ronaldt |
15-4-2009 20:32 |
Posts: 2735 |
alsie <100¤ én rijd of bijna rijd, krijg je een hot.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 20:33 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
alsie <100¤ én rijd of bijna rijd, krijg je een hot.
hij was niet <100euro. daar krijg je geen c-kadett voor
hij rijdt wel gewoon
maar het heeft wel een ander pluspunt, hij heeft achterwielaandrijving
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ronaldt |
15-4-2009 20:34 |
Posts: 2735 |
ok. Je hebt nu je eerste hot dus . maareh.. dik lage ratride van maken denkz?
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 20:37 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
ok. Je hebt nu je eerste hot dus . maareh.. dik lage ratride van maken denkz?
mmh. eerst iig het plaatwerk netjes maken. ( moeten andere wielranden in voor en achter, verder ben ik nog niks tegengekomen. maar dat komt nog wel als hij uit elkaar gaat ).
onderstel laat ik coaten en galvaniseren ( kan via de vorige eigenaar met flinke korting, hij wou namelijk perce dattie niet gesloopt werd. daardoor heeft hij dus 200euro misgelopen maja )
verlagingsveren eronder.
1600kadett e blok wss
uitgelaste opel sr velgen
kleur weet ik nog niet. maar ik zit te denken aan compleet loodmeni rood met een matzwarte motorkap
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ronaldt |
15-4-2009 20:40 |
Posts: 2735 |
weet je wat ik denk? Dat dat best wel dik kan worden Waarom niet zo'n goedkope schroefset trouwens
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
hggf |
15-4-2009 20:42 |
Posts: 1404 |
leuke auto!
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 20:44 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
weet je wat ik denk? Dat dat best wel dik kan worden Waarom niet zo'n goedkope schroefset trouwens
omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen
hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los
er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss
deze stijl vind ik wel tof
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
15-4-2009 20:49 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen
hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los
er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss
deze stijl vind ik wel tof
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.
dat is inderdaad super mooi.
hotje, kan inderdaad leuk worden
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 20:51 |
|
ronaldt |
15-4-2009 20:51 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen
hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los
er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss
deze stijl vind ik wel tof
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.
ATS classic is dat ofniet.. die velgen.
Die stijl is idd tof
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
PaterMT5 |
15-4-2009 20:51 |
Posts: 312 |
Waarom 1600 erin ?
Ohja, hot!
Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 15-4-2009 om 20:51 uur.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 20:55 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]
ATS classic is dat ofniet.. die velgen.
Die stijl is idd tof
dat zijn idd ats classic velgen ja.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
Waarom 1600 erin ?
Ohja, hot!
Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 15-4-2009 om 20:51 uur.
omdat ik op de meetings met de slaloms/sprints mee wil gaan rijden. en daar heb je vaak klasses tot 1600cc ( waar de meeste vrij originele wagens mee rijden ) en de 2liter klasses ( daar rijden ze met blokkken waar 10k in zit ) en aangezien ik een redelijk origineel blok wil houden doe ik dan maar 1600. het mag dan wel voor de lol zijn, maar ik verlies niet graag kansloos
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Tombrom |
15-4-2009 20:59 |
Posts: 15925 |
beter maak je eerst eens een project af voordat je de volgende begint
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 21:00 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
beter maak je eerst eens een project af voordat je de volgende begint
k ben niet meer echt ergens mee bezig. en deze kan ik zowiezo niet fulltime aan werken omdat hij toch niet bij me thuis staat
en langzamerhand moest er toch een keer een auto komen ( eind juni wordt ik 18 )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
15-4-2009 21:01 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
k ben niet meer echt ergens mee bezig. en deze kan ik zowiezo niet fulltime aan werken omdat hij toch niet bij me thuis staat
en langzamerhand moest er toch een keer een auto komen ( eind juni wordt ik 18 )
NOWAY dat deze ketel dan klaar is
neutraaltje, het kan tof worden, maar dat kost nog heel wat uurtjes
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 21:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
NOWAY dat deze ketel dan klaar is
neutraaltje, het kan tof worden, maar dat kost nog heel wat uurtjes
deze niet nee. t ding is 7 jaar niet meer de weg op geweest
ik heb deze ketel nog geeneens opgehaald
dus zit het een ent ander aan laswerk aan en moet daarna opnieuw gespoten/geverft worden. qua techniek issie opzich wel nog goed. maar daar zal ook wel het een ent ander aan vernieuwd worden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
15-4-2009 21:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
deze niet nee. t ding is 7 jaar niet meer de weg op geweest
ik heb deze ketel nog geeneens opgehaald
dus zit het een ent ander aan laswerk aan en moet daarna opnieuw gespoten/geverft worden. qua techniek issie opzich wel nog goed. maar daar zal ook wel het een ent ander aan vernieuwd worden
als je zoiets doet kan je best ff de boel strippen, en laten stralen (iig de onderkant)
Dat bespaard je veel werk, en voor het geld dat het je kost kan je zelf niet lopen kloten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Tombrom |
15-4-2009 21:08 |
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 21:12 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
als je zoiets doet kan je best ff de boel strippen, en laten stralen (iig de onderkant)
Dat bespaard je veel werk, en voor het geld dat het je kost kan je zelf niet lopen kloten
n auto stralen kost ruim 500euro. en de onderkant zit compleet in de tectyl, die moet je er eerst af krabben voordat ze gaan stralen.
kleine delen worden allemaal door mezelf gestraald. mischien de complete bodem ook, maar dat denk ik niet.
gestript wortie zowiezo omdat er het een ent ander aan laswerk moet gebeuren. gelukkig zaten er wel wat reservedelen bij ( lampen, banken, rubbers, slangen, compleet blok en weet ik veel ) blok kan mischien wel van pas komen als ik hem nog een tijdje 1.2 laat. dit blok heeft namelijk de teller op 20k staan, wss dus al een keer rond geweest
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
15-4-2009 21:12 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]
voor het geld wat het kost heb je krom plaatwerk
onderbouw eens ff? als je plaatwerk krom gaat met stralen dan is het wel extreem duidelijk dat het aan vervanging toe was
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
n auto stralen kost ruim 500euro. en de onderkant zit compleet in de tectyl, die moet je er eerst af krabben voordat ze gaan stralen.
kleine delen worden allemaal door mezelf gestraald. mischien de complete bodem ook, maar dat denk ik niet.
gestript wortie zowiezo omdat er het een ent ander aan laswerk moet gebeuren. gelukkig zaten er wel wat reservedelen bij ( lampen, banken, rubbers, slangen, compleet blok en weet ik veel ) blok kan mischien wel van pas komen als ik hem nog een tijdje 1.2 laat. dit blok heeft namelijk de teller op 20k staan, wss dus al een keer rond geweest
hier zit een bedrijfje waar je zelf mag stralen, en dan betaal je gewoon per zak die je gebruikt hebt 15 euro per 25 kg o.i.d.
Uitleg enzo krijg je erbij
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 15-4-2009 om 21:14 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Tombrom |
15-4-2009 21:14 |
Posts: 15925 |
tis nou eenmaal een feit dat plaat werk gaat verwringen tijdens het stralen...
tenzij het met erg veel zorg word gedaan en dat kost veel tijd dus word het niet...
hoe sneller klaar hoe beter en dan gebeurt het fout en dan is je plaatwerk krom
en dat gebeurt 9vd10keer dus
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 21:15 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
15-4-2009 21:21 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
grote vlakken kun je niet stralen met gewoon zand als de lak en alles er nog op zit. dan moet je te lang stralen waardoor je teveel warmte in het staal brengt en het dus kromtrekt
btw. dat adresje van dat zelfstraalbedrijf wil ik wel dan. dan ga ik gewoon de dorpels en alles compleet stralen ipv zelf met de hand kaalmaken
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 21:17 uur.
Ik zal even navragen vader van een vriend had daar zijn unimog gestraald
Is in Kinrooi meen ik.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-wokkel- |
15-4-2009 22:10 |
Posts: 1129 |
dan zou ik geen 1600 blok nemen.. maar een 1.9 is orgineel gelevert in gte en trouwens 2.0 ook. maar uit een e kadett kun je dr volgens mij niet zo inploffen.
en die 1200 gewoon laten zitten die kan nog wel even mee. die van mijn ma is ook al een keer rond geweest en die van mijn pa is al voor de 2de keer bezig denk
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-4-2009 22:16 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
dan zou ik geen 1600 blok nemen.. maar een 1.9 is orgineel gelevert in gte en trouwens 2.0 ook. maar uit een e kadett kun je dr volgens mij niet zo inploffen.
en die 1200 gewoon laten zitten die kan nog wel even mee. die van mijn ma is ook al een keer rond geweest en die van mijn pa is al voor de 2de keer bezig denk
zon 1200 is me niet leuk genoeg
zon blok uit een e kan alleen met de bak uit een b manta gte. daar kan ik wel aankomen denk ik
mischien komt er ook een 1600 cih in. de vorige eigenaar wou namelijk nogal graag dat hij ongeveer bleef zoals hij ook uit de fabriek geleverd kon worden. hij gaat wss ook de ophaningsdelen en nog een hoop rommel coaten en galvaniseren voor me
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|