Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29747 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
begin [Toon slechts deze afbeelding]
begin [Toon slechts deze afbeelding]
het blokje [Toon slechts deze afbeelding]
het idee [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

rubbert 17-4-2009 23:32 Print reply

Posts: 8825
godverdomme, nog een project

wanneer ga je nou voor de eerste keer is een project afronden?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tombrom 17-4-2009 23:32 Print reply

Posts: 15925
1200 turbo maken krijg je spijt van

en kanarie geel+matzwarte motorkap is erg tof ja
 
Joel_koningslust 17-4-2009 23:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Turbo zou ik je afraden, het is dan écht verstandiger om er gewoon een ander blok in te lepelen

En kwa kleuren word 'ie toffff



kleur wordt hetzelfde als hij daaro onder de motorkap heeft. alleen dan met zwarte motorkap en ori city striping erop ( als ik die nog ergens kan krijgen



zoiets maar dan geel


en turbo. tsja, t lijkt me juist wel leuk. het zal geen daily worden maar een meetingauto. een opgeleukt ori blok lijkt me juist wel leuk in dat plaatje. "iedereen" gooit er al een 2liter cih of cx20let in
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-4-2009 23:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



kleur wordt hetzelfde als hij daaro onder de motorkap heeft. alleen dan met zwarte motorkap en ori city striping erop ( als ik die nog ergens kan krijgen

afbeelding

zoiets maar dan geel


en turbo. tsja, t lijkt me juist wel leuk. het zal geen daily worden maar een meetingauto. een opgeleukt ori blok lijkt me juist wel leuk in dat plaatje. "iedereen" gooit er al een 2liter cih of cx20let in

Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-4-2009 23:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.


daar verkijk je jezelf nog wel eens flink op denk ik zo. een 1.2tje met een leuke nokkenas ( en ja, daar is nogal wat keuze in ) en een webertje wilt al aardig leuk vooruit en trekt een 2liter cih er zo uit ( niet op top natuurlijk, maar hier mag je toch nergens hard rijden )


waar ik dan aan zou denken

eigenbouw in en uitlaatspruitstukje
turbo op lage druk laten draaien
kadett a 1.0 cilinderkop
nokkenasje
afgedraaid vliegwiel
cilinderkop laten poorten

daar moet zeker een pk'tje of 90 uitkomen. niet gek veel minder als een 2liter cih. maar wel vele malen leuker en origineler
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-4-2009 23:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


daar verkijk je jezelf nog wel eens flink op denk ik zo. een 1.2tje met een leuke nokkenas ( en ja, daar is nogal wat keuze in ) en een webertje wilt al aardig leuk vooruit en trekt een 2liter cih er zo uit ( niet op top natuurlijk, maar hier mag je toch nergens hard rijden )


waar ik dan aan zou denken

eigenbouw in en uitlaatspruitstukje
turbo op lage druk laten draaien
kadett a 1.0 cilinderkop
nokkenasje
afgedraaid vliegwiel
cilinderkop laten poorten

daar moet zeker een pk'tje of 90 uitkomen. niet gek veel minder als een 2liter cih. maar wel vele malen leuker en origineler

leuker rijden zal het niet doen , en in de porttemonne zal het ook flink wat schelen....

Wat komt er standaard uit die 1.2's? (aan vermogen?)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-4-2009 23:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

leuker rijden zal het niet doen , en in de porttemonne zal het ook flink wat schelen....

Wat komt er standaard uit die 1.2's? (aan vermogen?)


55 pk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-4-2009 23:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


55 pk

Dan word het een hele opgave om voor de 90 te gaan, dat zal je wel realiseren...?
Ik zou gewoon wat zwaarders erin lepelen... en daar gewoon een snel nokje in, en een spaghetti-pijpje op e.d.

Dat rijd gewoon 10 keer toffer

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-4-2009 om 23:48 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 17-4-2009 23:55 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Dan word het een hele opgave om voor de 90 te gaan, dat zal je wel realiseren...?
Ik zou gewoon wat zwaarders erin lepelen... en daar gewoon een snel nokje in, en een spaghetti-pijpje op e.d.

Dat rijd gewoon 10 keer toffer

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-4-2009 om 23:48 uur.



je lult wel veel maar vanaf jouw kant gebeurt er ook geen fuck
 
Derbi-Olaf 17-4-2009 23:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]



je lult wel veel maar vanaf jouw kant gebeurt er ook geen fuck

wat moet er gebeuren dan?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-4-2009 23:56 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Dan word het een hele opgave om voor de 90 te gaan, dat zal je wel realiseren...?
Ik zou gewoon wat zwaarders erin lepelen... en daar gewoon een snel nokje in, en een spaghetti-pijpje op e.d.

Dat rijd gewoon 10 keer toffer

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-4-2009 om 23:48 uur.


met enkel de ori cilinderkop ( dus geen kadett a 1.0 kop ) te poorten
een vrij milde nokkenas te monteren
uitlaatspruitje met grotere diameter
en een webertje monteren

dan haal je er al 80pk uit op de krukas, met de aanpassingen die ik noem moet 90 op de kruk wel te halen zijn. ik praat uiteraard over krukas pk's omdat er op de achterwielen wel ongeveer 20pk af gaan in de aandrijving omdat die lekker kort is ( leuk voor slalommen enzo )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 18-4-2009 0:58 Print reply

Posts: 13830
ik vind dat je vrij veel project plannen hebt, maar nog nooit een echt afgemaakt.

dus moet nog maar zien of dit wat word.

verder vind ik het altijd leuk om je verhaaltjes te lezen hoor, maar je kan zelf niet ontkennen dat je eigenlijk nog niks echt afgerond hebt.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 18-4-2009 1:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik vind dat je vrij veel project plannen hebt, maar nog nooit een echt afgemaakt.

dus moet nog maar zien of dit wat word.

verder vind ik het altijd leuk om je verhaaltjes te lezen hoor, maar je kan zelf niet ontkennen dat je eigenlijk nog niks echt afgerond hebt.


genoeg afgerond. maar nooit zoiets groots wat hier gepost is. enkel mn rieju, die wordt steeds weer ietsjes toffer

dan heb ik ook nog wat projecten waar ik al jaren mee bezig ben en die wss ook nog jaren gaan duren enkel omdat ik er gewoon weinig tijd voor heb

maar deze zal af moeten denkz. ik heb namelijk de vorige eigenaar belooft dat ik hem binnen nu en 2 jaar daar een keer kwam showe
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mcdronkz 18-4-2009 1:05 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]

ik heb namelijk de vorige eigenaar belooft dat ik hem binnen nu en 2 jaar daar een keer kwam showe


Nou, daarmee zet je wel een enorme stok achter de deur
 
Joel_koningslust 18-4-2009 1:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Nou, daarmee zet je wel een enorme stok achter de deur



huh? stok achter de deur? ik ben niet zo goed met spreekwoorden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mcdronkz 18-4-2009 1:08 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



huh? stok achter de deur? ik ben niet zo goed met spreekwoorden


Zoek het maar even op dan. Ik stel voor dat je dat ding eerst gewoon meer eens gaat lassen enzo, rijdend maken met dit blok, technisch nakijken en alles vervangen wat aan vervanging toe is, en dan maar eens met je turbo-plannen bezig gaan.
 
Joel_koningslust 18-4-2009 1:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Zoek het maar even op dan. Ik stel voor dat je dat ding eerst gewoon meer eens gaat lassen enzo, rijdend maken met dit blok, technisch nakijken en alles vervangen wat aan vervanging toe is, en dan maar eens met je turbo-plannen bezig gaan.


hij wordt eerst ook gewoon technisch in orde gemaakt. ik heb een 2e blokje liggen dat ik als ik toffe onderdelen tegen kom alvast leuker kan maken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 29-4-2009 22:54 Print reply

Posts: 14514
nieuwe aanwinsten

turbo
blow off valve
boostcontroller
diverse turbo pipings
turbodrukmeter
kop met grotere inlaatkleppen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-4-2009 23:16 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Die kleuren zijn idd tof , ik ken ze.
En dat iedereen dat doet, dat heeft een reden. Gooi je op zo'n blokje een turbo dan word het zelfs te onbetrouwbaar om mee te meeten.
Ook doet het kwa vermogen en rijeigenschappen flink onder aan een 2 liter o.i.d. blokje.



scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.

dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.

verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-4-2009 23:16 Print reply

Posts: 10560
blijf het nogal zonde vinden om zoveel tijd en moeite in een 1.2 city te steken.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 29-4-2009 23:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.

dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.

verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.


het enige exotische dat er voor in zon kadett te krijgen is wat toch nog enigsinds origineel blijft is een "400" blok. en daar heb ik simpelweg het geld niet voor.

en aangezien de auto toch voor meetings enzo is lijkt het me wel tof om populair te doen met een 1200 turbo dat zie je tenminste niet zo vaak
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 29-4-2009 23:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



scheelt gelukkig dat jij ruime ervaring hebt met die 1.2tjes ja.

dingen zijn niet kapot te krijgen, en met een turbo erop word het echt niet ineens onbetrouwbaar.

verder vind ik het zonde van je knaken, een 1.2 met turbo.
Pak dan een exotisch blok, dat is origineel.

keuze tussen een 1600 of een 1200 turbo zou voor mij snel gemaakt zijn...
En dan niet merk/type-gewijs...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 29-4-2009 23:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

keuze tussen een 1600 of een 1200 turbo zou voor mij snel gemaakt zijn...
En dan niet merk/type-gewijs...



tsja. ik wil iets unieks, dat ben je niet als je er een cih in hangt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-4-2009 0:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



tsja. ik wil iets unieks, dat ben je niet als je er een cih in hangt


beetje doorslaan imo.

een city met serieus vermogen en verder echt strak is al uniek.

daarvoor ben je geen klein blok nodig met veel geld en moeite erin om hem een beetje vlot te krijgen.


uniek zijn door iets te doen wat een ander niet heeft omdat het niet wat is.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-4-2009 om 0:34 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 30-4-2009 0:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


beetje doorslaan imo.

een city met serieus vermogen en verder echt strak is al uniek.

daarvoor ben je geen klein blok nodig met veel geld en moeite erin om hem een beetje vlot te krijgen.



t is mischien wat doorgeslagen

maar wat noem jij serieus vermogen in een city?

van de 10city's op meetings zijn er 6 met een cih 2liter. 2 met een c20xe en 2 met een 1200 ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved