Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - E30

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery E30
Geplaatst door joeriMT5 op 15-11-2008 20:24
Hits Deze gallery is 6096 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type BMW 3-serie (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1987
Opgegeven max. vermogen 105 pk / 77 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
gfhgfhgf [Toon slechts deze afbeelding]
sneeuw [Toon slechts deze afbeelding]
fdhfdh [Toon slechts deze afbeelding]
fddf [Toon slechts deze afbeelding]
dfgdfgdfx [Toon slechts deze afbeelding]
fdhgdf [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-11-2008 20:24 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
[...]

ik weet niet hoeveel pk ik heb.ik dacht dat de type 2 met M10 102pk had en de type 1 105pk.
zal morgen ofzo wel eens kijken of ik lambda heb,om te kijken of ik een kat heb zal ik em een op de put moeten zetten.


Kan je ook wel zien als je even eronder kijkt.
 
Arjanus 20-11-2008 20:26 Print reply

Posts: 9073
ja idd, een korte platte middendemper is er een met cat en een lange ronde zonder cat

kijk eens wat makkelijk

http://www.realoem.c...&hg=18&fg=05

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 20-11-2008 om 20:27 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
joeriMT5 20-11-2008 20:29 Print reply

Posts: 1205
oke nice,zal het morgen eens bekijken.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-11-2008 17:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


hmm ik vind de type 2 wel mooier om eerlijk te zijn
maar idd zijn m10`s wel betrouwbaarder dan m40`s


waarom ?
als je een m40 onderhoud zoals het hoort gaan ze niet stuk.
alleen ga je op den duur vermogen verliezen door versleten nokkenas. maar dit geeft de motor ook heel duidelijk aan door te gaan smoren en tikken bij hoge toeren, kan niet direct kwaad. en doordat je zoveel vermogen misloopt vervang je het spul wel voor het kapotgaat.

en je moet de riem gewoon om 40k vervangen en beurten doen , dan gaat een m40 niet stuk..

m10 is ook lang niet heilig...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 21-11-2008 17:36 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waarom ?
als je een m40 onderhoud zoals het hoort gaan ze niet stuk.
alleen ga je op den duur vermogen verliezen door versleten nokkenas. maar dit geeft de motor ook heel duidelijk aan door te gaan smoren en tikken bij hoge toeren, kan niet direct kwaad. en doordat je zoveel vermogen misloopt vervang je het spul wel voor het kapotgaat.

en je moet de riem gewoon om 40k vervangen en beurten doen , dan gaat een m40 niet stuk..

m10 is ook lang niet heilig...



m10`s zijn zeker niet heilig, maar een relatief hoog aantal van die m40`s krijgt op den duur last van versleten nokkenassen idd, en dat betekent voor de meeste e30`s dat ze totall loss zijn
m10 hoor je wat dat betreft weinig over

maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter


 
lieber nurburgring als ehering
joeriMT5 21-11-2008 17:36 Print reply

Posts: 1205
http://www.s14.ctmnet.de/0159/0159.htm

de M10 heeft BMW groot gemaakt en naam en faam bezorgd

tja ik heb ook liever een 6 cilinder,maarja,belgie -> verzekering...
M50 non vanos klinkt nog het beste vind ik

Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 21-11-2008 om 17:39 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-11-2008 17:51 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



m10`s zijn zeker niet heilig, maar een relatief hoog aantal van die m40`s krijgt op den duur last van versleten nokkenassen idd, en dat betekent voor de meeste e30`s dat ze totall loss zijn
m10 hoor je wat dat betreft weinig over

maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter




versleten nokkenas is te voorkomen(door een olieleiding regelmatig te reinigen) alleen ben je vaak te laat omdat het het kwaad de 2 ton ervoor al heeft geschied. nieuwe nokkenasset en tuimelaars ed kost 300 dus tottal loss valt nog mee.

bij mij komt er bij gelegenheid fijn een m42 in.



nooo , mijn 9k post, dat moest een eerbetoon aan mijn dode e30 worden

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 17:53 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 21-11-2008 17:57 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


versleten nokkenas is te voorkomen(door een olieleiding regelmatig te reinigen) alleen ben je vaak te laat omdat het het kwaad de 2 ton ervoor al heeft geschied. nieuwe nokkenasset en tuimelaars ed kost 300 dus tottal loss valt nog mee.

bij mij komt er bij gelegenheid fijn een m42 in.



nooo , mijn 9k post, dat moest een eerbetoon aan mijn dode e30 worden

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 17:53 uur.


hou er wel rekening mee dat 80% van de autobezitters niet zelf hunnen nokkenas en tuimelaars zelf kunnen/willen vervangen, dus dat die rekening dan gewoon 2 a 3 x zo hoog wordt
en dat de meeste e30`s met m40 blok niet zo gek veel waard zijn, uitzonderingen daar gelaten

dan moet je je 10k post daar maar aan wijden, nog specialer


 
lieber nurburgring als ehering
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-11-2008 18:02 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


hou er wel rekening mee dat 80% van de autobezitters niet zelf hunnen nokkenas en tuimelaars zelf kunnen/willen vervangen, dus dat die rekening dan gewoon 2 a 3 x zo hoog wordt
en dat de meeste e30`s met m40 blok niet zo gek veel waard zijn, uitzonderingen daar gelaten

dan moet je je 10k post daar maar aan wijden, nog specialer




bij 10k heb ik mischien wel 2 dode e30's die beide een eerbetoon verdienen.

worst case senario.

mjah ok , toch krijg ik de indruk dat e30 niet de auto's zijn die veel bij de garage komen.




Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 18:04 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 21-11-2008 18:06 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bij 10k heb ik mischien wel 2 dode e30's die beide een eerbetoon verdienen.

worst case senario.

mjah ok , toch krijg ik de indruk dat e30 niet de auto's zijn die veel bij de garage komen.




Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 18:04 uur.



is toch niet te hopen

maar idd, op normaal onderhoud na heb ik eigenlijk, nog nooit echt problemen met 1 van mijn e30`s gehad terwijl ik met beide bij elkaar wel zo`n 70.000km op de teller heb gezet
goeie auto`s dus

 
lieber nurburgring als ehering
joeriMT5 9-1-2009 0:46 Print reply

Posts: 1205
nieuwe foto's van vandaag.
gisteren rijbewijs gehaald.








 
Leen 9-1-2009 0:49 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter




m60b40 bedoel je.

 
Arjanus 9-1-2009 10:17 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


m60b40 bedoel je.




hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden

blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid
 
lieber nurburgring als ehering
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-1-2009 10:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden

blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid


je weet waar je met je optie's van de e30 heenkunt die op circuit toch waardeloos zijn ?


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Leen 9-1-2009 10:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden

blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid



vuile naaper.
 
Arjanus 9-1-2009 13:29 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



vuile naaper.



oke dan koop ik wel een 840 ofzo, die klinken net zo leuk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je weet waar je met je optie's van de e30 heenkunt die op circuit toch waardeloos zijn ?




goed jij mag de elektrische achterramen wel hebben

 
lieber nurburgring als ehering
Leen 9-1-2009 13:32 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



oke dan koop ik wel een 840 ofzo, die klinken net zo leuk




waarom maak je die 02 niet ringwaardig?

IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX

 
Frysk 9-1-2009 14:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
nieuwe foto's van vandaag.
gisteren rijbewijs gehaald.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding




gefeliciteerd
 
giggitybyte
Blukaap2 9-1-2009 15:09 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
waarom maak je die 02 niet ringwaardig?

IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX


En voor je gevoel gaat het ook nog eens 100000x harder
 
Stoere brommers
Arjanus 9-1-2009 15:19 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


waarom maak je die 02 niet ringwaardig?

IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX




voor een e30 kun je op elke hoek van de straat circuitspul kopen voor minder geld dan een 02
dan erbij is die ix maar 200 kg zwaarder en heeft ie standaard een 10 x betere wegligging

en het doet ook nog eens minder pijn als je em ergens in de vangrail prakt, e30`s kun (nog) overal voor bijna niks kopen

 
lieber nurburgring als ehering
joeriMT5 17-1-2009 1:43 Print reply

Posts: 1205



 
Derbi GPR Roy 17-1-2009 2:48 Print reply

Posts: 708
dit zijn de mooiere BMW's stukke mooier als de nieuwere (vind ik dan)
alleen.. waarom is de achterkant zo hoog ?

hotje!
 
Arjanus 17-1-2009 11:03 Print reply

Posts: 9073
ding ziet er idd uit als een terreinwagen

tijd voor een paar verlagingsveren denk ik
 
lieber nurburgring als ehering
70malossi 17-1-2009 11:47 Print reply
Posts: 4176
en spoorverbreders,en spoilers en luchthappers in een andere kleur ,en duitse sticker op de voorruit
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
joeriMT5 17-1-2009 12:27 Print reply

Posts: 1205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
ding ziet er idd uit als een terreinwagen

tijd voor een paar verlagingsveren denk ik

eejoo,ik weet hoe het komt.
van de frabriek uit zit er sportvering onder,2cm verlaagd.maar vanachter zitten de sportveren er niet meer onder.
schokdempers zijn gele van bilstein.

optielijst :

219 SPORT-LEDERLENKRAD
286 BMW LM RAD/BMW STYLING
311ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
400 SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH
415 SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
520 NEBELSCHEINWERFER
545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U
680 RADIOANTENNE MANUELL
687 RADIOVORBEREITUNG
704 M SPORTFAHRWERK
811 BELGIEN-AUSFUEHRUNG
885 EDITIONSMODELL


M SPORTFAHRWERK = sportophanging
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved