Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MTX-CR Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MTX-CR Frysk
Geplaatst door Frysk op 22-12-2008 13:12
Hits Deze gallery is 181666 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MTX-sh (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart-geel / 1986
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 100 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Voorkant [Toon slechts deze afbeelding]
lichtjes verlaagd achter [Toon slechts deze afbeelding]
, [Toon slechts deze afbeelding]
m [Toon slechts deze afbeelding]
Pro-link stukje :) [Toon slechts deze afbeelding]
rechts [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 8 van 33
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 31, 32, 33Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ikkejw 15-1-2009 23:09 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



weer extra werk en moeite en dremelbitjes

gewoon CR80 cilinder met MBX zuiger erin en gaan met die handel



jouke zei...

wiseco moet erin
en die kost 90 euro
en dat heb ik niet

voor die 110 heb ik al een prox zuigert van 95 euro, enige wat er nog aan gebeuren moet is:
vlinderpoort lassen (10-50 euro ofzo, geen idee waar ik dat kan laten doen en hoe duur het is)
boren/honen (30-40 euro)
en dremelbitjes (10 euro)

CR80 moet aan gebeuren:
nieuwe zuiger (90 euro)
boren/honen (30-40 euro)
dremelen ga ik niet doen, standaard is ie al zowat max tuned
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 15-1-2009 23:10 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


cr80 is een stuk feller standaard
110 imi is een stuk feller te maken

er zit 39cc tussen (79-118)

tussen 49 en 69cc zit 20cc, en dat scheelt al een heel eind

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 15-1-2009 om 23:04 uur.


Je wilde een mt5 krukas erin zetten, als je de cr80 cilinder ging gebruiken, ofniet?
Want de cr drijfstang is gelijk aan die van de nsr 91mm, en mt was korter?
 
ikkejw 15-1-2009 23:21 Print reply

Posts: 9886
och ja tuurlijk, blok moet ook weer aangepast worden

dat gaat me nog eens 40 euro kosten bij jouke.. cr80 wordt me wel wat te duur

beter die 110 op de crossert, en ff framenummer overtikken.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 15-1-2009 23:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Je wilde een mt5 krukas erin zetten, als je de cr80 cilinder ging gebruiken, ofniet?
Want de cr drijfstang is gelijk aan die van de nsr 91mm, en mt was korter?



ja MT is 80mm volgens mij... kan er dus ook nog een stuk van het carter afgefreesd worden
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 15-1-2009 23:24 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
och ja tuurlijk, blok moet ook weer aangepast worden

dat gaat me nog eens 40 euro kosten bij jouke.. cr80 wordt me wel wat te duur

beter die 110 op de crossert, en ff framenummer overtikken.



ja is wel het beste ja
 
giggitybyte
kenny77 15-1-2009 23:24 Print reply

Posts: 29286
mhh dat is wel verschil.
Of op zoek naar een cr80 krukas, die past er ook zo in (mt5 blok dan)

Frysk nog een hot dan maar.
 
Frysk 16-1-2009 12:44 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mhh dat is wel verschil.
Of op zoek naar een cr80 krukas, die past er ook zo in (mt5 blok dan)

Frysk nog een hot dan maar.



Thnx

Naja morgen weer ff werken en ik heb er weer wat geld bij zodat ik eerst dat NS1 blok klaar kan maken.

O-ring in de kop
Giannelli of Cr80 uitlaat
Normaal spruitstuk
ori luchtfilterslang

Ben benieuwd hoe dat loopt

ben er trouwens achter gekomen dat een originele Honda MTX/MT/NSR ontsteking VERSCHRIKKELIJK begrenst ...

ik heb nu een NS1 ontsteking met MT cdi, de gasreactie is veel feller geworden (Vliegwiel is zelfs zwaarder )
en hij pakt beter op in de toeren.

ook al is ie 10km verderop vastgelopen
 
giggitybyte
jan-dx11 16-1-2009 12:47 Print reply

Posts: 4931
dat is kut. maar snel het ns1 blok er onder. watvoor werk heb je gevonden dan??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Frysk 16-1-2009 12:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
dat is kut. maar snel het ns1 blok er onder. watvoor werk heb je gevonden dan??



Het gaat nu weer wat beter bij m'n pa z'n bedrijf (is nog niet alles)
maar zodra er steeds wat werk is belt m'n pa me.

zonodig (vandaag ) moet ik dus de kantine dweilen

niks aan maargoed ik verdien iig weer wat
 
giggitybyte
ikkejw 16-1-2009 17:32 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ben er trouwens achter gekomen dat een originele Honda MTX/MT/NSR ontsteking VERSCHRIKKELIJK begrenst ...



dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit

ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Banaan 16-1-2009 17:35 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit

ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom


70athena, is die zo traag?
 
Frysk 16-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit

ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom



ik had het eerder over de ontsteking, niet de CDI

ik rij (reed) immers met ori MT cdi

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


70athena, is die zo traag?


jep
 
giggitybyte
ikkejw 16-1-2009 19:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


70athena, is die zo traag?


net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor

maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 16-1-2009 19:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor

maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)



je zou me terug bellen ...


Stnd 166 krijg je echt niet vooruit ... trage kut cilinders
 
giggitybyte
Frysk 17-1-2009 18:02 Print reply

Posts: 34930
Uitlaat gekocht

Suzuki RM125 uit 1981


flens is afgeflext en tailpipe is afgeflext
wat mij totaal geen kut uitmaakt omdat ik dat toch zou afflexen om hem passend te maken
 
giggitybyte
ikkejw 17-1-2009 18:07 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Uitlaat gekocht

Suzuki RM125 uit 1981
afbeelding

flens is afgeflext en tailpipe is afgeflext
wat mij totaal geen kut uitmaakt omdat ik dat toch zou afflexen om hem passend te maken



hier komen met dat ding, dan braaien we em meteen pas
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 17-1-2009 18:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



hier komen met dat ding, dan braaien we em meteen pas



Eerst cilinder + pakkingen + keerringen bij Jouke weg halen


MTX staat nu btw bij Wiebren
 
giggitybyte
jan-dx11 17-1-2009 18:49 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Eerst cilinder + pakkingen + keerringen bij Jouke weg halen


MTX staat nu btw bij Wiebren

is dat veilig?? je kent het verhaal van de 103??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Banaan 17-1-2009 18:53 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk


[...]


jep


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor

maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)


dat sucks.

70athena met boven of onderlangse proma/homoet en 20mm, hoe hard zou dat gaan lopen dan?
 
Frysk 17-1-2009 19:15 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

is dat veilig?? je kent het verhaal van de 103??



Dude, Ik ben de oorspronkelijke eigenaar van de 103..

Wiebren is een wezen wat een hekel heeft aan peugeot, vandaar

Wiebrens houden over het algemeen van Honda's en laten ze daarom met rust

Doe je dat niet dan heb je een groot probleem als je met een Rieju oid aan komt rijden.. (Wraah attack)
 
giggitybyte
jan-dx11 17-1-2009 19:17 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Dude, Ik ben de oorspronkelijke eigenaar van de 103..

Wiebren is een wezen wat een hekel heeft aan peugeot, vandaar

Wiebrens houden over het algemeen van Honda's en laten ze daarom met rust

Doe je dat niet dan heb je een groot probleem als je met een Rieju oid aan komt rijden.. (Wraah attack)

neej, ik denk ik duid je er ff op
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Frysk 17-1-2009 19:18 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

neej, ik denk ik duid je er ff op



snap ik,
Maar Honda + Wiebren = geen probleem

 
giggitybyte
jan-dx11 17-1-2009 19:19 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



snap ik,
Maar Honda + Wiebren = geen probleem


gelukkig
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sypie_Honda 17-1-2009 19:30 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



MT8 blok, bussen draaien voor een MT5 krukas, en klaar Cr80 cilinder past


eehm dan krijg je een heel klein krukasje in een heel groot carter = dus hele lage carterdruk. lijkt me niet echt bevordelijk voor de prestatie's
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
maikel-1991 17-1-2009 19:35 Print reply

Posts: 545
he man , moet je luisteren, ik heb nog een originele kabelboom voor je met alles nog onbewerkt, niks uit geknipt of gesoldeert, nog helemaal in ori staat! interesse ? grzt mede mtx-sh rijder
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 8 van 33
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 31, 32, 33Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved