Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-10-2009 23:48 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
mmh. hong een kaartje aan met garret m.46. ben wel benieuwd wat het dan is
foto? aansluitingen? a/r?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-10-2009 23:58 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-10-2009 1:32 |
Posts: 9841 |
nou ik ben wel benieuwd naar dit project.
denk dat je hoe dan ook de kosten onderschat.
ik heb nu al meer dan 2,5k voor mn turboproject uitgetrokken, en dat is alleen nog maar het blok, dus motormanagement enzo zit daar niet bij.
En ik weet nu al dat het me wss mss wel 2x zoveel gaat kosten.
|
|
Too cool for school! |
|
Henk-88 |
16-10-2009 3:59 |
Posts: 26703 |
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Joel_koningslust |
16-10-2009 10:19 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.
de wielbasis blijft uiteraard gewoon origineel henk. dat is me teveel werk om aan te passen
@martijn: uiteraard gaat het meer kosten als je in eerste instantie denkt. maar de prijzen die ik noem is gewoon een low budget systeempje dat op lage druk gaat rijden. later wil ik de druk gaan verhogen en langzamerhand steeds meer duurdere onderdelen erop
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-10-2009 11:11 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.
waarom zou dat moeten?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joel_koningslust |
16-10-2009 11:14 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
waarom zou dat moeten?
geen idee
het enige dat ik er mischien aan doe is het camber negatief zetten voor meer grip met driften
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
16-10-2009 11:22 |
Posts: 9958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
geen idee
het enige dat ik er mischien aan doe is het camber negatief zetten voor meer grip met driften
Voor/achter ?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.
Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
16-10-2009 11:23 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Voor/achter ?
[...]
Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.
enkel voor. achter lijkt me wat moeilijk met een starre as
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-10-2009 11:28 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.
daar lijkt het wel op ja
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joel_koningslust |
1-11-2009 22:14 |
Posts: 14514 |
zo.. net ff een oliekoelertjen met adaptorplaat besteld... nu nog de risse 30% extra opbrengst pomp en hogedruk deksel ( weer 400euro )
het zal voorlopig ff een vrij simpele 2.5 worden.
kop laat ik vlakken en bewerken
vliegwiel ietsjes afdraaien
3liter nokkenas
fatsoenlijke olieshit
sportfilter
zelfgemaakte pijp
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
8-11-2009 17:41 |
Posts: 10560 |
beter maak je dat hok gewoon eerst rijdend , met wat voor motor dan ook en ga je dan weer verder plannen maken.
als die auto eenmaal rijd heb je er zo een ander blok inliggen en weet je ook daadwerkelijk wat het met de auto doet. lijkt mij nog steeds vrij zonde om geld in een blok te steken waar de auto nooit fijn mee zal rijden.
voorlopig komt hier elke week een ander plan voorbij. maar gebeurt er nog niet zoveel
nu mag ik niet zo heel veel zeggen gezien mijn opel ook nog steeds niks aan is gedaan
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 8-11-2009 om 17:44 uur.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 8-11-2009 om 17:46 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
8-11-2009 17:43 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zo.. net ff een oliekoelertjen met adaptorplaat besteld... nu nog de risse 30% extra opbrengst pomp en hogedruk deksel ( weer 400euro )
het zal voorlopig ff een vrij simpele 2.5 worden.
kop laat ik vlakken en bewerken
vliegwiel ietsjes afdraaien
3liter nokkenas
fatsoenlijke olieshit
sportfilter
zelfgemaakte pijp
dan kan je beter ff de kop van een 30ne pakken, die laat je schuin vlakken.
die heeft namelijk grotere kleppen en kanalen, maw flowt stuk beter.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-11-2009 17:47 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
dan kan je beter ff de kop van een 30ne pakken, die laat je schuin vlakken.
die heeft namelijk grotere kleppen en kanalen, maw flowt stuk beter.
ik zal eens kijken of ik aan een 3liter kop kan komen voor een mooie prijs.
@crossgek: ik heb inderdaad wel veel plannen, ik moet ook zeggen dat ik snel beinvloed wordt als ik wat zie ofzo. maar ik ga het wel direct in 1x goed doen, niet eerst inbouwen, en dan na een paar km weer uitbouwen om te reviseren enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
8-11-2009 17:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik zal eens kijken of ik aan een 3liter kop kan komen voor een mooie prijs.
@crossgek: ik heb inderdaad wel veel plannen, ik moet ook zeggen dat ik snel beinvloed wordt als ik wat zie ofzo. maar ik ga het wel direct in 1x goed doen, niet eerst inbouwen, en dan na een paar km weer uitbouwen om te reviseren enzo
een blok uit en inbouwen is in mijn ogen minder erg als in een keer een auto goedmaken die je niet bevalt.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
8-11-2009 18:28 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
een blok uit en inbouwen is in mijn ogen minder erg als in een keer een auto goedmaken die je niet bevalt.
tsja.. ik maak hem juist zo dat hij me wel gaat bevallen dus dat hoort geen probleem te zijn
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
9-11-2009 23:45 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
10-11-2009 0:03 |
Posts: 29286 |
Ik vind deze velgen al aardig groot, ben dan benieuwd hoe het met 15inch uitziet met platte banden.
En inderdaad daar mag wel een worden opgeruimd.
|
|
|
|
Blukaap2 |
10-11-2009 0:04 |
Posts: 9958 |
Waarom zou je m in godsnaam zo zinloos laag zetten ?
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
10-11-2009 0:05 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik vind deze velgen al aardig groot, ben dan benieuwd hoe het met 15inch uitziet met platte banden.
En inderdaad daar mag wel een worden opgeruimd.
de velgen zijn aardig klein. enkel de banden heel hoog.
een 17inch velg met 225/45 bandjes is even hoog als deze
opruimen daar begin ik overigens niet aan. is zo ongeveer 25jaar aan onderdelen op een hoop. de helft van het spul is allemaal gloednieuw oltimer opel/daihatsu/scoda/mustang/volvo spul
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Waarom zou je m in godsnaam zo zinloos laag zetten ?
omdat ik het mooi vind, en hij ietsjes strakker op de weg ligt ( wat ik wel nodig heb door het zware blok )
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-11-2009 om 0:06 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
10-11-2009 0:06 |
Posts: 13700 |
Wel dikke bende daaro (A)
|
|
|
|
Joel_koningslust |
10-11-2009 0:09 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Wel dikke bende daaro (A)
whaha.. is het oude deel zegmaar. wordt enkel gesleuteld aan oudere/goedkopere auto's ( staat ook enkel goedkoper spul in de showroom ) van de garage's die mn baas heeft zit ik daar het liefst. en die zolder/dat magazijntje opruimen begin ik absoluut niet aan, ik kom er wel steeds meer toffe spulletjes tegen. allemaal nieuw oldtimer spul enzo ( erfenis van 25jaar rommel opsparen door de vorige eigenaar van het pand )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-11-2009 8:05 |
Posts: 10835 |
hij is veelste laag zo, je kunt geen weg meer inrijden zonder je bodem aan de grond te rijden.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joel_koningslust |
10-11-2009 10:11 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hij is veelste laag zo, je kunt geen weg meer inrijden zonder je bodem aan de grond te rijden.
zo is er ook niet mee te rijden wss. ik heb net nog ff met de vorige eigenaar van de veren gesproken. hij dacht dat het -85 veren waren waar nog 2 ringen vanaf geslepen waren. oftewel ongeveer -100mm verlaging. als ik zo wil gaan rijden moeten ook de veerstops, de tunnel en alles aangepast worden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
10-11-2009 11:01 |
Posts: 9958 |
Lekker strakke wegligging krijg je dus....
|
|
Stoere brommers |
|