Mt5_grolsch |
24-1-2009 20:02 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ja maar bij een brommercross zou je toch zeggen dat je in een klasse de gewone straat brommers doet, dus de MTtjes en de derbi's ed.
en in de andere klasse de echte 50cc competitie crossers.
wand als heb je je MTtje nog zo mooi omgebouwd, kwa vering kan je natuurlijk nooit tegen zoiets op.
zon hm lijkt heel veel maar is niet te vergelijken met een cr
frame's breken soms compleet door
als je met een hm egt wilt gaan springen heb je de achterbrug zo door midden of de achterveer aan strond.
en de voorvork is ook niet instelbaar maar wel beter als derbi oid.
het is natuurlijk wel een stuk beter als een orginele derbi oid maar deze machines zijn ook niet de hemel
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
YZ50crosser |
24-1-2009 20:10 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah ik heb zelf ook brommercross gereden, dus ik ben op de hoogte van de regelmenten
maar ik heb al die tijd gedacht dat die HM's in de specialklasse zaten. gewoon omdat het een Honda frame is en een Minarelli blok.
en hij is niet voor de straat gemaakt.
vinden jullie het niet een klein beetje krom dan? want zo maak je met een MT5 of een senda natuurlijk geen schijn van kans in welke klasse dan ook!
er zijn er dacht ik 2 oud type Hm's met kenteken en 1 daarvan is:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3682
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Sypie_Honda |
24-1-2009 20:12 |
Posts: 13830 |
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's
hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
YZ50crosser |
24-1-2009 20:13 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's
hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.
komt bijna allemaal via robbie leerkes van leerkes motofun in voorst. die haalt ze uit Italië
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
MarTijn tzr |
24-1-2009 20:13 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's
hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.
zolang het niet in Friesland terecht komt overleeft dat spul alles
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
YZ50crosser |
24-1-2009 20:14 |
|
teamdoko |
25-1-2009 10:50 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
zon hm lijkt heel veel maar is niet te vergelijken met een cr
frame's breken soms compleet door
als je met een hm egt wilt gaan springen heb je de achterbrug zo door midden of de achterveer aan strond.
en de voorvork is ook niet instelbaar maar wel beter als derbi oid.
het is natuurlijk wel een stuk beter als een orginele derbi oid maar deze machines zijn ook niet de hemel
dat komt omdat er die beunhazen em niet fatsoenlijk afveren.
wij hebben wat dit fenoneem echter nog nooit las gehad
|
|
|
|
YZ50crosser |
25-1-2009 12:19 |
|
mx-fox |
25-1-2009 13:04 |
Posts: 82 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]
deze van tim, is dacht ik wel goed afgeveerd en brug iets verstevigd
afbeelding
afbeelding
Dit trouwens wel een vette foto
Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 25-1-2009 om 12:46 uur.
ja de voorpoten zijn afgeveert door Reiger
en de achterveer weet ik niet
|
|
|
|
dokocrosser |
25-1-2009 14:02 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ja maar bij een brommercross zou je toch zeggen dat je in een klasse de gewone straat brommers doet, dus de MTtjes en de derbi's ed.
en in de andere klasse de echte 50cc competitie crossers.
wand als heb je je MTtje nog zo mooi omgebouwd, kwa vering kan je natuurlijk nooit tegen zoiets op.
Superklasse is motorframes met brommerblokjes.
Standaardklasse zijn alle normale wegbrommers, dus ook de hm cre want dat is in italie een normale wegbrommer zoals een rieju.
Alleen is de HM sterker en standaard beter afgeveerd als derbi's en rieju's daarom gebruiken veel deelnemers in de standaardklasse een HM
En een klasse waar mt'tjes kunnen winnen is alleen de funklasse in de schans waar alle puchjes enzo meedoen.
Anders kun je er niet mee winnen tenzij je echt alles aanpast en zeer goed kunt rijden.
|
|
|
|
Frysk |
25-1-2009 14:07 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
Superklasse is motorframes met brommerblokjes.
Standaardklasse zijn alle normale wegbrommers, dus ook de hm cre want dat is in italie een normale wegbrommer zoals een rieju.
Alleen is de HM sterker en standaard beter afgeveerd als derbi's en rieju's daarom gebruiken veel deelnemers in de standaardklasse een HM
En een klasse waar mt'tjes kunnen winnen is alleen de funklasse in de schans waar alle puchjes enzo meedoen.
Anders kun je er niet mee winnen tenzij je echt alles aanpast en zeer goed kunt rijden.
Klopt,
maar ik meende dat als je een brommerframe aanpast voor motor onderdelen dan mag je in de standaardklasse toch ?
en MT'tjes zijn in principe geen echte crossbrommers je kunt er wel mee raggen en het blijft heel maar heeft geen goede schokbrekers en voorvork voor echt crossen
MTX-SH met andere voorvork zou ik opzich er dan wel tussen zien rijden maar bijna iedereen rijd AM6 of Derbi dus Honda's zie je dacht ik niet zoveel in de brommercross
|
|
giggitybyte |
|
YZ50crosser |
25-1-2009 14:11 |
Posts: 2241 |
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Frysk |
25-1-2009 14:12 |
|
dokocrosser |
25-1-2009 14:13 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Klopt,
maar ik meende dat als je een brommerframe aanpast voor motor onderdelen dan mag je in de standaardklasse toch ?
en MT'tjes zijn in principe geen echte crossbrommers je kunt er wel mee raggen en het blijft heel maar heeft geen goede schokbrekers en voorvork voor echt crossen
MTX-SH met andere voorvork zou ik opzich er dan wel tussen zien rijden maar bijna iedereen rijd AM6 of Derbi dus Honda's zie je dacht ik niet zoveel in de brommercross
Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.
En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.
|
|
|
|
YZ50crosser |
25-1-2009 14:19 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.
En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.
en er is makkelijker aan onderdelen te komen
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Frysk |
25-1-2009 14:22 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.
En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.
MT5 met CR vering zie ik inderdaad ook nog niet zitten, tenzij er echt oud crossmotor spul in zit (twinshock) daar is het frame wel op berekend
MTX-SH of MTX-OT (al zou ik voor SH gaan) zit denk ik meer potentie in
ook nog eens omdat een MTX framepje de helft lichter is als een Senda frame en MTX heeft standaard al pro-link dus achter hoeft er weinig veranderd te worden
voorvork ben ik niet echt over te spreken moet iig crossmotor spul in.
maar ik zit wel te denken aan de remmen, zou het op een crossbaan iets uitmaken of je goede trommel of schijf hebt ?
Honda opvoeren kost wel véél meer werk inderdaad maar aan onderdelen is er genoeg te komen mits je het geld hebt (Japanse onderdelen
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-1-2009 om 14:23 uur.
|
|
giggitybyte |
|
YZ50crosser |
25-1-2009 14:23 |
Posts: 2241 |
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Mt5_grolsch |
25-1-2009 14:25 |
Posts: 2014 |
ja ik rij standaard klasse maar in lichtenvoorde hebben ze me liever in de superklasse
aangezien je daar ook nog eens de belachelijke regel in de standaard klasse dat de brommer "70% orgineel moet zijn"
maar dat is tegenwoordig geen 1 brommer meer.
en als je vraagt waar die 70% precies gebaseerd (blok of frame ed.) word kunnen ze geen duidelijk antwoord geven
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Royal Club |
25-1-2009 14:26 |
Posts: 60390 |
aantal gemonteerde onderdelen door 100, maal 70
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
YZ50crosser |
25-1-2009 14:28 |
|
Mt5_grolsch |
25-1-2009 14:30 |
|
YZ50crosser |
25-1-2009 16:02 |
|
twanfox |
25-1-2009 21:57 |
Posts: 144 |
toebes; alle verhalen die je jou verteld geloof je:P
|
|
|
|
-simon- |
25-1-2009 22:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.
En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.
met een mt kun je ook behoorlijk vliegen hoor.
en dan hoeft er nog niet eens zo heel veel verandert te zijn. hier reed er een rond met mtx vork en achterbrug met twinshock erop rond en die vloog ook als een dolle rond.
maar met een beetje vermogen op een mt wil hij voor alleen maar omhoog wat zwaar klote is.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-1-2009 22:20 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
met een mt kun je ook behoorlijk vliegen hoor.
en dan hoeft er nog niet eens zo heel veel verandert te zijn. hier reed er een rond met mtx vork en achterbrug met twinshock erop rond en die vloog ook als een dolle rond.
maar met een beetje vermogen op een mt wil hij voor alleen maar omhoog wat zwaar klote is.
voorkant die makkelijk lift is ideaal bij crossen ? je hebt dan veel minder last van spoorzoeken.
daarbij zoveel vermogen vooruit heb je niet met 50cc in het zand.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|