Emiel-64 |
26-5-2009 20:29 |
Posts: 595 |
goedkoopst wel inderdaad..
ga je naar mark (Dreamworks) weet je wat je kwijt bent,
maar weet je wel 100% zeker dat 't proffesioneel & met liefde gebeurt..
|
|
''Creation absolves time'' |
|
Joel_koningslust |
26-5-2009 20:33 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
goedkoopst wel inderdaad..
ga je naar mark (Dreamworks) weet je wat je kwijt bent,
maar weet je wel 100% zeker dat 't proffesioneel & met liefde gebeurt..
agja. veel valt er niet fout te doen aan uitrollen
dat apparaat erop en rollen maar
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Emiel-64 |
26-5-2009 20:34 |
Posts: 595 |
akg,
alles komt goed.
|
|
''Creation absolves time'' |
|
Joel_koningslust |
26-5-2009 20:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
akg,
alles komt goed.
klopt. ik ben nu toch eerst een tijdje zoet met de motor
de kadett is nu vrij kaal, enkel deuren en ramen en kale assen nog
ik ben begonnen met tectyl verwijderen van de binnenschermen en dan ga ik binnnenkort ff de dorpels, a-stijlen en koplamporen stralen. en alles in de menie. dan ga ik pas beginnen met lassen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Emiel-64 |
26-5-2009 20:40 |
Posts: 595 |
goede zaak ja, stralen voor af.
beloofd nog wat!
ik begin er deze zomer mee,
maar ben al een eind op weg.
heb de bodem etc. al helemaal hard. 1 dorpel al gedaan..
hier en daar nog wat laswerk en strak maken, en dan kan hij al gespoten worden gelukkig.
hoe staat t met dat ding van rick?
|
|
''Creation absolves time'' |
|
Joel_koningslust |
26-5-2009 21:10 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
goede zaak ja, stralen voor af.
beloofd nog wat!
ik begin er deze zomer mee,
maar ben al een eind op weg.
heb de bodem etc. al helemaal hard. 1 dorpel al gedaan..
hier en daar nog wat laswerk en strak maken, en dan kan hij al gespoten worden gelukkig.
hoe staat t met dat ding van rick?
ik straal alle hoekjes enzo ff ja. ik heb geen zin om na 2 jaar weer opnieuw te beginnen. wss ook direct ff 2 nieuwe dorpeltjes erin. wielrandjes moeten zowiezo omdat die slecht gerepareerd zijn. a-stijl is ook enorm beun gerepareerd. dus die gaan er waarschijnlijk ook maar nieuw in dan. en het frontje achter de lampen moet ik ff wat aan werken
dat ding van rick heeft geloof ik geen bodem meer daar wassie iig mee bezig. dan nog een klein plekje onder de achterraam en hij kan hem strak gaan maken en schuren ( wat ook nog een hels karwei wordt ivm roestplekjes op het dak )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
-wokkel- |
26-5-2009 21:44 |
Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik straal alle hoekjes enzo ff ja. ik heb geen zin om na 2 jaar weer opnieuw te beginnen. wss ook direct ff 2 nieuwe dorpeltjes erin. wielrandjes moeten zowiezo omdat die slecht gerepareerd zijn. a-stijl is ook enorm beun gerepareerd. dus die gaan er waarschijnlijk ook maar nieuw in dan. en het frontje achter de lampen moet ik ff wat aan werken
dat ding van rick heeft geloof ik geen bodem meer daar wassie iig mee bezig. dan nog een klein plekje onder de achterraam en hij kan hem strak gaan maken en schuren ( wat ook nog een hels karwei wordt ivm roestplekjes op het dak )
ff stralen zegt ie
maar ben bang dat als je begint met stralen je echt bang wordt, helaas is en blijft het opel.
maar zijn de spadbord rande ook hard?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-5-2009 21:46 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]
ff stralen zegt ie
maar ben bang dat als je begint met stralen je echt bang wordt, helaas is en blijft het opel.
maar zijn de spadbord rande ook hard?
die randen zijn redelijk. enkel een gat in het rechter scherm net boven het knipperlicht en een deuk aan de linkerkant. dus daar gaan ook gewoon andere in. maar die koop ik 2e hands origineel opel
en na het stralen komt er inderdaad een hele hoop bij. maar ik wil het toch echt nu in 1x goed doen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:29 |
Posts: 14514 |
oeps. perongeluk een blokje gekocht ff kijken of het erin komt
ik zag er namelijk in sevenum een staan met hetzelfde blok
ik zal de foto's zo ff uppen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
7-6-2009 18:31 |
Posts: 14999 |
Ga je trouwens ook zo'n vriendin zoeken ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:31 |
|
Derbi-Olaf |
7-6-2009 18:33 |
Posts: 14999 |
Hehe :P
Nja, het word wel wat
Ik heb mijn pa ok aangeraden om de bodem en de dorpels van de spitfire ff te laten stralen anders komt de roest binnen een paar jaar zo weer terug
Wat voor blokje trouwens ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:36 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hehe :P
Nja, het word wel wat
Ik heb mijn pa ok aangeraden om de bodem en de dorpels van de spitfire ff te laten stralen anders komt de roest binnen een paar jaar zo weer terug
Wat voor blokje trouwens ?
2.5 6cilinder uit een senator a2
150pk @ 5200
en waar het mij meer om gaat
201nm koppel bij 4000 toeren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
7-6-2009 18:38 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
2.5 6cilinder uit een senator a2
150pk @ 5200
en waar het mij meer om gaat
201nm koppel bij 4000 toeren
gewoon er in mikken denkz
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-6-2009 18:40 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
2.5 6cilinder uit een senator a2
150pk @ 5200
en waar het mij meer om gaat
201nm koppel bij 4000 toeren
onderstuur
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:40 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
gewoon er in mikken denkz
moet t wel fatsoenlijk passen
in sevenum stond er 1. maar die was niet echt netjes ingebouwd naar mijn mening
het is moeilijk omdat de motor vrij ver naar achteren moet hangen omdat het ander onbestuurbaar is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
7-6-2009 18:42 |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:44 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
alles is pas te maken
al kost het enorm veel tijd.
het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren
ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
7-6-2009 18:45 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
2.5 6cilinder uit een senator a2
150pk @ 5200
en waar het mij meer om gaat
201nm koppel bij 4000 toeren
ehhh... een 2.4 heeft 125pk, en 200nm.
pak je beter die.
of een 3.5 van bmw 3.5 liter, 211 pk, en 301 nm.
en is even groot als een opel 6L
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-6-2009 18:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren
ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank
kunt imo beter iets minder vermogen en koppel hebben als een (te) zwaar blok. helemaal in een kleine auto gezien je daar nauwelijks gewicht kunt weghalen of verplaatsen.
onderstuur is echt een waardeloos iets.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi-Olaf |
7-6-2009 18:46 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
het mag best tijd kosten. maar het moet ook rijdbaar/bestuurbaar blijven want ik heb geen zin om me bij het eerste ritje tegen een boom te parkeren
ook moet ik dan de tank ff groter gaan maken want deze heeft origineel maar een 38 liters tank
nja, tankje e.d. is bijzaak als je een blok ombouwd
en je zal je rijwielgedeelte idd flink aan moeten pakken
wat weegt zo'n blokje t.o.v. een een origineel blokje?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:49 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
nja, tankje e.d. is bijzaak als je een blok ombouwd
en je zal je rijwielgedeelte idd flink aan moeten pakken
wat weegt zo'n blokje t.o.v. een een origineel blokje?
mmh. ik heb geen idee wat het met gewichtsverschil is. de 6 cilinder zal wel ongeveer het dubbele wegen van de 1.2n ( die weegt namelijk geen drol )
@leen: heb ik een tijdje naar gezocht. en toen kwam ik deze tegen, leek me veel toffer. en een bmw blokje komt er zowiezo niet in. ik wil iig iets van gm erin
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
7-6-2009 18:53 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
mmh. ik heb geen idee wat het met gewichtsverschil is. de 6 cilinder zal wel ongeveer het dubbele wegen van de 1.2n ( die weegt namelijk geen drol )
@leen: heb ik een tijdje naar gezocht. en toen kwam ik deze tegen, leek me veel toffer. en een bmw blokje komt er zowiezo niet in. ik wil iig iets van gm erin
een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.
plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.
beter een 2.4 pakken.
97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.
dat rijdt veel leuker.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
7-6-2009 18:58 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.
plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.
beter een 2.4 pakken.
97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.
dat rijdt veel leuker.
ik kon geen 2.4 vinden hier een beetje in de buurt voor een normale prijs
toen gewoon gezocht naar wat andere blokje. kwamm ik er 2 tegen, de eerste waar ik ben gaan kijken was een 2liter ecotech 16v. maar dat vond ik gewoon veels te lelijk voor woorden. dat wou ik er niet in hebben. toen benaderde iemand me vanmiddag of ik geen interesse had in dat blok, ff gaan kijken. leek me wel tof om erin te hebben. toen smiddags naar de kadett c meeting in sevenum. stond er toevallig 1 die een 2.8 6cilinder erin had liggen. ff met die man gebabbelt over het een ent ander. hij vond het redelijk rijden, maar als hij zijn auto overnieuw zou bouwen deetie het toch ietsjes anders. maar hij wou me wel vertellen wat ik dan allemaal moest veranderen enzo. dus binnenkort ga ik daar eens langs om nog ff een bakkie koffie te doen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
7-6-2009 19:01 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
een 1.2n weegt iets van 80 kilo, een 2.5 ongeveer 200 kilo.
plus dat het gewicht ver voor de vooras hangt.
dat rijdt echt als een zak stront, geloof me.
beter een 2.4 pakken.
97mm zuigers erin, heb je ook een 2.5
dikke nokkenas, en fatsoenlijk aangepakte kop, en je hebt 200pk en tegen de 300nm.
dat rijdt veel leuker.
En naait je tot 3x toe kapot
|
|
|
|