Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Giessen puch |
Geplaatst door |
PraatPaal op 6-4-2009 19:15 |
Hits |
Deze gallery is 13659 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Puch Maxi (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Terrorzwarz / Niet opgegeven |
Opgegeven max. vermogen |
10 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
Niet opgegeven |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 3
|
|
Met trouwe sleutelhulp remy
|
|
Pagina 3 van 3
|
Pagina 1 van 2
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Malaguti RST |
6-4-2009 19:17 |
Posts: 1668 |
Damm eerste x dat ik een puch (de roze) grappig vin hot...
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
kenny77 |
6-4-2009 19:18 |
Posts: 29286 |
begind er al leuk uit te zien, hot.
|
|
|
|
Banaan |
6-4-2009 19:22 |
Posts: 5725 |
Word wel wat, hotje!
|
|
|
|
PraatPaal |
6-4-2009 19:25 |
Posts: 7977 |
Klote dat ik het roze frame niet mag gebruiken.
Het tijdeljike (wél maxi-S frame) wordt matzwart met rode pinstriping.
|
|
|
|
Banaan |
6-4-2009 19:26 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Klote dat ik het roze frame niet mag gebruiken.
Het tijdeljike (wél maxi-S frame) wordt matzwart met rode pinstriping.
Wat is er mis met dat roze framepje dan?
|
|
|
|
PraatPaal |
6-4-2009 19:27 |
Posts: 7977 |
Tis een Zone frame, en het is een maxi race.
Regels zijn regels, mijn missie is op zen minst 1 polini te pakken :>
|
|
|
|
PraatPaal |
8-4-2009 18:45 |
Posts: 7977 |
Voortgang met het membraan op carter, dat wordt een stage6 V-force:
maar dan van piaggio
Het blok is inmiddels naar de lasser met een wigje:
Het spruitstuk wordt draaibaar, en er is een verloopstukje voor me carburateur deze:
Ben ook bezig met 3e spoeler in de cilinder en het carter...
Hiervoor ben ik op zoek naar 2 kleine stukjes buis!
Buiten diameter 10tot12 // Binnen diameter 8tot11
Ik ben niet meer als 10cm nodig, wie kan mij helpen?
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-4-2009 om 18:50 uur.
|
|
|
|
Frysk |
8-4-2009 18:53 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Voortgang met het membraan op carter, dat wordt een stage6 V-force:
afbeelding
maar dan van piaggio
Het blok is inmiddels naar de lasser met een wigje:
afbeelding
Het spruitstuk wordt draaibaar, en er is een verloopstukje voor me carburateur deze:
afbeelding
Ben ook bezig met 3e spoeler in de cilinder en het carter...
Hiervoor ben ik op zoek naar 2 kleine stukjes buis!
Buiten diameter 10tot12 // Binnen diameter 8tot11
Ik ben niet meer als 10cm nodig, wie kan mij helpen?
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 8-4-2009 om 18:50 uur.
Kijk morgen wel ff voor je bij m'n pa op de sloop
|
|
giggitybyte |
|
PraatPaal |
9-4-2009 18:20 |
Posts: 7977 |
|
|
|
|
kenny77 |
9-4-2009 18:22 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
afbeelding
mhh, wat is het idee daarmee?
|
|
|
|
PraatPaal |
11-4-2009 11:48 |
Posts: 7977 |
derde spoeler van onder af de cilinder in:
Ik boor ze 12mm met de kolomboor, cilinder in de oven, kanaal erin en af laten koelen.
Dan hoef ik niet me hele setandaard inlaat poort te stuffen met riskant kneedbaar materiaal, maar heb ik gewoon een extra 3e spoelkanaal.
Zoals het rechter plaatje,
Zoek alleen nog ff iemand die de buisjes af kan draaien tot 10mm buitendiameter...
EDIT:
setup:
Motorisch
-4 gelagerd aanloopblok (met FastArrow ombouwsetje)
-70cc Fast Arrow (tuned)
-Dichtgemaakt sec tandwiel en krukas
-Stage6 V-force membraan @ carter
-20mm UB20S Dellortho, oldskool mét kelk
-verstevigde koppeling met blauwe veren
-HPI 03 (variabel)
-Aangemeten uitlaat, met custom demper
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 11-4-2009 om 11:54 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 12-4-2009 om 13:52 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
11-4-2009 12:42 |
Posts: 29286 |
Ik ben eens benieuwd.
|
|
|
|
PraatPaal |
9-5-2009 14:08 |
Posts: 7977 |
jeuj eindelijk een frame!
De radical die ik gekocht had bleek rot, dus die is helemaal in onderdelen verkocht.
In het frame zit een gat voor monoshock, deze last me broertje dicht.
Voorrem en voorwielas verreissen nog wat uitdokter werk, maar ook dat moet goed komen.
Grote broer draait op de TU even de spoelkanalen af naar de exacte maat van een 10mmHSS boortje.
Discussiepuntje, ik wil spoelgaatjes in de zuiger van 2mm diameter opvullen met:
http://www.pattex.nl..._express_benl_nl.jpg
tot 600graden celcius en bestand tegen benz en andere bijtende middelen.
Doen of niet
Op foto pagina 2 staat ie ook, maar zo laag is dus de voorvork:
http://i90.photobuck...Paal666/HPIM2496.jpg
|
|
|
|
PraatPaal |
15-5-2009 20:51 |
Posts: 7977 |
|
|
|
|
- Kevin - |
15-5-2009 20:53 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
jeej
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Dat was een beste klus zo te zien. Ziet er tof uit, ben benieuwd hoe dat straks loopt.
|
|
|
|
PraatPaal |
15-5-2009 20:55 |
Posts: 7977 |
Jup, maar ik heb wat ectra vlees voor me 3e spoeler, en een membraanhuis dat om het membraan past als een poes om een ...
Nu carters alleen nog even vlakken, en dat is kudt want die cilindertappen zijn erin gezet met locktite, en die moeten er eigelijk weer uit.
|
|
|
|
2SLOW4ME |
15-5-2009 20:59 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Jup, maar ik heb wat ectra vlees voor me 3e spoeler, en een membraanhuis dat om het membraan past als een poes om een ...
Nu carters alleen nog even vlakken, en dat is kudt want die cilindertappen zijn erin gezet met locktite, en die moeten er eigelijk weer uit.
hoe ga je dat doen dan.. grof geweld?
ik doe juist altijd een beetje vaseline om die dingen heen zodat ze er makkelijk uit kunnen ..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
PraatPaal |
16-5-2009 13:59 |
Posts: 7977 |
Tsjah, ik heb de ervaring dat als ik ze los draai, dat niet alleen de moer op de kop, maar de hele tap eruit komt. Daarom zijn ze vast gezet...
Maar ik denkt dat als ik ze niet los kan halen om te vlakken op een vlakplaat, dat ik het vlak laat frezen. Alleen dat is absuluut een 2e keuze omdat ik dan riskeer ook me carter iets lager te maken.
Misschien pak ik ook nogwel een opvulplaatje van 1 á 2 mm voor tussen de voet van de cilinder en het carter. Even kiijken wat het met de timingen gaat doen...
Ben nu aant wachten op grote broer die de buisjes aant afdraaien is, als ik dat spul terug heb ga ik kijken of de derde spoeler definitief wordt, anders pak ik misschien alsnog een 65polini in plaats van deze cilinder met fluitpoort.
|
|
|
|
PraatPaal |
17-6-2009 11:58 |
Posts: 7977 |
Lichte verandering van plannen, gewoon omdat het kan.
Het blok
Komt hieronder
Wat ik nu nog moet doen,
Een van de 17" banden ruilen voor een 16"
Nieuwe remblokken monteren
Blok in elkaar, definitief 'en afstellen
Tomaselli en MTB remhandels erop slingeren
Balhoofd reviceren
|
|
|
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 14:18 |
Posts: 7168 |
Heel tof ding hoor, leuk dat je een hoop zelf doet, dat zie ik graag.
Je steekt er meer tijd en moeite in als ik bij mijn Puchje doe maar toch denk ik dat ik dat het best een leuk gevecht zou zijn (niet dat ik ga sprinten ofzo)
Ik weet dat je benieuwd was naar de update, ik zal straks wat foto's plaatsen.
-Nu HPI 2006, hoeveel graden/mm's voorontsteking zit jij nu?
-Nieuw cilinderkopje gedraaid (die oude had een squish van 3,8mm :P als je dat een "squish mag noemen)
-En het enigste wat nog zwaar kut is, is de uitlaat (techno terugloper) levert zijn topvermogen bij 5,5 a 6k toeren en zakt daarna vrij snel in qua vermogen, terwijl mijn setup (en koppeling vooral) is afgestemd op 7,5 a 8k toeren.
Dus binnekort een opmaatje berekenen/maken.
Waar komt die opmaat van jou eigenlijk vandaan? ziet er zeer netjes uit, leuk om weer eens iemand te zien die de moeite neemt de tailpijp verwisselbaar te maken.
(tip: controleer het pijpje na een race of 3, bij de kleinere diameters wil het vrij snel 1mm aan beide kanten "aankoeken" schoonmaken werkt het best met "Shuma" engine conditioner (lost roetaanslag echt heel makkelijk op zonder roest)
|
|
|
|
PraatPaal |
17-6-2009 15:54 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Heel tof ding hoor, leuk dat je een hoop zelf doet, dat zie ik graag.
Je steekt er meer tijd en moeite in als ik bij mijn Puchje doe maar toch denk ik dat ik dat het best een leuk gevecht zou zijn (niet dat ik ga sprinten ofzo)
Ik weet dat je benieuwd was naar de update, ik zal straks wat foto's plaatsen.
-Nu HPI 2006, hoeveel graden/mm's voorontsteking zit jij nu?
-Nieuw cilinderkopje gedraaid (die oude had een squish van 3,8mm :P als je dat een "squish mag noemen)
-En het enigste wat nog zwaar kut is, is de uitlaat (techno terugloper) levert zijn topvermogen bij 5,5 a 6k toeren en zakt daarna vrij snel in qua vermogen, terwijl mijn setup (en koppeling vooral) is afgestemd op 7,5 a 8k toeren.
Dus binnekort een opmaatje berekenen/maken.
Waar komt die opmaat van jou eigenlijk vandaan? ziet er zeer netjes uit, leuk om weer eens iemand te zien die de moeite neemt de tailpijp verwisselbaar te maken.
(tip: controleer het pijpje na een race of 3, bij de kleinere diameters wil het vrij snel 1mm aan beide kanten "aankoeken" schoonmaken werkt het best met "Shuma" engine conditioner (lost roetaanslag echt heel makkelijk op zonder roest)
He Niek,
Ik ben nu pas bezig met het blok definitief in elkaar te zetten.
Ik moet een pakking maken om horizontaal tussen het blok te doen..
Voorontsteking komt op 3 'a 3,5
Mijn uitlaat is gemaakt door Sander H. op maten van een kennis die het goed doet in de puchcross.
Bedankt voor de tip met de tailpipe, dat soort dingetjes moeten in de afstelperiode aan bod komen.
Al met al is mijn brommer gebouwd op koppel, dat zie je terug in de verzwaarde blokdelen etc. Het grootste rechte stuk in giessen is 220m uit me hoofd.
Tandwielverhouding wordt 13 / 46 om mee te beginnen.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 23:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
He Niek,
Ik ben nu pas bezig met het blok definitief in elkaar te zetten.
Ik moet een pakking maken om horizontaal tussen het blok te doen..
Voorontsteking komt op 3 'a 3,5
Mijn uitlaat is gemaakt door Sander H. op maten van een kennis die het goed doet in de puchcross.
Bedankt voor de tip met de tailpipe, dat soort dingetjes moeten in de afstelperiode aan bod komen.
Al met al is mijn brommer gebouwd op koppel, dat zie je terug in de verzwaarde blokdelen etc. Het grootste rechte stuk in giessen is 220m uit me hoofd.
Tandwielverhouding wordt 13 / 46 om mee te beginnen.
Vergeten te zeggen: toffe carb, ideaal zoon afgezonderde vlotter, heb ik nog een leuk artikel over ergens (valstroom carbs)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
waar blijft die uitdraai dan, of post je die niet omdat je er al achter bent dat je in werkelijkheid maar 6,5pk hebt.
Ik heb ook een update:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4111
(gewoon de foto pagina's bekijken, staat alles bij uitgelegt)
|
|
|
|
PraatPaal |
20-8-2009 14:57 |
Posts: 7977 |
Enkele fotos op P3
Puch zit in elkaar, totaalplaatje komt binnekort.
Ben nu druk bezig met de eerste start, kheb namelijk nogmaar 2 weken...
Ook een helmcamera gekocht, op penlightes en SD kaart (8gb)
En omdat ik toch binnekort aan motor begin, nog 1 maand dan ben ik 21 en mag ik dus meteen zwaar rijden.
Voor Giessen is dit een stukje veiligheid:
Powerskin pak, het was de laatste uit de voorraad en precies mijn maat. Voor de prijs kon ik het niet laten.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 20-8-2009 om 14:58 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
20-8-2009 15:03 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Enkele fotos op P3
Puch zit in elkaar, totaalplaatje komt binnekort.
Ben nu druk bezig met de eerste start, kheb namelijk nogmaar 2 weken...
Ook een helmcamera gekocht, op penlightes en SD kaart (8gb)
afbeelding
afbeelding
afbeelding
En omdat ik toch binnekort aan motor begin, nog 1 maand dan ben ik 21 en mag ik dus meteen zwaar rijden.
Voor Giessen is dit een stukje veiligheid:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Powerskin pak, het was de laatste uit de voorraad en precies mijn maat. Voor de prijs kon ik het niet laten.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 20-8-2009 om 14:58 uur.
tof pak.
heb je foto's van die 3de spoeler? ben razend benieuwd.
|
|
|
|
PraatPaal |
20-8-2009 15:04 |
Posts: 7977 |
Nee, het is gewoon een derde spoeler zoals die in ieder blok zit met een carterinlaat. Alleen dan 2 kleine naast elkaar, iets dat ik op me 50cc racer toch anders ga doen denk ik.0
Die helmcamera komt trouwens uit china, geimporteerd door een collega evt. meerdere...
Er zit op:
Laserpointer Erg handig want je ziet precies waar je filmt
en microfoon (voor de rijwind geluidseffecten )
Ondersteunt tot 8GB SD Kaart, en filmt met 32FPS
Je kunt net zolang filmen tot duracell penlights op zijn.
Er zit bij een helmband (verstelbaar elastiek)
En een Kleefvoet (draaibaar)
Filmpje, door collega @ ZZR1100 turbo:
http://www.youtube.com/watch?v=eakQLyGuIGo
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 20-8-2009 om 15:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 20-8-2009 om 15:22 uur.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 2
|
|