Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
daar zit je fout kenny
ik heb nl een std 5plaats voor honda die zonder enige aanpassing in je mb blok past..
daarnaast moet je je 10w40 olie vervangen voor atf olie.
zelf rij ik met koppelingsplaten en tussenplaten van prox.
cr80 koppeling?
Want het huis van mijn cr80 koppeling had een grotere diameter bus (wat op de versnellingsbak draait)
En het kopppelingshart werkte niet in een 4 plaats huis.
Welk bouwjaar had jij dan, wel interessant om te weten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2011 om 15:32 uur.
Bouwjaar weet ik zo niet meer.
Ik ben met een versnellingsbakas naar de crossmotordealer gegaan en gevraagd of hij nog een 5plaats koppeling hiervoor had.
Het verhaal van die bus klopt idd. Ik heb bij de koppeling een bus gekregen van 17 naar 22mm oid. Deze is gelijk aan die van nsr.
Heb er trouwens ook een analoog toerentelletrje op nu (ori MB)
Klopt trouwens perfect als je hem vergelijkt met de digitale
bij 14200 toeren staat de wijzer naald ongeveer recht omlaag. En begint de teller gekke zoemende geluiden enzo te maken, en blijft de wijzer af en toe hangen etc
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Oke, was net in de kelder bezig, ik in mijn carburateurbak liggen graaien, wat kom je tegen een 38mm mikuni...
Hmmzz... dus, gewoon maar erop gezet omdat ik mijn 34mm niet vertrouwde... en ik kan je zeggen, zelfs zonder afstellen loopt 'ie 10 keer zo goed
dus die blijft er mooi op, alleen nog afstellen enzo
En mijn koppeling blijft kutten, ook met warm blok, 3e,4e,5e,6e versnelling slippen... warm minder maar toch nog
Al ATF olie erin ?
camera in tank!
ben benieuwd hoeveel het drinkt :P
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-11-2011 om 12:57 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-11-2011 om 12:57 uur.
Wat het drinkt zal me worst wezen...
Lang rijd je er sowieso niet, mee, een hele ervaring maar meestal als je 15minuten gereden hebt ben je blij dat je zonder kleerscheuren thuis komt
Onboardfilmpjes wil ik nog wel eens maken, leuk en ik denk ook spectaculair om zelf terug te zien
ATF Olie zit er nog niet in... nu nog 10W40 omdat ik nog twijfel over ATF, Daarop zijn namelijk mijn vorige 2 versnellingsbakken kapot gedraait
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
38mm carbje, het moet niet gekker worden.
tja, doorlaat van het spruitstuk is wel maar 37mm, maar die millimeter zal het verschil nu ook wel niet maken
Had het spruitje destijds bewust wat groter gemaakt om alle mogelijkheden open te houden. Maar dit loopt hard zo, enorm hard.
Achteras is iig alweer naar de achterassenhemel...
Wat het drinkt zal me worst wezen...
Lang rijd je er sowieso niet, mee, een hele ervaring maar meestal als je 15minuten gereden hebt ben je blij dat je zonder kleerscheuren thuis komt
Onboardfilmpjes wil ik nog wel eens maken, leuk en ik denk ook spectaculair om zelf terug te zien
ATF Olie zit er nog niet in... nu nog 10W40 omdat ik nog twijfel over ATF, Daarop zijn namelijk mijn vorige 2 versnellingsbakken kapot gedraait
Oef, toen ik ATF voorlegde aan Dijkman werd ie bijna boos, daar is hem al een dikke 250cc racer versnellingsbak al helemaal door aan stront gelopen
daar ben ik dus ook bang voor nu
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
37mm is nog groot zat.
Maar zit er dan een fout in de 34mm carburateur of is het echt de grotere diameter wat je goed merkt?
zit ergens iets niet lekker in de 34mm denk ik... helaas! was namelijk ook een leuk carbje,... ben aan het twijfelen of de gasnaald die erin zat klopte...
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
raar dat dat lager kapot loopt.. die van je krukas loopt ook in de olie(toen dus ook atf) en die draait ruim 4x zo snel..
misschien toch eerst eens goed uitzoeken waarom dit kapot loopt?
nja vermoed een smering die iets minder is door de ATF olie, ICM de axiaalkrachten bij het inknijpen van de koppeling...
Dat is uiteindelijk namelijk het lager dat de axiaalkrachten opvangt bij het inknijpen van de koppeling.
En ik had dus versterkte veren etc... dus dat speelt ook weer mee
Heb er toen ff tijd aan besteed, dat was ongeveer mijn conclusie, maar echt helemaal zeker ben je nooit
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
zit ergens iets niet lekker in de 34mm denk ik... helaas! was namelijk ook een leuk carbje,... ben aan het twijfelen of de gasnaald die erin zat klopte...
Ik heb ook nog een 34mm mikuni, zelfde als wat jij hebt, wil ik wel eens mee nemen dan kan je die proberen en eventueel vergelijken met die van jou?
dat is een snelle bromfiets. heb hem 5 keer bekeken
is dit warmrijden voor gevorderden?
Dit bericht is gewijzigd door bro123 op 1-12-2011 om 20:16 uur.
Warmrijden is bij mij gewoon zorgen dat 'ie niet tegen de toerenbegrenzer aankomt Verder is het toch niet voor een lange levensduur gemaakt allemaal dus hoe sneller 'ie warm is hoe beter
Ja dat was ff eng
Als je goed kijkt zie je dat 'ie eerst met wheelspin (schuin) vertrekt... dan gooi ik het gas ff toe en trek ik het terug open en dan klimt 'ie het achterwiel op...
Eng dus :P
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Jammer van dat dipje onderin, als dat weg is is het helemaal een beest!
Mooi ding!
Klopt, afstelling is nu allemaal net-niet.
Daarom nu een afspraak maken om de ontsteking en de carb af te stellen op de testbank. Daar verwacht ik stiekem toch ook nog wel enkele gehele pk'tjes te pakken