Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29658 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
begin [Toon slechts deze afbeelding]
begin [Toon slechts deze afbeelding]
het blokje [Toon slechts deze afbeelding]
het idee [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 21 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Christian-tsx 6-5-2010 9:19 Print reply
Posts: 856
als ik die kadett zo bekijk kom je nog meer rottigheid tegen naarmate je begint met lassen.
ik heb nu meerdere opels gedaan, en altijd hetzelfde liedje, je valt van het 1 in het andere.

2 zaterdagen redt je nooit, een zaterdag bij mij is ook van 9 tot 9, reken voor 1 dorpel maar 1 dag, je moet de binnenkant vaak ook nog lassen, maar dat zie je dan wel bij het verwijderen van de oude dorpel.
dus in die 2 zaterdagen heb je net de nieuwe dorpels erin zitten.

reken per A-stijl + binnenspatbord ook maar een dag.

2 wielranden red ik in 1 dag.

kaalmaken doe ik ook altijd met een borstel op de slijptol. zie mijn project van de d kadett. verwachte ook snel klaar te zijn, maar werd pas na een half jaar dat ik weer kon rijden. maargoed, ding is ook weer als nieuw
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-5-2010 10:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zojuist even de vooras onder het blok gehangen om te kijken of het zo wel ver genoeg naar achteren komt

ik vermoed dat het inmiddels wel ver genoeg is. en nog twijfel ik over een 4cilinder blok, dat zou dan met de oliepomp boven de as komen te hangen ongeveer

afbeelding
afbeelding


en je gaat je shutbord op de achterbank zetten?


gvd joel, die roest... mijn gt zag er nog beter uit en daar ben ik al aan gestopt!

Flikker die body alsjeblieft weg voordat je er nog meer moeite in steekt en zoek een betere

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-5-2010 om 10:12 uur.
 
Joel_koningslust 6-5-2010 10:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


en je gaat je shutbord op de achterbank zetten?


gvd joel, die roest... mijn gt zag er nog beter uit en daar ben ik al aan gestopt!

Flikker die body alsjeblieft weg voordat je er nog meer moeite in steekt en zoek een betere

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-5-2010 om 10:12 uur.



schutbord zal inderdaad een stuk naar achteren moeten, maargoed.... t is maar hobby. ik vind het leuk om te bouwen, al rijdt hij nooit.

dat laswerk zal mischien wel meer werk zijn, maar boeit me ook niet. ik vind het persoonlijk zonde om een harde body helemaal te gaan verzagen voor zon blok
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-5-2010 10:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



schutbord zal inderdaad een stuk naar achteren moeten, maargoed.... t is maar hobby. ik vind het leuk om te bouwen, al rijdt hij nooit.

dat laswerk zal mischien wel meer werk zijn, maar boeit me ook niet. ik vind het persoonlijk zonde om een harde body helemaal te gaan verzagen voor zon blok

dan laat die body krokant, pas alles aan voor dat blok en doe dat nog eens bij een harde body


waarom neem je trouwens geen bmw 6pitter? die zijn half zo groot, hoef je bijna niets aan te passen

 
ronaldt 6-5-2010 10:56 Print reply

Posts: 2735
breng 'm nou niet op ideëen
wanneer is het de bedoeling dat hij gaat rijden?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-5-2010 11:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
breng 'm nou niet op ideëen
wanneer is het de bedoeling dat hij gaat rijden?

hij rijd als hij weer rijd, deadlines zijn voor mietjes

 
Joel_koningslust 6-5-2010 12:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

dan laat die body krokant, pas alles aan voor dat blok en doe dat nog eens bij een harde body


waarom neem je trouwens geen bmw 6pitter? die zijn half zo groot, hoef je bijna niets aan te passen




dat zou eventueel wel een optie zijn, maarja vind maar eens een harde body voor niet gek veel geld deze valt nog mee tegenover wrakken die ik opgeknapt heb zien worden

bmw 6pitter was een optie. in eerste instantie wou ik er zon m10 blok in uit een e21 ( 4cilinder ) maar toch leek me een echt opelblok leuker en beter bij de wagen passen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-5-2010 13:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dat zou eventueel wel een optie zijn, maarja vind maar eens een harde body voor niet gek veel geld deze valt nog mee tegenover wrakken die ik opgeknapt heb zien worden

bmw 6pitter was een optie. in eerste instantie wou ik er zon m10 blok in uit een e21 ( 4cilinder ) maar toch leek me een echt opelblok leuker en beter bij de wagen passen

hij past wel bij die wagen, maar hij past niet in die wagen...

 
Joel_koningslust 6-5-2010 13:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

hij past wel bij die wagen, maar hij past niet in die wagen...



dan moet ik het maar passend maken of een 2.2 4cilinder erin
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 6-5-2010 14:31 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dan moet ik het maar passend maken of een 2.2 4cilinder erin



pak dan een 2.4, daar komt nog een béétje vermogen uit...
 
Joel_koningslust 6-5-2010 18:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



pak dan een 2.4, daar komt nog een béétje vermogen uit...



wat ik hoorde kan een 2.4 een stuk minder hebben als een 2.2 terwijl er in vermogen niet heel veel verschil zit. maar dat bekijk ik nog allemaal. t is maar net of ik wat tegenkom
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Christian-tsx 7-5-2010 10:28 Print reply
Posts: 856
wat me net opviel, je bent nu inmiddels al meer dan een jaar bezig met dit ding, tenminste de eerste post was van april 2009, en je bent echt nog niks verder

ook nog geen concrete plannen, ben daarom erg benieuwd of deze auto ooit nog weer gaat rijden, of dat deze in onderdelen de deur uit gaat. (en de carrosorie naar het oud ijzer)

met dit tempo kun je na het laatste stuk laswerk, weer bij het eerste beginnen
 
limburger 7-5-2010 10:45 Print reply

Posts: 686
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
wat me net opviel, je bent nu inmiddels al meer dan een jaar bezig met dit ding, tenminste de eerste post was van april 2009, en je bent echt nog niks verder

ook nog geen concrete plannen, ben daarom erg benieuwd of deze auto ooit nog weer gaat rijden, of dat deze in onderdelen de deur uit gaat. (en de carrosorie naar het oud ijzer)

met dit tempo kun je na het laatste stuk laswerk, weer bij het eerste beginnen


Jong hij heeft niet zoveel tijd als andere en hij heeft ook nog andere dingen die die moet doen, hij zei tegen mij dat het nog wel een jaar ging duren. En geld speelt ook een rol he het kost ook wat om zoon wagen op te knappen, en de standplaats (sleutelruimte). Laat hem fijn z'n gang gaan.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Joel_koningslust 27-5-2010 0:02 Print reply

Posts: 14514
iemand een idee hoe ik deze schouderpads weer netjes in kleur kan krijgen?


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-5-2010 0:16 Print reply

Posts: 13700
Stof is gewoon verkleurd, weinig kans
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-5-2010 7:59 Print reply

Posts: 10835
misschien opnieuw verven in wasmachine?
wat er dan van die letters over blijft durf ik niet te zeggen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 11-6-2010 0:49 Print reply

Posts: 14514
zojuist weer ff wat gesleuteld... ofwel, weer eens liggen te zeulen met dat veels te zware blok. de aangepaste as eens geprobeerd, en welja hij past gelukkig. het blok ligt helaas niet zover naar achteren als ik graag zou willen, maar dit is gewoon echt het maximale zonder echt de hele chassisbalken en dergelijken aan te gaan passen. ik hoop dat de radiateur, oliekoeler en intercooler hier nog tussen gaan passen :lol: . hierbij de foto's heeft iemand tips, ik hoor ze graag







 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 11-6-2010 0:51 Print reply

Posts: 29286
dus komt turbo op?
 
Joel_koningslust 11-6-2010 1:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dus komt turbo op?


die kans is heel groot aanwezig ja. gewoon lagedruk, ik weet nog niet welke turbo en motormanagement. in eerste instantie iig nog met de originele l-jettronic, wel op een aangepast inlaatspruitstuk ivm ruimte. maar dat komt allemaal in een later stadium. eerst alles pasmaken en dan breng ik het blok weg
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jurre50 3-5-2012 17:50 Print reply

Posts: 272
fotos doen ut niet
 
búter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
kenny77 3-5-2012 18:08 Print reply

Posts: 29286
Zal er vast niks mee te maken hebben dat de laatste update zowat 2 jaar geleden was.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 21 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved