Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Me tzr |
Geplaatst door |
DieTZR op 30-8-2009 17:12 |
Hits |
Deze gallery is 20015 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Yamaha TZR (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Racing red / 2007 |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
83 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 3
|
|
2
|
|
|
In Scheveningen
|
|
|
Met Para24
|
|
|
net gewassen
|
|
|
op de terugweg
|
|
Pagina 2 van 3
|
Pagina 5 van 9
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
ChielTZR |
15-5-2010 12:49 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Dus jij denkt dat je het karakter van je cilinder kan beinvloeden, door anders te gaan inrijden? Leg eens uit
[...]
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
Karakter van de cilinder kun je beinvloeden door goed in te rijden.
Tevens minder onderhoud en lager olieverbruik, wat natuurlijk ook leuke bijkomsten zijn.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
BenjaminDG |
15-5-2010 12:59 |
Posts: 4605 |
Ik denk dat dat te maken heeft met de maximum hoogt van BDP dat ook afhankelijk is van de toeren(scheelt niet veel maar toch wel een beetje).
Als je je cilinder slecht inrijd (te weinig toeren en te lang aan een stuk) komt hij nooit boven een bepaalde hoogte, als je dan ineens je cilinder in toeren gaat jagen wordt zijn BDP iets hoger en komt je tegen die 'stootrand' met gevolg dat hij nooit zijn maximum BDP bereikt en dus minder compressie geeft.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Royal Club |
15-5-2010 13:00 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Karakter van de cilinder kun je beinvloeden door goed in te rijden.
Tevens minder onderhoud en lager olieverbruik, wat natuurlijk ook leuke bijkomsten zijn.
ja, maar hoe beinvloed je het karakter dan? als je op een andere manier inrijd...
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ChielTZR |
15-5-2010 13:01 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja, maar hoe beinvloed je het karakter dan? als je op een andere manier inrijd...
Ik kan je geen feiten ofzo geven, maar door ervaring (..) kan ik je zeggen dat inrijden in verband staat met verbruik en prestatie's.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Elco |
15-5-2010 13:13 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja, maar hoe beinvloed je het karakter dan? als je op een andere manier inrijd...
door goed in te rijden, en dus ook gas te geven, doe je bijvoorbeeld rustig aan, dan krijg je een stootrand, als je dan gaat planken heb je dus een botsing van de veren op de stootrand, wat op extra slijtage oplevert, dus gewoon goed op temp laten komen, en dan gewoon rustig aan doen, maar wle toeren maken
|
|
|
|
Maup |
15-5-2010 15:18 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik denk dat dat te maken heeft met de maximum hoogt van BDP dat ook afhankelijk is van de toeren(scheelt niet veel maar toch wel een beetje).
Als je je cilinder slecht inrijd (te weinig toeren en te lang aan een stuk) komt hij nooit boven een bepaalde hoogte, als je dan ineens je cilinder in toeren gaat jagen wordt zijn BDP iets hoger en komt je tegen die 'stootrand' met gevolg dat hij nooit zijn maximum BDP bereikt en dus minder compressie geeft.
jij beweert dat je zuiger hoger in je cilinder komt bij een hoger toerental. Doe eens uitleggen, want dat snap ik niet helemaal.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Para24 |
15-5-2010 20:46 |
Posts: 182 |
@dietzr
Ik heb achterop bij jou gezeten en zag dat je bijna nooit erg veel overtoeren maakt.
Die keren dat je het doet jaag je hem voor de grap wel is buiten de teller, lijkt me nou niet echt super voor je cilindertje etc. Maar je zei dat je het niet deed toen je zuiger brak.
Misschien ligt het dus niet aan de overtoeren, want dan zou hij toch niet breken op het moment dat je geen overtoeren maakt? Of wel?
|
|
|
|
DieTZR |
31-5-2010 22:25 |
Posts: 341 |
Alleen een bougie die er uit was geklapt....
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
bobdt50sm |
31-5-2010 22:32 |
Posts: 348 |
mooie kleuren combi!!! zekerzz wel hotje
|
|
Echte mannen geven gas bij een flitspaal! |
|
DieTZR |
1-6-2010 8:55 |
|
DieTZR |
1-6-2010 19:37 |
Posts: 341 |
Hebben jullie enig idee wat ik aan die lompe achterkant kan doen, behalve die dure r6 lamp?
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
der Chef |
1-6-2010 19:40 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DieTZR
Hebben jullie enig idee wat ik aan die lompe achterkant kan doen, behalve die dure r6 lamp?
Imitatie r6 lamp?
|
|
|
|
DieTZR |
1-6-2010 19:41 |
|
rietveldrule |
1-6-2010 21:34 |
Posts: 95 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Elco
[...]
door goed in te rijden, en dus ook gas te geven, doe je bijvoorbeeld rustig aan, dan krijg je een stootrand, als je dan gaat planken heb je dus een botsing van de veren op de stootrand, wat op extra slijtage oplevert, dus gewoon goed op temp laten komen, en dan gewoon rustig aan doen, maar wle toeren maken
mischien een topic beginnen voor inrijden cillinders !!
alvast bedankt
|
|
Als het niet rijdt moet het maar lopen |
|
Para24 |
2-6-2010 0:57 |
Posts: 182 |
|
|
|
|
Ronald125cc |
2-6-2010 7:29 |
Posts: 1259 |
hotje voor de sxf 250
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
grasmaaier89 |
2-6-2010 7:31 |
Posts: 14412 |
hot voor je lekkere lichaam!
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
DieTZR |
2-6-2010 8:55 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-6-2010 9:00 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
hotje voor de sxf 250
idd neutraal voor de tzr en hot voor de sxf
maar dit gaat over de tzr dus neutraal
Edit: Een maat van mij had z'n tzr achterop een stukje opgehoogd, ik vond het er wel vet uitzien en vond het ook lekkerder rijden. Ik weet niet of jou t wat lijkt
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-6-2010 om 9:02 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
DieTZR |
2-6-2010 9:16 |
Posts: 341 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
idd neutraal voor de tzr en hot voor de sxf
maar dit gaat over de tzr dus neutraal
Edit: Een maat van mij had z'n tzr achterop een stukje opgehoogd, ik vond het er wel vet uitzien en vond het ook lekkerder rijden. Ik weet niet of jou t wat lijkt
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-6-2010 om 9:02 uur.
Ja, dat lijkt mij ook erg mooi. Van de zomer gaat mijn brommer helemaal uit elkaar en wordt helemaal schoon en een beetje meer gestyled. Maarja, ik moet er nog allemaal ff overna denken en een planning maken.
Nog even een klein vraagje,
Sinds ik mijn brom heb schoongemaakt en even een TIJDELIJKE reparatie aan mijn koppelings kabel heb gedaan (totdat hij vervangen is) klinkt mijn brommer een beetje metaal achtig en toen ik hem voor het eerst startte rookte hij enorm. Nu ik er 2 dagen mee rijd (lijkt het, of ik raak er aan gewend) verliest hij power. Ook als ik hem uitzet ruikt hij naar onverbrande benzine. wat kan dit zijn?
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-6-2010 9:24 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DieTZR
[...]
Ja, dat lijkt mij ook erg mooi. Van de zomer gaat mijn brommer helemaal uit elkaar en wordt helemaal schoon en een beetje meer gestyled. Maarja, ik moet er nog allemaal ff overna denken en een planning maken.
Nog even een klein vraagje,
Sinds ik mijn brom heb schoongemaakt en even een TIJDELIJKE reparatie aan mijn koppelings kabel heb gedaan (totdat hij vervangen is) klinkt mijn brommer een beetje metaal achtig en toen ik hem voor het eerst startte rookte hij enorm. Nu ik er 2 dagen mee rijd (lijkt het, of ik raak er aan gewend) verliest hij power. Ook als ik hem uitzet ruikt hij naar onverbrande benzine. wat kan dit zijn?
slippen je koppelingsplaten niet, het kan zijn dat die beunkabel de koppeling een beetje aantrekt waardoor hij blijft hangen
je kunt trouwens gewoon een fietsremkabel nemen, die houden het ong 8000 km uit en kosten een euro ps, dan is t een halfuurtje werk, misschien bij jou iets langer omdat er overal plastic enz voorzit
edit: dit verklaard niet alles, maar begin daar maar eens mee
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-6-2010 om 9:25 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
DieTZR |
2-6-2010 9:31 |
Posts: 341 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
slippen je koppelingsplaten niet, het kan zijn dat die beunkabel de koppeling een beetje aantrekt waardoor hij blijft hangen
je kunt trouwens gewoon een fietsremkabel nemen, die houden het ong 8000 km uit en kosten een euro ps, dan is t een halfuurtje werk, misschien bij jou iets langer omdat er overal plastic enz voorzit
edit: dit verklaard niet alles, maar begin daar maar eens mee
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-6-2010 om 9:25 uur.
A.s Vrijdag komt er idd een hele nieuwe koppelings kabel op. Dat kan idd het vermogen verlies verklaren. Alleen dat gerook en hele andere scherpere geluid maak ik me een beetje zorgen om...
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
Para24 |
2-6-2010 14:16 |
Posts: 182 |
extra hot voor de foto die je neemt van een vriend, met ontblood bovenlichaam, die je brommer aan het poetsen is.
edit: als ik jou was zou ik even een topic aanmaken voor die geluiden enz.
Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 2-6-2010 om 14:18 uur.
|
|
|
|
DieTZR |
3-6-2010 17:02 |
Posts: 341 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
extra hot voor de foto die je neemt van een vriend, met ontblood bovenlichaam, die je brommer aan het poetsen is.
edit: als ik jou was zou ik even een topic aanmaken voor die geluiden enz.
Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 2-6-2010 om 14:18 uur.
Hij stond daar gewoon te poetsen man, doe niet moeilijk.
Dit bericht is gewijzigd door DieTZR op 3-6-2010 om 21:47 uur.
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
Para24 |
4-6-2010 8:56 |
Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DieTZR
[...]
hahahaha
Hij stond daar gewoon te poetsen man, doe niet moeilijk.
Dit bericht is gewijzigd door DieTZR op 3-6-2010 om 21:47 uur.
Hij ziet er gewoon lekker uit...
Maar weet je al wat je met je achterkant doet? Een vriend van mij heeft met zijn RS een soort R6 achterkant gemaakt, en hij had maar ยค60 aan spullen nodig zei hij..
Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 4-6-2010 om 8:57 uur.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 9
|
|