ikkejw |
15-1-2009 23:09 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
weer extra werk en moeite en dremelbitjes
gewoon CR80 cilinder met MBX zuiger erin en gaan met die handel
jouke zei...
wiseco moet erin
en die kost 90 euro
en dat heb ik niet
voor die 110 heb ik al een prox zuigert van 95 euro, enige wat er nog aan gebeuren moet is:
vlinderpoort lassen (10-50 euro ofzo, geen idee waar ik dat kan laten doen en hoe duur het is)
boren/honen (30-40 euro)
en dremelbitjes (10 euro)
CR80 moet aan gebeuren:
nieuwe zuiger (90 euro)
boren/honen (30-40 euro)
dremelen ga ik niet doen, standaard is ie al zowat max tuned
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
kenny77 |
15-1-2009 23:10 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
cr80 is een stuk feller standaard
110 imi is een stuk feller te maken
er zit 39cc tussen (79-118)
tussen 49 en 69cc zit 20cc, en dat scheelt al een heel eind
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 15-1-2009 om 23:04 uur.
Je wilde een mt5 krukas erin zetten, als je de cr80 cilinder ging gebruiken, ofniet?
Want de cr drijfstang is gelijk aan die van de nsr 91mm, en mt was korter?
|
|
|
|
ikkejw |
15-1-2009 23:21 |
Posts: 9886 |
och ja tuurlijk, blok moet ook weer aangepast worden
dat gaat me nog eens 40 euro kosten bij jouke.. cr80 wordt me wel wat te duur
beter die 110 op de crossert, en ff framenummer overtikken.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ikkejw |
15-1-2009 23:22 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Je wilde een mt5 krukas erin zetten, als je de cr80 cilinder ging gebruiken, ofniet?
Want de cr drijfstang is gelijk aan die van de nsr 91mm, en mt was korter?
ja MT is 80mm volgens mij... kan er dus ook nog een stuk van het carter afgefreesd worden
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Frysk |
15-1-2009 23:24 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
och ja tuurlijk, blok moet ook weer aangepast worden
dat gaat me nog eens 40 euro kosten bij jouke.. cr80 wordt me wel wat te duur
beter die 110 op de crossert, en ff framenummer overtikken.
ja is wel het beste ja
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
15-1-2009 23:24 |
Posts: 29286 |
mhh dat is wel verschil.
Of op zoek naar een cr80 krukas, die past er ook zo in (mt5 blok dan)
Frysk nog een hot dan maar.
|
|
|
|
Frysk |
16-1-2009 12:44 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mhh dat is wel verschil.
Of op zoek naar een cr80 krukas, die past er ook zo in (mt5 blok dan)
Frysk nog een hot dan maar.
Thnx
Naja morgen weer ff werken en ik heb er weer wat geld bij zodat ik eerst dat NS1 blok klaar kan maken.
O-ring in de kop
Giannelli of Cr80 uitlaat
Normaal spruitstuk
ori luchtfilterslang
Ben benieuwd hoe dat loopt
ben er trouwens achter gekomen dat een originele Honda MTX/MT/NSR ontsteking VERSCHRIKKELIJK begrenst ...
ik heb nu een NS1 ontsteking met MT cdi, de gasreactie is veel feller geworden (Vliegwiel is zelfs zwaarder )
en hij pakt beter op in de toeren.
ook al is ie 10km verderop vastgelopen
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
16-1-2009 12:47 |
Posts: 4931 |
dat is kut. maar snel het ns1 blok er onder. watvoor werk heb je gevonden dan??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Frysk |
16-1-2009 12:49 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
dat is kut. maar snel het ns1 blok er onder. watvoor werk heb je gevonden dan??
Het gaat nu weer wat beter bij m'n pa z'n bedrijf (is nog niet alles)
maar zodra er steeds wat werk is belt m'n pa me.
zonodig (vandaag ) moet ik dus de kantine dweilen
niks aan maargoed ik verdien iig weer wat
|
|
giggitybyte |
|
ikkejw |
16-1-2009 17:32 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ben er trouwens achter gekomen dat een originele Honda MTX/MT/NSR ontsteking VERSCHRIKKELIJK begrenst ...
dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit
ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Banaan |
16-1-2009 17:35 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit
ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom
70athena, is die zo traag?
|
|
|
|
Frysk |
16-1-2009 18:20 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
dat is oud nieuws, kijk eens wat bertjan z'n MT deed met HPI, die kwam goed vooruit
ik had die timingen van z'n 70cc athena eens opgemeten, dat ding was retesloom
ik had het eerder over de ontsteking, niet de CDI
ik rij (reed ) immers met ori MT cdi
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
70athena, is die zo traag?
jep
|
|
giggitybyte |
|
ikkejw |
16-1-2009 19:27 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
70athena, is die zo traag?
net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor
maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Frysk |
16-1-2009 19:29 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor
maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)
je zou me terug bellen ...
Stnd 166 krijg je echt niet vooruit ... trage kut cilinders
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
17-1-2009 18:02 |
Posts: 34930 |
Uitlaat gekocht
Suzuki RM125 uit 1981
flens is afgeflext en tailpipe is afgeflext
wat mij totaal geen kut uitmaakt omdat ik dat toch zou afflexen om hem passend te maken
|
|
giggitybyte |
|
ikkejw |
17-1-2009 18:07 |
|
Frysk |
17-1-2009 18:07 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
hier komen met dat ding, dan braaien we em meteen pas
Eerst cilinder + pakkingen + keerringen bij Jouke weg halen
MTX staat nu btw bij Wiebren
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
17-1-2009 18:49 |
|
Banaan |
17-1-2009 18:53 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
jep
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
net wat sneller dan 70cc imi, stelt niet veel voor
maar met HPI krijg je alles vooruit (behalve std hm166 dan)
dat sucks.
70athena met boven of onderlangse proma/homoet en 20mm, hoe hard zou dat gaan lopen dan?
|
|
|
|
Frysk |
17-1-2009 19:15 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
is dat veilig?? je kent het verhaal van de 103??
Dude, Ik ben de oorspronkelijke eigenaar van de 103..
Wiebren is een wezen wat een hekel heeft aan peugeot, vandaar
Wiebrens houden over het algemeen van Honda's en laten ze daarom met rust
Doe je dat niet dan heb je een groot probleem als je met een Rieju oid aan komt rijden.. (Wraah attack)
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
17-1-2009 19:17 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Dude, Ik ben de oorspronkelijke eigenaar van de 103..
Wiebren is een wezen wat een hekel heeft aan peugeot, vandaar
Wiebrens houden over het algemeen van Honda's en laten ze daarom met rust
Doe je dat niet dan heb je een groot probleem als je met een Rieju oid aan komt rijden.. (Wraah attack)
neej, ik denk ik duid je er ff op
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Frysk |
17-1-2009 19:18 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
neej, ik denk ik duid je er ff op
snap ik,
Maar Honda + Wiebren = geen probleem
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
17-1-2009 19:19 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
snap ik,
Maar Honda + Wiebren = geen probleem
gelukkig
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Sypie_Honda |
17-1-2009 19:30 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
MT8 blok, bussen draaien voor een MT5 krukas, en klaar Cr80 cilinder past
eehm dan krijg je een heel klein krukasje in een heel groot carter = dus hele lage carterdruk. lijkt me niet echt bevordelijk voor de prestatie's
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
maikel-1991 |
17-1-2009 19:35 |
Posts: 545 |
he man , moet je luisteren, ik heb nog een originele kabelboom voor je met alles nog onbewerkt, niks uit geknipt of gesoldeert, nog helemaal in ori staat! interesse ? grzt mede mtx-sh rijder
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|