Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Husqvarna supermotard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Husqvarna supermotard
Geplaatst door Harold op 19-2-2009 14:32
Hits Deze gallery is 7244 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Husqvarna TE610 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1999
Opgegeven max. vermogen 55 pk / 40 kW
Opgegeven max. snelheid 180 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
klepjes [Toon slechts deze afbeelding]
zuiger [Toon slechts deze afbeelding]
Ander blok gevonden:P [Toon slechts deze afbeelding]
Toch maar even van binnen bekijken. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

geert-nsr 19-2-2009 16:37 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Idd, stond er 1 op van 98 voor 1250 met gereviseerd blok. Gast opgebelt, had hij hem afgelopen zaterdag ook vast laten lopen.
Die had dus ook peg..

Mijn onderblok is de eerste met oliepomp, die van voor 99 hebben dat niet en daarbij lopen erg vaak het bigend kapot. Als je bij die blokken te lang op het achterwiel rijdt bijv dan loopt de holte van de krukas leeg met alle gevolgen van dien.. (bigend moet je ook om de 10 000km vervangen). Dus mijn onderblokje wil ik zowiezo houden.

Een vastgelopen 2t crossmotor is hierbij gewoon een lachertje..

Die gast pech en jij mischien wel erg veel geluk. dat je hem niet gekocht hebt
 
Harold 19-2-2009 16:42 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

Die gast pech en jij mischien wel erg veel geluk. dat je hem niet gekocht hebt


Dat wel! Maar ik weet nou wel, als ik weer zo'n ding koop en ik weet niet zeker wat er vervangen is bij een revisie, dan trek ik hem wel open en komen er nieuwe kleppen in. Had ik bij deze ook moeten doen achteraf. (maar is niet erg gebruikelijk natuurlijk en om de prijs van de klepjes ook maar niet gedaan dus)
Heb het blok grotendeels uit elkaar gehad om alles te bekijken, kleppen ook gestelt en zag er allemaal netjes uit (viel mij hard mee zegmaar) Maar de kop er niet afgehad om een pakkingzetje van 100e te besparen
 
maxisport 19-2-2009 16:44 Print reply

Posts: 4206
ieww een husq

ze hadden het bij grasmaaiers moeten houden
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-2-2009 16:56 Print reply

Posts: 9841
en naaimachines

 
Too cool for school!
J.wally 19-2-2009 17:01 Print reply

Posts: 2301
hot ,

maar wayo je blokje
 
honda wallaroo 19-2-2009 17:36 Print reply

Posts: 973
stoer ding!
alleen jammer van dat blokje

 
Harold 19-2-2009 17:44 Print reply

Posts: 1052
danku!

Was nog van plan om een stickerzet te laten drukken voor op de rad kappen en het zadel te bekleden zodat die in de lijnen van de stickers mee loopt. (wel geel blauw zwart, staat hem wel vin ik)
Maar dat gaat nog wel even duren.


Dit bericht is gewijzigd door Harold op 19-2-2009 om 17:46 uur.
 
honda wallaroo 19-2-2009 17:50 Print reply

Posts: 973
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?
 
2SLOW4ME 19-2-2009 17:53 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?


jazekerrsss
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
kenny77 19-2-2009 17:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?


dat mag je met elke motor.

Ik mag zelfs met mijn 175cc tje op de snelweg.

of dat in mijn geval slim is?
 
Harold 19-2-2009 17:56 Print reply

Posts: 1052
Ja, dat mag.
Maar fijn is het niet. En lange tijd constant hoog in toeren rijden vindt i niet fijn.
Uit mijn kort rijervaring met te ding blijkt dat hij tussen de 80 en 110 fatzoenlijk valt te berijden voor langere stukken. Daaronder wordt je er zowat vanaf getrilt en daarboven ook, plus dat je nogal een windvanger bent.

 
BSTS 19-2-2009 18:05 Print reply

Posts: 4241
word een duur klusje denk ik ?
 
sprintjah
Jelmer MX 20-2-2009 16:00 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
mischien domme vraag maar mag je met die op de snelweg ?

Als jij minimaal 60 kan, dan mag jij de snelweg op
 
Ryon 20-2-2009 16:03 Print reply

Posts: 950
dan mag ik ook op de snelweg

edit: op mn fiets zelfs zowat..

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 20-2-2009 om 16:03 uur.
 
Høken is normaal
Jelmer MX 20-2-2009 16:06 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryon
dan mag ik ook op de snelweg

edit: op mn fiets zelfs zowat..

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 20-2-2009 om 16:03 uur.

Zolang jij LEGAAL 60 mag. Je moet echt alles hier voorkauwen he, anders wordt het te moeilijk.
 
Toettoet 21-2-2009 12:41 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

Zolang jij LEGAAL 60 mag. Je moet echt alles hier voorkauwen he, anders wordt het te moeilijk.


Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..

Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..
 
Jelmer MX 21-2-2009 12:55 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]


Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..

Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..

Ik zal me zelf even herhalen:

"Ik moet ook echt alles voorkauwen hier, anders wordt het te moeilijk."
 
Garciyano 21-2-2009 23:32 Print reply

Posts: 616
check die cilinder en kleppen en die zuiger gek.., heel je cilinder en krukas zooi aan stront

Zonde..Zonde. zonde,

't is echt een bruut ding maar zonde van je motorblok

voor de rest krijg je van mij toch je hotje

ga je hem opknappen?
 
Senda DRD RACING 07 ||
Tombrom 21-2-2009 23:34 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

Ik zal me zelf even herhalen:

"Ik moet ook echt alles voorkauwen hier, anders wordt het te moeilijk."


60 is wel erg langzaam hoor jelmer

 
4takker 21-2-2009 23:55 Print reply

Posts: 2395
hoe flik je zo iets dan ik heb er nooit last van gehad en die heeft tog ook al heel gou last van zwevende kleppen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Harold 22-2-2009 17:47 Print reply

Posts: 1052
Ik zou niet weten hoe het gekomen is. Het komt wel vaker voor bij deze motoren dat weet ik wel. Ze zijn ook niet bepaad tam, 1 cilinder 600cc en dan nog moet i nog is 10 000 toeren kunnen halen (m'n digi tellertje heeft 8500 aangegeven bij 159 km/h in de 6, onthoud hij). Daar zijn ze ook voor gemaakt, vandaar titanium kleppen en als er maar 1tje even blijft hangen krijg hij wel een tikje mee.

Ik snap ook nog steeds niet hoe de kop zijn smering krijgt. Als ik het zo bekijk moet de olie door de distributiketting boven komen
 
Elco 22-2-2009 18:19 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]


Op je fiets mag je legaal 60, je hebt namelijk geen snelheidslimiet op je fiets..

Hoelang je 60 op je fiets volhoudt is een tweede..




zeker wel

in de bebouwde kom mag jij maar gewoon 30 km per uur hoor.


naja..


motor is neutraal

blok is wel even werk
 
PRO TUNING 2-3-2009 20:02 Print reply

Posts: 4000
Titanium kleppen hebben een coating laag - 1 zand korreltje en de coating is kapot en breekt je klep
 
Harold 2-3-2009 20:08 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Titanium kleppen hebben een coating laag - 1 zand korreltje en de coating is kapot en breekt je klep


Die smiley mocht je wel achterwegen laten

Ik vervang nu alvast de uitlaatkleppen voor stalen kleppen (of rvs, weet het nog niet zeker).

Bij het nieuwe blok waren de kleppen opnieuw ingeslepen tijdens de revisie incl nieuwe seals. Maar volgensmij mogen titanium kleppen juist vanwege die coating niet ingeslepen worden

Nou weet ik nog niet zeker of ik hier ook daadwerkelijk titanium kleppen in heb zitten.. Waren al wel eens vervangen voor nieuwe originelen, dus zou wel zo moeten zijn.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved