Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Me tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Me tzr
Geplaatst door DieTZR op 30-8-2009 17:12
Hits Deze gallery is 20019 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha TZR (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Racing red / 2007
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 83 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Knetterkast [Toon slechts deze afbeelding]
Slaap plaats [Toon slechts deze afbeelding]
Toen was hij nog ongespoten [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 22-6-2010 19:04 Print reply

Posts: 12846
Die grafiek is in principe toch duidelijk genoeg?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ChielTZR 22-6-2010 19:07 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Die grafiek is in principe toch duidelijk genoeg?



Tja, ik kan wel begrijpen wat ik zie, maar ik zou een stukje uitleg (in vorm van tekst) wel erg fijn vinden.


De grafiek vertelt mij (Als ik het goed zie) dat als de toerental van de uitgaande as hoger wordt, het torque (staat voor koppel?) lager wordt. mja,
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
maxisport 22-6-2010 19:08 Print reply

Posts: 4206
gade sm rijden?

trainingen of wedstrijden?
 
DieTZR 22-6-2010 19:13 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
gade sm rijden?

trainingen of wedstrijden?



Ja gewoon beginnen met trainen, en uiteindelijk als ik het wat beter wordt een paar wedstrijden. Maar eerst nog gewoon lekker trainen
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
Paul de Salmiakbal 22-6-2010 19:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Leg eens uit hoe een elektromotor dan een powerband geeft?
Ik ben leergierig en sta open voor info, dus..

Naja kijk er is een toerental bij elke elektrische motor waarop deze het meeste koppel/pk's geeft, net zoals bij een verbrandingsmotor.
Het is zo dat een elektrische motor het hoogste koppel heeft met een snelheid rpm van 0. Dit klinkt raar maar is echt zo.



Hoe hoger de snelheid rpm van de elektrische motor, hoe lager het koppel.
Nu is er natuurlijk meer dan alleen koppel, je hebt namelijk ook pk's (power)
Power is het product van koppel en draai snelheid van de uitgaande as van het motortje.
Zie plaatjes:





Als je nou het koppel en power samen neemt in een curve, dan word deze kwadratisch.



Zo heeft een elektrische motor dus net als een verbrandingsmotor een toerental waarop deze het meeste kracht levert

Nu vind ik het ook zonde mocht motorcross echt overgaan op elektrisch. Heel de charme en traditie van de sport is weg.
Ze kunnen dan nog beter op waterstof gaan rijden

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 22-6-2010 om 19:22 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 22-6-2010 19:16 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Leg eens uit hoe een elektromotor dan een powerband geeft?
Ik ben leergierig en sta open voor info, dus..

Naja kijk er is een toerental bij elke elektrische motor waarop deze het meeste koppel/pk's geeft, net zoals bij een verbrandingsmotor.
Het is zo dat een elektrische motor het hoogste koppel heeft met een snelheid van 0. Dit klinkt raar maar is echt zo.



Hoe hoger de snelheid het toerental van de elektrische motor, hoe lager het koppel.
Nu is er natuurlijk meer dan alleen koppel, je hebt namelijk ook pk's (power)
Power is het product van koppel en draai snelheid van de uitgaande as van het motortje.
Zie plaatjes:





Als je nou het koppel en power samen neemt in een curve, dan word deze kwadratisch.



Zo heeft een elektrische motor dus net als een verbrandingsmotor een toerental waarop deze het meeste kracht levert

Nu vind ik het ook zonde mocht motorcross echt overgaan op elektrisch. Heel de charme en traditie van de sport is weg.
Ze kunnen dan nog beter op waterstof gaan rijden


 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ChielTZR 22-6-2010 19:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Naja kijk er is een toerental bij elke elektrische motor waarop deze het meeste koppel/pk's geeft, net zoals bij een verbrandingsmotor.
Het is zo dat een elektrische motor het hoogste koppel heeft met een snelheid van 0. Dit klinkt raar maar is echt zo.

afbeelding

Hoe hoger de snelheid van de elektrische motor, hoe lager het koppel.
Nu is er natuurlijk meer dan alleen koppel, je hebt namelijk ook pk's (power)
Power is het product van koppel en draai snelheid van de uitgaande as van het motortje.
Zie plaatjes:

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Als je nou het koppel en power samen neemt in een curve, dan word deze kwadratisch.

afbeelding

Zo heeft een elektrische motor dus net als een verbrandingsmotor een toerental waarop deze het meeste kracht levert

Nu vind ik het ook zonde mocht motorcross echt overgaan op elektrisch. Heel de charme en traditie van de sport is weg.
Ze kunnen dan nog beter op waterstof gaan rijden



Maar, in principe blijft dan toch het torque gelijk?

stel, 1 toerental per minuut = 50 nm
stel, 2 toerentallen per minuut = 25nm

blijft het uiteindelijk gelijk? of?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paul de Salmiakbal 22-6-2010 19:18 Print reply

Posts: 5285
Jaa toerental/snelheid, sorry

@ Chiel:
Hoe bedoel je? Ik snap niet wat je bedoelt met 1 toerental per minuut

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 22-6-2010 om 19:20 uur.
 
ChielTZR 22-6-2010 19:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Jaa toerental/snelheid, sorry

@ Chiel:
Hoe bedoel je? Ik snap niet wat je bedoelt met 1 toerental per minuut

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 22-6-2010 om 19:20 uur.


Toerental/omwenteling.. hoe leg je het uit.

Als je uiteindelijke koppel per rotatie gelijk blijft het je toch constant vermogen?

Alles wat ik zeg moet je in twijfel trekken hoor, ik zit hier gewoon wat te denken over dit onderwerp, dus kan ook zomaar fout zitten.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paul de Salmiakbal 22-6-2010 19:29 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Toerental/omwenteling.. hoe leg je het uit.

Als je uiteindelijke koppel per rotatie gelijk blijft het je toch constant vermogen?

Alles wat ik zeg moet je in twijfel trekken hoor, ik zit hier gewoon wat te denken over dit onderwerp, dus kan ook zomaar fout zitten.

Als het koppel per rotatie constant zou zijn, dan zou hij een hoger koppel moeten geven als het rpm hoger wordt...
Of bedoel je dat niet?
 
ChielTZR 22-6-2010 19:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Als het koppel per rotatie constant zou zijn, dan zou hij een hoger koppel moeten geven als het rpm hoger wordt...
Of bedoel je dat niet?


ja precies, we komen er wel
Maar omdat het koppel dus (waarom weet ik niet, dat zeg jij dus) afneemt als het rpm's hoger worden, zou het dan niet mogelijk zijn dat het koppel gelijk blijft?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paul de Salmiakbal 22-6-2010 19:35 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


ja precies, we komen er wel
Maar omdat het koppel dus (waarom weet ik niet, dat zeg jij dus) afneemt als het rpm's hoger worden, zou het dan niet mogelijk zijn dat het koppel gelijk blijft?

Bedoel je dat het koppel gelijk blijft over het hele toerengebied?
Nouja, dat is dus gewoon niet zo
 
ChielTZR 22-6-2010 19:37 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Bedoel je dat het koppel gelijk blijft over het hele toerengebied?
Nouja, dat is dus gewoon niet zo


Ligt er aan of de grafiek lineair is of exponentiëel toch? (verband tussen koppel/toerental)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paul de Salmiakbal 22-6-2010 19:40 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ligt er aan of de grafiek lineair is of exponentiëel toch? (verband tussen koppel/toerental)

Het verband tussen toerental en koppel blijkt lineair te zijn.
Het verband tussen toerental en koppel/power blijkt daar in tegen kwadratisch te zijn
 
limburger 22-6-2010 19:51 Print reply

Posts: 686
Voor allebij een hot maar vooral voor die KTM!
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Para24 22-6-2010 23:02 Print reply

Posts: 182
Is 450 niet beetje veel om mee te beginnen dan?
En heb je lotto gewonnen ofzo?
 
DieTZR 23-6-2010 7:38 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: limburger
Voor allebij een hot maar vooral voor die KTM!


Haha bedankt. Maar ik mag nog eigenlijk niks laten zien wat nog niet van mij is
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
DieTZR 23-6-2010 7:41 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Is 450 niet beetje veel om mee te beginnen dan?
En heb je lotto gewonnen ofzo?


De 450 is de gewoonlijke instap klasse. Ook kan ik beginnen met de 250, maar ik zie toch meer in de 450, omdat je dan meer vermogen etc. onder je kont hebt zitten. Ja, die motor is duur, alleen ik ga in de zomervakantie werken, dat geld wat ik daar mee verdien geef ik aan me vader en dan betaalt hij de rest (hoop ik )
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
DieTZR 23-6-2010 13:33 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Laten ze eerst maar eens een fatsoenlijke regering oprichten, en tegen de tijd dat dat elektrisch motorcross er door komt liggen wij allemaal 6 feet under.

Motorcrossen hoort kabaal bij, als ze het doen om de milieuvervuiling moeten ze in de regering eerst maar eens verplichten om een auto met energielabel A te rijden als je in de regering wil. De bakken die die gasten rijden verbranden meer dan er gebeurt bij motorcross.


precies
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
Para24 23-6-2010 15:00 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DieTZR
[...]


De 450 is de gewoonlijke instap klasse. Ook kan ik beginnen met de 250, maar ik zie toch meer in de 450, omdat je dan meer vermogen etc. onder je kont hebt zitten. Ja, die motor is duur, alleen ik ga in de zomervakantie werken, dat geld wat ik daar mee verdien geef ik aan me vader en dan betaalt hij de rest (hoop ik )


Wordt je topadvocaat als vakantiebaantje ofzo met je 6000eu? :P En wil je papa meebetalen? Laat hem ook is even mijn vader overtuigen dan..
 
DieTZR 23-6-2010 16:54 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
[...]


Wordt je topadvocaat als vakantiebaantje ofzo met je 6000eu? :P En wil je papa meebetalen? Laat hem ook is even mijn vader overtuigen dan..


Haha je hebt helemaal gelijk, eigenlijk zouden wij samen moeten rijden. Maar gewoon je vader aardig behandelen, dan na een week zegt hij ja

Dit bericht is gewijzigd door DieTZR op 23-6-2010 om 17:21 uur.
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
coupequattro 3-7-2010 15:37 Print reply

Posts: 958
Nou even iets wat ik niet snap,
Een electromotor schijnt zijn maximale koppel te hebben bij toerental 0. Dan gebeurt er dus niks. Er bestaat niks wat koppel kan leveren als het niks doet, wil iets koppel leveren moet het tegengehouden worden en dus draaien. Dus een electromotor heeft in mijn opzicht dus zijn max koppel als hij net begint te draaien, niet bij toerental o.
Er zal wel iets zijn wat ik niet snap of verkeerd begrijp, maar wat?
 
-simon- 3-7-2010 15:42 Print reply

Posts: 8211
toch geen sm gaan rijden?
en maak een gallery van je sxf.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
DieTZR 3-7-2010 18:58 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
toch geen sm gaan rijden?
en maak een gallery van je sxf.


Ja, toch wel. Motorcross vindt ik veel minder, en sm lijkt me erg kicken.
 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
Para24 5-7-2010 2:49 Print reply

Posts: 182
blijf van mn account lul.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved