Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29735 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
op de brug [Toon slechts deze afbeelding]
toekomstige rijhoogte [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 15 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-10-2009 23:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


mmh. hong een kaartje aan met garret m.46. ben wel benieuwd wat het dan is



foto? aansluitingen? a/r?
 
Joel_koningslust 15-10-2009 23:58 Print reply

Posts: 14514
foto's zal ik zsm ff maken

http://link.marktplaats.nl/284504491

zoiets is het. hij heeft er ook m.46 op staan. das precies hetzelfde als het kaartje dat aan mijn turbo hong
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-10-2009 1:32 Print reply

Posts: 9841
nou ik ben wel benieuwd naar dit project.

denk dat je hoe dan ook de kosten onderschat.
ik heb nu al meer dan 2,5k voor mn turboproject uitgetrokken, en dat is alleen nog maar het blok, dus motormanagement enzo zit daar niet bij.
En ik weet nu al dat het me wss mss wel 2x zoveel gaat kosten.

 
Too cool for school!
Henk-88 16-10-2009 3:59 Print reply

Posts: 26703
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 16-10-2009 10:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.



de wielbasis blijft uiteraard gewoon origineel henk. dat is me teveel werk om aan te passen

@martijn: uiteraard gaat het meer kosten als je in eerste instantie denkt. maar de prijzen die ik noem is gewoon een low budget systeempje dat op lage druk gaat rijden. later wil ik de druk gaan verhogen en langzamerhand steeds meer duurdere onderdelen erop
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-10-2009 11:11 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.


waarom zou dat moeten?

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 16-10-2009 11:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


waarom zou dat moeten?



geen idee

het enige dat ik er mischien aan doe is het camber negatief zetten voor meer grip met driften
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 16-10-2009 11:22 Print reply

Posts: 9958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
geen idee

het enige dat ik er mischien aan doe is het camber negatief zetten voor meer grip met driften

Voor/achter ?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als je je wielbasis gaat veranderen dan moet je ook je camber e.d. daarop aanpassen. Ik weet niet OF je dat gaat doen maar er kwam iets voorbij en ik dacht ik zeg maar iets.

Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 16-10-2009 11:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Voor/achter ?
[...]

Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.



enkel voor. achter lijkt me wat moeilijk met een starre as
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-10-2009 11:28 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2





Henk heeft ook ooit iets gehoord en denkt iets slims te zeggen.


daar lijkt het wel op ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 1-11-2009 22:14 Print reply

Posts: 14514
zo.. net ff een oliekoelertjen met adaptorplaat besteld... nu nog de risse 30% extra opbrengst pomp en hogedruk deksel ( weer 400euro )

het zal voorlopig ff een vrij simpele 2.5 worden.

kop laat ik vlakken en bewerken
vliegwiel ietsjes afdraaien
3liter nokkenas
fatsoenlijke olieshit
sportfilter
zelfgemaakte pijp
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-11-2009 17:41 Print reply

Posts: 10560
beter maak je dat hok gewoon eerst rijdend , met wat voor motor dan ook en ga je dan weer verder plannen maken.
als die auto eenmaal rijd heb je er zo een ander blok inliggen en weet je ook daadwerkelijk wat het met de auto doet. lijkt mij nog steeds vrij zonde om geld in een blok te steken waar de auto nooit fijn mee zal rijden.

voorlopig komt hier elke week een ander plan voorbij. maar gebeurt er nog niet zoveel
nu mag ik niet zo heel veel zeggen gezien mijn opel ook nog steeds niks aan is gedaan

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 8-11-2009 om 17:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 8-11-2009 om 17:46 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Leen 8-11-2009 17:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zo.. net ff een oliekoelertjen met adaptorplaat besteld... nu nog de risse 30% extra opbrengst pomp en hogedruk deksel ( weer 400euro )

het zal voorlopig ff een vrij simpele 2.5 worden.

kop laat ik vlakken en bewerken
vliegwiel ietsjes afdraaien
3liter nokkenas
fatsoenlijke olieshit
sportfilter
zelfgemaakte pijp



dan kan je beter ff de kop van een 30ne pakken, die laat je schuin vlakken.

die heeft namelijk grotere kleppen en kanalen, maw flowt stuk beter.
 
Joel_koningslust 8-11-2009 17:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



dan kan je beter ff de kop van een 30ne pakken, die laat je schuin vlakken.

die heeft namelijk grotere kleppen en kanalen, maw flowt stuk beter.



ik zal eens kijken of ik aan een 3liter kop kan komen voor een mooie prijs.

@crossgek: ik heb inderdaad wel veel plannen, ik moet ook zeggen dat ik snel beinvloed wordt als ik wat zie ofzo. maar ik ga het wel direct in 1x goed doen, niet eerst inbouwen, en dan na een paar km weer uitbouwen om te reviseren enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-11-2009 17:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ik zal eens kijken of ik aan een 3liter kop kan komen voor een mooie prijs.

@crossgek: ik heb inderdaad wel veel plannen, ik moet ook zeggen dat ik snel beinvloed wordt als ik wat zie ofzo. maar ik ga het wel direct in 1x goed doen, niet eerst inbouwen, en dan na een paar km weer uitbouwen om te reviseren enzo


een blok uit en inbouwen is in mijn ogen minder erg als in een keer een auto goedmaken die je niet bevalt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 8-11-2009 18:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een blok uit en inbouwen is in mijn ogen minder erg als in een keer een auto goedmaken die je niet bevalt.


tsja.. ik maak hem juist zo dat hij me wel gaat bevallen dus dat hoort geen probleem te zijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 9-11-2009 23:45 Print reply

Posts: 14514
zo,, net ff wat foto's geschoten

ff een van mn setjes achterveren geprobeerd. uiteraard moeten er bij een dergelijke verlaging wel wat plattere bandjes komen. en wss komen er 15inch velgen ipv deze 14inch




ook ff de raam eruit gehaald, en ik kwam erachter dat de rand flink verrot is. dat wordt nog een leuk werkje om op te knappen



hoe moet ik in godsnaam hier mijn kadett nog terug gaan vinden




 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 10-11-2009 0:03 Print reply

Posts: 29286
Ik vind deze velgen al aardig groot, ben dan benieuwd hoe het met 15inch uitziet met platte banden.

En inderdaad daar mag wel een worden opgeruimd.
 
Blukaap2 10-11-2009 0:04 Print reply

Posts: 9958
Waarom zou je m in godsnaam zo zinloos laag zetten ?
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 10-11-2009 0:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik vind deze velgen al aardig groot, ben dan benieuwd hoe het met 15inch uitziet met platte banden.

En inderdaad daar mag wel een worden opgeruimd.


de velgen zijn aardig klein. enkel de banden heel hoog.

een 17inch velg met 225/45 bandjes is even hoog als deze

opruimen daar begin ik overigens niet aan. is zo ongeveer 25jaar aan onderdelen op een hoop. de helft van het spul is allemaal gloednieuw oltimer opel/daihatsu/scoda/mustang/volvo spul

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Waarom zou je m in godsnaam zo zinloos laag zetten ?


omdat ik het mooi vind, en hij ietsjes strakker op de weg ligt ( wat ik wel nodig heb door het zware blok )

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-11-2009 om 0:06 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 10-11-2009 0:06 Print reply

Posts: 13700
Wel dikke bende daaro (A)
 
Joel_koningslust 10-11-2009 0:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Wel dikke bende daaro (A)


whaha.. is het oude deel zegmaar. wordt enkel gesleuteld aan oudere/goedkopere auto's ( staat ook enkel goedkoper spul in de showroom ) van de garage's die mn baas heeft zit ik daar het liefst. en die zolder/dat magazijntje opruimen begin ik absoluut niet aan, ik kom er wel steeds meer toffe spulletjes tegen. allemaal nieuw oldtimer spul enzo ( erfenis van 25jaar rommel opsparen door de vorige eigenaar van het pand )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-11-2009 8:05 Print reply

Posts: 10835
hij is veelste laag zo, je kunt geen weg meer inrijden zonder je bodem aan de grond te rijden.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 10-11-2009 10:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hij is veelste laag zo, je kunt geen weg meer inrijden zonder je bodem aan de grond te rijden.


zo is er ook niet mee te rijden wss. ik heb net nog ff met de vorige eigenaar van de veren gesproken. hij dacht dat het -85 veren waren waar nog 2 ringen vanaf geslepen waren. oftewel ongeveer -100mm verlaging. als ik zo wil gaan rijden moeten ook de veerstops, de tunnel en alles aangepast worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 10-11-2009 11:01 Print reply

Posts: 9958
Lekker strakke wegligging krijg je dus....
 
Stoere brommers

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 15 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved