Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 3
|
|
Is gescheurd, kan ik niks meer mee...
|
|
|
Allemaal krom en die gebroken is heeft alles ff vlink aan gort gemalen..
|
|
|
Zit gat bovenin en het hemd is naar binnen gedrukt, is dus gekantelt in de cilinder
|
|
|
Heb een gebruikt blokje gevonden! Zijn na revisie 2 races mee gereden. Koste wel wat... :S
|
|
|
Dit ziet er beter uit:P Nieuw zuigertje, gereviseerde krukas. Er zit ook nog een TC nokkenasje in.. nog wat pk'tjes meer.
|
|
Pagina 3 van 3
|
geert-nsr |
19-2-2009 16:37 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]
Idd, stond er 1 op van 98 voor 1250 met gereviseerd blok. Gast opgebelt, had hij hem afgelopen zaterdag ook vast laten lopen.
Die had dus ook peg..
Mijn onderblok is de eerste met oliepomp, die van voor 99 hebben dat niet en daarbij lopen erg vaak het bigend kapot. Als je bij die blokken te lang op het achterwiel rijdt bijv dan loopt de holte van de krukas leeg met alle gevolgen van dien.. (bigend moet je ook om de 10 000km vervangen). Dus mijn onderblokje wil ik zowiezo houden.
Een vastgelopen 2t crossmotor is hierbij gewoon een lachertje..
Die gast pech en jij mischien wel erg veel geluk. dat je hem niet gekocht hebt
|
|
|
|
Harold |
19-2-2009 16:42 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
Die gast pech en jij mischien wel erg veel geluk. dat je hem niet gekocht hebt
Dat wel! Maar ik weet nou wel, als ik weer zo'n ding koop en ik weet niet zeker wat er vervangen is bij een revisie, dan trek ik hem wel open en komen er nieuwe kleppen in. Had ik bij deze ook moeten doen achteraf. (maar is niet erg gebruikelijk natuurlijk en om de prijs van de klepjes ook maar niet gedaan dus)
Heb het blok grotendeels uit elkaar gehad om alles te bekijken, kleppen ook gestelt en zag er allemaal netjes uit (viel mij hard mee zegmaar) Maar de kop er niet afgehad om een pakkingzetje van 100e te besparen
|
|
|
|
maxisport |
19-2-2009 16:44 |
Posts: 4206 |
ieww een husq
ze hadden het bij grasmaaiers moeten houden
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-2-2009 16:56 |
Posts: 9841 |
en naaimachines
|
|
Too cool for school! |
|
J.wally |
19-2-2009 17:01 |
Posts: 2301 |
hot ,
maar wayo je blokje
|
|
|
|
honda wallaroo |
19-2-2009 17:36 |
Posts: 973 |
stoer ding!
alleen jammer van dat blokje
|
|
|
|
Harold |
19-2-2009 17:44 |
Posts: 1052 |
danku!
Was nog van plan om een stickerzet te laten drukken voor op de rad kappen en het zadel te bekleden zodat die in de lijnen van de stickers mee loopt. (wel geel blauw zwart, staat hem wel vin ik)
Maar dat gaat nog wel even duren.
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 19-2-2009 om 17:46 uur.
|
|
|
|
honda wallaroo |
19-2-2009 17:50 |
Posts: 973 |
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?
|
|
|
|
2SLOW4ME |
19-2-2009 17:53 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?
jazekerrsss
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
kenny77 |
19-2-2009 17:54 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?
dat mag je met elke motor.
Ik mag zelfs met mijn 175cc tje op de snelweg.
of dat in mijn geval slim is?
|
|
|
|
Harold |
19-2-2009 17:56 |
Posts: 1052 |
Ja, dat mag.
Maar fijn is het niet. En lange tijd constant hoog in toeren rijden vindt i niet fijn.
Uit mijn kort rijervaring met te ding blijkt dat hij tussen de 80 en 110 fatzoenlijk valt te berijden voor langere stukken. Daaronder wordt je er zowat vanaf getrilt en daarboven ook, plus dat je nogal een windvanger bent.
|
|
|
|
BSTS |
19-2-2009 18:05 |
Posts: 4241 |
word een duur klusje denk ik ?
|
|
sprintjah |
|
Jelmer MX |
20-2-2009 16:00 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?
Als jij minimaal 60 kan, dan mag jij de snelweg op
|
|
|
|
Ryon |
20-2-2009 16:03 |
Posts: 950 |
dan mag ik ook op de snelweg
edit: op mn fiets zelfs zowat..
Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 20-2-2009 om 16:03 uur.
|
|
Høken is normaal |
|
Jelmer MX |
20-2-2009 16:06 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ryon
dan mag ik ook op de snelweg
edit: op mn fiets zelfs zowat..
Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 20-2-2009 om 16:03 uur.
Zolang jij LEGAAL 60 mag. Je moet echt alles hier voorkauwen he, anders wordt het te moeilijk.
|
|
|
|
Toettoet |
21-2-2009 12:41 |
Posts: 780 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
Zolang jij LEGAAL 60 mag. Je moet echt alles hier voorkauwen he, anders wordt het te moeilijk.
Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..
Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..
|
|
|
|
Jelmer MX |
21-2-2009 12:55 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]
Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..
Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..
Ik zal me zelf even herhalen:
"Ik moet ook echt alles voorkauwen hier, anders wordt het te moeilijk."
|
|
|
|
Garciyano |
21-2-2009 23:32 |
Posts: 616 |
check die cilinder en kleppen en die zuiger gek.., heel je cilinder en krukas zooi aan stront
Zonde..Zonde. zonde,
't is echt een bruut ding maar zonde van je motorblok
voor de rest krijg je van mij toch je hotje
ga je hem opknappen?
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Tombrom |
21-2-2009 23:34 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
Ik zal me zelf even herhalen:
"Ik moet ook echt alles voorkauwen hier, anders wordt het te moeilijk."
60 is wel erg langzaam hoor jelmer
|
|
|
|
4takker |
21-2-2009 23:55 |
Posts: 2395 |
hoe flik je zo iets dan ik heb er nooit last van gehad en die heeft tog ook al heel gou last van zwevende kleppen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Harold |
22-2-2009 17:47 |
Posts: 1052 |
Ik zou niet weten hoe het gekomen is. Het komt wel vaker voor bij deze motoren dat weet ik wel. Ze zijn ook niet bepaad tam, 1 cilinder 600cc en dan nog moet i nog is 10 000 toeren kunnen halen (m'n digi tellertje heeft 8500 aangegeven bij 159 km/h in de 6, onthoud hij). Daar zijn ze ook voor gemaakt, vandaar titanium kleppen en als er maar 1tje even blijft hangen krijg hij wel een tikje mee.
Ik snap ook nog steeds niet hoe de kop zijn smering krijgt. Als ik het zo bekijk moet de olie door de distributiketting boven komen
|
|
|
|
Elco |
22-2-2009 18:19 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]
Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..
Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..
zeker wel
in de bebouwde kom mag jij maar gewoon 30 km per uur hoor.
naja..
motor is neutraal
blok is wel even werk
|
|
|
|
PRO TUNING |
2-3-2009 20:02 |
Posts: 4000 |
Titanium kleppen hebben een coating laag - 1 zand korreltje en de coating is kapot en breekt je klep
|
|
|
|
Harold |
2-3-2009 20:08 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Titanium kleppen hebben een coating laag - 1 zand korreltje en de coating is kapot en breekt je klep
Die smiley mocht je wel achterwegen laten
Ik vervang nu alvast de uitlaatkleppen voor stalen kleppen (of rvs, weet het nog niet zeker).
Bij het nieuwe blok waren de kleppen opnieuw ingeslepen tijdens de revisie incl nieuwe seals. Maar volgensmij mogen titanium kleppen juist vanwege die coating niet ingeslepen worden
Nou weet ik nog niet zeker of ik hier ook daadwerkelijk titanium kleppen in heb zitten.. Waren al wel eens vervangen voor nieuwe originelen, dus zou wel zo moeten zijn.
|
|
|
|