Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - honda mb8 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery honda mb8 125cc
Geplaatst door BenjaminDG op 16-5-2009 21:31
Hits Deze gallery is 19014 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart-rood / 1979
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
honda mb [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Hurricane 4-11-2009 20:02 Print reply

Posts: 275
kan je er geen bussen binnenin maken dan?
 
BenjaminDG 4-11-2009 20:08 Print reply

Posts: 4605
Ja dat was ik al aan het denken maar het probleem is het wiel vanbinnen is niet mooi recht, dus je zit nog met je ribben/vorm van het giet proces. En de speling tussen het gat waar de draadstangen zaten en de rest van het wiel is redelijk klein.

Eerst de gaten uitboren en de trommel+schijf aanpassen zodat de bouten er door kunnen, dan proberen ja zoals je zegt dunne bussen te maken die vanbinnen in mijn wiel passen.
 
Vlaanderen vrij!
TECstar 4-11-2009 20:16 Print reply

Posts: 4664
die remschijf zo achter is wel nais man
maar waat wil je de remklauw plaatsen?

want lijkt me dat je in de weg zit met je veer
(of je moet em aan de onderkant van de brug plaatsen)

ziet er tof uit iig!
als je alle waardes van het afdraaien enzo nog hebt, moet je ze ff ergens op de site neergooien. Zouden een hoop mb en mt bezitters blij mee worden
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BenjaminDG 4-11-2009 20:28 Print reply

Posts: 4605
De remklauw ga ik aan de andere kant zetten (dus linkse kant), zoals het bij de meeste motoren is. Daarbij kun je je gewone remklauw gebruiken omdat de schijf gewoon van honda mb is, maar best misschien een nsr klauw nemen (die heeft 2 zuigers).

Die waarden wil je die in een Faq of zo? ik moet wel nog geschikte remklauwen vinden voor de schijfremmen op het voorwiel omdat de gsx-750f klauwen te breed zijn. Hier kan je ook orginele mb of nsr klauwen nemen maar ik wil liefst toch motor klauwen.

Als de beide schijfremmen werken zal ik alles is in een documentje zetten en neerzetten op de site hier.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 4-11-2009 om 20:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
TECstar 4-11-2009 20:48 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
De remklauw ga ik aan de andere kant zetten (dus linkse kant), zoals het bij de meeste motoren is. Daarbij kun je je gewone remklauw gebruiken omdat de schijf gewoon van honda mb is, maar best misschien een nsr klauw nemen (die heeft 2 zuigers).

Die waarden wil je die in een Faq of zo? ik moet wel nog geschikte remklauwen vinden voor de schijfremmen op het voorwiel omdat de gsx-750f klauwen te breed zijn. Hier kan je ook orginele mb of nsr klauwen nemen maar ik wil liefst toch motor klauwen.

Als de beide schijfremmen werken zal ik alles is in een documentje zetten en neerzetten op de site hier.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 4-11-2009 om 20:29 uur.


nou het lijkt mij opzich wel een mooi idee om een faq te maken over hoe je een schijfrem kan maken op je achterwiel zonder er motorspul in te gooien
gewoon een soort stappenplan maken en daar de waardes van het afdraaien instoppen

maar links van het veer ophangpunt wil je dus de klauw zetten?
aardig hoge adapter moet dat worden lijkt me

en hoe moet dat eig met je ketting spannen?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BenjaminDG 4-11-2009 20:53 Print reply

Posts: 4605
Dat weet ik nog niet, dat zie ik wel als de schijf vast zit op het wiel. Op zich zou het geen probleem moeten zijn als ik mij zowat baseer op de systemen die ze bij motoren gebruiken.
 
Vlaanderen vrij!
TECstar 4-11-2009 21:23 Print reply

Posts: 4664
nou ik hou em in mn watchlist, want ik vind het een erg goed idee!

maar hoe heb je je trommelrem vastgezet?
aangezien die normaal "zweeft" in de ruimte van je wiel...
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
mtx-motard 3-12-2009 23:31 Print reply

Posts: 14947
maak een losse houder die tevens ook aan de as vast zit (zoals bij NS1)

als je dan ketting spant veranderd er 0,0 aan de klauw/schijf


ik snap alleen niet hoe je je schijf nu mee wilt laten draaien met het wiel


zo dus

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 3-12-2009 om 23:46 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 4-12-2009 7:21 Print reply

Posts: 4605
Hmm zo iets had ik ook ongeveer in mijn gedachten maar dan misschien langs boven zoals je bij motoren ziet.

Schijf ga ik monteren op en plaat staal die met lange bouten is verbonden met het wiel (door de gaten waar je tandwiel zit) aleen ben ik bang als ik ga remmen dat ik alles ga torsen.
 
Vlaanderen vrij!
stephan777 4-12-2009 9:46 Print reply

Posts: 7259
Die uitlaat
 
Stiffmeister 30-6-2010 18:56 Print reply

Posts: 1582
Vind het kontje veelste lang , maar gaat wel leip worden , denk ik
 
.. Retro Active
BenjaminDG 30-6-2010 19:04 Print reply

Posts: 4605
Ja die moet ik nog inkorten en dicht polyesteren (ga hem ook dikker maken zodat die kwa hoogte evenhoog staat als de benzine tank)
 
Vlaanderen vrij!
falco 30-6-2010 19:57 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Vind het kontje veelste lang , maar gaat wel leip worden , denk ik


kont is niet te lang, achterbrug is te kort
 
Royal Club 30-6-2010 19:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


kont is niet te lang, achterbrug is te kort


jamaar het is een circuit racer!!!!!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 30-6-2010 21:47 Print reply

Posts: 4605
Ik kan een langere achterbrug monteren maar dan word het gedrag in de bochten nadelig beïnvloedt.

Langere achterbrug is voor stabiliteit bij hogere snelheden en aangezien je op zo'n circuit toch niet tegen 120 km/u kunt rijden is een langere achterbrug niet gewenst.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-6-2010 21:49 Print reply

Posts: 29286
waarom gebruik je eigenlijk geen 34mm carb van een oude cr125 ofzo?
 
mtx-motard 30-6-2010 21:50 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
waarom gebruik je eigenlijk geen 34mm carb van een oude cr125 ofzo?

die passen niet recht onder je frame, dan zit die bovenbuis in de weg
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 30-6-2010 21:51 Print reply

Posts: 4605
Heb ik niet (is weeral een extra aankoop), ik heb wel een koso 30mm D schuif van mijn cagiva mito.

28mm zal groot genoeg zijn hoor en zoals mtx-motard zegt is de 28mm al heel krap

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2010 om 21:51 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-6-2010 21:51 Print reply

Posts: 29286
Olaf heeft hem ook erop.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb ik niet (is weeral een extra aankoop), ik heb wel een koso 30mm D schuif van mijn cagiva mito.

28mm zal groot genoeg zijn hoor en zoals mtx-motard zegt is de 28mm al heel krap

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2010 om 21:51 uur.



die oude dingen zijn niet zo duur?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-6-2010 om 21:52 uur.
 
BenjaminDG 30-6-2010 21:53 Print reply

Posts: 4605
wat 34mm? staat zijn carubrateur dat niet onder een te groot hoek t.o.v de cilinder?
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 30-6-2010 21:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik kan een langere achterbrug monteren maar dan word het gedrag in de bochten nadelig beïnvloedt.

Langere achterbrug is voor stabiliteit bij hogere snelheden en aangezien je op zo'n circuit toch niet tegen 120 km/u kunt rijden is een langere achterbrug niet gewenst.


heb je al eens met je MB serieus over een circuit gereden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 30-6-2010 21:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
wat 34mm? staat zijn carubrateur dat niet onder een te groot hoek t.o.v de cilinder?

Het rijd . daar gaat het om.
 
mtx-motard 30-6-2010 21:54 Print reply

Posts: 14947
had toen een 32 mikuni gekocht voor 25 euro. dus kan niet mis gaan. mocht hij niet bevallen kan hij altijd op je moeders puch
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 30-6-2010 21:56 Print reply

Posts: 4605
Neen eerst moet ik de tank nog dichtlassen alsvorens ik kan rijden

Ik kan toch niet meedoen in klassement (rij buiten de categorie) dus kan ik toch nooit winnen.

Gaat me gewoon om de kick en om te laten zien dat men met een 30 jaar oude brommer toch nog goed te baan kan


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2010 om 21:57 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 30-6-2010 21:59 Print reply

Posts: 60390
hoe weet je dan dat een langere brug je in je nadeel zal werken?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved