Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - DRD PRO van b0nes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery DRD PRO van b0nes
Geplaatst door b0nes op 18-6-2009 22:38
Hits Deze gallery is 29137 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Derbi Senda DRD Pro (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 2007
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 100 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
DRD pro [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 11 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Custers 1-11-2010 16:00 Print reply

Posts: 4747
sjiek
 
Ride like the wind.
der Chef 1-11-2010 16:00 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


mwah dat klopt niet helemaal wat je zegt.

Kwaliteit van de lassen van het frame kan beter, met name ophangpunten van het blok. Rest valt wel mee.
Gespoten kappen zijn wel redelijk, niks mis mee (alleen duur nieuw)
sleutelen niks slechter als een mtx oid.
achterwiel lagers zijn idd kut, drd is al beter
Blokjes zijn goed. Als je met ori cilinder rijd dan rijd zon blok ook meer dan 20000km zonder revisie, enkel een keer een nieuwe zuiger.
Voorvork valt ook wel mee hoor.
En frame scheurt niet, op de ophangpunten na.

Verder is de kwaliteit van een drd een stuk beter als van een extreme. VOorvork is wat beter, en er zitten grotere wiellagers in.

Maar met normaal gebruik heb je eigenlijk geen last van al die dingen. Opvoeren met andere cilinders enzo is er slecht voor. Maja dat is met elke brommer zo.

oja de electronica is niet zon ramp. Alleen je moet de kabelboom niet vasttyrippen bij het balhooofd. En als al die beunhazen niet gaan kloten met de bekabeling is er niks mis mee.

Een kameraad vna me heeft een drd met 21000 km op het blok. Is nooit niks aangeweest buiten onderhouud. Een keer een nieuwe zuiger, maar dat was ook uit voorzorg. Belangrijk is goed onderhoud. En er heeft 80% van de tijd een ori ontgrensde pijp op gelegen.

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 1-11-2010 om 15:49 uur.

Mijn gpr heeft 32.000+ op het blok, zelfs nog geen zuiger of zuigerveer vervangen en ding loopt super.
 
Paul de Salmiakbal 1-11-2010 16:22 Print reply

Posts: 5285


http://www.brommerforum.nl/showtopic/57414





En er is ook nog een filmpje waarbij een DRD spontaan verandert in een chopper

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 1-11-2010 om 16:26 uur.
 
- Han - 1-11-2010 16:29 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
afbeelding

http://www.brommerforum.nl/showtopic/57414

afbeelding



En er is ook nog een filmpje waarbij een DRD spontaan verandert in een chopper

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 1-11-2010 om 16:26 uur.


die eerste pro's brak het balhoofd wel eens vanaf ja. (niet met normaal gebruik)

En met een ongeluk breekt het frame ook af ipv de voorvork.

En frysk, ik praat ook over de derbi's met stalen frame. Ik vind veel van jou argumenten totaal niet kloppen hoor. Ik heb zelf meer dan 10 derbi's gehad en ik heb er nog aan een hoop gesleuteld. Ik weet de zwakke punten wel en wat jij zegt klopt niet. Dat zon blok van die rx naar de neuk gaat dat gebeurt normaal niet. Zat er een ori cilinder op en is die niet afgestampt?
 
<10.000 posts
Frysk 1-11-2010 17:11 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


die eerste pro's brak het balhoofd wel eens vanaf ja. (niet met normaal gebruik)

En met een ongeluk breekt het frame ook af ipv de voorvork.

En frysk, ik praat ook over de derbi's met stalen frame. Ik vind veel van jou argumenten totaal niet kloppen hoor. Ik heb zelf meer dan 10 derbi's gehad en ik heb er nog aan een hoop gesleuteld. Ik weet de zwakke punten wel en wat jij zegt klopt niet. Dat zon blok van die rx naar de neuk gaat dat gebeurt normaal niet. Zat er een ori cilinder op en is die niet afgestampt?


de RX was helemaal origineel op de prop na.
En ik heb nog een hele tijd bij van Seggeren stage gelopen en gewerkt en toen kwamen we geregeld Senda's tegen die de kwalen hadden die ik zonet genoemd had.

Maar zal wel per brommer verschillen.. maar dat vind ik ook alles behalve normaal.. alle brommers die van de band af komen horen hetzelfde te zijn en er hoort niets aan te mankeren.

ook dat van het koppelingshuis ben ik 1x tegen gekomen maar heb het ook al 2x hier ergens op BF gelezen.


 
giggitybyte
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-11-2010 17:51 Print reply

Posts: 12846
Ervaringen verschillen merk ik al weer. Heb zelf nooit met die van mij toen nooit problemen gehad.
1x voorvorkkeerringen (na 12k km)
1x achterwiellagers (na 13k km)
1x Nieuw zuigertje (lijkt mij gewoon na iig 15k km)

Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik met die van mij had.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Marcooow 1-11-2010 18:05 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Ervaringen verschillen merk ik al weer. Heb zelf nooit met die van mij toen nooit problemen gehad.
1x voorvorkkeerringen (na 12k km)
1x achterwiellagers (na 13k km)
1x Nieuw zuigertje (lijkt mij gewoon na iig 15k km)

Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik met die van mij had.


wat frysk zegt klopt niet allemaal maar, er zitten wel een paar punten bij die kloppen

- frame zijn kut gelast, klopt vindt ik. waarom? mijn standaart heb ik opnieuw moeten lassen (ervaring over scheurde balhoefden heb ik nog niet gehoord maar wel achterbrug die doormidden was van een cross derbi. maarja dat kwam doordat kameraad ermee ging springen)

- achterwiellagers klopt ook wel beetje. heb ze ook al keer moeten vervangen. (van mijn honda heb ik ze in 3/4 jaar nog nooit vervangen)

- zithouding is idd kut, maar dan heb ik het over x race en xtreme. hoe drd het heeft weet ik niet maar dat is volgens mij wel een stuk beter.

- blokken vindt ik gewoon goed. heb er nou (sinds dat ik de brommer kocht) al 5000 mee gereden en heeft nog steeds geen nieuwe zuiger gehad en heeft nog prima compressie. (als je andere/snellere cilinder/ uitlaat monteerd word het een andere verhaal)

- tja kappen vindt ik nog wel meevallen vindt het niet echt schraal plastic zoals frysk zegt

- kabelboom ook niks mis mee.
frysk heeft zeker alleen derbi`s gezien met een gare kabelboom denk ik maar niet alle derbi hebben elektro problemen

- dat ze klote sleutelen komt door weinig ruimte maarja een originele mt sleutelt ook niet heeeel gemakkelijk. (zoals bij luchtfilter enzo.)
maarja er zit veel op een brommer dus dan houd je weinig ruimte over.

- voorvork vaak reviceren klopt ook niet helemaal. als je er gewoon normaal mee omgaat blijft die wel goed

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 1-11-2010 om 18:05 uur.
 
faster than a bullet!
Frysk 1-11-2010 18:09 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


wat frysk zegt klopt niet allemaal maar, er zitten wel een paar punten bij die kloppen

- frame zijn kut gelast, klopt vindt ik. waarom? mijn standaart heb ik opnieuw moeten lassen (ervaring over scheurde balhoefden heb ik nog niet gehoord maar wel achterbrug die doormidden was van een cross derbi. maarja dat kwam doordat kameraad ermee ging springen)

- achterwiellagers klopt ook wel beetje. heb ze ook al keer moeten vervangen. (van mijn honda heb ik ze in 3/4 jaar nog nooit vervangen)

- zithouding is idd kut, maar dan heb ik het over x race en xtreme. hoe drd het heeft weet ik niet maar dat is volgens mij wel een stuk beter.

- blokken vindt ik gewoon goed. heb er nou (sinds dat ik de brommer kocht) al 5000 mee gereden en heeft nog steeds geen nieuwe zuiger gehad en heeft nog prima compressie. (als je andere/snellere cilinder/ uitlaat monteerd word het een andere verhaal)

- tja kappen vindt ik nog wel meevallen vindt het niet echt schraal plastic zoals frysk zegt

- kabelboom ook niks mis mee.
frysk heeft zeker alleen derbi`s gezien met een gare kabelboom denk ik maar niet alle derbi hebben elektro problemen

Heb het meerdere keren hier op BF gelezen en 2 kameraden van me en 1 kameraad van m'n broertje heeft er last van

- dat ze klote sleutelen komt door weinig ruimte maarja een originele mt sleutelt ook niet heeeel gemakkelijk. (zoals bij luchtfilter enzo.)
maarja er zit veel op een brommer dus dan houd je weinig ruimte over.
MT sleuteld ook wel wat klein maar je kunt overal beter bij dan bij een Senda.

- voorvork vaak reviceren klopt ook niet helemaal. als je er gewoon normaal mee omgaat blijft die wel goed

die bruine USD gevallen die raken al lek als je er naar kijkt

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 1-11-2010 om 18:05 uur.


Ik zeg dit trouwens niet om te naaien maar dit is gewoon wat ik in de laatste jaren tegengekomen ben.. en waarvan maar 1 Senda opgevoerd was.

 
giggitybyte
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-11-2010 18:26 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ik zeg dit trouwens niet om te naaien maar dit is gewoon wat ik in de laatste jaren tegengekomen ben.. en waarvan maar 1 Senda opgevoerd was.



Kan een flauwe opmerking maken over Friezen , toch niet doen. Verder is het gewoon duidelijk dat de meningen/ervaringen verschillen. Maar die bruine USD voorvorken zijn dat niet de modellen van voor 2004? Dan kan het wel kloppen dat ik er geen nare ervaringen mee heb.
En ja over het sleutelen, je moet er handigheid in krijgen. Maar vind niet dat het zo ontzettend veel beroerder is dan een Aprilia rs (om maar wat te noemen).
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Marcooow 1-11-2010 18:34 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


(om maar wat te noemen).


nieuwere brommers zijn zoiezo kut om aan te sleutelen want elke nieuwe brommer heeft bijna geen ruimte meer. behalve dan een rieju mrt want die heeft best wat ruimte tussen blok en tank, maarja dat is eigenlijk niet mooi voor het oog.

zithouding van een oude mt is ook meestal wel beter. zadel van bijv. een mt/mtx is stukken zachter en fijner om op te zitten dan een hard derbi zadel. en je kunt bij een derbi ook niet lang achterop zitten want dat zit niet fijn.
 
faster than a bullet!
JB1 1-11-2010 18:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


nieuwere brommers zijn zoiezo kut om aan te sleutelen want elke nieuwe brommer heeft bijna geen ruimte meer. behalve dan een rieju mrt want die heeft best wat ruimte tussen blok en tank, maarja dat is eigenlijk niet mooi voor het oog.

zithouding van een oude mt is ook meestal wel beter. zadel van bijv. een mt/mtx is stukken zachter en fijner om op te zitten dan een hard derbi zadel. en je kunt bij een derbi ook niet lang achterop zitten want dat zit niet fijn.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb zelf met een brommertoer een goede 60km aan 1 stuk in het zadel gezeten op de MT, geen centje pijn.
Mijn achterband ging toen lek doordat de bromboer er een te kleine binnenband in had gedaan..
Toen heb ik een stuk achterop een andere MT gezeten, heerlijk

Die ging toen door naar huis en moest ik bij een Senda achterop. Ik heb na een kleine 10 minuten die kerel eraf getrapt en hem achterop gezet, want ik hield me verdomme geen kringspier meer over achterop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mtx-motard 1-11-2010 18:42 Print reply

Posts: 14947
vooral die derbi's die opgevoerd zijn en geen balans-as hebben.
zat wel eens achterop nou dan vibreerde je kapot
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Marcooow 1-11-2010 18:43 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb zelf met een brommertoer een goede 60km aan 1 stuk in het zadel gezeten op de MT, geen centje pijn.
Mijn achterband ging toen lek doordat de bromboer er een te kleine binnenband in had gedaan..
Toen heb ik een stuk achterop een andere MT gezeten, heerlijk

Die ging toen door naar huis en moest ik bij een Senda achterop. Ik heb na een kleine 10 minuten die kerel eraf getrapt en hem achterop gezet, want ik hield me verdomme geen kringspier meer over achterop


ik heb ook al 2 keer achterop verschillende derbi`s gezeten

1xmet sm wielen en ook 1x achterop mijn eigen derbi

vindt het echt niet fijn om er achterop te zitten
heb 1x achterop een verhoogte mt gezeten en dat was zelf nog fijner (ding was echt flink opgehoogt en je werd gewoon naar voren gedrukt)
 
faster than a bullet!
ChielTZR 1-11-2010 18:58 Print reply

Posts: 6016
Als er zon dik schuimrubber op deze derbi's komt, gaan jullie weer zeuren over de looks. Zo heeft alles zijn voordelen en zijn nadelen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 1-11-2010 19:00 Print reply

Posts: 60390
een appie MX heeft geen overdreven dik zadel en dat zit toch 100x beter, looks lijden er ook niet onder.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Drumsan 1-11-2010 19:04 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Als er zon dik schuimrubber op deze derbi's komt, gaan jullie weer zeuren over de looks. Zo heeft alles zijn voordelen en zijn nadelen.


Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 1-11-2010 om 19:05 uur.
 
stephan777 1-11-2010 19:07 Print reply

Posts: 7259
Ik rij zelf ook een senda xrace 2008 en heb nooit last van mijn zadel dus ik weet niet wat jullie zeiken.


Wel heb ik is op een senda extreme uit 2001 gezeten maar beton was nog zachter
 
Gerard1793 1-11-2010 19:10 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
een appie MX heeft geen overdreven dik zadel en dat zit toch 100x beter, looks lijden er ook niet onder.

Inderdaad, de zadelpan kan wel wat dieper liggen zodat er meer schuim in past...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-11-2010 19:13 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
vooral die derbi's die opgevoerd zijn en geen balans-as hebben.
zat wel eens achterop nou dan vibreerde je kapot


Draaien ook wel meer toeren dan een MT, en een MT heeft een balans as.

Appels-peren.

Owja, oud model senda had nog alles wat aan nieuwe helaas ontbreekt

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 1-11-2010 om 19:14 uur.
 
Paul de Salmiakbal 1-11-2010 19:18 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Draaien ook wel meer toeren dan een MT, en een MT heeft een balans as.

Appels-peren.

Owja, oud model senda had nog alles wat aan nieuwe helaas ontbreekt

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 1-11-2010 om 19:14 uur.

Dat is toch helemaal geen appels peren, het zijn toch allebei brommers. De MT heeft een balansas, het Derbi blok niet. Nadeel van de Derbi dus.
Dus is een Derbi oncomfortabeler dan een MT, lijkt me niks appels peren aan.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-11-2010 19:20 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dat is toch helemaal geen appels peren, het zijn toch allebei brommers. De MT heeft een balansas, het Derbi blok niet. Nadeel van de Derbi dus.
Dus is een Derbi oncomfortabeler dan een MT, lijkt me niks appels peren aan.


Wel, brommers worden vergeleken op trillen. Appels en peren.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-11-2010 19:20 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dat is toch helemaal geen appels peren, het zijn toch allebei brommers. De MT heeft een balansas, het Derbi blok niet. Nadeel van de Derbi dus.
Dus is een Derbi oncomfortabeler dan een MT, lijkt me niks appels peren aan.


Appels en peren zijn toch ook beide fruit ?

25 jaar techniek valt niet te vergelijken.

Trouwens, oud type Derbi Senda en Gpr hebben een balansas

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 1-11-2010 om 19:22 uur.
 
st.nyksterdriver 1-11-2010 19:27 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Appels en peren zijn toch ook beide fruit ?

25 jaar techniek valt niet te vergelijken.

Trouwens, oud type Derbi Senda en Gpr hebben een balansas

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 1-11-2010 om 19:22 uur.

maar dan is het toch rond uit slecht om de nieuwen niet 1 te geven ?
zoveel win je er niet mee om hem er niet in te doen ofwel ?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-11-2010 19:29 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

maar dan is het toch rond uit slecht om de nieuwen niet 1 te geven ?
zoveel win je er niet mee om hem er niet in te doen ofwel ?


Is allemaal roterende massa, denk maar over de voordelen.
 
st.nyksterdriver 1-11-2010 19:30 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Is allemaal roterende massa, denk maar over de voordelen.

je zult er hoogstens 2 pk mee winnen ? en dat dan tegen over dikke trillingen met gevolgen van dien
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 11 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved