Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - yamaha DTR tot TZ racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery yamaha DTR tot TZ racer
Geplaatst door yamahadt1986 op 2-2-2009 20:15
Hits Deze gallery is 2666 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha TZ50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit/rood / 1990
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
het aankomende blokje [Toon slechts deze afbeelding]
zo staat het frame er nu bij [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kennyibanez 2-2-2009 20:47 Print reply

Posts: 529
nice shiny wheels
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
jan-dx11 2-2-2009 20:48 Print reply

Posts: 4931
heeft wel wat, beedje henk ideetje.

speciaal hiervoor mijn 3300e post

maar dit is vooral omdat ik het telaat zag.

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 2-2-2009 om 20:49 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
yamahadt1986 3-2-2009 17:30 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
nice shiny wheels


bdankt voor het compliment.

kijk voor meer informatie in mijn project

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 3-2-2009 om 17:32 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
nico ennik 5-2-2009 9:14 Print reply
Posts: 21
mooie bandjes
 
mark bruins 5-2-2009 16:52 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico ennik
mooie bandjes

haha daar gaan je bandjes
 
yamahadt1986 5-2-2009 16:54 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
[...]

haha daar gaan je bandjes



jaja heb er 40 euro voor betaald en hij heeft er nu spijt van zijn MB is bijna klaar alleen straks een probleem de banden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Frysk 9-3-2010 21:40 Print reply

Posts: 34930
tof blokje, maar belachelijk lang inlaat traject .. en een flinke versmalling erin..
 
giggitybyte
yamahadt1986 9-3-2010 21:43 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
tof blokje, maar belachelijk lang inlaat traject .. en een flinke versmalling erin..



valt nu wel mee hij was eerst nog langer dusja.

maar het komt goed

blokje wil ik deze week inmekaar hebben als het meezit.
want de CNC freesbank moet namelijk wel vrij zijn op het werk anders moet ik nog ff wat langer wachten

maarja foto's komen dan wel in het project te staan.
aankomende zomervakantie ga ik met dit frame weer verder

deze week wil ik mijn midibike klaar hebben ik moet daarvan alleen de kuip nog ff pasmaken en de uitlaat spuiten en nieuwe rubbertje vinden.
dan is dat project helemaal klaar en ga ik daar niet meer aankomen ook.
vind het dan wel prima om hem dan zo eens te showen voor straks op de brommersprintdagen enz.
komt die mooi op een tafeltje te staan bij de kamper

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-3-2010 om 21:47 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
st.nyksterdriver 9-3-2010 21:46 Print reply
Posts: 3376
waarom heb je geen fs1 blok (met roterende inlaat) gepakt en die omgebouwd ?

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 9-3-2010 om 21:47 uur.
 
yamahadt1986 9-3-2010 21:48 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
waarom heb je geen fs1 blok (met roterende inlaat) gepakt en die omgebouwd ?

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 9-3-2010 om 21:47 uur.


omdat ik dit al eerder in mijn hoofd had en ik dit veel leuker vind om het zelf te maken fs1 was dan zo klaar geweest man.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
st.nyksterdriver 9-3-2010 21:52 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


omdat ik dit al eerder in mijn hoofd had en ik dit veel leuker vind om het zelf te maken fs1 was dan zo klaar geweest man.

nou fs1 inlaat is Standaard iets van 14 mm ? om daar een 24 vlakschuif op te krijgen ben je nog wel effe bezig + het lijkt mij beter presteren
 
kenny77 9-3-2010 21:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nou fs1 inlaat is Standaard iets van 14 mm ? om daar een 24 vlakschuif op te krijgen ben je nog wel effe bezig + het lijkt mij beter presteren


fs1 blok past niet mooi bij het frame.
 
yamahadt1986 9-3-2010 21:55 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nou fs1 inlaat is Standaard iets van 14 mm ? om daar een 24 vlakschuif op te krijgen ben je nog wel effe bezig + het lijkt mij beter presteren



nou dat heb je eerder gemaakt dan een andere inlaat erop te bouwen
maargoed dat zullen we dan wel zien hoeveel pk er dan uit komt
ik wil sowiezo 10 pk uit dit blokje zo halen met de 50cc cilinder.
er komt namelijk later een andere krukas nog in en een 80cc derbi cilinderje max tuned en dan komt ik ongeveer op 86cc uit

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 9-3-2010 21:56 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


fs1 blok past niet mooi bij het frame.


ook dat is een reden.
en ik wil gewoon natuurlijk een dt50mx blokje ziek hebben lopen.
en omdat ik daar altijd al meebezig ben geweest.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kpotmake 9-3-2010 21:58 Print reply

Posts: 3065
hoe kwam je eigenlijk op het idee om zo'n lang inlaattraject te maken? (waarom?) verder wel mooi dat je dat allemaal kunt! hot
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
yamahadt1986 9-3-2010 22:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
hoe kwam je eigenlijk op het idee om zo'n lang inlaattraject te maken? (waarom?) verder wel mooi dat je dat allemaal kunt! hot



omdat het niet anders kon anders had ik dat wel gedaan.
maar het valt opzich nog wel mee hoe lang die nu is.
maar die versmalling in mijn inlaattraject heb ik ook express gedaan omdat je daardoor een soort druk ontstaat net als je een tuinslang iets dichtknijpt dan gaat het harder stromen dus komt er meer carterdruk.
dus dat is mijn gedachte om het toen op te lossen.

thnx

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kpotmake 9-3-2010 22:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



omdat het niet anders kon anders had ik dat wel gedaan.
maar het valt opzich nog wel mee hoe lang die nu is.
maar die versmalling in mijn inlaattraject heb ik ook express gedaan omdat je daardoor een soort druk ontstaat net als je een tuinslang iets dichtknijpt dan gaat het harder stromen dus komt er meer carterdruk.
dus dat is mijn gedachte om het toen op te lossen.

thnx

gr peter

dat klopt niet helemaal wat je nou zegt omdat je nu eerst een breed stuk hebt (membraan) dan die versmalling van jouw, en daarna komt het mengsel weer in een breder stuk (het carter)!
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
yamahadt1986 11-3-2010 19:20 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dat klopt niet helemaal wat je nou zegt omdat je nu eerst een breed stuk hebt (membraan) dan die versmalling van jouw, en daarna komt het mengsel weer in een breder stuk (het carter)!


jaah in de versmalling maakt de brandstof meer snelheid en komt inderdaad dan in een weer grote ruimte MAAR:
omdat door die snelheid wat eerst plaatsvind zorgt ervoor dat er meer ingepropt kan worden dan met een langsamere snelheid.

maar daar kom ik straks wel achter morgen is mijn blokje klaar
dan kan ik alles gaan monteren enz.
maar mischien laat ik er nog een andere drijfstang in persen dan heb ik gelijk weer 6cc meer maar dat moet ik nog even zien of ik dat wel doe.

maar ik snap je redenatie wat je denkt enz.
maarja je kan inderdaad niet echt weten of heb super werkt maar ik ga er opzich niet vanuit dat het helemaal niet werkt.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2010 19:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]maar misschien laat ik er nog een andere drijfstang in persen dan heb ik gelijk weer 6cc meer


Andere krukas.

Maar ik ben wel eens benieuwd.
 
yamahadt1986 11-3-2010 19:27 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Andere krukas.

Maar ik ben wel eens benieuwd.



jaah mischien wel moet ik nog even bekijken en ik denk dat ik het toch eerst ga doen met de normale.
want het blokje moet vast nog wel eens een keertje uitmekaar denk ik??
dus kan ik het dan altijd nog doen veel werk is het namelijk niet.

eerst het ding maar eens aan de loop enz.
dan maar aan andere krukassen denken enz.
denk ik zo maar
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2010 19:29 Print reply

Posts: 29286
Ik bedoelde, alleen met een andere drijfstang win je niks aan cc's, dt80 krukas erin dan wel.

En veel werk om het alsnog te doen is het inderdaad niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:30 uur.
 
yamahadt1986 11-3-2010 19:32 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik bedoelde, alleen met een andere drijfstang win je niks aan cc's, dt80 krukas erin dan wel.

En veel werk om het alsnog te doen is het inderdaad niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:30 uur.


maar als je een dt80 drijfstang in mijn orginele pers dan is het toch meer CC omdat de cilinder dan meer omhoog geplaats moet worden met bijv. ophoogplaatje

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2010 19:35 Print reply

Posts: 29286
Maar dat veranderd niks aan het volume.
Drijfstang lengte is ook gelijk aan dt50 krukas.

Om meer cc te krijgen moet je dan of de slag aanpassen of de boring vergroten.

Als je bij een 50cc een drijfstang van 2 meter erin plaatst heb je nog steeds 50cc.

de slag van een dt80 krukas is 2.3mm groter dan de dt50 krukas, daarom krijg je meer cc.
 
yamahadt1986 12-3-2010 9:25 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar dat veranderd niks aan het volume.
Drijfstang lengte is ook gelijk aan dt50 krukas.

Om meer cc te krijgen moet je dan of de slag aanpassen of de boring vergroten.

Als je bij een 50cc een drijfstang van 2 meter erin plaatst heb je nog steeds 50cc.

de slag van een dt80 krukas is 2.3mm groter dan de dt50 krukas, daarom krijg je meer cc.



jaah oke.

maar ik dacht dat je daardoor wel meer cc krijgt omdat je meer ruimte in de cilinder hebt enz.
maarja je hebt inderdaad gelijk.
maar als ik daar dan geld voor heb koop ik denk ik een dt80 krukas en laat ik er een prox drijfstang tussen persen.
want als ik 80cc cilinder er straks op komt heeft die nog wat meer te lijen dusja lijkt me dat een verstandige oplossing

het is iniedergeval al zeker dat er straks 80cc op komt.
het merk ben ik nog niet helemaal over uit. het wordt iniedergeval zeker!!!! geen MHR cilinder!!!! heb al wel een ander merk in me gedachten.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 12-3-2010 9:29 Print reply

Posts: 29286
prox drijfstang heb ik ook in mijn dt80 blok.
Niet eens duur.

Oke dan ben ik benieuwd wat voor cilinder.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved