Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - KTM EXC 200 + kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery KTM EXC 200 + kenteken
Geplaatst door Tobias Verhoef op 20-9-2009 17:38
Hits Deze gallery is 15399 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type KTM EXC 200 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Oranje / 2001
Opgegeven max. vermogen 11 pk / 8 kW
Opgegeven max. snelheid 120 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
KTM EXC 200 [Toon slechts deze afbeelding]
Krukas [Toon slechts deze afbeelding]
Cilinderwand kapot [Toon slechts deze afbeelding]
Blokje open [Toon slechts deze afbeelding]
Prox pakketje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

timmy16 28-2-2010 10:30 Print reply

Posts: 1178
chill, hot
 
Bike Me, Aprilia
Tobias Verhoef 28-2-2010 17:42 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dat is idd het laatste model kappen. maar die zullen er mischien niet op passen.
http://www.motorcycl...20200%20EXC%2006.jpg dit model wordt bedoelt met nieuwere kappen.


oke bedankt voor de info


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Jelmer MX 28-2-2010 18:28 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Oke dat wordt dus waarschijnlijk voor tijdelijk dan even beunen en wanneer ik weer geld heb maar nieuw kopen denk.

http://link.marktplaats.nl/323643959

zijn dit nieuw type kappen?


Zo veel ben ik ook niet thuis in KTM.. ik weet alleen dat je nieuwere model kappen erop kan maken.
 
Tobias Verhoef 19-5-2010 22:23 Print reply

Posts: 1832
Ik was 4 weken geleden aan het crossen en opeens begon hij heel zwaar te lopen dus ik meteen laten uitrollen en uitgezet, ik dacht meteen vastloper of big end ligt er uit.

Ik haal hem vandaag uitelkaar is de zuiger lekker in de wand gaan vreten en de big end ligt er uit

Ik hoorde altijd mn KTM al een beetje ratelen maar door de verkoper was mij verteld dat het de waterpomp was heel vaag verhaaltje. Heel dom van mij dat ik het geloofde. Maar nu blijkt dus achteraf dat het de hele tijd mn big end was die naar de klote aan het gaan was

Dus dat wordt een niet zo leuk duur grapje.

Ik heb al gekeken voor nieuwe onderdelen vindt het nog wel meevallen.
Ik krijg trouwens met korting via mn werk

Zuiger setje (prox) 50,-
Drijfstang/big end setje (prox) rond de 50,-

Maar nu zit ik een beetje met mn cilinder ik weet dus niet wat of het een alu cilinder is met nicaseal wand of een RVS wand ofzo (is niet magnetisch dus niet gietijzer) Want ik zie dus aan de bovenkant van de cilinder een soort van bus zitten maar aan de onderkant zie ik niks dus ik weet niet zeker of er een bus in zit.

Maar nu zag ik in het grote prox boek staan dat er cilinderbussen voor te koop zijn maar ik weet niet of die van gietijzer zijn dus ik ga er morgen denk even over bellen wat het is.

Want ook al zijn het gietijzeren bussen die laat ik er dan liever in persen want dat is denk stukken goedkoper dan een nieuwe nicaseal wand. Die bus koste rond de 110,- en heeft als voordeel dat ik gewoon kan gaan honen inplaats voor een nieuwe wand erin te doen

Als jullie tips of meer info hebben hoor ik het graag
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sypie_Honda 19-5-2010 22:30 Print reply

Posts: 13830
is alu met nicaseal wand.

die bussen van prox zijn idd gietijzer vervangingsbussen, zou ik niet aan beginnen. en zijn er trouwens wel overmaten voor te krijgen?

zou er gewoon een nieuw nicaseal wandje in laten zetten bij ATM, kost je 200 euro, maar dan is het ook goed.

gietijzer geleid de warmte trouwens ook nog eens veel minder als nicaseal.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Tobias Verhoef 19-5-2010 22:37 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
is alu met nicaseal wand.

die bussen van prox zijn idd gietijzer vervangingsbussen, zou ik niet aan beginnen. en zijn er trouwens wel overmaten voor te krijgen?

zou er gewoon een nieuw nicaseal wandje in laten zetten bij ATM, kost je 200 euro, maar dan is het ook goed.

gietijzer geleid de warmte trouwens ook nog eens veel minder als nicaseal.


Waarom zou ik er niet aan beginnen? Want ik zie er eigenlijk best veel voordelen in omdat ik dan als er een keer wat gebeurt ik kan gaan honen en niet meteen een nieuwe wand in moet laten zetten. Het is gewoon een boel geld ( ik snap dat crossen geld kost maar je kan ook gewoon op safe spelen)

Ik ga daar gewoon even over bellen wat ze erbij prox over denken en of ze er overmaten voor hebben, anders heeft het ook geen nut.

Hoe lang gaat gemiddeld zo'n nicaseal wand mee?

Ik cross dus echt niet professioneel vooral hobby en afentoe wedstrijden dus hij wordt niet heel zwaar belast.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sypie_Honda 19-5-2010 23:10 Print reply

Posts: 13830
weet je al of er wel aan overmaten te komen is?

en zo'n bus plaatsen is ook geen kattepis je zal eerst moeten uitzoeken hoe je het met je powervalve gaat hebben. dan moet je je cilinder uitkotteren op maat van die bus. en dan moet je die bus er recht in persen en de poorten uitlijnen met een dremel/haakse frees.
en dan moet je ook nog rekening houden dat je je spoelpoort richtingen niet in de war brengt.

weet niet of je zelf de beschikking hebt over een frees/kotterbank, pers, dremel/haakse frees ? dan is het nog redelijk goedkoop te doen maar anders word dat ook al weer een duur grapje.

ik zie weinig voordelen in zo'n bus. vind het allemaal vrij omslachtig en veel werk om het er goed in te krijgen en er staan te weinig voordelen tegenover de nadelen.

nicaseal wandje gaat ook gewoon lang mee als jij je blokje maar wat bij houd. om de 20 - 30 uur nieuwe zuiger er in, luchtfilter altijd schoon houden. die wand gaat gemakkelijk 100 uur mee.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Tobias Verhoef 20-5-2010 7:09 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
weet je al of er wel aan overmaten te komen is?

en zo'n bus plaatsen is ook geen kattepis je zal eerst moeten uitzoeken hoe je het met je powervalve gaat hebben. dan moet je je cilinder uitkotteren op maat van die bus. en dan moet je die bus er recht in persen en de poorten uitlijnen met een dremel/haakse frees.
en dan moet je ook nog rekening houden dat je je spoelpoort richtingen niet in de war brengt.

weet niet of je zelf de beschikking hebt over een frees/kotterbank, pers, dremel/haakse frees ? dan is het nog redelijk goedkoop te doen maar anders word dat ook al weer een duur grapje.

ik zie weinig voordelen in zo'n bus. vind het allemaal vrij omslachtig en veel werk om het er goed in te krijgen en er staan te weinig voordelen tegenover de nadelen.

nicaseal wandje gaat ook gewoon lang mee als jij je blokje maar wat bij houd. om de 20 - 30 uur nieuwe zuiger er in, luchtfilter altijd schoon houden. die wand gaat gemakkelijk 100 uur mee.


Ik ga vandaag er denk over bellen en anders komt het dinsdag pas.

Daar heb je ook wel een punt met die bus vooral met die powervalve wordt een groot probleem en dat uitkotteren kan ik zelf ook niet dus ik ga denk dan maar gewoon voor weer een nicaseal wandje

Super bedankt voor al je info
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sypie_Honda 20-5-2010 19:17 Print reply

Posts: 13830
graag gedaan!


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Tobias Verhoef 26-5-2010 12:36 Print reply

Posts: 1832
Vadaag trek ik het blok open ik maak ook meteen even foto's van mn cilinder en krukas dan kunnen jullie de schade zien

Zo net even wat crossmotor zaken afgebeld.

Nieuwe wand is overal rond de 200 euro
En een nieuw big end setje plus monteren+uitklokken+balanseren is ong 150 euro.

Maar ik heb ook de keuze om zelf een setje te regelen wat ik via mn werk kan dan kost het 55 euro maar dan word het niet gebalanceerd alleen uitgeklokt kan dit gewoon? Of moet je perse uitbalanseren?

En hoe zit het eigenlijk met de zuiger kan ik dat het beste regelen bij de mensen die er ook een nieuwe wand in zetten?

En nog even een vraagje prox zuiger setjes zijn rond de 50 euro maar ik kan ook voor een wiseco zuiger gaan die gesmeed is, gaan die langer mee of is tegen die meerprijs niet veel voordeel? (wiseco kost rond de 120 euro)

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 26-5-2010 om 14:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 26-5-2010 om 14:10 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 3-6-2010 14:58 Print reply

Posts: 1832
Foto's van reparatie.

Wat mij echt opvalt is dat echt alles in dat blok gelagerd is zelfs de schakelwals

Maar nu heb ik nog even een vraagje: wrm is de linker krukas lager met tonnetjes en de rechter met kogels?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 3-6-2010 15:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Maar nu heb ik nog even een vraagje: wrm is de linker krukas lager met tonnetjes en de rechter met kogels?


Zal wel te maken hebben met het vliegwiel.

Wel jammer dat het kapot is gegaan, maarja als alles dadelijk weer helemaal fris is ook mooi.
 
Tobias Verhoef 3-6-2010 15:17 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Zal wel te maken hebben met het vliegwiel.

Wel jammer dat het kapot is gegaan, maarja als alles dadelijk weer helemaal fris is ook mooi.


Klopt is erg zonde weer een duur grapje van denk 400 euro
Maar achteraf was denk bij de aankoop van de motor al de big-end naar de klote. Want ik hoorde al wat ratelen maar de man zei dat het niks bijzonders was, en ik had dat maar aangenomen wat natuurlijk stom van me was.

Trouwens nog even een vraagje Ik kan voor 55 euro een nieuwe big end set erin laten persen en uitklokken (setje moet ik wel zelf kopen) Maar nu hoorde ik ook dat hij weer gebalanceerd moet worden, moet dat echt en heeft het wel nut?

Want ik had een andere zaak gebeld en die deden voor 55 euro balanceren en uitklokken, maar dan moest ik wel de big end set bij hun kopen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 3-6-2010 15:22 Print reply

Posts: 29286
Ik denk dat ze het zelfde bedoelen, aangezien echt balanseren geloof ik ook met het gewicht van de zuiger samen hangt en deze handeling is veel duurder.

Normaal wordt het ook gewoon uitgeklokt.
Tenminste zo heb ik het begrepen.

Wel jammer dat de vorige eigenaar je voor de gek heeft gehouden , al gebeurd dit wel vaker jammer dat er zo'n personen dit doen.
Maarja dadelijk weet je wel wat je hebt.
 
Tobias Verhoef 3-6-2010 15:31 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik denk dat ze het zelfde bedoelen, aangezien echt balanseren geloof ik ook met het gewicht van de zuiger samen hangt en deze handeling is veel duurder.

Normaal wordt het ook gewoon uitgeklokt.
Tenminste zo heb ik het begrepen.

Wel jammer dat de vorige eigenaar je voor de gek heeft gehouden , al gebeurd dit wel vaker jammer dat er zo'n personen dit doen.
Maarja dadelijk weet je wel wat je hebt.


Zie je zo dacht ik er ook over want mn baas die heeft een oude aermacchi 1 cilinder gehad en hij zij dat hij het daarbij ook heeft gedaan maar dat heeft iets van 3 a 4 keer zijn krukas weg moeten brengen om hem te laten balanceren maar het had weinig nut. En hij zij dat het heel duur was en eigenlijk alleen mensen die in 1 motor gespecialiseerd zijn het kunnen omdat ze de hele motor kennen en ze hebben zoveel geƫxperimenteerd dat ze het op een gegeven moment bijna alle trillingen eruit hebben.

Eigenlijk wel grappig japanse motors die gebruiken gewoon een balansas omdat uitbalanceren te veel tijd/geld kost en de oude motoren zoals Norton daar werd de hele krukas helemaal uitgebalanceerd.

Ik vond het ook zwaar genaaid van die verkopen maarja kan er ook niks meer mee. Maar straks is mn blok weer helemaal fris nieuwe lagers en alles dus dan moet hij weer een hele tijd meegaan
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 12-7-2010 20:32 Print reply

Posts: 1832
Nou ik heb vorige week woensdag een pakketje gehad van PROX
Was wel 230 maarja zonder onderdelen doet hij het ook niet echt goed En vorige week maandag heb ik mn cilinder opgestuurd naar powerseal

Foto's van onderdelen komen nog wel

Blok ligt nu helemaal in stukjes en ik ben nu bezig om nieuwe lagers te zoeken. Maar wat me opviel er zaten best veel lagers in zo'n blok, 14 in totaal en nog een ding wat me opviel dat er een aantal half gesloten lagers inzaten Ik weet niet wat het nut is maar ik ga het morgen even navragen bij crosszaak.



Alleen big end ligt er niet bij want die ligt al samen met de krukas bij powermotors.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 14-7-2010 om 20:43 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 14-7-2010 21:08 Print reply

Posts: 29286
Is wel mooi al die nieuwe spullen!

Altijd jammer om het blok dan dadelijk weer te gebruiken.
 
Tobias Verhoef 14-7-2010 21:49 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is wel mooi al die nieuwe spullen!

Altijd jammer om het blok dan dadelijk weer te gebruiken.


Klopt want hij is nu zo mooi schoon

Maar het blok hoeft dan hopelijk voorlopig niet meer open
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 2-8-2010 18:22 Print reply

Posts: 1832
Zo de cilinder heb ik terug gekregen van powerseal
Hier is het resultaat:







En ik heb meteen nieuwe cilinderkop bevestigingen gemaakt de oude waren gescheurd





En na het polijsten



En vanavond nog even krukasje ophalen en dan heb ik alles om mn blok weer dicht te bouwen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Downside 2-8-2010 19:22 Print reply

Posts: 232
zeker een mooie ktm, jij stond vorige week ook op dennenoord niet?

 
Ride It Like Ya Stole It
Tobias Verhoef 2-8-2010 21:25 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Downside
zeker een mooie ktm, jij stond vorige week ook op dennenoord niet?



Dankje

Yup ik stond op dennenoord eerst met zn 5 en toen 4 en en toen 3 en
Alle scooters gingen kapot

Heb ik je ook gesproken daar?

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 3-8-2010 22:17 Print reply

Posts: 1832
Vandaag ben ik eindelijk begonnen blok dicht te bouwen
1 carter deel is klaar en in de andere zitten de keerringen al.
Net de krukas opgehaald zodat hij morgen in mn blokje kan
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Raymon DRD Pro 3-8-2010 22:27 Print reply

Posts: 411
Knappe motor hotje
 
YA RLY
Tobias Verhoef 3-8-2010 22:34 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raymon DRD Pro
Knappe motor hotje


Dankje
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 3-8-2010 22:35 Print reply

Posts: 14999
rijd dat nu een beetje tof zo , als speelgoed?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved