Joel_koningslust |
10-11-2009 11:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Lekker strakke wegligging krijg je dus....
dat is wel de bedoeling
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
10-11-2009 11:05 |
Posts: 9958 |
Ik denk dat het je vies tegen gaat vallen.
Met die starre as kun je een beetje doen wat je wilt, maar voor verneuk je de hele geometrie van de ophanging als je m zo kansloos laag zet.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
10-11-2009 11:06 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik denk dat het je vies tegen gaat vallen.
Met die starre as kun je een beetje doen wat je wilt, maar voor verneuk je de hele geometrie van de ophanging als je m zo kansloos laag zet.
voor verlaging moet er zowiezo een verstelbare panhardstang op. dat laat ik gewoon allemaal netjes uitlijnen met de verlaging enzovoort. dan moet dat wel goedkomen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
10-11-2009 11:26 |
Posts: 9958 |
Nee, als je zover gaat verlagen klopt dr aan de voorkant niks meer van en moet je gewoon allerlei ophangpunten gaan verlassen.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
10-11-2009 11:29 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Nee, als je zover gaat verlagen klopt dr aan de voorkant niks meer van en moet je gewoon allerlei ophangpunten gaan verlassen.
vertel welke dan? dit soort verlagingen zijn nog nooit fout gegaan. enkel afbrekende stuurstangen, omdat die hoek te scherp wordt. maar mijn stuurhuis is toch al verlaagd opgehangen ivm de grotere carterpan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
10-11-2009 11:31 |
Posts: 9958 |
Het gaat goed, ik heb niks gezegd.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
17-11-2009 16:06 |
Posts: 14514 |
zo.. weer ff wat besteld
schroht 4-punts gordels met mantzel gordelkussentjes. nog even een set stoelen zoeken. en een rolkooi en dan heb ik het interieur vrijwel compleet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
17-11-2009 16:33 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
zo is er ook niet mee te rijden wss. ik heb net nog ff met de vorige eigenaar van de veren gesproken. hij dacht dat het -85 veren waren waar nog 2 ringen vanaf geslepen waren. oftewel ongeveer -100mm verlaging. als ik zo wil gaan rijden moeten ook de veerstops, de tunnel en alles aangepast worden
mn ascona was op een gegeven moment -110, daar was echt NIET mee te rijden.
ik hing al met de bodem aan de grond als de snelweg niet helemaal vlak was.
later wastie -80 rondom, dat was goed te doen, paar keer uit moeten stappen om mn chassisbalken van een heuveltje af te duwen, maar niks ernstigs verder.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-11-2009 16:34 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
mn ascona was op een gegeven moment -110, daar was echt NIET mee te rijden.
ik hing al met de bodem aan de grond als de snelweg niet helemaal vlak was.
later wastie -80 rondom, dat was goed te doen, paar keer uit moeten stappen om mn chassisbalken van een heuveltje af te duwen, maar niks ernstigs verder.
ik heb ook nog een set -80 of -85 liggen. weet ik niet meer zeker. die kan ik er ook wel onder knallen opzich. is toch wel weer wat praktischer waarschijnlijk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
17-11-2009 16:36 |
Posts: 26877 |
ik zou het bij -80 houde als je er nog normaal mee wilt kunnen rijden.
en wat harrie zegt, ding stuurt dan als een zak stront, na de -60 gaat de wielgeometrie aan de voorkant hard achteruit.
|
|
|
|
Blukaap2 |
17-11-2009 16:42 |
Posts: 9958 |
Nee, dat is niet waar.
|
|
Stoere brommers |
|
Leen |
17-11-2009 16:43 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Nee, dat is niet waar.
nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-11-2009 16:46 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;
wel opnieuw laten uitlijnen met die verlaging?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
17-11-2009 16:46 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
wel opnieuw laten uitlijnen met die verlaging?
uiteraard
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-11-2009 16:48 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
uiteraard
mmh vreemd.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
17-11-2009 16:51 |
Posts: 9958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;
Joel denkt dat het niet waar is, dus het is niet waar.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
17-11-2009 16:54 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Joel denkt dat het niet waar is, dus het is niet waar.
dat het minder gaat rijden geloof ik wel. maar dat er van het hele front niks meer klopt lijkt me een beetje overdreven.
ik ben dan wel benieuwd wat er daarvoor aangepast moet worden. ik was zelf al bezig met het ontwerpen van een zelfbouw onderste draagarmen om het camber ietwat te kunnen verstellen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
19-11-2009 0:37 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
19-11-2009 0:43 |
Posts: 9958 |
Past goed zo'n 6 cilinder...
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
19-11-2009 0:45 |
Posts: 14514 |
valt tegen..
nog aardig wat moeten hakken en zagen om ook het in en uitlaatspruitstuk erin te krijgen. maar nu kan iig alles erop. nu alles nog netjes dichtbouwen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
19-11-2009 11:47 |
Posts: 26877 |
had je er nou maar een 5 bak achter gehangen, die zijn de helft compacter als zo'n gore, gierende "roeren-om-hem-in-versnelling-te-krijgen" 4 bak.
|
|
|
|
Blukaap2 |
19-11-2009 12:53 |
Posts: 9958 |
En een normaal blok wat niet 2 meter te lang is en 100kg te zwaar.
|
|
Stoere brommers |
|
mtx_owned |
19-11-2009 14:39 |
Posts: 2183 |
als je zo'n C30NE nou in een manta B pleurt, gaat dat beter?
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
koekie - Administrator |
19-11-2009 15:15 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als je zo'n C30NE nou in een manta B pleurt, gaat dat beter?
daar past ie een stuk makkelijker in ja.. Word ook veel vaker gedaan als in een kadett.
Een 24v 6 cilinder is pas feest in zo'n ding..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
mtx_owned |
19-11-2009 15:25 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
daar past ie een stuk makkelijker in ja.. Word ook veel vaker gedaan als in een kadett.
Een 24v 6 cilinder is pas feest in zo'n ding..
volgens mij best veel extra aanpassing t.o.v. een 12v, en een stuk duurder ofniet?
en heb je @ manta niet zo'n enorm onderstuur dat het nie meer te rijden valt?
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 19-11-2009 om 15:51 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|