Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MTX-SH
Geplaatst door Niek27 op 23-7-2009 17:11
Hits Deze gallery is 12719 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MTX-sh (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart/geel / 1987
Opgegeven max. vermogen 4 pk / 3 kW
Opgegeven max. snelheid 70 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 17-5-2011 23:02 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]

das wel een redelijk goeie hoofte lijkt mij?
die hoogte rijd ook comfortabel?

maar nu ben k nog aan t twijfelen of k ook die cr tank erop zou zetten (van '89 model), wat zeg jij?
Doen of niet doen?


naah, dan maak je er een CR van, je hebt een MTX toch ?

kwa hoogte, Ik ben 1.92m maar heb niet erg lange benen kan met mijn MT 'redelijk' goed bij de grond.. krijg m'n hakken niet beide op de grond.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-5-2011 om 23:03 uur.
 
giggitybyte
Niek27 17-5-2011 23:03 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


naah, dan maak je er een CR van, je hebt een MTX toch ?

kwa hoogte, Ik ben 1.92m maar heb niet erg lange benen kan met mijn MT 'redelijk' goed bij de grond.. krijg m'n hakken niet beide op de grond

dat is ook weer zo....
dan maar niet, is ook nog een kunststof tank met diepe krassen en al, ik hou het wel bij de mtx tank

ah okee, ik ben 1.98 en krijg met deze hoogte mn voeten al op de grond..
misschien lijkt ie wel veel hoger omdat de achterbrug een paar centimeter langer is?
Ik zal morgen eens een duidelijke foto van de hele brommer erop zetten

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 17-5-2011 om 23:06 uur.
 
flappie business
der Chef 17-5-2011 23:04 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]

das wel een redelijk goeie hoofte lijkt mij?
die hoogte rijd ook comfortabel?

maar nu ben k nog aan t twijfelen of k ook die cr tank erop zou zetten (van '89 model), wat zeg jij?
Doen of niet doen?

Ik zou het proberen, mocht het niet wat zijn verkoop je die tank toch weer? Het zal je vast niet de hele wereld kosten.
 
Frysk 17-5-2011 23:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]

dat is ook weer zo....
dan maar niet, is ook nog een kunststof tank met diepe krassen en al, ik hou het wel bij de mtx tank

ah okee, ik ben 1.98 en krijg met deze hoogte mn voeten al op de grond..
misschien lijkt ie wel veel hoger omdat de achterbrug een paar centimeter langer is?
Ik zal morgen eens een duidelijke foto van de hele brommer erop zetten

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 17-5-2011 om 23:06 uur.


Ik heb mijn kapwerk dan ook aangepast op de langere achterbrug, ander achterspatbord en zijkappen naar achteren verplaats (wat ik zowiezo bij MTX mooier vind)
 
giggitybyte
Niek27 17-5-2011 23:07 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Ik zou het proberen, mocht het niet wat zijn verkoop je die tank toch weer? Het zal je vast niet de hele wereld kosten.


godverdomme nu begin ik weer te twijfelen
ahahahahaha

ik leg m er eerst wel even op en kijk dan of t me aanstaat, staat t me aan maak ik m pas en staat t me niet aan gaat ie in de vuilnisbak
 
flappie business
Niek27 17-5-2011 23:10 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ik heb mijn kapwerk dan ook aangepast op de langere achterbrug, ander achterspatbord en zijkappen naar achteren verplaats (wat ik zowiezo bij MTX mooier vind)

ah okee, zie het nu pas
maar dit spatbord blijft erop, heeft mn pa van carbon gemaakt
 
flappie business
der Chef 17-5-2011 23:11 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]


godverdomme nu begin ik weer te twijfelen
ahahahahaha

ik leg m er eerst wel even op en kijk dan of t me aanstaat, staat t me aan maak ik m pas en staat t me niet aan gaat ie in de vuilnisbak

Gewoon proberen en dan 2x 17" erin en een oldskool sm maken
 
Niek27 17-5-2011 23:12 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Gewoon proberen en dan 2x 17" erin en een oldskool sm maken

no, just no
 
flappie business
Niek27 23-6-2011 11:44 Print reply

Posts: 633
Nieuwe pics van m'n MTX, nu met CR voorvork en CR achterbrug
En met Carbon achterspatbord

Moet nog wel wat aan gebeuren:
- Nieuwe remschijf vóór;
- Andere rempomp achter (keerringen naar de klote);
- Nieuwe kettinggeleider (besteld);
- Ander dashboardje maken (iemand voorbeelden/ideën?!)

Zeg maar wat je ervan vindt

Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 23-6-2011 om 11:47 uur.
 
flappie business
Frysk 23-6-2011 15:14 Print reply

Posts: 34930
jaaaaajaaa!

ziet er goed uit! m

hoe heb jij het btw met je tandwielen gedaan ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-6-2011 om 16:57 uur.
 
giggitybyte
Niek27 23-6-2011 17:48 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
jaaaaajaaa!

ziet er goed uit! m

hoe heb jij het btw met je tandwielen gedaan ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-6-2011 om 16:57 uur.


dankjewel!!!!

nou, is nu even een tijdelijke oplossing, als het volgende gedaan:
- oorspronkelijke tandwiel kleiner gemaakt, tanden eraf geslepen en nog iets verder;
- Die gewoon op de as gezet;
- Toen dat visje erop wat er ook op zat;
- Gaten in een CR tandwiel geboort op dezelfde plekken als dat visje en oorspronkenlijk tandwiel;
- En dat tandwiel toen op de as.

Tandwiel leunt voor 70-80% op de as, en het oude tandwiel en visje vangen de axiale en radiale krachten op. CR tandwiel zit met 4 bouten vast aan het oorspronkelijke tandwiel, 4 m6 bouten. Dus moet het wel even houden zo.
En wat erbij kwam als voordeel is dat de tandwielen nu echt perfect uitgelijnd zijn.
Als ik het CR tandwiel op de oorsponkelijke plaats zou doen klopt die uitlijning voor geen hol. En hoe ik dat dan uit zou moeten lijnen zou ik zo niet weten.

Ik laat het lekker zitten zo, kijken hoelang of het goed gaat.. Mocht het kapot lopen moeten we maar op zoek naar een andere oplossing..

Snap je m?
 
flappie business
Marcooow 23-6-2011 17:49 Print reply

Posts: 5713
ziet er goed uit

je bedoelt dat je de 2 tandwielen op elkaar hebt gebout? ja toch
 
faster than a bullet!
Niek27 23-6-2011 17:52 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
ziet er goed uit

je bedoelt dat je de 2 tandwielen op elkaar hebt gebout? ja toch


dankje

jaa, gewoon met 4 boutjes op elkaar gebout.. zo klopte de uitlijning ook meteen
 
flappie business
Frysk 23-6-2011 18:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]


dankjewel!!!!

nou, is nu even een tijdelijke oplossing, als het volgende gedaan:
- oorspronkelijke tandwiel kleiner gemaakt, tanden eraf geslepen en nog iets verder;
- Die gewoon op de as gezet;
- Toen dat visje erop wat er ook op zat;
- Gaten in een CR tandwiel geboort op dezelfde plekken als dat visje en oorspronkenlijk tandwiel;
- En dat tandwiel toen op de as.

Tandwiel leunt voor 70-80% op de as, en het oude tandwiel en visje vangen de axiale en radiale krachten op. CR tandwiel zit met 4 bouten vast aan het oorspronkelijke tandwiel, 4 m6 bouten. Dus moet het wel even houden zo.
En wat erbij kwam als voordeel is dat de tandwielen nu echt perfect uitgelijnd zijn.
Als ik het CR tandwiel op de oorsponkelijke plaats zou doen klopt die uitlijning voor geen hol. En hoe ik dat dan uit zou moeten lijnen zou ik zo niet weten.

Ik laat het lekker zitten zo, kijken hoelang of het goed gaat.. Mocht het kapot lopen moeten we maar op zoek naar een andere oplossing..

Snap je m?



Oeehhh.. dat van dat voortandwiel vind ik geen goed idee... ik heb eens een tandwiel gehad daar een beetje ruimte op zat en toen ik wat zat te spaaien in het grind draaide het tandwiel over m'n as heen... as rond.. is niet zo erg sterk staal dus ik zou er maar om denken.
 
giggitybyte
steef-steef 23-6-2011 18:35 Print reply

Posts: 83
Hot! en leuke setup loopt dat nou beter met een binnerotor? Ik heb dezelfde setup alleen dan een echte ge2 van honda met een 16mm en loopt er 80 en trekt ook lekker op. Sucses
 
Niek27 23-6-2011 18:45 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Oeehhh.. dat van dat voortandwiel vind ik geen goed idee... ik heb eens een tandwiel gehad daar een beetje ruimte op zat en toen ik wat zat te spaaien in het grind draaide het tandwiel over m'n as heen... as rond.. is niet zo erg sterk staal dus ik zou er maar om denken.


hmm okee, dan moet ik dus even iets anders gaan uitvogelen....
heb jy enig idee? dat de uitlijning ook nog klopt?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef-steef
Hot! en leuke setup loopt dat nou beter met een binnerotor? Ik heb dezelfde setup alleen dan een echte ge2 van honda met een 16mm en loopt er 80 en trekt ook lekker op. Sucses


Dankjewel!
Jaa loopt wel lekker, trek iets harder op en loopt ook net iets harder. Maar binnenrotor heeft veeeeel meer nut op een 70cc, maar op 50cc is t ook niet verkeerd.
Ik heb een Charmo GE2, die loopt op top 71-72..
Dankjewel
 
flappie business
Meathausen 23-6-2011 18:55 Print reply

Posts: 726
Nice hoor

hot
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Niek27 23-6-2011 22:00 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Nice hoor

hot


dankjewel
 
flappie business
Niek27 27-6-2011 22:42 Print reply

Posts: 633
Alle onderdeeltjes heb ik zaterdag opgehaald

Dus eerst achterrempomp gereviseerd, werkt hartstikke mooi. Goede druk erop, alleen remt nog voor geen meter
Ik denk dat die remblokken eerst een beetje moeten inlopen, want die maken echt maar op 2 punten contact met de schijf, schijf is een beetje hol.. Maar dit komt wel goed, denk ik....

Toen de schijf voor vervangen, ging hartstikke goed. Trek die remklauw eraf, vallen allemaal onderdeeltjes uit, 9 van de 10 helemaal naar de klote
Dus maar weer een ander remklauwtje besteld op marktplaats, en meteen een revisiesetje daarvoor...
Ook meteen ff zo'n beschermbeugeltje voor de achterremklauw bij die kerel gekocht, en boutjes voor het tandwiel (eentje mist bij mij).

M'n ouders zeiden al: Houdt het ooit nog op met die brommer van je?

Maar goed, hopen dat het nu dan ook echt een keer klaar is..
Woensdag of donderdag zou ik die onderdelen moeten krijgen als het goed is..
Jullie horen t wel
 
flappie business
Niek27 27-7-2011 21:58 Print reply

Posts: 633
TEKOOP!!
 
flappie business
kenny77 27-7-2011 22:48 Print reply

Posts: 29286
Jammer nu heb je net zoveel moeite ervoor gedaan.
Ziet er wel goed uit verder.
 
Niek27 17-8-2011 21:39 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jammer nu heb je net zoveel moeite ervoor gedaan.
Ziet er wel goed uit verder.


Haha, klopt;p
Dankjewel
 
flappie business

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved