Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - 125cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery 125cc MB
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-1-2009 0:21
Hits Deze gallery is 91248 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-blauw / 1979
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 160 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
bwaaaaap, ik mis 'm toch wel :E [Toon slechts deze afbeelding]
eindelijk terug met de opmaat bezig [Toon slechts deze afbeelding]
125cc valt ook maar tegen [Toon slechts deze afbeelding]
hij was ooit. [Toon slechts deze afbeelding]
en zo. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 61 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 7-11-2011 15:31 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
daar zit je fout kenny

ik heb nl een std 5plaats voor honda die zonder enige aanpassing in je mb blok past..

daarnaast moet je je 10w40 olie vervangen voor atf olie.
zelf rij ik met koppelingsplaten en tussenplaten van prox.


cr80 koppeling?

Want het huis van mijn cr80 koppeling had een grotere diameter bus (wat op de versnellingsbak draait)
En het kopppelingshart werkte niet in een 4 plaats huis.

Welk bouwjaar had jij dan, wel interessant om te weten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2011 om 15:32 uur.
 
honda fryslan 7-11-2011 15:44 Print reply

Posts: 1914
Bouwjaar weet ik zo niet meer.
Ik ben met een versnellingsbakas naar de crossmotordealer gegaan en gevraagd of hij nog een 5plaats koppeling hiervoor had.

Het verhaal van die bus klopt idd. Ik heb bij de koppeling een bus gekregen van 17 naar 22mm oid. Deze is gelijk aan die van nsr.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 7-11-2011 15:48 Print reply

Posts: 29286
Aha, leuk om te weten.
 
Derbi-Olaf 27-11-2011 10:58 Print reply

Posts: 14999
Heb er trouwens ook een analoog toerentelletrje op nu (ori MB)

Klopt trouwens perfect als je hem vergelijkt met de digitale

bij 14200 toeren staat de wijzer naald ongeveer recht omlaag. En begint de teller gekke zoemende geluiden enzo te maken, en blijft de wijzer af en toe hangen etc
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 27-11-2011 12:52 Print reply

Posts: 14999
Oke, was net in de kelder bezig, ik in mijn carburateurbak liggen graaien, wat kom je tegen een 38mm mikuni...

Hmmzz... dus, gewoon maar erop gezet omdat ik mijn 34mm niet vertrouwde... en ik kan je zeggen, zelfs zonder afstellen loopt 'ie 10 keer zo goed


dus die blijft er mooi op, alleen nog afstellen enzo



En mijn koppeling blijft kutten, ook met warm blok, 3e,4e,5e,6e versnelling slippen... warm minder maar toch nog
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 27-11-2011 12:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Oke, was net in de kelder bezig, ik in mijn carburateurbak liggen graaien, wat kom je tegen een 38mm mikuni...

Hmmzz... dus, gewoon maar erop gezet omdat ik mijn 34mm niet vertrouwde... en ik kan je zeggen, zelfs zonder afstellen loopt 'ie 10 keer zo goed


dus die blijft er mooi op, alleen nog afstellen enzo



En mijn koppeling blijft kutten, ook met warm blok, 3e,4e,5e,6e versnelling slippen... warm minder maar toch nog


Al ATF olie erin ?

camera in tank!

ben benieuwd hoeveel het drinkt :P

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-11-2011 om 12:57 uur.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 27-11-2011 13:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Al ATF olie erin ?

camera in tank!

ben benieuwd hoeveel het drinkt :P

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-11-2011 om 12:57 uur.

Wat het drinkt zal me worst wezen...
Lang rijd je er sowieso niet, mee, een hele ervaring maar meestal als je 15minuten gereden hebt ben je blij dat je zonder kleerscheuren thuis komt

Onboardfilmpjes wil ik nog wel eens maken, leuk en ik denk ook spectaculair om zelf terug te zien


ATF Olie zit er nog niet in... nu nog 10W40 omdat ik nog twijfel over ATF, Daarop zijn namelijk mijn vorige 2 versnellingsbakken kapot gedraait
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 27-11-2011 13:05 Print reply

Posts: 29286
38mm carbje, het moet niet gekker worden.


 
Derbi-Olaf 27-11-2011 13:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
38mm carbje, het moet niet gekker worden.




tja, doorlaat van het spruitstuk is wel maar 37mm, maar die millimeter zal het verschil nu ook wel niet maken
Had het spruitje destijds bewust wat groter gemaakt om alle mogelijkheden open te houden. Maar dit loopt hard zo, enorm hard.

Achteras is iig alweer naar de achterassenhemel...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 27-11-2011 13:08 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Al ATF olie erin ?

camera in tank!

ben benieuwd hoeveel het drinkt :P

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-11-2011 om 12:57 uur.


Oef, toen ik ATF voorlegde aan Dijkman werd ie bijna boos, daar is hem al een dikke 250cc racer versnellingsbak al helemaal door aan stront gelopen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 27-11-2011 13:10 Print reply

Posts: 29286
37mm is nog groot zat.
Maar zit er dan een fout in de 34mm carburateur of is het echt de grotere diameter wat je goed merkt?
 
Frysk 27-11-2011 13:15 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Wat het drinkt zal me worst wezen...
Lang rijd je er sowieso niet, mee, een hele ervaring maar meestal als je 15minuten gereden hebt ben je blij dat je zonder kleerscheuren thuis komt

Onboardfilmpjes wil ik nog wel eens maken, leuk en ik denk ook spectaculair om zelf terug te zien


ATF Olie zit er nog niet in... nu nog 10W40 omdat ik nog twijfel over ATF, Daarop zijn namelijk mijn vorige 2 versnellingsbakken kapot gedraait



ohja zei je al ja


 
giggitybyte
Derbi-Olaf 27-11-2011 13:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oef, toen ik ATF voorlegde aan Dijkman werd ie bijna boos, daar is hem al een dikke 250cc racer versnellingsbak al helemaal door aan stront gelopen


daar ben ik dus ook bang voor nu

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
37mm is nog groot zat.
Maar zit er dan een fout in de 34mm carburateur of is het echt de grotere diameter wat je goed merkt?


zit ergens iets niet lekker in de 34mm denk ik... helaas! was namelijk ook een leuk carbje,... ben aan het twijfelen of de gasnaald die erin zat klopte...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda fryslan 27-11-2011 14:04 Print reply

Posts: 1914
waarom loopt een honda bak kapot in atf olie en een puch automaatbak niet?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 27-11-2011 14:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
waarom loopt een honda bak kapot in atf olie en een puch automaatbak niet?

Geen idee... zeg ook niet met 100% zekerheid dat het aan de olie lag, maar iig heb ik er wat argwaan voor gekregen.


het was elke keer het lager van de primaire as aan de vliegwielkant wat kapot liep. en wat vervolgens de rest mee de dood in nam
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda fryslan 27-11-2011 14:14 Print reply

Posts: 1914
raar dat dat lager kapot loopt.. die van je krukas loopt ook in de olie(toen dus ook atf) en die draait ruim 4x zo snel..

misschien toch eerst eens goed uitzoeken waarom dit kapot loopt?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 27-11-2011 14:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
raar dat dat lager kapot loopt.. die van je krukas loopt ook in de olie(toen dus ook atf) en die draait ruim 4x zo snel..

misschien toch eerst eens goed uitzoeken waarom dit kapot loopt?

nja vermoed een smering die iets minder is door de ATF olie, ICM de axiaalkrachten bij het inknijpen van de koppeling...

Dat is uiteindelijk namelijk het lager dat de axiaalkrachten opvangt bij het inknijpen van de koppeling.

En ik had dus versterkte veren etc... dus dat speelt ook weer mee


Heb er toen ff tijd aan besteed, dat was ongeveer mijn conclusie, maar echt helemaal zeker ben je nooit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 27-11-2011 14:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
zit ergens iets niet lekker in de 34mm denk ik... helaas! was namelijk ook een leuk carbje,... ben aan het twijfelen of de gasnaald die erin zat klopte...

Ik heb ook nog een 34mm mikuni, zelfde als wat jij hebt, wil ik wel eens mee nemen dan kan je die proberen en eventueel vergelijken met die van jou?
 
Derbi-Olaf 27-11-2011 20:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Ik heb ook nog een 34mm mikuni, zelfde als wat jij hebt, wil ik wel eens mee nemen dan kan je die proberen en eventueel vergelijken met die van jou?

hmzzz... denk dat ik deze lekker houd heb iig niet het idee dat 'ie te groot is

Loopt echt mooi

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 1-12-2011 20:05 Print reply

Posts: 14999


TWV 17-36 , de 14-36 wat ik geprobeerd had viel niet mee te rijden



Edit, zal wel weer ff duren eer 'ie het doet, mijn internet kennende

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 1-12-2011 om 20:07 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bro123 1-12-2011 20:13 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf


TWV 17-36 , de 14-36 wat ik geprobeerd had viel niet mee te rijden



Edit, zal wel weer ff duren eer 'ie het doet, mijn internet kennende

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 1-12-2011 om 20:07 uur.

dat is een snelle bromfiets.
heb hem 5 keer bekeken

is dit warmrijden voor gevorderden?

Dit bericht is gewijzigd door bro123 op 1-12-2011 om 20:16 uur.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
st.nyksterdriver 1-12-2011 20:18 Print reply
Posts: 3376
1:58 ahahaha
 
Tom96 1-12-2011 20:21 Print reply

Posts: 1719
Jammer van dat dipje onderin, als dat weg is is het helemaal een beest!
Mooi ding!
 
Derbi-Olaf 1-12-2011 20:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]

dat is een snelle bromfiets.
heb hem 5 keer bekeken

is dit warmrijden voor gevorderden?

Dit bericht is gewijzigd door bro123 op 1-12-2011 om 20:16 uur.


Warmrijden is bij mij gewoon zorgen dat 'ie niet tegen de toerenbegrenzer aankomt Verder is het toch niet voor een lange levensduur gemaakt allemaal dus hoe sneller 'ie warm is hoe beter

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
1:58 ahahaha


Ja dat was ff eng
Als je goed kijkt zie je dat 'ie eerst met wheelspin (schuin) vertrekt... dan gooi ik het gas ff toe en trek ik het terug open en dan klimt 'ie het achterwiel op...

Eng dus :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Jammer van dat dipje onderin, als dat weg is is het helemaal een beest!
Mooi ding!


Klopt, afstelling is nu allemaal net-niet.

Daarom nu een afspraak maken om de ontsteking en de carb af te stellen op de testbank. Daar verwacht ik stiekem toch ook nog wel enkele gehele pk'tjes te pakken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bro123 1-12-2011 20:35 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Verder is het toch niet voor een lange levensduur gemaakt allemaal dus hoe sneller 'ie warm is hoe beter


GEWELDIG,die houd ik erin!!

 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 61 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved