen dat hij net als een brommer gaat rijden.
Bwa het systeem valt wel meer hoor, net als mb voor je gaskabel.
Daar bedient de gaskabel je gasschuif en ook je olie pomp, zo'n systeem ga ik op de mito zetten.
hehe niet alleen op de lage toerentallen hoor.
En een gaskabel met een y splitter ertussen is een slecht idee. kan je nog beter de powervalve vast zetten (open)
Waarom trouwens eerst een zooi geld uitgeven om met het 125cc motortje te rijden? (die troep levert ook nog eens niks op als je het weer wilt verkopen..)
beter gelijk rd350 blok eronder plempen.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
BenjaminDG |
23-1-2010 15:03 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ga je hem nog aan passen?
Aangezien je 70pk wil bereiken?
Verder wel leuk idee.
Het Yamaha Rd350 LC YVPS blok heeft orgineel 63pk dat met orginele uitlaten, maar dat speelt geen rol omdat ik toch nieuwe uitlaten moet laten maken of andere aanpassen.
Dan denk ik dat 70pk wel haalbaar is
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
23-1-2010 15:13 |
Posts: 29286 |
mhh waar heb je dat vandaan?
Ik had een lijst en het topmodel had 59pk standaard en dat is maar 1 jaar geweest.
Voor de rest heb je ook nog van 49 en dan oplopend tot die 59pk en daarna loopt het weer af.
70pk is wel haalbaar, als je de cilinders goed doet afwerken , andere carburateurs en dan opmaat uitlaten.
Jonh Huijben (weet even niet hoe ik die achter naam moet schrijven ) die had iets boven de 70pk, zonder de cilinder's een andere layout te geven.
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-1-2010 15:18 |
Posts: 4605 |
Ja inderdaad je hebt gelijk het is 59pk, ik had even verwisseld met een luchtgekoeld type (wat ik raar vind dat die meer pk haalt)
http://www.bikez.com...maha_rd_350_1986.php
Weet je wat John huijben allemaal had verandert aan het blok?
Weet je welk type Rd350 LC blok het beste is? Ik bedoel kwa prestaties en duurzaamheid?
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-1-2010 om 15:19 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
23-1-2010 20:25 |
Posts: 29286 |
Lijkt me heel sterk inderdaad de rd350 ac meer vermogen heeft dan de lc versie?
Deze site ken je misschien wel : http://rd350.motormuizen.nl/
Die kunnen je perfect uitleggen welke je nodig hebt.
Je hebt inderdaad ook verschillende de 31K geloof ik en nog een andere blok.
Maar dat durf ik je niet te zeggen.
John had opmaat uitlaten berekend door Luc Foekema geloof en hij had nog een aantal dingen verandert.
(behalve de poorten aangepast, kan ik mij herinneren)
Het project van hem staat ook op die site.
Ik meen ook dat de rd350 ypvs in het jaar 1986 de 59pk had , en na dat bouwjaar liep het vermogen weer af.
Maar hun zullen je wel perfect weten te vertellen.
Staan ook nog een paar mito/ rd350 projecten op die site, misschien ook wel leuk voor je?
Edit: ik zie het al de foto is verkeerd, uit de gegevens blijkt dat het om de lc versie gaat.
Maar of het vermogen op die klopt is maar de vraag, voor mijn dt175 klopte het vermogen daarvan ook niet.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-1-2010 om 20:26 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-1-2010 20:31 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Lijkt me heel sterk inderdaad de rd350 ac meer vermogen heeft dan de lc versie?
Deze site ken je misschien wel : http://rd350.motormuizen.nl/
Die kunnen je perfect uitleggen welke je nodig hebt.
Je hebt inderdaad ook verschillende de 31K geloof ik en nog een andere blok.
Maar dat durf ik je niet te zeggen.
John had opmaat uitlaten berekend door Luc Foekema geloof en hij had nog een aantal dingen verandert.
(behalve de poorten aangepast, kan ik mij herinneren)
Het project van hem staat ook op die site.
Ik meen ook dat de rd350 ypvs in het jaar 1986 de 59pk had , en na dat bouwjaar liep het vermogen weer af.
Maar hun zullen je wel perfect weten te vertellen.
Staan ook nog een paar mito/ rd350 projecten op die site, misschien ook wel leuk voor je?
Edit: ik zie het al de foto is verkeerd, uit de gegevens blijkt dat het om de lc versie gaat.
Maar of het vermogen op die klopt is maar de vraag, voor mijn dt175 klopte het vermogen daarvan ook niet.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-1-2010 om 20:26 uur.
Ja die site had ik al gevonden via de www.mito350.tk site.
Ik heb even de persoon aan de telefoon gehad die bovenstaande site heeft opgericht en hij zei dat de blokken van Yamaha RD350 YVPS vanaf 1983 via het subframe (dat ze verkopen via die site) in de Mito passen.
Daarna is het een kwestie van uitlaten maken en de electronica aanpassen en rijden maar.
Het doel van mijn project is om het gewicht (met RD350 blok) te proberen verlagen tot 150 kg (minder is nog beter) en het vermogen te verhogen tot 70 pk (75pk zou ideaal zijn omwille van pk/kg verhouding van 0.5)
Maar 60 pk bij 160 kg is allesinds beter dan 30 pk bij 135kg
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
23-1-2010 20:37 |
Posts: 29286 |
Wist niet dat het "zo" zwaar werd met een rd blok erin, ik geloof dat een rd350 origineel iets van 170kg weegt, zit niet zo heel veel verschil in dan uiteindelijk.
Maar wel zeker leuk project, ben benieuwd hoe het terecht komt.
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-1-2010 20:40 |
Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|