Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Joël's Kadett city project |
Geplaatst door |
Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30 |
Hits |
Deze gallery is 29692 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Opel Kadett (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Blauw/geel / 1978 |
Opgegeven max. vermogen |
50 pk / 37 kW |
Opgegeven max. snelheid |
175 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 2
|
|
foto van de verkoper
|
|
|
foto van de verkoper
|
|
|
voor restauratie
|
|
|
maar dan in het geel
|
|
|
|
Pagina 1 van 2
|
Pagina 17 van 21
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
koekie - Administrator |
19-11-2009 16:34 |
Posts: 12588 |
Manta anzich is vrij groot/lomp.. Met een paar knappe wielen moet het wel meevallen denk ik
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Joel_koningslust |
19-11-2009 21:23 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
had je er nou maar een 5 bak achter gehangen, die zijn de helft compacter als zo'n gore, gierende "roeren-om-hem-in-versnelling-te-krijgen" 4 bak.
een 5bak heeft de pook toch nog verder naar achteren of heb ik dit mis?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
22-11-2009 20:42 |
Posts: 14514 |
gister nog wat parts binnengehad
dieseldeksel is hoogstwaarschijnlijk ook al geregeld. dan hoef ik enkel nog een complete pakkingset voor het blok en dan kan dat gereviseerd worden.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
22-11-2009 20:59 |
Posts: 29286 |
Toffe gordels.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-11-2009 21:01 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Toffe gordels.
met echte matzel rally kussens die kreeg ik er gratis bij omdat ze weer in een opel zouden komen. deze heb ik namelijk uit een ietwat beschadigde ( aka total loss ) kadett rally geplukt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
22-11-2009 21:05 |
Posts: 29286 |
Zaten er nog niet meer spullen op die kadett wat je kon gebruiken?
|
|
|
|
-Viking |
22-11-2009 21:08 |
Posts: 1415 |
Mooie gordel set.
Zaten er niet nog andere onderdelen in die kadett?
|
|
Knäckebröd!! |
|
Joel_koningslust |
22-11-2009 21:16 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Mooie gordel set.
Zaten er niet nog andere onderdelen in die kadett?
alles wat er in zat is eruit gehaald door een kameraad van me. hij had dat ding gekocht voor de sloop. maar hij wou 5punts gordels ipv 4punters monteren. en voor het geld dat ik betaald heb mag ik niet klagen denk ik zo
zat overigens wel veel tof spul verder in die wagen( 2.7 rally blok met webers, van die olskool kirkey kuipjes. oldskool tripmaster, mantzel rolkooi en noem maar op
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
handewasser |
22-11-2009 21:31 |
Posts: 37 |
mooi ding
|
|
? |
|
mtx_owned |
23-11-2009 14:33 |
Posts: 2183 |
om maar even gebruik te maken van je gallery Joel:
wie kan er meer vertellen over dit LSD voor manta's, kan er namelijk nergens iets over vinden, en op opel-forum heeft er ook niemand ervaring mee, heb wel wat gelezen op buitenlandse fora maar daar zijn de meningen er erg over verdeeld, heeft er toevallig iemand ervaring mee?
http://www.flatlande...antomgrip-opel.shtml
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Joel_koningslust |
23-11-2009 14:41 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
om maar even gebruik te maken van je gallery Joel:
wie kan er meer vertellen over dit LSD voor manta's, kan er namelijk nergens iets over vinden, en op opel-forum heeft er ook niemand ervaring mee, heb wel wat gelezen op buitenlandse fora maar daar zijn de meningen er erg over verdeeld, heeft er toevallig iemand ervaring mee?
http://www.flatlande...antomgrip-opel.shtml
ik heb in sevenum een tijd met die jongens van flatlander die daar stonden wat staan praten. hun zeiden natuurlijk dat het gewoon goede qualiteit is ( je krijgt er geloof ik ook garantie op zei hij ) maarja, elke verkoper prijst zijn spul als goed aan. het zijn wel wormwielsperren, die schijnen niet zo goed te werken als een platensper. maar daar zit het prijsverschil hem natuurlijk ook in
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
23-11-2009 16:05 |
Posts: 9956 |
Hehe, die phantomgrip is geen wormwielsper hoor (zoek eens op Quaife of Torsen, biesheuvel heeft ze oa)
Dit is gewoon eoa creatief beundingetje waar je, als ik het zo zie, belachelijk veel voor moet betalen.
Kom op zeg, 350e voor 2 stukjes ijzer en 4 veren....
Het zal ongetwijfeld wel iets doen, maar in hoeverre het op asfalt met bochtjes maken goed werkt (en blijft werken) heb ik een beetje mn twijfels over.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
23-11-2009 17:46 |
Posts: 14514 |
mmh.. dan is dit toch een andere als wat ik in sevenum in mn handen had denk ik. qua prijsklasse zit hij wel ongeveer hetzelfde
maar zoals blukaap zegt. echt heel stevig ziet het er op de foto niet uit. maarja, wat doet die foto. op de foto lijkt hij wel van plastic
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
24-11-2009 23:48 |
Posts: 14514 |
dieseldeksel is ook onderweg. voor die 20euro voor een nieuw deksel in doos zal vast niet te duur zijn
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
24-11-2009 23:54 |
Posts: 29286 |
Waarvoor dient die diesel deksel als ik vragen mag?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
24-11-2009 23:59 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waarvoor dient die diesel deksel als ik vragen mag?
in het oliepompdeksel zit een klep die zorgt voor een goede oliedruk
nou is die bij de benzinemotoren van aluminium met een plastic plunjer erin. zoals je wel zult snappen slijt dit heel erg snel uit en gaat er dus oliedruk verloren ( waar veel cih's aan te onder gaan ) ook de veerspanning van de veer achter de plunjer is niet echt om over naar huis te schrijven
het dieseldeksel is van staal en heeft een stalen plunjer, ook zit er een strakkere veer in enzo. die heeft dus al een hogere oliedruk en vooral hij BLIJFT het ook houden
zeker icm de oliekoeler die ik eveneens van een diesel heb afgeschroefd kan ik meer toeren ( = harder gaan? ) maken zonder dat het extreem gaat slijten. ik denk enkel nog aan een 30% extra opbrengst pomp. dan zit ik zowiezo helemaal safe
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
25-11-2009 0:07 |
Posts: 29286 |
Aha vandaar, thnx voor de uitleg.
Van auto blokken heb ik namelijk nog geen kaas van gegeten en dan is alle informatie die ik beetje bij beetje meesnoep meegenomen.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-11-2009 0:14 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha vandaar, thnx voor de uitleg.
Van auto blokken heb ik namelijk nog geen kaas van gegeten en dan is alle informatie die ik beetje bij beetje meesnoep meegenomen.
dat een cih olieproblemen had wist ik
maar die oplossingen heb ik ook maar van oud rally rijders van het opel-forum enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
25-11-2009 0:15 |
Posts: 29286 |
Ach zo wordt het dan ook weer hier door gegeven, daar ben ik dan weer blij mee.
|
|
|
|
mtx_owned |
25-11-2009 0:19 |
Posts: 2183 |
heeft een c30ne hier ook last van joel? Op zich best nuttig topic dit. hoor hier veel informatie over oudere opels, en aangezien ik zelf nog van plan ben begin volgend jaar iets te kopen, vind ik het best interessant allemaal
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Joel_koningslust |
25-11-2009 0:23 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
heeft een c30ne hier ook last van joel? Op zich best nuttig topic dit. hoor hier veel informatie over oudere opels, en aangezien ik zelf nog van plan ben begin volgend jaar iets te kopen, vind ik het best interessant allemaal
jep
alle oude cih motoren hebben daar last van. als er altijd rustig mee is warmgereden enzo zal het mischien wat minder zijn. maar ik neem liever het zekere voor het onzekere
mijn blok heeft aantoonbaar 157k gelopen. altijd dealer onderhouden in zwitserland en is na een half jaartje in nl gereden te hebben vervangen door een 4liter 24v cih dus was deze over. het ziet er ook nog echt heel erg netjes uit enzo, geen dikke oliebende en alles. maar toch wil ik perce een verse motor hebben. dus het hele blok wordt ook gereviseerd en zowiezo nieuwe pakkingen/keerringen en een hele grote beurt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
25-11-2009 1:24 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
zeker icm de oliekoeler die ik eveneens van een diesel heb afgeschroefd kan ik meer toeren ( = harder gaan? ) maken zonder dat het extreem gaat slijten. ik denk enkel nog aan een 30% extra opbrengst pomp. dan zit ik zowiezo helemaal safe
mja hier moet ik wel even op gaan reageren
waarom kun je meer toeren draaien als je oliedruk fatsoenlijk is?
waarom zou je in godsnaam 30% meer opbrengst willen hebben?
de eerste begrijp ik echt niet... de tweede zal ik mijn visie even op geven:
als je meer opbrengst hebt zal automatisch je oliedruk stijgen, je stopt er immers meer in dan dat eruit kan. Een te hoge oliedruk is ook schadelijk en onwenselijk. Je oliedruk zal echter niet hoger worden in je blok zelf, omdat je relief valve dus het overschot aan druk wegdumpt. Dat betekent dus dat je oliepomp wel staat te pompen, maar dat direct die druk weer afgevloeid wordt, waardoor je alsnog niets hebt aan die 30% grotere opbrengst.
Het enige wat er zal gebeuren is dat je motor waarschijnlijk íets eerder zijn maximum oliedruk bereikt, wat opzich wel fijn is, maar daarnaast kost die 30% meer opbrengst je ook weer extra vermogen.
Onderschat niet hoeveel vermogen een oliepomp kost. Wat autofabrikanten zijn er al mee bezig om die hele bende variabel te maken zodat er geen vermogen verneukt wordt aan de oliepomp als dat helemaal niet nodig is.
Mijn auto heeft een absurd hoge opbrengst waardoor de oliedruk met gemak al heel vroeg oploopt naar 8bar. vind ik prima. maar meer mag het ook echt niet worden want dan spuit het tussen mn lagers uit en dat wil je ook helemaal niet hebben.
Ik vind het wel een heel goed idee om dat deksel te vervangen, je oliesysteem moet gewoon betrouwbaar zijn en goed te controleren.
Een oliekoeler is ook heel slim, maar gebruik een thermostaat. Als je dat dus niet doet duurt het nóg langer voor je olie warm is en dan slijt ie alleen maar harder.
Hogere oliedruk is dus NIET beter. weet niet wat zo'n ding standaard heeft, maar hou dat wel in je achterhoofd. Met turbo is het misschien verstandig om een wat hogere druk te hebben, maar ik blijf erbij dat hoger niet altijd beter is. Een diesel werkt met behoorlijk hoge compressieverhoudingen, en dat betekent dus lekkere belasting op je bigend. Zelfde met een turbo. Als je die dieselveer erinhoudt zit je denk ik mooi in een veilig, beproefd gebied qua oliedruk.
wat je ook moet hebben is een oliedrukmeter. Heb ik standaard in mijn auto en naast mijn olietemperatuur de belangrijkste meter in mn auto. Het is het verschil tussen een kapotte motor, en een niet-kapotte motor, het verschil tussen weten hoe je motor er aan toe is en helemaal geen fuck weten.
Oliedruk is veel aan af te leiden. Mijn oliedruk is onlangs 1-2 bar gezakt en ik ben dus al een tijdje aan het denken wat het kan zijn en wat er gaat gebeuren. Druk is alsnog 5-6 bar dus niets aan het handje, maar er is wel íets gebeurd.
Aan je oliedruk kun je ook zien of je olie warm is (stationair) en over langere termijn wat fatsoenlijke waarden zijn, aangezien je toch je blok wilt reviseren kun je precies zien hoe het in het begin is, en 10dkm later.
En met starten altijd eerst oliedruk opbouwen voordat je de ontsteking aangooit, maar ik denk dat dat in veel gevallen wel voor zich spreekt. Toen ik voor het eerst ging starten was mijn oliegallerij niet afgedopt. Als ik niets gecheckt had was mijn gloedjenieuw gereviseerde blokje weer mooi in de stront gelopen. Je wilt niet weten hoe snel die lagerschalen beschadigen. Krassen met je nagel zie je al direct, paar seconden zonder oliedruk draaien/rijden betekent ook direct slijtage. Niet fataal, maar de levensduur is al weer behoorlijk korter geworden dan.
|
|
Too cool for school! |
|
Joel_koningslust |
25-11-2009 12:37 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
mja hier moet ik wel even op gaan reageren
waarom kun je meer toeren draaien als je oliedruk fatsoenlijk is?
waarom zou je in godsnaam 30% meer opbrengst willen hebben?
de eerste begrijp ik echt niet... de tweede zal ik mijn visie even op geven:
als je meer opbrengst hebt zal automatisch je oliedruk stijgen, je stopt er immers meer in dan dat eruit kan. Een te hoge oliedruk is ook schadelijk en onwenselijk. Je oliedruk zal echter niet hoger worden in je blok zelf, omdat je relief valve dus het overschot aan druk wegdumpt. Dat betekent dus dat je oliepomp wel staat te pompen, maar dat direct die druk weer afgevloeid wordt, waardoor je alsnog niets hebt aan die 30% grotere opbrengst.
Het enige wat er zal gebeuren is dat je motor waarschijnlijk íets eerder zijn maximum oliedruk bereikt, wat opzich wel fijn is, maar daarnaast kost die 30% meer opbrengst je ook weer extra vermogen.
Onderschat niet hoeveel vermogen een oliepomp kost. Wat autofabrikanten zijn er al mee bezig om die hele bende variabel te maken zodat er geen vermogen verneukt wordt aan de oliepomp als dat helemaal niet nodig is.
Mijn auto heeft een absurd hoge opbrengst waardoor de oliedruk met gemak al heel vroeg oploopt naar 8bar. vind ik prima. maar meer mag het ook echt niet worden want dan spuit het tussen mn lagers uit en dat wil je ook helemaal niet hebben.
Ik vind het wel een heel goed idee om dat deksel te vervangen, je oliesysteem moet gewoon betrouwbaar zijn en goed te controleren.
Een oliekoeler is ook heel slim, maar gebruik een thermostaat. Als je dat dus niet doet duurt het nóg langer voor je olie warm is en dan slijt ie alleen maar harder.
Hogere oliedruk is dus NIET beter. weet niet wat zo'n ding standaard heeft, maar hou dat wel in je achterhoofd. Met turbo is het misschien verstandig om een wat hogere druk te hebben, maar ik blijf erbij dat hoger niet altijd beter is. Een diesel werkt met behoorlijk hoge compressieverhoudingen, en dat betekent dus lekkere belasting op je bigend. Zelfde met een turbo. Als je die dieselveer erinhoudt zit je denk ik mooi in een veilig, beproefd gebied qua oliedruk.
wat je ook moet hebben is een oliedrukmeter. Heb ik standaard in mijn auto en naast mijn olietemperatuur de belangrijkste meter in mn auto. Het is het verschil tussen een kapotte motor, en een niet-kapotte motor, het verschil tussen weten hoe je motor er aan toe is en helemaal geen fuck weten.
Oliedruk is veel aan af te leiden. Mijn oliedruk is onlangs 1-2 bar gezakt en ik ben dus al een tijdje aan het denken wat het kan zijn en wat er gaat gebeuren. Druk is alsnog 5-6 bar dus niets aan het handje, maar er is wel íets gebeurd.
Aan je oliedruk kun je ook zien of je olie warm is (stationair) en over langere termijn wat fatsoenlijke waarden zijn, aangezien je toch je blok wilt reviseren kun je precies zien hoe het in het begin is, en 10dkm later.
En met starten altijd eerst oliedruk opbouwen voordat je de ontsteking aangooit, maar ik denk dat dat in veel gevallen wel voor zich spreekt. Toen ik voor het eerst ging starten was mijn oliegallerij niet afgedopt. Als ik niets gecheckt had was mijn gloedjenieuw gereviseerde blokje weer mooi in de stront gelopen. Je wilt niet weten hoe snel die lagerschalen beschadigen. Krassen met je nagel zie je al direct, paar seconden zonder oliedruk draaien/rijden betekent ook direct slijtage. Niet fataal, maar de levensduur is al weer behoorlijk korter geworden dan.
nou, om maar even op dit verhaal te reageren
het is niet zo dat ik meer toeren kan draaien. maar veilig meer toeren kan draaien. ik wil het ook weer niet zo hebben dat na 1x knallen het pas gereviseerde blok alweer gaar is natuurlijk.
de oliekoeleradaptor heeft een thermostaat erin, dus dat zal het probleem niet zijn. ook ga ik een olie temperatuur en oliedruk meter plaatsen om er zeker van te zijn dat ik het goed in de gaten kan houden. cih's staan nou eenmaal bekend om hun olieproblemen ( druk is vaak bij een beetje een afgetrapte motor nog lager dan een bar )
van die oliedrukken enzo heb ik allemaal uit dit topic. degene die hierin gepost hebben zijn vrijwel allemaal circuit/rally rijders dus hun geloof ik in dit opzicht wel. mischien is het interessant voor je om een keer door te lezen
http://www.opel-foru...hread.php?tid=102955
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
25-11-2009 23:49 |
Posts: 9841 |
beter ga je volgende keer met je ogen open lezen in dat topic
Quote: mr-turbo van dat andere forum:
En de mythe van die grote oliepomp wil ik ook wel doorprikken.
Dit is meer iets voor een oude versleten cih 6 pitter waarvan de lagerspeling niet meer zo goed is, en je toch nog ff mee wilt rijden.
Als je de juiste lagerspelingen gebruikt (zelfs een 6 pitter) heb je ABSOLUUT geen grote oliepomp nodig.
precies wat ik zeg
Dat verhaal wat hij typt over die drijfstangen geef ik hem ook helemaal gelijk in. Laatst op mn werk ook nog hele theorie achter doorgenomen. Je leibaankrachten worden compleet anders als je drijfstangen langer zijn. Grappige is dat de langeslagmotoren uit de jaren 20-30 ook enorm lange drijfstangen hadden, juist om die reden.
ben het nu weer zat om dat topic door te lezen, maar mr-turbo is de enige die nog enigszins verstand van zaken heeft daar volgens mij.
de rest praat maar wat zonder te beredeneren.
Als jij je blok reviseert hoort je oliedruk gewoon goed te zijn met de originele pomp. Ga je meer olie rondpompen, pompt ie simpelweg meer weg langs zn bypass. De totale olieflow in je blok KAN niet groter worden want als jij meer olie rondpompt, blijft het olieverlies (uit je lagers etc) gelijk. Dat MOET betekenen dat de druk wel oploopt, je stopt er immers meer volume in dan dat eruit gaat en zal de bypass sneller afblazen om de maximaal toegelaten druk te behouden.
Weg is direct het nut van een grotere pomp. Grotere druk heb ik me in de vorige reply ook al over uitgelaten.
Kun je me vertellen waarom je met meer oliedruk veiliger meer toeren kunt draaien?
Je oliepomp draait dan ook rechtevenredig veel toeren en zal dus ook een grotere opbrengst hebben, dus dat zal het probleem niet zijn. Die druk haalt ie toch wel bij hoge toerentallen.
Maar meer druk veiliger bij hoge toeren? Zou niet weten waarom.
Zou me meer zorgen maken om de drijfstangbouten bij hogere toeren. Die zuigers zullen ook niet de lichtste zijn.
|
|
Too cool for school! |
|
Joel_koningslust |
25-11-2009 23:53 |
Posts: 14514 |
vanwege die mister-turbo twijfelde ik ook over die grotere oliepomp. overal op internet wordt dat aangeraden, maar hij zegt weer dat het totaal niet nodig is
en dat van dat veiliger toeren draaien bedoel ik mee dat als ik bijv gewoon originele onderdelen zou gebruiken zoals het originele aluminium drukdeksel dat het op het begin wel even goed is. maar het toch weer uit gaat slijten enzo. aangezien een cih al gauw onder het bar oliedruk zit wil ik wel een beetje een betrouwbaar systeem hebben.
van die drijfstangbouten heb je zeer zeker gelijk in ja. ik ben nog een beetje op zoek naar een setje arp bouten ofzo. maar voor een 6-cilinder zijn die moeilijker te vinden. wellicht 2 4cilinder setjes bestellen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 17 van 21
|
|