Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Husqvarna supermotard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Husqvarna supermotard
Geplaatst door Harold op 19-2-2009 14:32
Hits Deze gallery is 7240 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Husqvarna TE610 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1999
Opgegeven max. vermogen 55 pk / 40 kW
Opgegeven max. snelheid 180 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
na aankoop [Toon slechts deze afbeelding]
na aankoop [Toon slechts deze afbeelding]
beetje opgelapt [Toon slechts deze afbeelding]
achterbrug [Toon slechts deze afbeelding]
voorkant [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ronaldt 19-2-2009 14:36 Print reply

Posts: 2735
ik zie heel wat eurotjes schade
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Tombrom 19-2-2009 14:36 Print reply

Posts: 15925
hmm lastig
 
-Viking 19-2-2009 14:37 Print reply

Posts: 1415
Hot, vooral die laatste foto's
Als het een honda was had je kromme kleppen gehad ipv gebroken
 
Knäckebröd!!
Jelmer MX 19-2-2009 14:38 Print reply

Posts: 13514
Lang leve Husqvarna.
 
Streethonda 19-2-2009 14:40 Print reply

Posts: 2114
jesus christus, is je cilinder ook naar de tering of alleen zuiger/kop/kleppen?

hotje omdat husky supermoto is
 
bioflap 19-2-2009 14:40 Print reply
Posts: 842
Supermooi ding.. had alleen andere SM bandjes erop gedaan..
Bijvoorbeeld Michelin M39.. lekkere banden..
]
 
Toekomstige naam: Bioflap
Harold 19-2-2009 14:46 Print reply

Posts: 1052
Ja, best kl*ten
Heb er nog maar 100 km mee kunnen rijden.

Heb het is bij elkaar op geteld en ik kom op 1250 euro aan schade uit. En dan de kleine dingetjes nog niet meegetelt..

Het komt er op neer dat alleen de nokkenas nog bruikbaar is.
Drijfstang is hastikke krom, zuiger aan gort en een scheur van boven naar beneden in de cilinder. Cilinderkop valt niet meer te redden en zelfs de tuimelaars zijn krom.

Dus wordt weer sparen
Maar het loopt wel donders mooi (als het loopt tminste)
 
Banaan 19-2-2009 14:52 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Ja, best kl*ten
Heb er nog maar 100 km mee kunnen rijden.

Heb het is bij elkaar op geteld en ik kom op 1250 euro aan schade uit. En dan de kleine dingetjes nog niet meegetelt..

Het komt er op neer dat alleen de nokkenas nog bruikbaar is.
Drijfstang is hastikke krom, zuiger aan gort en een scheur van boven naar beneden in de cilinder. Cilinderkop valt niet meer te redden en zelfs de tuimelaars zijn krom.

Dus wordt weer sparen
Maar het loopt wel donders mooi (als het loopt tminste)


Das fucked up dan!

Is wel echt een tof ding!
 
-Viking 19-2-2009 14:54 Print reply

Posts: 1415
Wat was de oorzaak?
 
Knäckebröd!!
gprnick 19-2-2009 15:03 Print reply

Posts: 3360
netjes hot
 
Harold 19-2-2009 15:03 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Wat was de oorzaak?


Geen idee. Enigste wat ik kan bedenken is dat de klep is blijven hangen door gebrek aan smering en daardoor een tik van de zuiger heeft gehad. Maar de klepstangen zagen er allemaal netjes uit, niet ingelopen oid. Het lagertje van de nokkenasvolger was ook kapot, maar dit kan ook na het ongeval gebeurt zijn. Olie was 100 km geleden vervangen. Hoe de vorige eigenaren hier mee om zijn gegaan weet ik niet..

Ik reed rustig met een gangetje van 90km/h en ineens een hoop geschreeuw uit de motor net alsof de uitlaat er afgetrilt was. Achterwiel blokkeerde ook vrijwel meteen, koppeling in getrokken en naar de kant gerold. Zat hastikke vast. Alle brokstukjes van de zuiger had hij in de carburateur geblazen, dus de gaschuif wou ook niet meer naar beneden.
Thuis koelwater afgetapt.. kwam vrijwel niks uit... Had bijna al het koelwater door de scheur in de cilinder naar het carter in gepompt.
 
Banaan 19-2-2009 15:05 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Geen idee. Enigste wat ik kan bedenken is dat de klep is blijven hangen door gebrek aan smering en daardoor een tik van de zuiger heeft gehad. Maar de klepstangen zagen er allemaal netjes uit, niet ingelopen oid. Het lagertje van de nokkenasvolger was ook kapot, maar dit kan ook na het ongeval gebeurt zijn. Olie was 100 km geleden vervangen. Hoe de vorige eigenaren hier mee om zijn gegaan weet ik niet..

Ik reed rustig met een gangetje van 90km/h en ineens een hoop geschreeuw uit de motor net alsof de uitlaat er afgetrilt was. Achterwiel blokkeerde ook vrijwel meteen, koppeling in getrokken en naar de kant gerold. Zat hastikke vast. Alle brokstukjes van de zuiger had hij in de carburateur geblazen, dus de gaschuif wou ook niet meer naar beneden.
Thuis koelwater afgetapt.. kwam vrijwel niks uit... Had bijna al het koelwater door de scheur in de cilinder naar het carter in gepompt.


tzal je maar op de snelweg oid gebeuren..

 
Harold 19-2-2009 15:09 Print reply

Posts: 1052
Had nog geluk, was een N weg en ik zou net onder een viaduct door zijn gegaan. Was een smalle en diepe doorgang. Voor het zelfde geld stond ik daar beneden stil of was daar onderuit gegleden (smorgens vroeg, was dus nog glad op zulke plekken). Als je er aan komt rijden kun je niet zien wat dat er daar onderin iets stil staat/ligt...

Ik kon gelukkig nog net de afrit voor het viaduct op (echt net )
 
Banaan 19-2-2009 15:12 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Had nog geluk, was een N weg en ik zou net onder een viaduct door zijn gegaan. Was een smalle en diepe doorgang. Voor het zelfde geld stond ik daar beneden stil of was daar onderuit gegleden (smorgens vroeg, was dus nog glad op zulke plekken). Als je er aan komt rijden kun je niet zien wat dat er daar onderin iets stil staat/ligt...

Ik kon gelukkig nog net de afrit voor het viaduct op (echt net )


Dan had je idd nog mazzel!

Voor zover je van mazzel kan spreken als de boel naar de donder loopt!:P
 
Woutjuh 19-2-2009 16:00 Print reply

Posts: 4422
Heb je Jelmer laten rijden ofzo?

Naja, als geheel, zonder kapot blok zeker wel een hot.
 
veel MT spul te koop!
Jelmer MX 19-2-2009 16:01 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Heb je Jelmer laten rijden ofzo?

Naja, als geheel, zonder kapot blok zeker wel een hot.


 
mark bruins 19-2-2009 16:10 Print reply

Posts: 501
wel bale van die schade maar verder wel mooi ding
 
grasmaaier89 19-2-2009 16:14 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]





Jelmer toch!!
eerst een ktm, nu een husky!
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Harold 19-2-2009 16:15 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]




Haha, jij hebt dus ook al is zo'n vastnaaier gehad... Best kloten heh
Pas maar op met je CRF

Ben er nog steeds niet uit of hij het waard is om gerepareerd te worden of dat ik m beter in onderdelen kan verkopen.
Prijzen van de onderdelen vallen me niet mee

Dit bericht is gewijzigd door Harold op 19-2-2009 om 16:17 uur.
 
Jelmer MX 19-2-2009 16:16 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Haha, jij hebt dus ook al is zo'n vastnaaier gehad... Best kloten heh

Ben er nog steeds niet uit of hij het waard is om gerepareerd te worden of dat ik m beter in onderdelen kan verkopen.
Prijzen van de onderdelen vallen me niet mee

Heb ik met de ktm gehad.. ik heb dat ** ding meteen verkocht.
 
Harold 19-2-2009 16:21 Print reply

Posts: 1052
t rotte er van is dat ik er nog maar 100km mee heb kunnen rijden. Om m nou al weer te verkopen... hijs ook in een klap niks meer waard...

het beest heeft 12000km gelopen en is al een keer gereviceerd geweest, dus had het niet verwacht eigenlijk.

Badankt voor de reacties trouwens
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-2-2009 16:21 Print reply

Posts: 17929
je nokkenstok zal ook wel aan gort zijn, gezien je tuimelaar er te strak tegenaan heeft gezeten

koop gewoon een 2e hands blok?
 
geert-nsr 19-2-2009 16:22 Print reply

Posts: 6438
Mooi ding.
Wel klote als een 4t kapot loopt.
Vaak duure onkosten.
Staan wel 610 husquvarna's voor rond 1300 euro op marktplaats.
Blokje daarvan op deze leggen rest verkopen?
De vraag blijft dan natuurlijk of dat blok nog wel goed is.
 
Harold 19-2-2009 16:26 Print reply

Posts: 1052
Aan de nokkenas is niks te zien. De uitlaat tuimelaar is krom aan de zijde waar de klep is afgebroken. Ik denk dat de nokkensas nog wel bruikbaar is, anders was eerst de distributie ketting wel geknapt.
Die heeft gekgenoeg ook niet heel veel rek. Vervang hem wel natuurlijk voor de zekerheid.

2e hands blok valt moeilijk te vinden, in mag je ook nog wel zo'n 1000 voor neer leggen als je een goed vindt. Nadeel is dat je dan nog steeds niet weet wat je hebt.

 
Harold 19-2-2009 16:33 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Mooi ding.
Wel klote als een 4t kapot loopt.
Vaak duure onkosten.
Staan wel 610 husquvarna's voor rond 1300 euro op marktplaats.
Blokje daarvan op deze leggen rest verkopen?
De vraag blijft dan natuurlijk of dat blok nog wel goed is.


Idd, stond er 1 op van 98 voor 1250 met gereviseerd blok. Gast opgebelt, had hij hem afgelopen zaterdag ook vast laten lopen.
Die had dus ook peg..

Mijn onderblok is de eerste met oliepomp, die van voor 99 hebben dat niet en daarbij lopen erg vaak het bigend kapot. Als je bij die blokken te lang op het achterwiel rijdt bijv dan loopt de holte van de krukas leeg met alle gevolgen van dien.. (bigend moet je ook om de 10 000km vervangen). Dus mijn onderblokje wil ik zowiezo houden.

Een vastgelopen 2t crossmotor is hierbij gewoon een lachertje..
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved