Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - DT175mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery DT175mx
Geplaatst door kenny77 op 21-1-2009 16:01
Hits Deze gallery is 43945 maal bekeken.

  Voertuig(en) bij deze gallery
Yamaha DT175

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 13 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 18-11-2011 0:51 Print reply

Posts: 29286
Oke top!

haha, ja dat zou wat zijn.
 
JB1 18-11-2011 0:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
't is iig iets Ik kijk zaterdag voor je ! denk zelf dat het er een is die op de laatste overmaat zit en daarom daar terecht is gekomen, mocht dat zo zijn krijg ik hem sowieso mee


afbeelding

ff zo maken kenny.

40mm carbje erop, roterende inlaat, mooi uitlaatje, mooi kopje, programmeerbare ontsteking en nog een powervalve en je zit richting de 55 pk uit 125cc


54pk is het meeste wat ze er tot nu toe uit hebben gehaald, ik zal morgen dat artikel eens opsnorren, staat ergens in een Moto73.

en dan was het blok nog niet eens "optimaal" opgebouwd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 18-11-2011 0:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


54pk is het meeste wat ze er tot nu toe uit hebben gehaald, ik zal morgen dat artikel eens opsnorren, staat ergens in een Moto73.

en dan was het blok nog niet eens "optimaal" opgebouwd

nja hij mocht niet doen wat 'ie wou van de grote baas

Maareuh, nu zit 'ie ergens in thailand met een vrouwtje en bemoeid zich er niet meer echt mee
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 18-11-2011 0:56 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja hij mocht niet doen wat 'ie wou van de grote baas

Maareuh, nu zit 'ie ergens in thailand met een vrouwtje en bemoeid zich er niet meer echt mee


Haha
Jan Thiel was het volgens mij
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 18-11-2011 0:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Haha
Jan Thiel was het volgens mij

jupz:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 22-11-2011 22:23 Print reply

Posts: 29286
http://www.youtube.com/watch?v=t9VtaTAJ68U

het loopt.

carbje nog wat armer zetten, hpi nog wat vroeger, twv nog lichter maken.

loopt wel redelijk maarja het is nog geen 500cc. :(
 
Derbi-Olaf 22-11-2011 22:27 Print reply

Posts: 14999
Met HPI, en licht ?


Loopt 'ie wel al beter dan de 175cc origineel? want die kanalen etc waren echt niks :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 22-11-2011 22:33 Print reply

Posts: 29286
Ik ben een tovenaar.

accu en staat hier op stadslicht.


Ja loopt wel al stukken beter dan de 175 cilinder.
175 cilinder en deze uitlaat was toeren rammelen zonder vermogen.
en 175 cilinder met originele uitlaat is geen toeren en ook geen vermogen.
al liep de 175 met originele uitlaat wel veel chiller onderin de toeren, maarja.

originele dt poorten zijn inderdaad erg slecht.

ow de schotten demper zit er nu nog op, de alu demper was nog niet klaar, misschien levert dit ook nog wat winst op?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-11-2011 om 22:34 uur.
 
kenny77 3-12-2011 19:43 Print reply

Posts: 29286
Foto's van de yamaha DT2 van mijn vader.
(heeft hij gehad voordat hij de DT175 had)

Zo gekocht:





Zo gemaakt:




Ingeruild op een kawasaki , maar altijd spijt van gehad. :(
 
kenny77 5-12-2011 19:20 Print reply

Posts: 29286
Gister een Blaster cilinder te leen gekregen van Olaf om te kijken hoe deze op het DT blokje past.

Het lijkt allemaal goed uit te komen.

De tapeindes staan het zelfde, alleen de gaten in de blaster cilinder zijn iets kleiner, dus even opboren.

En het carter moet een klein beetje worden opgelast omdat de blaster spoelkanalen breder zijn, en er net niet genoeg vlees op het DT carter zit om dit uit te frezen.

Ook wil ik nog een yz125 krukas onderzoeken of deze in het DT blok past of passend te maken is.

Deze heeft een slag van 54,5mm ipv de 50mm die hij standaard is.

Dan komen de timingen van de cilinder beter uit, anders moet er een losse binnenkop in de cilinderkop worden gemaakt, waarbij de verbrandingsruimte in de cilinder valt.

Dit omdat de blaster cilinder een aantal mm hoger is door de slag van 57mm.

Met een slag van 54.5mm zou er ook meer koppel zijn en met een 68mm zuiger (zelfde als wat nu in de dt175 cilinder zit) , komt het blokje op 200cc uit.

Op de foto's zijn de verschillen niet zo heel goed te zijn, maar de blaster cilinder heeft stuk een mooiere basis. (ook de cilinderkop )

De spoelpoorten en spoelkanalen zijn een heel stuk netter en de membraan ruimte is een stuk groter.













Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-12-2011 om 19:22 uur.
 
Derbi-Olaf 5-12-2011 19:58 Print reply

Posts: 14999
Heb geen idee wat de slag van een blaster is? Maar die krukas past niet ?

Daar kan ik er ook wel een stuk of 3 voor roggelen, moest je het willen proberen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
wespa 5-12-2011 20:39 Print reply

Posts: 518
Ik snap een ding niet.
Je leent deze cilinder maar gaat er allemaal in boren en frezen en weet ik wat allemaal. Maar dan heeft olaf er tog niks meer aan lijkt mij!
Just wondering
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
kenny77 5-12-2011 20:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Heb geen idee wat de slag van een blaster is? Maar die krukas past niet ?

Daar kan ik er ook wel een stuk of 3 voor roggelen, moest je het willen proberen


De slag van de Blaster is 57mm, als ik het zo bekijk gaat dit niet echt passen in de krukas holte.
Maar als je de diameter van de krukas kan opmeten dan ben ik ook al een stuk geholpen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
Ik snap een ding niet.
Je leent deze cilinder maar gaat er allemaal in boren en frezen en weet ik wat allemaal. Maar dan heeft olaf er tog niks meer aan lijkt mij!
Just wondering


Ga ik natuurlijk niet met deze cilinder doen.
Of pas als ik er een heb over gekocht.

Er is nog een YZ of IT cilinder met vlinderpoort , wil ik ook nog eens kijken of dit iets is.
Maar volgens mij heeft zo'n cilinder een andere cilindervoet.


 
kenny77 18-1-2012 15:49 Print reply

Posts: 29286
Afgelopen dagen met de IT175 onderdelen aan het prutsen geweest.
gister het voorvorkje een beetje uit elkaar gehaald om te inspecteren, maar het zag er allemaal nog prima uit.
Met door spoelen kwam er ook geen rotzooi uit en de olie die erin zat was nog best helder.

De poten hebben zo ver ik kan zien ook geen beschadigingen aan het chroom. (op de rechter na, maar daar zit 1 plekje tussen het balhoofd, geen probleem dus).
En de poten zijn recht.

Het onderste balhoofdlager van de it175 is een stuk groter als die van de dt, maar de lagerschaal van de dt past wel op het it balhoofd pen, dus dat is mooi mee genomen.
Dacht eerst dat de pen moest worden afgedraaid.

Sloop ik meteen de conische lagers uit mijn dt50, kunnen die mooi hierin.

De keerringen van de voorvork lekken tot nu toe ook niet, maar daar kom ik pas goed achter als ga rijden.

Het spul is allemaal net iets anders, dus er moeten kleine dingen voor worden gemaakt.
alle as diameters van de it zijn bijv dikker.

De voorvork veert wel een heel stuk beter dan de dt voorvork.
Maar hoe het rijd moet ik nog even op wachten.



Ook moet ik de poten nog netjes maken, aangezien ze iets waren aangetast.

Vandaag de achterbrug en provisorisch ingezet.
3 jaar lopen leuren voor zo'n achterbrug en nu hij erin zit weet ik niet of ik het wel zo mooi vind.




Lijkt nu net een 1981 model van een afstandje. (die hadden een ijzeren achterbrug net als de d50mx)

Ook komt hij niet zo lekker uit als ik gehoopt had.


Hij komt tegen het binnenspatbord aan, met in veren.

In principe zou ik dat wel kunnen veranderen, luchtfilterkast etc eruit halen en dan zelf wat maken, dat is niet echt het probleem.
Maar dan ga ik hem meer veranderen dan de bedoeling was.
(al zie je daar niet veel van , aangezien het allemaal achter de zijkapjes zit)

En het was maar voor tijdelijk, planning was als de 500cc klaar was dat de dt175 een grondige opknapbeurt kreeg en weer origineel werd gebouwd. (dan heb ik de 500cc om mee te raggen)
Aangezien ik hem nu kapot rij met de DT ritje, terwijl we nog niet eens springen ofzo.

De achterveer komt ook niet helemaal lekker uit, de veer is te dik en hij is in totaal wat te kort, misschien dat ik wel de schokdemper zelf kan gebruiken, icm een andere veer en de zuigerstang iets verlengen.

Edit:

Ook de originele 175cc cilinder en uitlaat er weer op gezet.
-Aangezien het vliegwiel te zwaar is voor de hogere toeren van de 125cc setup, waardoor hij met overschakelen niet snel genoeg in toeren zakt, dat is irritant.
-De originele 125 cilinderkop ruk is, heb je bijna geen vermogen in de lage toeren, dat is ook niet echt fijn.
-En de versnellingsbak hiervoor totaal de verkeerd verhoudingen heeft, waardoor de 5 slecht door komt en de 6 helemaal niks kan doen.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-1-2012 om 15:58 uur.
 
mx-jacob 18-1-2012 18:21 Print reply

Posts: 2938
Haha lache lekker enduro met die ouwe dingetjes hot!
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Santa Cruz 18-1-2012 21:07 Print reply

Posts: 716
Wie haalt het in zijn hoofd hier not te stemmen??

Zeer mooie dt! En dan nog in originele staat!
 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 19-1-2012 20:36 Print reply

Posts: 29286
Voorvorkje een beetje opgeknapt.





Als ik morgen tijd heb kijken of ik hem erin krijg.

Moet dan nog een beugel maken, om de klokken op de originele hoogte te krijgen.
Stelboutjes maken voor het stuur aanslag, anders zullen de poten tegen de tank aan komen denk ik.
en de asmaat dikte oplossen. (misschien anders lagers in het wiel als dat gaat)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Wie haalt het in zijn hoofd hier not te stemmen??




Achja lig ik niet wakker van.
 
Frysk 19-1-2012 22:29 Print reply

Posts: 34928
Tof!

Scheelt altijd een end het spul even goed schoon maken
Die achterbrug ziet er ook best wel bruut uit
 
giggitybyte
kenny77 20-1-2012 0:00 Print reply

Posts: 29286
even?
in totaal bijna 7uur mee bezig geweest (het poetsen)

kroonplaten waren het meeste werk, verf ging er niet met afbijt af, dus met een mesje de verf eraf gekrabd en de restjes met de staalborstel gedaan.
 
kenny77 21-1-2012 18:56 Print reply

Posts: 29286
Voorvorkje zit er na wat mopperen dan toch eindelijk zo goed als in.
(nog een beugel'tje maken voor de klokken)

Moeten alleen nog busjes worden gedraaid voor in de vorkpoten, zodat ik met een 12mm as kan rijden ipv een 15mm as.



Morgen ofzo nog een naar de achterbrug kijken, moet ook nog het een en ander voor gedraaid / gelast worden.

Paste toch allemaal niet zo makkelijk erin als ik gehoopt had, maarja.

Weet ook nog niet zo goed wat ik van het totaal plaatje moet vinden, maargoed misschien is het toch alleen nog voor dit half jaartje.

Daarna bouw ik hem weer om naar origineel.
 
kenny77 6-2-2012 16:26 Print reply

Posts: 29286
busjes waren gedraaid.


Maar het zat niet mee met verder de vork goed erin te zetten, een tijd laten liggen omdat hij me de neus uit hing.
Vandaag toch maar af gemaakt, zit nu wel allemaal goed alleen is de stuur uitslag dramatisch afgenomen. Dat is niet echt handig.




Nog nooit zo lang met zo iets simpels als een voorvork pas maken bezig geweest...

Maargoed nog niet echt goed kunnen uit testen, al duikt hij niet meer zo ver in met remmen, dat is wel fijn.
Zo als ik het nu op de foto zie, oogt de huidige achterbrug te iel voor de voorvork.
Dus moet de alu achterbrug er ook maar in komen, maar daar moet ik eerst even mee wachten totdat ik weer wat geld over heb...

Ook moet ik nog voor harmonica rubbers gaan kijken met de goede diameter en iets langere koplamp beugels, zodat de klokken nog wat kunnen zakken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2012 om 16:27 uur.
 
kenny77 11-2-2012 19:42 Print reply

Posts: 29286
Vandaag een winter ritje gemaakt.
Had al zo lang niet meer erop gereden.

Niet zo ver geweest ongeveer 120km ofzo, maar was wel weer fijn.

Wat sfeer foto's...


















 
mxbeunking 11-2-2012 19:46 Print reply

Posts: 2305
ziet er gaaf uit waar ben je heen gereden? ardennen of zoiets
 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 11-2-2012 19:57 Print reply

Posts: 29286
Nee voor de Ardenne was het me toch net even te koud. :P

Dit is op de grens van Nederland / Belgiƫ.
 
mxbeunking 11-2-2012 20:01 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee voor de Ardenne was het me toch net even te koud. :P

Dit is op de grens van Nederland / Belgiƫ.


oke ja dat is waar, woonde ik maar in die buurt daar... haha
 
Draaiwerk nodig? = PB

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 13 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved