Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29898 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
op de brug [Toon slechts deze afbeelding]
toekomstige rijhoogte [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 7 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Leen 7-6-2009 19:06 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


En naait je tot 3x toe kapot



blabla, je weet niet eens waar je het over hebt vuile reethaar,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik kon geen 2.4 vinden hier een beetje in de buurt voor een normale prijs

toen gewoon gezocht naar wat andere blokje. kwamm ik er 2 tegen, de eerste waar ik ben gaan kijken was een 2liter ecotech 16v. maar dat vond ik gewoon veels te lelijk voor woorden. dat wou ik er niet in hebben. toen benaderde iemand me vanmiddag of ik geen interesse had in dat blok, ff gaan kijken. leek me wel tof om erin te hebben. toen smiddags naar de kadett c meeting in sevenum. stond er toevallig 1 die een 2.8 6cilinder erin had liggen. ff met die man gebabbelt over het een ent ander. hij vond het redelijk rijden, maar als hij zijn auto overnieuw zou bouwen deetie het toch ietsjes anders. maar hij wou me wel vertellen wat ik dan allemaal moest veranderen enzo. dus binnenkort ga ik daar eens langs om nog ff een bakkie koffie te doen



je bent je ook bewust van het feit dat je die 6 cilinder niet op kenteken krijgt ivm gewicht op de vooras?

maar verder leef je je maar uit, ik heb heel wat meer opeltjes gezien en verbouwd als jou, maar luister vooral niet naar mij.


en trouwens, ik heb nog een gereviseerde 2.4 liggen, kop ligt er wel af.

dus ff een kop opfrissen en erop gooien, en weg gaat ie.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 7-6-2009 om 19:06 uur.
 
Joel_koningslust 7-6-2009 19:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



blabla, je weet niet eens waar je het over hebt vuile reethaar,

[...]



je bent je ook bewust van het feit dat je die 6 cilinder niet op kenteken krijgt ivm gewicht op de vooras?

maar verder leef je je maar uit, ik heb heel wat meer opeltjes gezien en verbouwd als jou, maar luister vooral niet naar mij.


en trouwens, ik heb nog een gereviseerde 2.4 liggen, kop ligt er wel af.

dus ff een kop opfrissen en erop gooien, en weg gaat ie.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 7-6-2009 om 19:06 uur.


sinds 1mei heeft het rdw andere regeltjes. daardoor is het een stuk makkelijker en goedkoper om hem op kenteken te krijgen

en die 2.4 van jou is vast een stuk duurder als wat ik heb betaald en je woont een stuk verder weg. maar als je het blok kwijt wilt, pm me de prijs maar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 7-6-2009 19:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


sinds 1mei heeft het rdw andere regeltjes. daardoor is het een stuk makkelijker en goedkoper om hem op kenteken te krijgen

en die 2.4 van jou is vast een stuk duurder als wat ik heb betaald en je woont een stuk verder weg. maar als je het blok kwijt wilt, pm me de prijs maar



ik wil niks kwijt.


voor minder als 500 gaat ie nergens heen, dan weet ik nog wel zat andere opels waar hij in moet komen.
 
Joel_koningslust 7-6-2009 19:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ik wil niks kwijt.


voor minder als 500 gaat ie nergens heen, dan weet ik nog wel zat andere opels waar hij in moet komen.


daarom.

die 6cilinder heeft me net iets meer als een meijer gekost. moest ik m wel zelf uit de senator schroeven. maar ik heb m dus wel lopend gezien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 7-6-2009 19:21 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


daarom.

die 6cilinder heeft me net iets meer als een meijer gekost. moest ik m wel zelf uit de senator schroeven. maar ik heb m dus wel lopend gezien



maarre... waarom een 2.5, als je voor 100 euro meer een 3.0 gehad had, met 180+ pk ipv 140?

en dan ook meteen 280nm bij 4500rpm....
 
Blukaap2 7-6-2009 19:22 Print reply

Posts: 9967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
sinds 1mei heeft het rdw andere regeltjes. daardoor is het een stuk makkelijker en goedkoper om hem op kenteken te krijgen


Ow ?
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 7-6-2009 19:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



maarre... waarom een 2.5, als je voor 100 euro meer een 3.0 gehad had, met 180+ pk ipv 140?

en dan ook meteen 280nm bij 4500rpm....


omdat ik deze gewoon nu voor een leuke prijs kon kopen. toen maar gekocht, eerst deze erin krijgen. als het dan niet snel genoeg is scoor ik wel een grotere

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Ow ?


een wagen van voor 1989 hoeft niet meer voor een weggedragtest naar lelystad. maar is met een uitgebreide apk zegmaar en een geluidstest klaar. let op, dit geld wel alleen als alles netjes gemaakt is. de rdw keurmeester bepaald of jij wel of geen weggedragtest nodig hebt, maar als je gewoon je remmen enz ook aanpast is het geen probleem en hoeft dan niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 7-6-2009 19:37 Print reply

Posts: 9967
Geef eens een artikel van de RDW dan.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 7-6-2009 19:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Geef eens een artikel van de RDW dan.



mail ze maar. heb ik ook gedaan, kreeg een leuk en verrassend mailtje terug
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 19:42 Print reply

Posts: 10835
ik zou het blok achter de voorstoelen leggen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 7-6-2009 19:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik zou het blok achter de voorstoelen leggen


das weer iets teveel vant goede...... en dat ga je ook niet zo makkelijk gekeurd krijgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 7-6-2009 20:15 Print reply

Posts: 9967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



mail ze maar. heb ik ook gedaan, kreeg een leuk en verrassend mailtje terug

Kopieer de mail maar
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 7-6-2009 20:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Kopieer de mail maar



Quote:

Geachte heer,

In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.



Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt



Kosten:


De kosten voor een wijziging voertuig bedragen ? 42,00 voor een licht voertuig (<3500 kg) en ? 50,00 voor een zwaar voertuig (>3500 kg).

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 10-6-2009 14:27 Print reply

Posts: 9967
Even een late reactie, maar daar staat niet expliciet dat dr geen weggedragtest meer bij komt.
Er staat "onder andere", geen "de"
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 16-6-2009 22:27 Print reply

Posts: 14514
jaja


vw passat 10in lijn


meer foto's van het spul komen zodadelijk


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2009 om 22:28 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-6-2009 22:36 Print reply

Posts: 10835
10 in lijn?
wat voor type ligt dat in?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 16-6-2009 22:39 Print reply

Posts: 14514
het blok(je):



en het wrak waar het in moet komen ( jaja, dat is een echte gm/recaro stoel daar op de achtergrond :lol:

zoals je ziet heeft de parafaanhoek het er moeilijk mee ( ofja, is niks meer van over



waar het blokje in moet komen


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 16-6-2009 22:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
10 in lijn?
wat voor type ligt dat in?



voorin een 4 in lijn..... achter een 6 in lijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-6-2009 22:42 Print reply

Posts: 10835
ik dacht al, lijn 8 had ik al ooit gezien, maar verder niet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 16-6-2009 22:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik dacht al, lijn 8 had ik al ooit gezien, maar verder niet


de 6 in lijn is al lang. voor een 10 in lijn zou je een motorruimte van 2m lang moeten hebben ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 16-6-2009 22:45 Print reply

Posts: 26877
5 bak kopen?
 
grasmaaier89 16-6-2009 22:46 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de 6 in lijn is al lang. voor een 10 in lijn zou je een motorruimte van 2m lang moeten hebben ofzo



een W12 blok iets voor je bolide??
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Joel_koningslust 16-6-2009 22:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
5 bak kopen?


neh

kom ik helemaal niet meer uit

de andere city met 6cilinder heeft ook een vierbak omdat een 5bak te groot is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



een W12 blok iets voor je bolide??


ik ga voor de CIH roffel bro

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2009 om 22:52 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PaterMT5 16-6-2009 23:03 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



maarre... waarom een 2.5, als je voor 100 euro meer een 3.0 gehad had, met 180+ pk ipv 140?

en dan ook meteen 280nm bij 4500rpm....


Precies wat er als eerste in mij op kwam, waarom in godsnaam een 2,5? presteert weinig, zuipt als een gek. Zoek dan even verder naar een C30NE uit een senator B of omega A (de 177pk op papier), of als 2e keuze eventueel een 3.0E.

Die 140pk kun je beter uit een 2.0 of 2.4 trekken inderdaad.

Maar goed, in iedergeval succes er mee!
 
Joel_koningslust 16-6-2009 23:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
[...]


Precies wat er als eerste in mij op kwam, waarom in godsnaam een 2,5? presteert weinig, zuipt als een gek. Zoek dan even verder naar een C30NE uit een senator B of omega A (de 177pk op papier), of als 2e keuze eventueel een 3.0E.

Die 140pk kun je beter uit een 2.0 of 2.4 trekken inderdaad.

Maar goed, in iedergeval succes er mee!



dees is 150pk fabrieksopgave

en waarom deze

ik kon enkel kale 3.0's vinden. deze was geheel compleet. echt alles erbij. benzineleiding erop, koelsysteem aansluiten en 8 kabeltjes aansluiten en hij loopt. en koste me maar 150euro
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved