Christian-tsx |
6-5-2010 9:19 |
Posts: 856 |
als ik die kadett zo bekijk kom je nog meer rottigheid tegen naarmate je begint met lassen.
ik heb nu meerdere opels gedaan, en altijd hetzelfde liedje, je valt van het 1 in het andere.
2 zaterdagen redt je nooit, een zaterdag bij mij is ook van 9 tot 9, reken voor 1 dorpel maar 1 dag, je moet de binnenkant vaak ook nog lassen, maar dat zie je dan wel bij het verwijderen van de oude dorpel.
dus in die 2 zaterdagen heb je net de nieuwe dorpels erin zitten.
reken per A-stijl + binnenspatbord ook maar een dag.
2 wielranden red ik in 1 dag.
kaalmaken doe ik ook altijd met een borstel op de slijptol. zie mijn project van de d kadett. verwachte ook snel klaar te zijn, maar werd pas na een half jaar dat ik weer kon rijden. maargoed, ding is ook weer als nieuw
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 10:06 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zojuist even de vooras onder het blok gehangen om te kijken of het zo wel ver genoeg naar achteren komt
ik vermoed dat het inmiddels wel ver genoeg is. en nog twijfel ik over een 4cilinder blok, dat zou dan met de oliepomp boven de as komen te hangen ongeveer
afbeelding
afbeelding
en je gaat je shutbord op de achterbank zetten?
gvd joel, die roest... mijn gt zag er nog beter uit en daar ben ik al aan gestopt!
Flikker die body alsjeblieft weg voordat je er nog meer moeite in steekt en zoek een betere
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-5-2010 om 10:12 uur.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-5-2010 10:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
en je gaat je shutbord op de achterbank zetten?
gvd joel, die roest... mijn gt zag er nog beter uit en daar ben ik al aan gestopt!
Flikker die body alsjeblieft weg voordat je er nog meer moeite in steekt en zoek een betere
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-5-2010 om 10:12 uur.
schutbord zal inderdaad een stuk naar achteren moeten, maargoed.... t is maar hobby. ik vind het leuk om te bouwen, al rijdt hij nooit.
dat laswerk zal mischien wel meer werk zijn, maar boeit me ook niet. ik vind het persoonlijk zonde om een harde body helemaal te gaan verzagen voor zon blok
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 10:41 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
schutbord zal inderdaad een stuk naar achteren moeten, maargoed.... t is maar hobby. ik vind het leuk om te bouwen, al rijdt hij nooit.
dat laswerk zal mischien wel meer werk zijn, maar boeit me ook niet. ik vind het persoonlijk zonde om een harde body helemaal te gaan verzagen voor zon blok
dan laat die body krokant, pas alles aan voor dat blok en doe dat nog eens bij een harde body
waarom neem je trouwens geen bmw 6pitter? die zijn half zo groot, hoef je bijna niets aan te passen
|
|
|
|
ronaldt |
6-5-2010 10:56 |
Posts: 2735 |
breng 'm nou niet op ideëen
wanneer is het de bedoeling dat hij gaat rijden?
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 11:08 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
breng 'm nou niet op ideëen
wanneer is het de bedoeling dat hij gaat rijden?
hij rijd als hij weer rijd, deadlines zijn voor mietjes
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-5-2010 12:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dan laat die body krokant, pas alles aan voor dat blok en doe dat nog eens bij een harde body
waarom neem je trouwens geen bmw 6pitter? die zijn half zo groot, hoef je bijna niets aan te passen
dat zou eventueel wel een optie zijn, maarja vind maar eens een harde body voor niet gek veel geld deze valt nog mee tegenover wrakken die ik opgeknapt heb zien worden
bmw 6pitter was een optie. in eerste instantie wou ik er zon m10 blok in uit een e21 ( 4cilinder ) maar toch leek me een echt opelblok leuker en beter bij de wagen passen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 13:03 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dat zou eventueel wel een optie zijn, maarja vind maar eens een harde body voor niet gek veel geld deze valt nog mee tegenover wrakken die ik opgeknapt heb zien worden
bmw 6pitter was een optie. in eerste instantie wou ik er zon m10 blok in uit een e21 ( 4cilinder ) maar toch leek me een echt opelblok leuker en beter bij de wagen passen
hij past wel bij die wagen, maar hij past niet in die wagen...
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-5-2010 13:52 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
hij past wel bij die wagen, maar hij past niet in die wagen...
dan moet ik het maar passend maken of een 2.2 4cilinder erin
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
6-5-2010 14:31 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dan moet ik het maar passend maken of een 2.2 4cilinder erin
pak dan een 2.4, daar komt nog een béétje vermogen uit...
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-5-2010 18:43 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
pak dan een 2.4, daar komt nog een béétje vermogen uit...
wat ik hoorde kan een 2.4 een stuk minder hebben als een 2.2 terwijl er in vermogen niet heel veel verschil zit. maar dat bekijk ik nog allemaal. t is maar net of ik wat tegenkom
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Christian-tsx |
7-5-2010 10:28 |
Posts: 856 |
wat me net opviel, je bent nu inmiddels al meer dan een jaar bezig met dit ding, tenminste de eerste post was van april 2009, en je bent echt nog niks verder
ook nog geen concrete plannen, ben daarom erg benieuwd of deze auto ooit nog weer gaat rijden, of dat deze in onderdelen de deur uit gaat. (en de carrosorie naar het oud ijzer)
met dit tempo kun je na het laatste stuk laswerk, weer bij het eerste beginnen
|
|
|
|
limburger |
7-5-2010 10:45 |
|
Joel_koningslust |
27-5-2010 0:02 |
Posts: 14514 |
iemand een idee hoe ik deze schouderpads weer netjes in kleur kan krijgen?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
27-5-2010 0:16 |
Posts: 13700 |
Stof is gewoon verkleurd, weinig kans
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
27-5-2010 7:59 |
Posts: 10835 |
misschien opnieuw verven in wasmachine?
wat er dan van die letters over blijft durf ik niet te zeggen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joel_koningslust |
11-6-2010 0:49 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
11-6-2010 0:51 |
Posts: 29286 |
dus komt turbo op?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
11-6-2010 1:01 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dus komt turbo op?
die kans is heel groot aanwezig ja. gewoon lagedruk, ik weet nog niet welke turbo en motormanagement. in eerste instantie iig nog met de originele l-jettronic, wel op een aangepast inlaatspruitstuk ivm ruimte. maar dat komt allemaal in een later stadium. eerst alles pasmaken en dan breng ik het blok weg
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
jurre50 |
3-5-2012 17:50 |
Posts: 272 |
fotos doen ut niet
|
|
búter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten. |
|
kenny77 |
3-5-2012 18:08 |
Posts: 29286 |
Zal er vast niks mee te maken hebben dat de laatste update zowat 2 jaar geleden was.
|
|
|
|