Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29733 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
op de brug [Toon slechts deze afbeelding]
toekomstige rijhoogte [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 16 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Joel_koningslust 10-11-2009 11:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Lekker strakke wegligging krijg je dus....



dat is wel de bedoeling
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 10-11-2009 11:05 Print reply

Posts: 9958
Ik denk dat het je vies tegen gaat vallen.
Met die starre as kun je een beetje doen wat je wilt, maar voor verneuk je de hele geometrie van de ophanging als je m zo kansloos laag zet.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 10-11-2009 11:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik denk dat het je vies tegen gaat vallen.
Met die starre as kun je een beetje doen wat je wilt, maar voor verneuk je de hele geometrie van de ophanging als je m zo kansloos laag zet.



voor verlaging moet er zowiezo een verstelbare panhardstang op. dat laat ik gewoon allemaal netjes uitlijnen met de verlaging enzovoort. dan moet dat wel goedkomen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 10-11-2009 11:26 Print reply

Posts: 9958
Nee, als je zover gaat verlagen klopt dr aan de voorkant niks meer van en moet je gewoon allerlei ophangpunten gaan verlassen.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 10-11-2009 11:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Nee, als je zover gaat verlagen klopt dr aan de voorkant niks meer van en moet je gewoon allerlei ophangpunten gaan verlassen.


vertel welke dan? dit soort verlagingen zijn nog nooit fout gegaan. enkel afbrekende stuurstangen, omdat die hoek te scherp wordt. maar mijn stuurhuis is toch al verlaagd opgehangen ivm de grotere carterpan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 10-11-2009 11:31 Print reply

Posts: 9958
Het gaat goed, ik heb niks gezegd.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 17-11-2009 16:06 Print reply

Posts: 14514
zo.. weer ff wat besteld

schroht 4-punts gordels met mantzel gordelkussentjes. nog even een set stoelen zoeken. en een rolkooi en dan heb ik het interieur vrijwel compleet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 17-11-2009 16:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


zo is er ook niet mee te rijden wss. ik heb net nog ff met de vorige eigenaar van de veren gesproken. hij dacht dat het -85 veren waren waar nog 2 ringen vanaf geslepen waren. oftewel ongeveer -100mm verlaging. als ik zo wil gaan rijden moeten ook de veerstops, de tunnel en alles aangepast worden



mn ascona was op een gegeven moment -110, daar was echt NIET mee te rijden.
ik hing al met de bodem aan de grond als de snelweg niet helemaal vlak was.

later wastie -80 rondom, dat was goed te doen, paar keer uit moeten stappen om mn chassisbalken van een heuveltje af te duwen, maar niks ernstigs verder.
 
Joel_koningslust 17-11-2009 16:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



mn ascona was op een gegeven moment -110, daar was echt NIET mee te rijden.
ik hing al met de bodem aan de grond als de snelweg niet helemaal vlak was.

later wastie -80 rondom, dat was goed te doen, paar keer uit moeten stappen om mn chassisbalken van een heuveltje af te duwen, maar niks ernstigs verder.


ik heb ook nog een set -80 of -85 liggen. weet ik niet meer zeker. die kan ik er ook wel onder knallen opzich. is toch wel weer wat praktischer waarschijnlijk

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 17-11-2009 16:36 Print reply

Posts: 26877
ik zou het bij -80 houde als je er nog normaal mee wilt kunnen rijden.
en wat harrie zegt, ding stuurt dan als een zak stront, na de -60 gaat de wielgeometrie aan de voorkant hard achteruit.
 
Blukaap2 17-11-2009 16:42 Print reply

Posts: 9958
Nee, dat is niet waar.
 
Stoere brommers
Leen 17-11-2009 16:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Nee, dat is niet waar.



nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;
 
Joel_koningslust 17-11-2009 16:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;



wel opnieuw laten uitlijnen met die verlaging?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 17-11-2009 16:46 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wel opnieuw laten uitlijnen met die verlaging?



uiteraard
 
Joel_koningslust 17-11-2009 16:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



uiteraard



mmh vreemd.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 17-11-2009 16:51 Print reply

Posts: 9958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
nou, ik vond dat mn ascona toch behoorlijk hard onderstuurde voor een achterwiel aangedreven wagen, terwijl hij dat met -40 absoluut niet deed ;

Joel denkt dat het niet waar is, dus het is niet waar.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 17-11-2009 16:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Joel denkt dat het niet waar is, dus het is niet waar.


dat het minder gaat rijden geloof ik wel. maar dat er van het hele front niks meer klopt lijkt me een beetje overdreven.

ik ben dan wel benieuwd wat er daarvoor aangepast moet worden. ik was zelf al bezig met het ontwerpen van een zelfbouw onderste draagarmen om het camber ietwat te kunnen verstellen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 19-11-2009 0:37 Print reply

Posts: 14514
vandaag even het gat in de bodem ietwat groter gemaakt zodat ik de bak erachter kon hangen en beginnen met de baksteun


het hangt er nu wel met bak en alles in





wel moet ik helaas de handrem ook gaan verplaatsen, tenzij ik wil schakelen met de handremhendel



ook ben ik inmiddels begonnen met betonstaal een karkas voor de nieuwe tunnel te maken. enkel heb ik daar geen fotos van gemaakt omdat het al bijna 12 uur was en ik meer zin had om richting huis te gaan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 19-11-2009 0:43 Print reply

Posts: 9958
Past goed zo'n 6 cilinder...
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 19-11-2009 0:45 Print reply

Posts: 14514
valt tegen..

nog aardig wat moeten hakken en zagen om ook het in en uitlaatspruitstuk erin te krijgen. maar nu kan iig alles erop. nu alles nog netjes dichtbouwen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 19-11-2009 11:47 Print reply

Posts: 26877
had je er nou maar een 5 bak achter gehangen, die zijn de helft compacter als zo'n gore, gierende "roeren-om-hem-in-versnelling-te-krijgen" 4 bak.
 
Blukaap2 19-11-2009 12:53 Print reply

Posts: 9958
En een normaal blok wat niet 2 meter te lang is en 100kg te zwaar.
 
Stoere brommers
mtx_owned 19-11-2009 14:39 Print reply

Posts: 2183
als je zo'n C30NE nou in een manta B pleurt, gaat dat beter?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
koekie - Administrator 19-11-2009 15:15 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als je zo'n C30NE nou in een manta B pleurt, gaat dat beter?



daar past ie een stuk makkelijker in ja.. Word ook veel vaker gedaan als in een kadett.

Een 24v 6 cilinder is pas feest in zo'n ding..
 
Haaks de hoek om!
mtx_owned 19-11-2009 15:25 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



daar past ie een stuk makkelijker in ja.. Word ook veel vaker gedaan als in een kadett.

Een 24v 6 cilinder is pas feest in zo'n ding..


volgens mij best veel extra aanpassing t.o.v. een 12v, en een stuk duurder ofniet?

en heb je @ manta niet zo'n enorm onderstuur dat het nie meer te rijden valt?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 19-11-2009 om 15:51 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 16 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved