Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's Kadett city project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's Kadett city project
Geplaatst door Joel_koningslust op 15-4-2009 20:30
Hits Deze gallery is 29657 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Opel Kadett (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 1978
Opgegeven max. vermogen 50 pk / 37 kW
Opgegeven max. snelheid 175 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
begin [Toon slechts deze afbeelding]
begin [Toon slechts deze afbeelding]
het blokje [Toon slechts deze afbeelding]
het idee [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 1 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ronaldt 15-4-2009 20:32 Print reply

Posts: 2735
alsie <100¤ én rijd of bijna rijd, krijg je een hot.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Joel_koningslust 15-4-2009 20:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
alsie <100¤ én rijd of bijna rijd, krijg je een hot.



hij was niet <100euro. daar krijg je geen c-kadett voor

hij rijdt wel gewoon


maar het heeft wel een ander pluspunt, hij heeft achterwielaandrijving
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 15-4-2009 20:34 Print reply

Posts: 2735
ok. Je hebt nu je eerste hot dus . maareh.. dik lage ratride van maken denkz?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Joel_koningslust 15-4-2009 20:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
ok. Je hebt nu je eerste hot dus . maareh.. dik lage ratride van maken denkz?


mmh. eerst iig het plaatwerk netjes maken. ( moeten andere wielranden in voor en achter, verder ben ik nog niks tegengekomen. maar dat komt nog wel als hij uit elkaar gaat ).

onderstel laat ik coaten en galvaniseren ( kan via de vorige eigenaar met flinke korting, hij wou namelijk perce dattie niet gesloopt werd. daardoor heeft hij dus 200euro misgelopen maja )

verlagingsveren eronder.

1600kadett e blok wss

uitgelaste opel sr velgen

kleur weet ik nog niet. maar ik zit te denken aan compleet loodmeni rood met een matzwarte motorkap

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 15-4-2009 20:40 Print reply

Posts: 2735
weet je wat ik denk? Dat dat best wel dik kan worden Waarom niet zo'n goedkope schroefset trouwens
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
hggf 15-4-2009 20:42 Print reply

Posts: 1404
leuke auto!
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Joel_koningslust 15-4-2009 20:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
weet je wat ik denk? Dat dat best wel dik kan worden Waarom niet zo'n goedkope schroefset trouwens


omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen

hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los

er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss

deze stijl vind ik wel tof





Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 15-4-2009 20:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen

hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los

er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss

deze stijl vind ik wel tof

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.


dat is inderdaad super mooi.


hotje, kan inderdaad leuk worden
 
Joel_koningslust 15-4-2009 20:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


dat is inderdaad super mooi.


hotje, kan inderdaad leuk worden



dan het liefst nog met zon imperial opt dak

en uiteraard komt er geen motor met injectie maar gewoon een met mannelijke carbs. maar geen webers of solexen zoals iedereen al heeft
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 15-4-2009 20:51 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


omdat een schroefset niet te krijgen is voor deze wagen

hij heeft namelijk niet de verin om de schokdempers maar hij heeft ze los

er komen gewoon 80/80 verlangingsveren ofzo en koni schokdempers wss

deze stijl vind ik wel tof

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 20:46 uur.


ATS classic is dat ofniet.. die velgen.
Die stijl is idd tof

 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
PaterMT5 15-4-2009 20:51 Print reply

Posts: 312
Waarom 1600 erin ?

Ohja, hot!

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 15-4-2009 om 20:51 uur.
 
Joel_koningslust 15-4-2009 20:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


ATS classic is dat ofniet.. die velgen.
Die stijl is idd tof



dat zijn idd ats classic velgen ja.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
Waarom 1600 erin ?

Ohja, hot!

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 15-4-2009 om 20:51 uur.


omdat ik op de meetings met de slaloms/sprints mee wil gaan rijden. en daar heb je vaak klasses tot 1600cc ( waar de meeste vrij originele wagens mee rijden ) en de 2liter klasses ( daar rijden ze met blokkken waar 10k in zit ) en aangezien ik een redelijk origineel blok wil houden doe ik dan maar 1600. het mag dan wel voor de lol zijn, maar ik verlies niet graag kansloos
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 15-4-2009 20:59 Print reply

Posts: 15925
beter maak je eerst eens een project af voordat je de volgende begint
 
Joel_koningslust 15-4-2009 21:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
beter maak je eerst eens een project af voordat je de volgende begint



k ben niet meer echt ergens mee bezig. en deze kan ik zowiezo niet fulltime aan werken omdat hij toch niet bij me thuis staat

en langzamerhand moest er toch een keer een auto komen ( eind juni wordt ik 18 )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-4-2009 21:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



k ben niet meer echt ergens mee bezig. en deze kan ik zowiezo niet fulltime aan werken omdat hij toch niet bij me thuis staat

en langzamerhand moest er toch een keer een auto komen ( eind juni wordt ik 18 )

NOWAY dat deze ketel dan klaar is
neutraaltje, het kan tof worden, maar dat kost nog heel wat uurtjes
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 15-4-2009 21:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

NOWAY dat deze ketel dan klaar is
neutraaltje, het kan tof worden, maar dat kost nog heel wat uurtjes


deze niet nee. t ding is 7 jaar niet meer de weg op geweest

ik heb deze ketel nog geeneens opgehaald

dus zit het een ent ander aan laswerk aan en moet daarna opnieuw gespoten/geverft worden. qua techniek issie opzich wel nog goed. maar daar zal ook wel het een ent ander aan vernieuwd worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-4-2009 21:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


deze niet nee. t ding is 7 jaar niet meer de weg op geweest

ik heb deze ketel nog geeneens opgehaald

dus zit het een ent ander aan laswerk aan en moet daarna opnieuw gespoten/geverft worden. qua techniek issie opzich wel nog goed. maar daar zal ook wel het een ent ander aan vernieuwd worden

als je zoiets doet kan je best ff de boel strippen, en laten stralen (iig de onderkant)
Dat bespaard je veel werk, en voor het geld dat het je kost kan je zelf niet lopen kloten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 15-4-2009 21:08 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

als je zoiets doet kan je best ff de boel strippen, en laten stralen (iig de onderkant)
Dat bespaard je veel werk, en voor het geld dat het je kost kan je zelf niet lopen kloten


voor het geld wat het kost heb je krom plaatwerk
 
Joel_koningslust 15-4-2009 21:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

als je zoiets doet kan je best ff de boel strippen, en laten stralen (iig de onderkant)
Dat bespaard je veel werk, en voor het geld dat het je kost kan je zelf niet lopen kloten


n auto stralen kost ruim 500euro. en de onderkant zit compleet in de tectyl, die moet je er eerst af krabben voordat ze gaan stralen.

kleine delen worden allemaal door mezelf gestraald. mischien de complete bodem ook, maar dat denk ik niet.

gestript wortie zowiezo omdat er het een ent ander aan laswerk moet gebeuren. gelukkig zaten er wel wat reservedelen bij ( lampen, banken, rubbers, slangen, compleet blok en weet ik veel ) blok kan mischien wel van pas komen als ik hem nog een tijdje 1.2 laat. dit blok heeft namelijk de teller op 20k staan, wss dus al een keer rond geweest

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-4-2009 21:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


voor het geld wat het kost heb je krom plaatwerk

onderbouw eens ff? als je plaatwerk krom gaat met stralen dan is het wel extreem duidelijk dat het aan vervanging toe was

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


n auto stralen kost ruim 500euro. en de onderkant zit compleet in de tectyl, die moet je er eerst af krabben voordat ze gaan stralen.

kleine delen worden allemaal door mezelf gestraald. mischien de complete bodem ook, maar dat denk ik niet.

gestript wortie zowiezo omdat er het een ent ander aan laswerk moet gebeuren. gelukkig zaten er wel wat reservedelen bij ( lampen, banken, rubbers, slangen, compleet blok en weet ik veel ) blok kan mischien wel van pas komen als ik hem nog een tijdje 1.2 laat. dit blok heeft namelijk de teller op 20k staan, wss dus al een keer rond geweest


hier zit een bedrijfje waar je zelf mag stralen, en dan betaal je gewoon per zak die je gebruikt hebt 15 euro per 25 kg o.i.d.

Uitleg enzo krijg je erbij

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 15-4-2009 om 21:14 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 15-4-2009 21:14 Print reply

Posts: 15925
tis nou eenmaal een feit dat plaat werk gaat verwringen tijdens het stralen...

tenzij het met erg veel zorg word gedaan en dat kost veel tijd dus word het niet...

hoe sneller klaar hoe beter en dan gebeurt het fout en dan is je plaatwerk krom

en dat gebeurt 9vd10keer dus
 
Joel_koningslust 15-4-2009 21:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

onderbouw eens ff? als je plaatwerk krom gaat met stralen dan is het wel extreem duidelijk dat het aan vervanging toe was

[...]

hier zit een bedrijfje waar je zelf mag stralen, en dan betaal je gewoon per zak die je gebruikt hebt 15 euro per 25 kg o.i.d.

Uitleg enzo krijg je erbij

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 15-4-2009 om 21:14 uur.



grote vlakken kun je niet stralen met gewoon zand als de lak en alles er nog op zit. dan moet je te lang stralen waardoor je teveel warmte in het staal brengt en het dus kromtrekt

btw. dat adresje van dat zelfstraalbedrijf wil ik wel dan. dan ga ik gewoon de dorpels en alles compleet stralen ipv zelf met de hand kaalmaken

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 21:17 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-4-2009 21:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



grote vlakken kun je niet stralen met gewoon zand als de lak en alles er nog op zit. dan moet je te lang stralen waardoor je teveel warmte in het staal brengt en het dus kromtrekt

btw. dat adresje van dat zelfstraalbedrijf wil ik wel dan. dan ga ik gewoon de dorpels en alles compleet stralen ipv zelf met de hand kaalmaken

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 15-4-2009 om 21:17 uur.

Ik zal even navragen vader van een vriend had daar zijn unimog gestraald
Is in Kinrooi meen ik.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-wokkel- 15-4-2009 22:10 Print reply

Posts: 1129
dan zou ik geen 1600 blok nemen.. maar een 1.9 is orgineel gelevert in gte en trouwens 2.0 ook. maar uit een e kadett kun je dr volgens mij niet zo inploffen.

en die 1200 gewoon laten zitten die kan nog wel even mee. die van mijn ma is ook al een keer rond geweest en die van mijn pa is al voor de 2de keer bezig denk
 
Joel_koningslust 15-4-2009 22:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
dan zou ik geen 1600 blok nemen.. maar een 1.9 is orgineel gelevert in gte en trouwens 2.0 ook. maar uit een e kadett kun je dr volgens mij niet zo inploffen.

en die 1200 gewoon laten zitten die kan nog wel even mee. die van mijn ma is ook al een keer rond geweest en die van mijn pa is al voor de 2de keer bezig denk


zon 1200 is me niet leuk genoeg

zon blok uit een e kan alleen met de bak uit een b manta gte. daar kan ik wel aankomen denk ik

mischien komt er ook een 1600 cih in. de vorige eigenaar wou namelijk nogal graag dat hij ongeveer bleef zoals hij ook uit de fabriek geleverd kon worden. hij gaat wss ook de ophaningsdelen en nog een hoop rommel coaten en galvaniseren voor me
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved