Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29894 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
begin [Toon slechts deze afbeelding]
begin [Toon slechts deze afbeelding]
het blokje [Toon slechts deze afbeelding]
het idee [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 6 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Emiel-64 26-5-2009 20:29 Print reply

Posts: 595
goedkoopst wel inderdaad..


ga je naar mark (Dreamworks) weet je wat je kwijt bent,
maar weet je wel 100% zeker dat 't proffesioneel & met liefde gebeurt..
 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 26-5-2009 20:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
goedkoopst wel inderdaad..


ga je naar mark (Dreamworks) weet je wat je kwijt bent,
maar weet je wel 100% zeker dat 't proffesioneel & met liefde gebeurt..



agja. veel valt er niet fout te doen aan uitrollen

dat apparaat erop en rollen maar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 26-5-2009 20:34 Print reply

Posts: 595
akg,

alles komt goed.


 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 26-5-2009 20:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
akg,

alles komt goed.





klopt. ik ben nu toch eerst een tijdje zoet met de motor

de kadett is nu vrij kaal, enkel deuren en ramen en kale assen nog

ik ben begonnen met tectyl verwijderen van de binnenschermen en dan ga ik binnnenkort ff de dorpels, a-stijlen en koplamporen stralen. en alles in de menie. dan ga ik pas beginnen met lassen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 26-5-2009 20:40 Print reply

Posts: 595
goede zaak ja, stralen voor af.

beloofd nog wat!

ik begin er deze zomer mee,
maar ben al een eind op weg.
heb de bodem etc. al helemaal hard. 1 dorpel al gedaan..

hier en daar nog wat laswerk en strak maken, en dan kan hij al gespoten worden gelukkig.


hoe staat t met dat ding van rick?
 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 26-5-2009 21:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
goede zaak ja, stralen voor af.

beloofd nog wat!

ik begin er deze zomer mee,
maar ben al een eind op weg.
heb de bodem etc. al helemaal hard. 1 dorpel al gedaan..

hier en daar nog wat laswerk en strak maken, en dan kan hij al gespoten worden gelukkig.


hoe staat t met dat ding van rick?



ik straal alle hoekjes enzo ff ja. ik heb geen zin om na 2 jaar weer opnieuw te beginnen. wss ook direct ff 2 nieuwe dorpeltjes erin. wielrandjes moeten zowiezo omdat die slecht gerepareerd zijn. a-stijl is ook enorm beun gerepareerd. dus die gaan er waarschijnlijk ook maar nieuw in dan. en het frontje achter de lampen moet ik ff wat aan werken

dat ding van rick heeft geloof ik geen bodem meer daar wassie iig mee bezig. dan nog een klein plekje onder de achterraam en hij kan hem strak gaan maken en schuren ( wat ook nog een hels karwei wordt ivm roestplekjes op het dak )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-wokkel- 26-5-2009 21:44 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ik straal alle hoekjes enzo ff ja. ik heb geen zin om na 2 jaar weer opnieuw te beginnen. wss ook direct ff 2 nieuwe dorpeltjes erin. wielrandjes moeten zowiezo omdat die slecht gerepareerd zijn. a-stijl is ook enorm beun gerepareerd. dus die gaan er waarschijnlijk ook maar nieuw in dan. en het frontje achter de lampen moet ik ff wat aan werken

dat ding van rick heeft geloof ik geen bodem meer daar wassie iig mee bezig. dan nog een klein plekje onder de achterraam en hij kan hem strak gaan maken en schuren ( wat ook nog een hels karwei wordt ivm roestplekjes op het dak )


ff stralen zegt ie

maar ben bang dat als je begint met stralen je echt bang wordt, helaas is en blijft het opel.

maar zijn de spadbord rande ook hard?
 
Joel_koningslust 26-5-2009 21:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]


ff stralen zegt ie

maar ben bang dat als je begint met stralen je echt bang wordt, helaas is en blijft het opel.

maar zijn de spadbord rande ook hard?



die randen zijn redelijk. enkel een gat in het rechter scherm net boven het knipperlicht en een deuk aan de linkerkant. dus daar gaan ook gewoon andere in. maar die koop ik 2e hands origineel opel

en na het stralen komt er inderdaad een hele hoop bij. maar ik wil het toch echt nu in 1x goed doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 7-6-2009 18:29 Print reply

Posts: 14514
oeps. perongeluk een blokje gekocht ff kijken of het erin komt


ik zag er namelijk in sevenum een staan met hetzelfde blok

ik zal de foto's zo ff uppen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 7-6-2009 18:31 Print reply

Posts: 14999
Ga je trouwens ook zo'n vriendin zoeken ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-6-2009 18:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Ga je trouwens ook zo'n vriendin zoeken ?



mocht ik die toevallig eens vinden is wel leuk voor erbij te hebben op een meeting
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 7-6-2009 18:33 Print reply

Posts: 14999
Hehe :P
Nja, het word wel wat

Ik heb mijn pa ok aangeraden om de bodem en de dorpels van de spitfire ff te laten stralen anders komt de roest binnen een paar jaar zo weer terug

Wat voor blokje trouwens ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-6-2009 18:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hehe :P
Nja, het word wel wat

Ik heb mijn pa ok aangeraden om de bodem en de dorpels van de spitfire ff te laten stralen anders komt de roest binnen een paar jaar zo weer terug

Wat voor blokje trouwens ?



2.5 6cilinder uit een senator a2

150pk @ 5200

en waar het mij meer om gaat

201nm koppel bij 4000 toeren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 7-6-2009 18:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



2.5 6cilinder uit een senator a2

150pk @ 5200

en waar het mij meer om gaat

201nm koppel bij 4000 toeren

gewoon er in mikken denkz
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 18:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



2.5 6cilinder uit een senator a2

150pk @ 5200

en waar het mij meer om gaat

201nm koppel bij 4000 toeren


onderstuur
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 7-6-2009 18:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

gewoon er in mikken denkz



moet t wel fatsoenlijk passen

in sevenum stond er 1. maar die was niet echt netjes ingebouwd naar mijn mening

het is moeilijk omdat de motor vrij ver naar achteren moet hangen omdat het ander onbestuurbaar is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 7-6-2009 18:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



moet t wel fatsoenlijk passen

in sevenum stond er 1. maar die was niet echt netjes ingebouwd naar mijn mening

het is moeilijk omdat de motor vrij ver naar achteren moet hangen omdat het ander onbestuurbaar is

alles is pas te maken

al kost het enorm veel tijd.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-6-2009 18:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

alles is pas te maken

al kost het enorm veel tijd.




het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren

ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 7-6-2009 18:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



2.5 6cilinder uit een senator a2

150pk @ 5200

en waar het mij meer om gaat

201nm koppel bij 4000 toeren



ehhh... een 2.4 heeft 125pk, en 200nm.

pak je beter die.

of een 3.5 van bmw 3.5 liter, 211 pk, en 301 nm.
en is even groot als een opel 6L
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 18:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]




het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren

ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank


kunt imo beter iets minder vermogen en koppel hebben als een (te) zwaar blok. helemaal in een kleine auto gezien je daar nauwelijks gewicht kunt weghalen of verplaatsen.

onderstuur is echt een waardeloos iets.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi-Olaf 7-6-2009 18:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]




het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren

ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank

nja, tankje e.d. is bijzaak als je een blok ombouwd
en je zal je rijwielgedeelte idd flink aan moeten pakken

wat weegt zo'n blokje t.o.v. een een origineel blokje?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-6-2009 18:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, tankje e.d. is bijzaak als je een blok ombouwd
en je zal je rijwielgedeelte idd flink aan moeten pakken

wat weegt zo'n blokje t.o.v. een een origineel blokje?



mmh. ik heb geen idee wat het met gewichtsverschil is. de 6 cilinder zal wel ongeveer het dubbele wegen van de 1.2n ( die weegt namelijk geen drol )

@leen: heb ik een tijdje naar gezocht. en toen kwam ik deze tegen, leek me veel toffer. en een bmw blokje komt er zowiezo niet in. ik wil iig iets van gm erin
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 7-6-2009 18:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



mmh. ik heb geen idee wat het met gewichtsverschil is. de 6 cilinder zal wel ongeveer het dubbele wegen van de 1.2n ( die weegt namelijk geen drol )

@leen: heb ik een tijdje naar gezocht. en toen kwam ik deze tegen, leek me veel toffer. en een bmw blokje komt er zowiezo niet in. ik wil iig iets van gm erin



een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.

plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.

beter een 2.4 pakken.

97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.

dat rijdt veel leuker.
 
Joel_koningslust 7-6-2009 18:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.

plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.

beter een 2.4 pakken.

97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.

dat rijdt veel leuker.


ik kon geen 2.4 vinden hier een beetje in de buurt voor een normale prijs

toen gewoon gezocht naar wat andere blokje. kwamm ik er 2 tegen, de eerste waar ik ben gaan kijken was een 2liter ecotech 16v. maar dat vond ik gewoon veels te lelijk voor woorden. dat wou ik er niet in hebben. toen benaderde iemand me vanmiddag of ik geen interesse had in dat blok, ff gaan kijken. leek me wel tof om erin te hebben. toen smiddags naar de kadett c meeting in sevenum. stond er toevallig 1 die een 2.8 6cilinder erin had liggen. ff met die man gebabbelt over het een ent ander. hij vond het redelijk rijden, maar als hij zijn auto overnieuw zou bouwen deetie het toch ietsjes anders. maar hij wou me wel vertellen wat ik dan allemaal moest veranderen enzo. dus binnenkort ga ik daar eens langs om nog ff een bakkie koffie te doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-6-2009 19:01 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.

plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.

beter een 2.4 pakken.

97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.

dat rijdt veel leuker.


En naait je tot 3x toe kapot
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved