Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - BMW BiTurbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery BMW BiTurbo
Geplaatst door Zoetahmeerdah [Marcel] op 1-1-2009 16:25
Hits Deze gallery is 34453 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type BMW 3-serie (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Grijs / 1983
Opgegeven max. vermogen 330 pk / 243 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
voorkant [Toon slechts deze afbeelding]
achterkant [Toon slechts deze afbeelding]
Uitlaat [Toon slechts deze afbeelding]
verschil M20b23 vs 2JZ [Toon slechts deze afbeelding]
Engine bay [Toon slechts deze afbeelding]
rimZ [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 16 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

70malossi 25-11-2009 9:46 Print reply
Posts: 4176
mist is water in de lucht

waterinjectitie is water bij je inlaat"lucht" voegen.

bij turbomotoren zeeeer effectief,vanwege de extra interne koeling.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Zoetahmeerdah [Marcel] 8-12-2009 23:41 Print reply

Posts: 5996
zo, nu kan ik eindelijk eens zien hoeveel emmers benzine hij er per kilometer ingooid.


 
ik haat mensen
falco 9-12-2009 0:10 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
zo, nu kan ik eindelijk eens zien hoeveel emmers benzine hij er per kilometer ingooid.

afbeelding


oh das wel makkelijk! heb je ook ecu die je zelf kunt programmeren/aanpassen? stel dat die air/fuel verkeerde waardes aangeeft bij een bepaald toerental is dat misschien te verhelpen met een laptop oid?
 
Leen 9-12-2009 0:14 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


oh das wel makkelijk! heb je ook ecu die je zelf kunt programmeren/aanpassen? stel dat die air/fuel verkeerde waardes aangeeft bij een bepaald toerental is dat misschien te verhelpen met een laptop oid?



nee is gewoon puur ter controle, marcel rijdt met de std 2jz ecu.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-12-2009 7:31 Print reply

Posts: 5996
die wideband ecu kan ik wel zelf instellen maar dat heeft niet zoveel zin in dit geval.

voorals ik met meer druk ga rijden wil ik wel zien of mn injectoren het kunnen bijbenen
 
ik haat mensen
puch_master 2-1-2010 20:46 Print reply

Posts: 3429
ik kan hier alleen maar respect voor hebben
 
Toyota AE86 Levin coupé
limburger 2-1-2010 20:54 Print reply

Posts: 686
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
ik kan hier alleen maar respect voor hebben


Jah ik ook man, eght een vette bak, ik vind het vooral zo vet dat hij optisch weinig verandert is maar de prestatitie is eght ziekelijk toegenomen. Eght cool Marcel. Ik ben jaloers, zal wel niet de enige zijn.

 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
-Viking 2-1-2010 21:21 Print reply

Posts: 1415

 
Knäckebröd!!
70malossi 2-1-2010 21:36 Print reply
Posts: 4176
mijn a/f meter is veel beter dan de jouwe.
want mijn a/f meter is rood
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 13:37 Print reply

Posts: 5996
dus jullie weten het, als je 18 ben meteen een dikke e30 kopen en die smerige m20 motor eruit trappen.

er is namelijk keuze zat,

e30 sr20 2.0 16v turbo



e30 1jz 2.5 24v twinturbo



e30 rb26 2.6 24v turbo



e30 ls1 5.7l V8 (dit zou echt een waardige 2jz opvolger zijn, maar dan een ls7 ofzo zijn alleen btje duur)



e30 c20let opel powah




zoals je ziet genoeg alternatieven om die smerige m20 ver achter je te laten

volgend jaar komt er nog eentje bij in de exotische lijst van e30 engine swaps

Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 11-3-2010 om 20:37 uur.
 
ik haat mensen
falco 3-1-2010 14:00 Print reply

Posts: 3724
die rb26 is tof

met hoeveel druk rijd jij eigenlijk atm?
 
ronaldt 3-1-2010 14:04 Print reply

Posts: 2735
waarom ben je zo anti m20
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 14:16 Print reply

Posts: 5996
full decat zegmaar, verder nog standaard. dus 0.8 ipv 0.65

apexi avc-r ligt al klaar voor na de winter.


m20's zijn gewoon stom. voor-oordelen tot en met.
 
ik haat mensen
falco 3-1-2010 14:22 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
full decat zegmaar, verder nog standaard. dus 0.8 ipv 0.65

apexi avc-r ligt al klaar voor na de winter.


m20's zijn gewoon stom. voor-oordelen tot en met.


zo ik wist niet dat dat zoveel scheelt in druk met alleen decat,
is het binnenwerk van die turbo keramisch?
 
-Viking 3-1-2010 14:26 Print reply

Posts: 1415
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
dus jullie weten het, als je 18 ben meteen een dikke e30 kopen en die smerige m20 motor eruit trappen.

er is namelijk keuze zat,

Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 3-1-2010 om 13:45 uur.


Ga je volgende BM cursus geven?
 
Knäckebröd!!
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 14:29 Print reply

Posts: 5996
ik had eerst keramische, nu van staal.


 
ik haat mensen
ronaldt 3-1-2010 14:32 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
full decat zegmaar, verder nog standaard. dus 0.8 ipv 0.65

apexi avc-r ligt al klaar voor na de winter.


m20's zijn gewoon stom. voor-oordelen tot en met.


nee oké
dan snap ik het helemaal!
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 14:37 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


nee oké
dan snap ik het helemaal!


nou vooruit ik zal een klein aantal punten opsommen

-niet oliedicht te krijgen, oliehuizen lekken altijd
-blijven tikken, of het nou de kleppen of injectors zijn geen idee maar ik heb nog nooit een stille gehoord
-ongeblazen dus zowiezo pulp
-12 kleppen te weinig
-geen knock detection
-zuipen als een gieter en geen vermogen
-geeneens sequentiele injectie


 
ik haat mensen
falco 3-1-2010 14:44 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
ik had eerst keramische, nu van staal.

afbeelding


ohh, dus die druk kan wel naar een bar of 1,2

hoeveel denkje dat die rb20 turbo zal reageren op een full decat? hij draait standaart zegmaar .7bar (10psi) en veel mensen zeggen dat je niet verder als .8 moet gaan met een boost controller oid, maar is dan een full decat niet genoeg om hem naar die .8 te krijgen?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 14:52 Print reply

Posts: 5996
klopt, ik ga op 1.2 rijden. kan ook 1.4 maar ik wil dat het zowiezo heel blijft, mischien zet ik mn scramble functie op 1.4 ofzo voor als ik echt nasty wagens tegenkom.


hm, kwestie van proberen ik gok dat elk systeem anders reageerd

ik weet wel dat bij een JDM 2jz je wastegate zo klein is dat jeje weerstand van je uitlaatsysteem niet te klein mag maken.

oftewel je mag niet met een dikkere uitlaat rijden als 60mm anders gaatie kijhard overboosten omdat je interne wastegate te klein is

dat zijn die keramische turbos

die stalen US twins die ik nu heb hebben een grotere interne wastegate die kennen dat probleem niet, maar ik weet wel dat je druk 0.15 ongeveer omhoog gaat met een volle decat.


 
ik haat mensen
falco 3-1-2010 14:57 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
klopt, ik ga op 1.2 rijden. kan ook 1.4 maar ik wil dat het zowiezo heel blijft, mischien zet ik mn scramble functie op 1.4 ofzo voor als ik echt nasty wagens tegenkom.


hm, kwestie van proberen ik gok dat elk systeem anders reageerd

ik weet wel dat bij een JDM 2jz je wastegate zo klein is dat jeje weerstand van je uitlaatsysteem niet te klein mag maken.

oftewel je mag niet met een dikkere uitlaat rijden als 60mm anders gaatie kijhard overboosten omdat je interne wastegate te klein is

dat zijn die keramische turbos

die stalen US twins die ik nu heb hebben een grotere interne wastegate die kennen dat probleem niet, maar ik weet wel dat je druk 0.15 ongeveer omhoog gaat met een volle decat.




oke en dan heb je het over een 3 inch open systeem vanaf de turbo?
ik denk dat dat wel moet kunnen op een standaart keramische turbo.

ik heb wel gehoord van mensen die met 4 inch vanaf de elbow hun turbo hebben overboost. keramische dan.


hoe kan een decat eigenlijk je turbo druk beinvloeden? het enige wat gebeurt is dat ie sneller opspoelt toch?

Dit bericht is gewijzigd door falco op 3-1-2010 om 15:06 uur.
 
70malossi 3-1-2010 15:08 Print reply
Posts: 4176
ja,boostcreep kan makkelijk optreden als de wastegate te klein is.

3"is al een serieuze maat, bij scooby's heeft 3" pas vanaf een 350 pk voordeel. al zijn dat dan wel maar 4 cilindertjes.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 15:14 Print reply

Posts: 5996
hun hebben het over een restrictor ring van 2 inc bij keramische turbos.

maar als je wastegate groot genoeg is kan je een 5" uitlaat monteren als je wil

die keramische turbos kunnen in dit geval niet meer als 1bar aan. dat staat los van de te kleine wastegate

hier, lees maar eens door.

http://www.supraforu...owthread.php?t=94705



Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 3-1-2010 om 15:17 uur.
 
ik haat mensen
falco 3-1-2010 15:29 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
hun hebben het over een restrictor ring van 2 inc bij keramische turbos.

maar als je wastegate groot genoeg is kan je een 5" uitlaat monteren als je wil

die keramische turbos kunnen in dit geval niet meer als 1bar aan. dat staat los van de te kleine wastegate

hier, lees maar eens door.

http://www.supraforu...owthread.php?t=94705



Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 3-1-2010 om 15:17 uur.


nee oke, maar het is dus niet per definitie zo dat de turbo druk toeneemt na een decat, het is alleen wel een must voordat je met boost controllers aan de gang gaat om de uitlaatgas temp. en die van de turbo binnen perken te houden.

met een decat icm die turbo met te kleine wastegate en die restrictor ringen heb je het in principe over een gecontroleerde boost creep, want je wastegate open hoe dan ook op 10psi bij mijn stdt turbo, maakt niet uit hoe snel die opspoelt door de decat. eens?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-2010 16:04 Print reply

Posts: 5996
ik weet wel dat het zo is, maar niet waarom.

In stock form, the TT produces 0.76bar (11psi)

To raise boost beyond the stock level the restrictive catalytic converters are removed, thus allowing the turbos to spin faster and produce more boost pressure. Different to the jspec, the export spec has a larger wastegate which can handle the increase in exhaust gasses.
Therefore boost pressure will be maintained at only slightly above stock levels, typically 0.85bar (12.3psi). In orde

ik heb nooit met katalisatoren gereden dus kan het niet zeggen, maar zoals het hier staat ga je toch wel wat omhoog.

de rest moet je via boost controller doen.



 
ik haat mensen

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 16 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved