Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Mis je hem ook nu je viertakt rijd of helemaal niet ?
Dan doel ik puur op het 2takt karakter kwa vermaak
2t en 4t heeft allebei wel wat.
op de 4takt gaat het allemaal veel makkelijker. op de 2takt moet je goede lijnen pakken en toeren blijven draaien om snelheid te houden. zo'n foutje is bij een 4takt niet erg, want die trekt bij een laag toerental weer veel sneller bij. ook heb je bij mn 4t dat hij hard afremt bij gas los of terugschakelen. dat was voor mij in het begin eigenlijk het eningste waar ik aan moest wennen, want een 2t rolt gewoon door.
als ik nou bij de ktm er weer de nodige uurtjes op heb staan gaat ie denk ik toch weer plaats maken voor een 2takt niet dat ik ontevreden ben over mn ktm...
maar een 2takt is gewoon een stuk makkelijker te onderhouden, je hebt gewoon minder mechanische/draaiende delen. plus dat in de toekoms het geluid steeds meer een probleem gaat leveren, en een 2t is toch makkelijker en goedkoper stil te krijgen. en ook heb ik toch wel meer met een 2takt dan een 4takt, 2t geluid is mooier en je moet een stuk harder werken voor je rondjes wat eigenlijk ook veel leuker is.
maar ik blijf zeker nog tot het einde van dit seizoen op de ktm rijden. dan zie ik in de winter wel weer wat ik er mee doe. mn doel voor dit jaar is om ongeveer 40 tot 50 uur dit jaar te gaan rijden, tot die tijd heb ik motorisch eigenlijk geen onderhoud aan mn ktm. wat zuiger gaat 40 uur mee volgens ktm-handboek, hooguit moet ik mss mn kleppen stellen.
morgen ga ik de ktm weer eens ff uitlaten hier op ons eigen baantje. dan is tie straks mooi ingereden voordat de banen hier weer elke week open zijn
wat een verhaal trouwens
|