Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - XR600SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery XR600SM
Geplaatst door Makrolon op 26-4-2009 16:49
Hits Deze gallery is 19601 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda XR600 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / 1991
Opgegeven max. vermogen 8 pk / 6 kW
Opgegeven max. snelheid 140 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Mc Villars France [Toon slechts deze afbeelding]
Villars [Toon slechts deze afbeelding]
Villars [Toon slechts deze afbeelding]
Villars [Toon slechts deze afbeelding]
Villars [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Makrolon 26-4-2009 21:31 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
stond in friesland tekoop deze op marktplaats
egt hot

Nee hoor, in Brabant. Maar bedankt voor je hot!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 10-5-2009 13:50 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je moet even proberen:

kicken tot de compressie, hendel knijpen en iets over de bdp kicken, ingeknepen houden en kicken, laattste moment loslaten.



Dat is voor homo's ja, decompressie meteen na bdp loslaten, hoe wil je anders fatsoenlijke compressie opbouwen?

Ik heb nog nooit een motor niet aan weten te krijgen op die manier, en ook nog nooit terugslag gehad...
 
Makrolon 10-5-2009 14:06 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Dat is voor homo's ja, decompressie meteen na bdp loslaten, hoe wil je anders fatsoenlijke compressie opbouwen?

Ik heb nog nooit een motor niet aan weten te krijgen op die manier, en ook nog nooit terugslag gehad...

Je geeft de krukas vaart waardoor hij die compressie in de volgende slag opbouwt lijkt me? Ik krijg hem iig altijd aan op de manier die Royal zegt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
leonmt5 19-5-2009 18:56 Print reply

Posts: 799
als het goed is zit er bij jouw een een automatische kleplichter op.
kijk maar bij je kickstarteras. daar zit een heveltje daar hoort een kabel naar de lichter heen te gaan.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Royal Club 19-5-2009 18:56 Print reply

Posts: 60390
jahaaa :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 19-5-2009 19:04 Print reply

Posts: 14412
heb je eindelijk gespaait met dat ding?? :P
(ziet gras en zand op plaatjes)
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Makrolon 20-5-2009 10:55 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
heb je eindelijk gespaait met dat ding?? :P
(ziet gras en zand op plaatjes)

Beetje zandpaatjes pakken. Echt spaaien is ie eigenlijk te zwaar voor, Of ik te licht :P


 
KTM 525 EXC Supermoto
Jelmer MX 20-5-2009 11:11 Print reply

Posts: 13514
Is dat bij eefde?

en laat mij maar is spaaien met dat ding, moet wel lukken
 
mikeo26 20-5-2009 11:15 Print reply

Posts: 664
brute motor hot
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
Makrolon 21-5-2009 16:02 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Is dat bij eefde?

en laat mij maar is spaaien met dat ding, moet wel lukken

Zal ook vast wel lukken... Maar isgoed, dan kan ik ondertussen effe blazen op je crf
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 3-6-2009 0:50 Print reply

Posts: 6733
zuigerveren naar de klote of klepseals, t ding rookt als een tweetakt
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 5-6-2009 23:42 Print reply

Posts: 6733
Kras van boven tot beneden in de cylinder
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 5-6-2009 23:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Kras van boven tot beneden in de cylinder

ff reviseren denkz of een ander blokje fixen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Makrolon 5-6-2009 23:57 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ff reviseren denkz of een ander blokje fixen

Volgende week word er een 628 cc cilinder met hogedruk zuiger op de post gedaan
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 6-6-2009 0:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Volgende week word er een 628 cc cilinder met hogedruk zuiger op de post gedaan

nice en dan natuurlijk meteen je kopje e.d. ff als nieuw maken ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Makrolon 6-6-2009 0:09 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nice en dan natuurlijk meteen je kopje e.d. ff als nieuw maken ?

Yups, morgen ff klepjes inslijpen en nieuwe klepseals er tussen enzo. Wel leuk om te doen allemaal, alleen jammer dat t zoveel geld moet kosten
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 6-6-2009 0:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Yups, morgen ff klepjes inslijpen en nieuwe klepseals er tussen enzo. Wel leuk om te doen allemaal, alleen jammer dat t zoveel geld moet kosten

ach, als je weet dat het dan goed is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-6-2009 0:29 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Klopt ja, ik had me al een beetje ingelezen op motor-forum.


Beter heb je dan mn howto topic gelezen op MF.

Eerste was btw de cilinder/zuiger waar ik aan dacht toen ik las dat ie rookte.

Denk dat ik het probleem ook wel weet, want het is gewoon olietekort.

Kijk dan ook meteen even naar je 3e tuimelaar en het glijlager van je nokkenas...als dat ingelopen is heb je zeker weten een flink olieprobleem gehad en dat is hoogstwaarschijnlijk het zeefje onderin je frame, wat je dus hoe dan ook eruit moet halen om te checken...met ene beetje pech zit daar al prut in (van de afgelopen 15 jaar)...

Oliepomp goed ontluchten anders loopt ie meteen weer aan puin.

Lees mn howto topic als je dat nog niet gedaan hebt.

edit: owja. tof ding blijft mooi om een xr in crosstrim te zien.
Mss heb k er overheen gelezen...maar ik zou asap die hele automatische decompressie erafhalen, vooral omdat je de boel toch al open hebt liggen.
Geloof dat ik hier nog wel een aangepaste originele nokkenas heb liggen zonder decompressie...zou alleen niet weten waar :S

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 6-6-2009 om 0:31 uur.
 
Too cool for school!
Makrolon 6-6-2009 0:48 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Beter heb je dan mn howto topic gelezen op MF.

Eerste was btw de cilinder/zuiger waar ik aan dacht toen ik las dat ie rookte.

Denk dat ik het probleem ook wel weet, want het is gewoon olietekort.

Kijk dan ook meteen even naar je 3e tuimelaar en het glijlager van je nokkenas...als dat ingelopen is heb je zeker weten een flink olieprobleem gehad en dat is hoogstwaarschijnlijk het zeefje onderin je frame, wat je dus hoe dan ook eruit moet halen om te checken...met ene beetje pech zit daar al prut in (van de afgelopen 15 jaar)...

Oliepomp goed ontluchten anders loopt ie meteen weer aan puin.

Lees mn howto topic als je dat nog niet gedaan hebt.

edit: owja. tof ding blijft mooi om een xr in crosstrim te zien.
Mss heb k er overheen gelezen...maar ik zou asap die hele automatische decompressie erafhalen, vooral omdat je de boel toch al open hebt liggen.
Geloof dat ik hier nog wel een aangepaste originele nokkenas heb liggen zonder decompressie...zou alleen niet weten waar :S

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 6-6-2009 om 0:31 uur.

Ik heb je (geweldige) How to topic al gelezen! Glijlager is gelukkig nog in orde. 3e tuimelaar heb ik niet naar gekeken maar zal ook wel goed zijn denk ik. Ook het zeefje heb ik door je topic schoon gemaakt. Zat inderdaad een hoop troep in.
Decompressie is ook al verwijderd. Alleen door de vorige eigenaar. Alleen heeft die het oliekanaaltje niet dicht gestopt... Ik ga het gaatje opboren naar 3 mm en er een popnagel met loctite in schieten (hmm waar heb ik dat idee vandaan?!)

Sowieso spoel ik mn blok even goed door En ga ik het hele smeersysteem goed nalopen en zorgen dat er geen verstoppingen ed in zitten. Dan hoop ik weer een tijdje zonder al te veel kosten plezier te hebben van mn XR.

Oja, en deze XR word in de toekomst ook een sm. Als hij goed was blijven lopen had ik m deze maand al op 17 inch wielen gezet

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 6-6-2009 om 0:50 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-6-2009 0:55 Print reply

Posts: 9841
goed bezig zo te horen

weet niet of die popnagel de beste oplossing is... maar lassen aan de nokkenas vind ik geen goed idee, en een popnagel blijft beter zitten dan een ander propje.

Dat het oliekanaaltje niet dicht is gestopt vind ik serieus enorm dom. Hij verliest daardoor namelijk stukken meer olie dan met de decompressie er nog op, waardoor ie minder olie(druk) heeft op de plekken waar het nodig is.

Met die popnagel moet je wel gewoon goed zorgen dat je zeker weet dat je olieflow nog goed is...volgens mij had ik dat gewoon onder de kraan gedaan en als dat doorstroomt is het gewoon prima.

Let er wel op dat het keihard materiaal is, dus het kost je mss een boor.

Tja...verder staat alles wel in dat topic. XR naar SM ombouwen is goed plan... misschien wel verstandig om de originele wielen ook nog te houden dat je altijd je crosstrim terug kunt zetten om leuk te spelen...dat heb ik niet meer :( van de andere kant moet je wel weer naven zien te kopen en dat kost weer meer geld.

Hou ook je chokeklep goed in de gaten...weet niet of dat in het howto topic staat, maar die willen nog wel eens breken en in je blok gezogen worden :S k heb er nu een rvs exemplaartje ingezet...ooit van een belg gekocht voor een tientje.

 
Too cool for school!
Makrolon 6-6-2009 0:55 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ach, als je weet dat het dan goed is

Precies, dat is ook wel een fijn gevoel.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 6-6-2009 1:03 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
goed bezig zo te horen

weet niet of die popnagel de beste oplossing is... maar lassen aan de nokkenas vind ik geen goed idee, en een popnagel blijft beter zitten dan een ander propje.

Dat het oliekanaaltje niet dicht is gestopt vind ik serieus enorm dom. Hij verliest daardoor namelijk stukken meer olie dan met de decompressie er nog op, waardoor ie minder olie(druk) heeft op de plekken waar het nodig is.

Met die popnagel moet je wel gewoon goed zorgen dat je zeker weet dat je olieflow nog goed is...volgens mij had ik dat gewoon onder de kraan gedaan en als dat doorstroomt is het gewoon prima.

Let er wel op dat het keihard materiaal is, dus het kost je mss een boor.

Tja...verder staat alles wel in dat topic. XR naar SM ombouwen is goed plan... misschien wel verstandig om de originele wielen ook nog te houden dat je altijd je crosstrim terug kunt zetten om leuk te spelen...dat heb ik niet meer :( van de andere kant moet je wel weer naven zien te kopen en dat kost weer meer geld.

Hou ook je chokeklep goed in de gaten...weet niet of dat in het howto topic staat, maar die willen nog wel eens breken en in je blok gezogen worden :S k heb er nu een rvs exemplaartje ingezet...ooit van een belg gekocht voor een tientje.


Nee, ik heb helaas niet de middelen om een bus te draaien oid. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik denk ik met de popnageltang er niet bij kom als de tandwielhouder er nog op zit. Moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Behoorlijk dom inderdaad. Ben iig blij dat mn glijlagertje en nokkenas nog in orde zijn. Anders ging het nóg meer geld kosten...

Staat nog een foto ergens op mf dat je m onder de kraan houd idd.

Staat nu een setje sm wielen op marktplaats, hoop dat die er nog staan als ik t geld bij elkaar heb. Dan koop ik gewoon een plug en play setje met banden er op. En dan hou ik ook mn eigen wielen om de winter enzo een beetje te spelen.

Haha, bij diezelfde belg (denk ik) ga ik die big bore kit kopen. En ik denk dat ik er ook maar meteen ff zo'n rvs choke klep bij laat meesturen. schelt een hoop gedonder mocht het mis gaan.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 7-6-2009 15:58 Print reply

Posts: 6733
Blugh, Hoogstwaarschijnlijk een stukje van een splitpen die afhgebroken is dat de schade heeft veroorzaakt.








Op de kras na zijn de zuiger + cilinder echt in topstaat...
 
KTM 525 EXC Supermoto
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 16:19 Print reply

Posts: 9841
euh.

waar komt die splitpen vandaan?

 
Too cool for school!
Leen 7-6-2009 16:24 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
euh.

waar komt die splitpen vandaan?




ik vraag me hetzelfde af
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved