rubbert |
17-4-2009 23:32 |
Posts: 8825 |
godverdomme, nog een project
wanneer ga je nou voor de eerste keer is een project afronden?
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Tombrom |
17-4-2009 23:32 |
Posts: 15925 |
1200 turbo maken krijg je spijt van
en kanarie geel+matzwarte motorkap is erg tof ja
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-4-2009 23:32 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Turbo zou ik je afraden, het is dan écht verstandiger om er gewoon een ander blok in te lepelen
En kwa kleuren word 'ie toffff
kleur wordt hetzelfde als hij daaro onder de motorkap heeft. alleen dan met zwarte motorkap en ori city striping erop ( als ik die nog ergens kan krijgen
zoiets maar dan geel
en turbo. tsja, t lijkt me juist wel leuk. het zal geen daily worden maar een meetingauto. een opgeleukt ori blok lijkt me juist wel leuk in dat plaatje. "iedereen" gooit er al een 2liter cih of cx20let in
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
17-4-2009 23:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
kleur wordt hetzelfde als hij daaro onder de motorkap heeft. alleen dan met zwarte motorkap en ori city striping erop ( als ik die nog ergens kan krijgen
afbeelding
zoiets maar dan geel
en turbo. tsja, t lijkt me juist wel leuk. het zal geen daily worden maar een meetingauto. een opgeleukt ori blok lijkt me juist wel leuk in dat plaatje. "iedereen" gooit er al een 2liter cih of cx20let in
Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
17-4-2009 23:39 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.
daar verkijk je jezelf nog wel eens flink op denk ik zo. een 1.2tje met een leuke nokkenas ( en ja, daar is nogal wat keuze in ) en een webertje wilt al aardig leuk vooruit en trekt een 2liter cih er zo uit ( niet op top natuurlijk, maar hier mag je toch nergens hard rijden )
waar ik dan aan zou denken
eigenbouw in en uitlaatspruitstukje
turbo op lage druk laten draaien
kadett a 1.0 cilinderkop
nokkenasje
afgedraaid vliegwiel
cilinderkop laten poorten
daar moet zeker een pk'tje of 90 uitkomen. niet gek veel minder als een 2liter cih. maar wel vele malen leuker en origineler
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
17-4-2009 23:41 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
daar verkijk je jezelf nog wel eens flink op denk ik zo. een 1.2tje met een leuke nokkenas ( en ja, daar is nogal wat keuze in ) en een webertje wilt al aardig leuk vooruit en trekt een 2liter cih er zo uit ( niet op top natuurlijk, maar hier mag je toch nergens hard rijden )
waar ik dan aan zou denken
eigenbouw in en uitlaatspruitstukje
turbo op lage druk laten draaien
kadett a 1.0 cilinderkop
nokkenasje
afgedraaid vliegwiel
cilinderkop laten poorten
daar moet zeker een pk'tje of 90 uitkomen. niet gek veel minder als een 2liter cih. maar wel vele malen leuker en origineler
leuker rijden zal het niet doen , en in de porttemonne zal het ook flink wat schelen....
Wat komt er standaard uit die 1.2's? (aan vermogen?)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
17-4-2009 23:43 |
|
Derbi-Olaf |
17-4-2009 23:48 |
|
Tombrom |
17-4-2009 23:55 |
|
Derbi-Olaf |
17-4-2009 23:56 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]
je lult wel veel maar vanaf jouw kant gebeurt er ook geen fuck
wat moet er gebeuren dan?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
17-4-2009 23:56 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Dan word het een hele opgave om voor de 90 te gaan, dat zal je wel realiseren...?
Ik zou gewoon wat zwaarders erin lepelen... en daar gewoon een snel nokje in, en een spaghetti-pijpje op e.d.
Dat rijd gewoon 10 keer toffer
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-4-2009 om 23:48 uur.
met enkel de ori cilinderkop ( dus geen kadett a 1.0 kop ) te poorten
een vrij milde nokkenas te monteren
uitlaatspruitje met grotere diameter
en een webertje monteren
dan haal je er al 80pk uit op de krukas, met de aanpassingen die ik noem moet 90 op de kruk wel te halen zijn. ik praat uiteraard over krukas pk's omdat er op de achterwielen wel ongeveer 20pk af gaan in de aandrijving omdat die lekker kort is ( leuk voor slalommen enzo )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
18-4-2009 0:58 |
Posts: 13830 |
ik vind dat je vrij veel project plannen hebt, maar nog nooit een echt afgemaakt.
dus moet nog maar zien of dit wat word.
verder vind ik het altijd leuk om je verhaaltjes te lezen hoor, maar je kan zelf niet ontkennen dat je eigenlijk nog niks echt afgerond hebt.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Joel_koningslust |
18-4-2009 1:02 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik vind dat je vrij veel project plannen hebt, maar nog nooit een echt afgemaakt.
dus moet nog maar zien of dit wat word.
verder vind ik het altijd leuk om je verhaaltjes te lezen hoor, maar je kan zelf niet ontkennen dat je eigenlijk nog niks echt afgerond hebt.
genoeg afgerond. maar nooit zoiets groots wat hier gepost is. enkel mn rieju, die wordt steeds weer ietsjes toffer
dan heb ik ook nog wat projecten waar ik al jaren mee bezig ben en die wss ook nog jaren gaan duren enkel omdat ik er gewoon weinig tijd voor heb
maar deze zal af moeten denkz. ik heb namelijk de vorige eigenaar belooft dat ik hem binnen nu en 2 jaar daar een keer kwam showe
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mcdronkz |
18-4-2009 1:05 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik heb namelijk de vorige eigenaar belooft dat ik hem binnen nu en 2 jaar daar een keer kwam showe
Nou, daarmee zet je wel een enorme stok achter de deur
|
|
|
|
Joel_koningslust |
18-4-2009 1:06 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Nou, daarmee zet je wel een enorme stok achter de deur
huh? stok achter de deur? ik ben niet zo goed met spreekwoorden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mcdronkz |
18-4-2009 1:08 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
huh? stok achter de deur? ik ben niet zo goed met spreekwoorden
Zoek het maar even op dan. Ik stel voor dat je dat ding eerst gewoon meer eens gaat lassen enzo, rijdend maken met dit blok, technisch nakijken en alles vervangen wat aan vervanging toe is, en dan maar eens met je turbo-plannen bezig gaan.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
18-4-2009 1:09 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Zoek het maar even op dan. Ik stel voor dat je dat ding eerst gewoon meer eens gaat lassen enzo, rijdend maken met dit blok, technisch nakijken en alles vervangen wat aan vervanging toe is, en dan maar eens met je turbo-plannen bezig gaan.
hij wordt eerst ook gewoon technisch in orde gemaakt. ik heb een 2e blokje liggen dat ik als ik toffe onderdelen tegen kom alvast leuker kan maken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
29-4-2009 22:54 |
Posts: 14514 |
nieuwe aanwinsten
turbo
blow off valve
boostcontroller
diverse turbo pipings
turbodrukmeter
kop met grotere inlaatkleppen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-4-2009 23:16 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.
scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.
dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.
verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-4-2009 23:16 |
Posts: 10560 |
blijf het nogal zonde vinden om zoveel tijd en moeite in een 1.2 city te steken.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
29-4-2009 23:18 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.
dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.
verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.
het enige exotische dat er voor in zon kadett te krijgen is wat toch nog enigsinds origineel blijft is een "400" blok. en daar heb ik simpelweg het geld niet voor.
en aangezien de auto toch voor meetings enzo is lijkt het me wel tof om populair te doen met een 1200 turbo dat zie je tenminste niet zo vaak
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
29-4-2009 23:47 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.
dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.
verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.
keuze tussen een 1600 of een 1200 turbo zou voor mij snel gemaakt zijn...
En dan niet merk/type-gewijs...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
29-4-2009 23:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
keuze tussen een 1600 of een 1200 turbo zou voor mij snel gemaakt zijn...
En dan niet merk/type-gewijs...
tsja. ik wil iets unieks, dat ben je niet als je er een cih in hangt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-4-2009 0:30 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
tsja. ik wil iets unieks, dat ben je niet als je er een cih in hangt
beetje doorslaan imo.
een city met serieus vermogen en verder echt strak is al uniek.
daarvoor ben je geen klein blok nodig met veel geld en moeite erin om hem een beetje vlot te krijgen.
uniek zijn door iets te doen wat een ander niet heeft omdat het niet wat is.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-4-2009 om 0:34 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
30-4-2009 0:32 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
beetje doorslaan imo.
een city met serieus vermogen en verder echt strak is al uniek.
daarvoor ben je geen klein blok nodig met veel geld en moeite erin om hem een beetje vlot te krijgen.
t is mischien wat doorgeslagen
maar wat noem jij serieus vermogen in een city?
van de 10city's op meetings zijn er 6 met een cih 2liter. 2 met een c20xe en 2 met een 1200 ofzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|