Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - honda mb8 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery honda mb8 125cc
Geplaatst door BenjaminDG op 16-5-2009 21:31
Hits Deze gallery is 19015 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart-rood / 1979
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
Honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 16-5-2009 21:32 Print reply
Posts: 3376
foto's effe fiksen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 16-5-2009 om 21:33 uur.
 
- Kevin - 16-5-2009 21:43 Print reply

Posts: 8086
Beetje veel vermogen vind je niet?
 
BenjaminDG 16-5-2009 22:05 Print reply

Posts: 4605
ja ik weet het niet precies heb me gebasseerd op andere brommers hier met ook zon setup. Hoeveel pk denk je dat het blok zou hebben?
 
Vlaanderen vrij!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-5-2009 22:09 Print reply

Posts: 7728
een gallery van alleen een blok..? waar is de brommer die er bij hoort?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
- Kevin - 16-5-2009 22:09 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
ja ik weet het niet precies heb me gebasseerd op andere brommers hier met ook zon setup. Hoeveel pk denk je dat het blok zou hebben?


Mwah je hebt een leuke cilinder, maar een slechte carb, normale ontsteking en je uitlaat, daar weet ik niet veel van. Tenminste ik heb er geen ervaring mee.

Ik zou niet weten hoeveel pk je er mee zou scoren, ga een keer op een testbank, dan weet je het.

Dat heb ik met mijn MT8 ook gedaan om daar achter te komen.
 
BenjaminDG 16-5-2009 22:14 Print reply

Posts: 4605
die hoort bij geen brommer is gewoon een apart blok.

Maar met zon hpi ontsteking heb je toch gewoon aleen een lichter vliegwiel of niet? daar haal je toch aleen hogere toeren mee en een snellere gasreactie? toch geen hogere topsnelheid of meer kracht/koppel?


Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 16-5-2009 om 22:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
- Kevin - 16-5-2009 22:22 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
die hoort bij geen brommer is gewoon een apart blok.

Maar met zon hpi ontsteking heb je toch gewoon aleen een lichter vliegwiel of niet? daar haal je toch aleen hogere toeren mee en een snellere gasreactie? toch geen hogere topsnelheid of meer kracht/koppel?


Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 16-5-2009 om 22:17 uur.




Hmmm ga je eerst maar eens verdiepen in een aantal dingen, ik denk dat ik anders te veel uit te leggen heb.
 
Joel_koningslust 9-8-2009 19:41 Print reply

Posts: 14514
waarom maak je een gallery van een blok?

als ik voor al mn blokken een gallery ga maken dan staat bf zo vol
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 9-8-2009 19:43 Print reply

Posts: 4605
blok + de uitlaat, ik hang het in deze brommer voor te zien hoe de uitlaat loopt om dan vast te lassen en de rest aan te passen.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 9-8-2009 19:50 Print reply

Posts: 14999
het is trouwens gewoon 125 echte cc's hoor

en kwa vermogen zal de 20 PK er idd niet in zitten

Maar wel hot voor een MT8 blok
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda fryslan 19-10-2009 10:44 Print reply

Posts: 1914
125cc binnenrotor te vinden en aan te passen (rm125 of dergelijke)??

lijkt een leuk idee maar werkt niet echt..
zo'n ontsteking stopt bij hooguit 13000 toeren.
lijkt me niet echt ideaal
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mbrulezzz 19-10-2009 11:19 Print reply

Posts: 2084
resize je foto's eens!!

t duurt zo lang dat ik niet eens meer wil kijken..

en nee ik heb geen internet verbinding die zo snel is als dikke stront door een trechter bij 7 graden vorst

edit:
ik zie nu bijna de helft en t zijn nog kut kwaliteit foto's ook!

ik wil graag deze 3minuten van mijn leven terug!

Dit bericht is gewijzigd door mbrulezzz op 19-10-2009 om 11:19 uur.
 
MB racing
BenjaminDG 19-10-2009 22:53 Print reply

Posts: 4605
foto's zijn ong 600x500 is dat te groot? en foto's + filmpje is gemaakt door gsm (3.2 megapixel).

Dat van die binnen rotor ga ik misschien niet meer doen, je rijdt toch je blok er mee kapot.

Ik dat een cr80 vliegwiel+ontsteking zo paste op een mb8 motor?

Cr80 vliegwiel is toch iets lichter.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-10-2009 22:59 Print reply

Posts: 29286
vliegwiel is kleiner.
van een cr80van 1981 pas er zo op.

Wel ook een bijbehoorende cdi zien te vinden.
je hebt dan wel geen licht meer.

uitlaat mag nog wel iets worden aangepast.

ik zag ook dat je een cr80 5plaats zoekt.
Die past er niet zo in, een cr80 koppeling van 1981 past er zo in (die heeft speciale platen, 4plaats) en ik had ook nog een cr80 koppeling van een 1983 maar die paste niet zo erin.
 
BenjaminDG 19-10-2009 23:07 Print reply

Posts: 4605
Ja de demper moet ik nog omlassen zodat hij dichter bij het kader hangt.

Ben er van verschoten dat met bagetten (laselektrode) ik de uitlaat kon lassen zonder er door te lassen. was maar 2mm dik.

Maar het vliegwiel van een cr80 past op de krukas van een mb8?

Wil liefst aleen het vliegwiel proberen omdat ik met de ontsteking van cr80 geen licht heb en ik heb geen zin om weer de kabelboom aan te passen.

Maar ik dacht dat je als je een koppeling van een cr80 neemt en het onderste huis van de mb je er wel 5platen in zou krijgen.

Maar ja 4platen is ook goed voor mij heb er op dit moment 3 platen in zitten (50cc koppeling ).

hoe laat je best eigenlijk zo'n youtube filmpje zien hier want ik zie nu gewoon een kruis waar je op moet klikken?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 19-10-2009 om 23:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-10-2009 23:11 Print reply

Posts: 29286
cr80 vliegwiel past niet op een mb8 gronplaat, spoel van de cr80 is een heel stuk kleiner:



vliegwiel past wel zo op de mb8 krukastap, toevallig van een cr250 uit 1983 ook.

een 5 plaats hart van een cr80 in een 4 plaats korf werkt niet, dan moet je het korf al gaan uitdraaien.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2009 om 23:15 uur.
 
BenjaminDG 19-10-2009 23:18 Print reply

Posts: 4605
Is zon vliegwiel van cr250 1983 niet evenzwaar dan als een mb8 vliegwiel?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-10-2009 23:20 Print reply

Posts: 29286
nee, is een binnenrotor


 
honda fryslan 20-10-2009 0:34 Print reply

Posts: 1914
deze demper is ook veels te groot naar mijn mening.. (lelijk)

ook zou ik het luchtfilter ff anders doen..

als ik jou was zou ik gewoon een hpi nemen en niet beginnen te knoeien met crossmotorontstekingen..

waarschijnlijk betaal je bijna evenveel voor zo'n ontsteking dan wat je voor een goede gebruikte hpi betaald plus het feit dat een hpi tot zo'n 20K rpm kan draaien..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BenjaminDG 20-10-2009 17:05 Print reply

Posts: 4605
Ja demper is ook te groot naar mijn mening. Maar binnenrotor is niet zo belangrijk het belangrijkste is nu om hem op punt te krijgen.

Motorisch eerst, moet nog cr80 koppeling vinden. daarna de motor is goed testen.

Hoe zou jij de luchtfilter dan doen?

Maar is er een zuiger van een 125cc motor die op de honda mb8 krukas past en die ook 57mm in diameter is?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 20-10-2009 om 17:06 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Wauter 25-10-2009 14:20 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ja demper is ook te groot naar mijn mening. Maar binnenrotor is niet zo belangrijk het belangrijkste is nu om hem op punt te krijgen.

Motorisch eerst, moet nog cr80 koppeling vinden. daarna de motor is goed testen.

Hoe zou jij de luchtfilter dan doen?

Maar is er een zuiger van een 125cc motor die op de honda mb8 krukas past en die ook 57mm in diameter is?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 20-10-2009 om 17:06 uur.


Ga maar even kijken op motoimport.nl daar hebben ze een athena/eurocilindro zuiger 57mm voor 65,-. Maar als je nog verder zoekt kan je het waarschijnlijk wel goedkoper vinden
 
kenny77 25-10-2009 14:22 Print reply

Posts: 29286
brommerrijdertje 25-10-2009 15:13 Print reply

Posts: 380
lekker beunhok, van mij krijg je een hot
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Derbi-Olaf 4-11-2009 18:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
125cc binnenrotor te vinden en aan te passen (rm125 of dergelijke)??

lijkt een leuk idee maar werkt niet echt..
zo'n ontsteking stopt bij hooguit 13000 toeren.
lijkt me niet echt ideaal

mijne gaat toch echt vlotjes door tot de 15000 toeren, verder draait die cilinder in ori toestand zker niet meer dan 12000 toeren




Voor de koppeling moet je gewoon een 4plaats regelen met sterkere veren, is dat niet sterk genoeg dan draai je hem uit tot 5-plaats, daar kan ik je wel wat meer info over geven


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-11-2009 om 18:00 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 4-11-2009 19:44 Print reply

Posts: 4605
Jah binnenrotor ga ik waarschijnlijk toch niet meer doen, en ik ga eerst een 4plaats koppeling zoeken.

Maar ik heb nog een vraag ivm de schijfrem op mijn achterwiel.

Ik heb nu de draadstangen uit het achterwiel gehaalt en morgen ga ik het uitboren en via bouten de trommel+schijf vast zetten.

Maar ga ik hem dan niet kapot knijpen? Ik bedoel het is maar 3mm dik (gietijzer of is het aluminium?), als ik dan is goed rem trek ik alles kapot denk ik.


 
Vlaanderen vrij!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved