Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - HM CRE Brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery HM CRE Brommercross
Geplaatst door mx-fox op 24-1-2009 17:55
Hits Deze gallery is 11027 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CRE50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-zwart-wit / 1998
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
HM CRE 50 [Toon slechts deze afbeelding]
HM CRE 50 [Toon slechts deze afbeelding]
HM CRE 50 [Toon slechts deze afbeelding]
HM CRE 50 [Toon slechts deze afbeelding]
HM CRE [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 24-1-2009 20:02 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ja maar bij een brommercross zou je toch zeggen dat je in een klasse de gewone straat brommers doet, dus de MTtjes en de derbi's ed.

en in de andere klasse de echte 50cc competitie crossers.

wand als heb je je MTtje nog zo mooi omgebouwd, kwa vering kan je natuurlijk nooit tegen zoiets op.



zon hm lijkt heel veel maar is niet te vergelijken met een cr

frame's breken soms compleet door
als je met een hm egt wilt gaan springen heb je de achterbrug zo door midden of de achterveer aan strond.
en de voorvork is ook niet instelbaar maar wel beter als derbi oid.


het is natuurlijk wel een stuk beter als een orginele derbi oid maar deze machines zijn ook niet de hemel
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
YZ50crosser 24-1-2009 20:10 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah ik heb zelf ook brommercross gereden, dus ik ben op de hoogte van de regelmenten

maar ik heb al die tijd gedacht dat die HM's in de specialklasse zaten. gewoon omdat het een Honda frame is en een Minarelli blok.
en hij is niet voor de straat gemaakt.

vinden jullie het niet een klein beetje krom dan? want zo maak je met een MT5 of een senda natuurlijk geen schijn van kans in welke klasse dan ook!


er zijn er dacht ik 2 oud type Hm's met kenteken en 1 daarvan is:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3682
 
www.bxteamlg.tk
Sypie_Honda 24-1-2009 20:12 Print reply

Posts: 13830
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's

hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
YZ50crosser 24-1-2009 20:13 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's

hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.


komt bijna allemaal via robbie leerkes van leerkes motofun in voorst. die haalt ze uit Italië
 
www.bxteamlg.tk
MarTijn tzr 24-1-2009 20:13 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow nja misschien heb ik dan wel een iets te hoge pet op van die HM's

hier in friesland zie je die dingen niet, en bij jullie vrij veel en het ziet er ook wel goed uit zo op de foto. dus ik denk dat is vast wel aardig materiaal.


zolang het niet in Friesland terecht komt overleeft dat spul alles
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
YZ50crosser 24-1-2009 20:14 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


zolang het niet in Friesland terecht komt overleeft dat spul alles


ja idd
 
www.bxteamlg.tk
teamdoko 25-1-2009 10:50 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



zon hm lijkt heel veel maar is niet te vergelijken met een cr

frame's breken soms compleet door
als je met een hm egt wilt gaan springen heb je de achterbrug zo door midden of de achterveer aan strond.
en de voorvork is ook niet instelbaar maar wel beter als derbi oid.


het is natuurlijk wel een stuk beter als een orginele derbi oid maar deze machines zijn ook niet de hemel



dat komt omdat er die beunhazen em niet fatsoenlijk afveren.
wij hebben wat dit fenoneem echter nog nooit las gehad

 
YZ50crosser 25-1-2009 12:19 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]



dat komt omdat er die beunhazen em niet fatsoenlijk afveren.
wij hebben wat dit fenoneem echter nog nooit las gehad



deze van tim, is dacht ik wel goed afgeveerd en brug iets verstevigd


Dit trouwens wel een vette foto

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 25-1-2009 om 12:46 uur.
 
www.bxteamlg.tk
mx-fox 25-1-2009 13:04 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


deze van tim, is dacht ik wel goed afgeveerd en brug iets verstevigd
afbeelding
afbeelding
Dit trouwens wel een vette foto

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 25-1-2009 om 12:46 uur.


ja de voorpoten zijn afgeveert door Reiger
en de achterveer weet ik niet
 
dokocrosser 25-1-2009 14:02 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ja maar bij een brommercross zou je toch zeggen dat je in een klasse de gewone straat brommers doet, dus de MTtjes en de derbi's ed.

en in de andere klasse de echte 50cc competitie crossers.

wand als heb je je MTtje nog zo mooi omgebouwd, kwa vering kan je natuurlijk nooit tegen zoiets op.


Superklasse is motorframes met brommerblokjes.
Standaardklasse zijn alle normale wegbrommers, dus ook de hm cre want dat is in italie een normale wegbrommer zoals een rieju.
Alleen is de HM sterker en standaard beter afgeveerd als derbi's en rieju's daarom gebruiken veel deelnemers in de standaardklasse een HM

En een klasse waar mt'tjes kunnen winnen is alleen de funklasse in de schans waar alle puchjes enzo meedoen.
Anders kun je er niet mee winnen tenzij je echt alles aanpast en zeer goed kunt rijden.
 
Frysk 25-1-2009 14:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Superklasse is motorframes met brommerblokjes.
Standaardklasse zijn alle normale wegbrommers, dus ook de hm cre want dat is in italie een normale wegbrommer zoals een rieju.
Alleen is de HM sterker en standaard beter afgeveerd als derbi's en rieju's daarom gebruiken veel deelnemers in de standaardklasse een HM

En een klasse waar mt'tjes kunnen winnen is alleen de funklasse in de schans waar alle puchjes enzo meedoen.
Anders kun je er niet mee winnen tenzij je echt alles aanpast en zeer goed kunt rijden.


Klopt,

maar ik meende dat als je een brommerframe aanpast voor motor onderdelen dan mag je in de standaardklasse toch ?

en MT'tjes zijn in principe geen echte crossbrommers je kunt er wel mee raggen en het blijft heel maar heeft geen goede schokbrekers en voorvork voor echt crossen

MTX-SH met andere voorvork zou ik opzich er dan wel tussen zien rijden maar bijna iedereen rijd AM6 of Derbi dus Honda's zie je dacht ik niet zoveel in de brommercross
 
giggitybyte
YZ50crosser 25-1-2009 14:11 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Klopt,

maar ik meende dat als je een brommerframe aanpast voor motor onderdelen dan mag je in de standaardklasse toch ?

en MT'tjes zijn in principe geen echte crossbrommers je kunt er wel mee raggen en het blijft heel maar heeft geen goede schokbrekers en voorvork voor echt crossen

MTX-SH met andere voorvork zou ik opzich er dan wel tussen zien rijden maar bijna iedereen rijd AM6 of Derbi dus Honda's zie je dacht ik niet zoveel in de brommercross


heb je de derbi van mt5_grolsch al eens gezien? hij rijd ook standaard klasse maar dat frame is voor de helft CR250

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 25-1-2009 om 14:18 uur.
 
www.bxteamlg.tk
Frysk 25-1-2009 14:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


heb je de derbi van mt5_grolsch al eens gezien? hij rijd ook standaard klasse maar dat frame is voor de helft CR25



ja daar doelde ik ook op maar wist niet of hij in de standaard klasse reed

 
giggitybyte
dokocrosser 25-1-2009 14:13 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Klopt,

maar ik meende dat als je een brommerframe aanpast voor motor onderdelen dan mag je in de standaardklasse toch ?

en MT'tjes zijn in principe geen echte crossbrommers je kunt er wel mee raggen en het blijft heel maar heeft geen goede schokbrekers en voorvork voor echt crossen

MTX-SH met andere voorvork zou ik opzich er dan wel tussen zien rijden maar bijna iedereen rijd AM6 of Derbi dus Honda's zie je dacht ik niet zoveel in de brommercross


Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.

En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.
 
YZ50crosser 25-1-2009 14:19 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.

En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.


en er is makkelijker aan onderdelen te komen
 
www.bxteamlg.tk
Frysk 25-1-2009 14:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.

En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.



MT5 met CR vering zie ik inderdaad ook nog niet zitten, tenzij er echt oud crossmotor spul in zit (twinshock) daar is het frame wel op berekend

MTX-SH of MTX-OT (al zou ik voor SH gaan) zit denk ik meer potentie in
ook nog eens omdat een MTX framepje de helft lichter is als een Senda frame en MTX heeft standaard al pro-link dus achter hoeft er weinig veranderd te worden

voorvork ben ik niet echt over te spreken moet iig crossmotor spul in.

maar ik zit wel te denken aan de remmen, zou het op een crossbaan iets uitmaken of je goede trommel of schijf hebt ?


Honda opvoeren kost wel véél meer werk inderdaad maar aan onderdelen is er genoeg te komen mits je het geld hebt (Japanse onderdelen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-1-2009 om 14:23 uur.
 
giggitybyte
YZ50crosser 25-1-2009 14:23 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



MT5 met CR vering zie ik inderdaad ook nog niet zitten, tenzij er echt oud crossmotor spul in zit (twinshock) daar is het frame wel op berekend

MTX-SH of MTX-OT (al zou ik voor SH gaan) zit denk ik meer potentie in
ook nog eens omdat een MTX framepje de helft lichter is als een Senda frame en MTX heeft standaard al pro-link dus achter hoeft er weinig veranderd te worden

voorvork ben ik niet echt over te spreken moet iig crossmotor spul in.

maar ik zit wel te denken aan de remmen, zou het op een crossbaan iets uitmaken of je goede trommel of schijf hebt ?


Honda opvoeren kost wel véél meer werk inderdaad maar aan onderdelen is er genoeg te komen mits je het geld hebt (Japanse onderdelen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-1-2009 om 14:23 uur.

ja schijf is beter
 
www.bxteamlg.tk
Mt5_grolsch 25-1-2009 14:25 Print reply

Posts: 2014
ja ik rij standaard klasse maar in lichtenvoorde hebben ze me liever in de superklasse

aangezien je daar ook nog eens de belachelijke regel in de standaard klasse dat de brommer "70% orgineel moet zijn"


maar dat is tegenwoordig geen 1 brommer meer.


en als je vraagt waar die 70% precies gebaseerd (blok of frame ed.) word kunnen ze geen duidelijk antwoord geven
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Royal Club 25-1-2009 14:26 Print reply

Posts: 60390
aantal gemonteerde onderdelen door 100, maal 70
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
YZ50crosser 25-1-2009 14:28 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
aantal gemonteerde onderdelen door 100, maal 70


ja ofniet. net alsof die keurmensen daar zin aan hebben om alles te gaan bekijken wat origineel is en wat niet
 
www.bxteamlg.tk
Mt5_grolsch 25-1-2009 14:30 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


ja ofniet. net alsof die keurmensen daar zin aan hebben om alles te gaan bekijken wat origineel is en wat niet



jij moet niet alles serieus nemen wat iedereen zegt
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
YZ50crosser 25-1-2009 16:02 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



jij moet niet alles serieus nemen wat iedereen zegt


Boeie
 
www.bxteamlg.tk
twanfox 25-1-2009 21:57 Print reply
Posts: 144
toebes; alle verhalen die je jou verteld geloof je:P
 
-simon- 25-1-2009 22:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Een brommerframe aanpassen voor motordelen mag wel ja.
Maar een mt5 met cr vering een tafelbult uitspringen zie ik eerlijk gezegt nog niet zo snel gebeuren :P
Maar tot hoever je mag gaan weet ik niet want dat is bij elke keuring weer anders.

En ik heb wel eens een honda blokje mee zien rijden.
En dat ding liep ook wel goed hard. Maar voor de rest is het idd allemaal am6 en derbi. Die zijn makkelijker op te voeren en lopen met minder werk goed hard.


met een mt kun je ook behoorlijk vliegen hoor.
en dan hoeft er nog niet eens zo heel veel verandert te zijn. hier reed er een rond met mtx vork en achterbrug met twinshock erop rond en die vloog ook als een dolle rond.

maar met een beetje vermogen op een mt wil hij voor alleen maar omhoog wat zwaar klote is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-1-2009 22:20 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


met een mt kun je ook behoorlijk vliegen hoor.
en dan hoeft er nog niet eens zo heel veel verandert te zijn. hier reed er een rond met mtx vork en achterbrug met twinshock erop rond en die vloog ook als een dolle rond.

maar met een beetje vermogen op een mt wil hij voor alleen maar omhoog wat zwaar klote is.


voorkant die makkelijk lift is ideaal bij crossen ? je hebt dan veel minder last van spoorzoeken.

daarbij zoveel vermogen vooruit heb je niet met 50cc in het zand.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved