Afgelopen dagen met de IT175 onderdelen aan het prutsen geweest.
gister het voorvorkje een beetje uit elkaar gehaald om te inspecteren, maar het zag er allemaal nog prima uit.
Met door spoelen kwam er ook geen rotzooi uit en de olie die erin zat was nog best helder.
De poten hebben zo ver ik kan zien ook geen beschadigingen aan het chroom. (op de rechter na, maar daar zit 1 plekje tussen het balhoofd, geen probleem dus).
En de poten zijn recht.
Het onderste balhoofdlager van de it175 is een stuk groter als die van de dt, maar de lagerschaal van de dt past wel op het it balhoofd pen, dus dat is mooi mee genomen.
Dacht eerst dat de pen moest worden afgedraaid.
Sloop ik meteen de conische lagers uit mijn dt50, kunnen die mooi hierin.
De keerringen van de voorvork lekken tot nu toe ook niet, maar daar kom ik pas goed achter als ga rijden.
Het spul is allemaal net iets anders, dus er moeten kleine dingen voor worden gemaakt.
alle as diameters van de it zijn bijv dikker.
De voorvork veert wel een heel stuk beter dan de dt voorvork.
Maar hoe het rijd moet ik nog even op wachten.
Ook moet ik de poten nog netjes maken, aangezien ze iets waren aangetast.
Vandaag de achterbrug en provisorisch ingezet.
3 jaar lopen leuren voor zo'n achterbrug en nu hij erin zit weet ik niet of ik het wel zo mooi vind.
Lijkt nu net een 1981 model van een afstandje. (die hadden een ijzeren achterbrug net als de d50mx)
Ook komt hij niet zo lekker uit als ik gehoopt had.
Hij komt tegen het binnenspatbord aan, met in veren.
In principe zou ik dat wel kunnen veranderen, luchtfilterkast etc eruit halen en dan zelf wat maken, dat is niet echt het probleem.
Maar dan ga ik hem meer veranderen dan de bedoeling was.
(al zie je daar niet veel van , aangezien het allemaal achter de zijkapjes zit)
En het was maar voor tijdelijk, planning was als de 500cc klaar was dat de dt175 een grondige opknapbeurt kreeg en weer origineel werd gebouwd. (dan heb ik de 500cc om mee te raggen)
Aangezien ik hem nu kapot rij met de DT ritje, terwijl we nog niet eens springen ofzo.
De achterveer komt ook niet helemaal lekker uit, de veer is te dik en hij is in totaal wat te kort, misschien dat ik wel de schokdemper zelf kan gebruiken, icm een andere veer en de zuigerstang iets verlengen.
Edit:
Ook de originele 175cc cilinder en uitlaat er weer op gezet.
-Aangezien het vliegwiel te zwaar is voor de hogere toeren van de 125cc setup, waardoor hij met overschakelen niet snel genoeg in toeren zakt, dat is irritant.
-De originele 125 cilinderkop ruk is, heb je bijna geen vermogen in de lage toeren, dat is ook niet echt fijn.
-En de versnellingsbak hiervoor totaal de verkeerd verhoudingen heeft, waardoor de 5 slecht door komt en de 6 helemaal niks kan doen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-1-2012 om 15:58 uur.