Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
20-11-2008 20:24 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
[...]
ik weet niet hoeveel pk ik heb.ik dacht dat de type 2 met M10 102pk had en de type 1 105pk.
zal morgen ofzo wel eens kijken of ik lambda heb,om te kijken of ik een kat heb zal ik em een op de put moeten zetten.
Kan je ook wel zien als je even eronder kijkt.
|
|
|
|
Arjanus |
20-11-2008 20:26 |
Posts: 9073 |
ja idd, een korte platte middendemper is er een met cat en een lange ronde zonder cat
kijk eens wat makkelijk
http://www.realoem.c...&hg=18&fg=05
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 20-11-2008 om 20:27 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
joeriMT5 |
20-11-2008 20:29 |
Posts: 1205 |
oke nice,zal het morgen eens bekijken.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-11-2008 17:30 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
hmm ik vind de type 2 wel mooier om eerlijk te zijn
maar idd zijn m10`s wel betrouwbaarder dan m40`s
waarom ?
als je een m40 onderhoud zoals het hoort gaan ze niet stuk.
alleen ga je op den duur vermogen verliezen door versleten nokkenas. maar dit geeft de motor ook heel duidelijk aan door te gaan smoren en tikken bij hoge toeren, kan niet direct kwaad. en doordat je zoveel vermogen misloopt vervang je het spul wel voor het kapotgaat.
en je moet de riem gewoon om 40k vervangen en beurten doen , dan gaat een m40 niet stuk..
m10 is ook lang niet heilig...
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
21-11-2008 17:36 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
waarom ?
als je een m40 onderhoud zoals het hoort gaan ze niet stuk.
alleen ga je op den duur vermogen verliezen door versleten nokkenas. maar dit geeft de motor ook heel duidelijk aan door te gaan smoren en tikken bij hoge toeren, kan niet direct kwaad. en doordat je zoveel vermogen misloopt vervang je het spul wel voor het kapotgaat.
en je moet de riem gewoon om 40k vervangen en beurten doen , dan gaat een m40 niet stuk..
m10 is ook lang niet heilig...
m10`s zijn zeker niet heilig, maar een relatief hoog aantal van die m40`s krijgt op den duur last van versleten nokkenassen idd, en dat betekent voor de meeste e30`s dat ze totall loss zijn
m10 hoor je wat dat betreft weinig over
maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
joeriMT5 |
21-11-2008 17:36 |
Posts: 1205 |
http://www.s14.ctmnet.de/0159/0159.htm
de M10 heeft BMW groot gemaakt en naam en faam bezorgd
tja ik heb ook liever een 6 cilinder,maarja,belgie -> verzekering...
M50 non vanos klinkt nog het beste vind ik
Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 21-11-2008 om 17:39 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-11-2008 17:51 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
m10`s zijn zeker niet heilig, maar een relatief hoog aantal van die m40`s krijgt op den duur last van versleten nokkenassen idd, en dat betekent voor de meeste e30`s dat ze totall loss zijn
m10 hoor je wat dat betreft weinig over
maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter
versleten nokkenas is te voorkomen(door een olieleiding regelmatig te reinigen) alleen ben je vaak te laat omdat het het kwaad de 2 ton ervoor al heeft geschied. nieuwe nokkenasset en tuimelaars ed kost 300 dus tottal loss valt nog mee.
bij mij komt er bij gelegenheid fijn een m42 in.
nooo , mijn 9k post, dat moest een eerbetoon aan mijn dode e30 worden
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 17:53 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
21-11-2008 17:57 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
versleten nokkenas is te voorkomen(door een olieleiding regelmatig te reinigen) alleen ben je vaak te laat omdat het het kwaad de 2 ton ervoor al heeft geschied. nieuwe nokkenasset en tuimelaars ed kost 300 dus tottal loss valt nog mee.
bij mij komt er bij gelegenheid fijn een m42 in.
nooo , mijn 9k post, dat moest een eerbetoon aan mijn dode e30 worden
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 17:53 uur.
hou er wel rekening mee dat 80% van de autobezitters niet zelf hunnen nokkenas en tuimelaars zelf kunnen/willen vervangen, dus dat die rekening dan gewoon 2 a 3 x zo hoog wordt
en dat de meeste e30`s met m40 blok niet zo gek veel waard zijn, uitzonderingen daar gelaten
dan moet je je 10k post daar maar aan wijden, nog specialer
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-11-2008 18:02 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
hou er wel rekening mee dat 80% van de autobezitters niet zelf hunnen nokkenas en tuimelaars zelf kunnen/willen vervangen, dus dat die rekening dan gewoon 2 a 3 x zo hoog wordt
en dat de meeste e30`s met m40 blok niet zo gek veel waard zijn, uitzonderingen daar gelaten
dan moet je je 10k post daar maar aan wijden, nog specialer
bij 10k heb ik mischien wel 2 dode e30's die beide een eerbetoon verdienen.
worst case senario.
mjah ok , toch krijg ik de indruk dat e30 niet de auto's zijn die veel bij de garage komen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 18:04 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
21-11-2008 18:06 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
bij 10k heb ik mischien wel 2 dode e30's die beide een eerbetoon verdienen.
worst case senario.
mjah ok , toch krijg ik de indruk dat e30 niet de auto's zijn die veel bij de garage komen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-11-2008 om 18:04 uur.
is toch niet te hopen
maar idd, op normaal onderhoud na heb ik eigenlijk, nog nooit echt problemen met 1 van mijn e30`s gehad terwijl ik met beide bij elkaar wel zo`n 70.000km op de teller heb gezet
goeie auto`s dus
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
joeriMT5 |
9-1-2009 0:46 |
Posts: 1205 |
|
|
|
|
Leen |
9-1-2009 0:49 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
maar ik hou het liever gewoon bij een m20 die klinken ook nog is een stuk beter
m60b40 bedoel je.
|
|
|
|
Arjanus |
9-1-2009 10:17 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
m60b40 bedoel je.
hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden
blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-1-2009 10:22 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden
blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid
je weet waar je met je optie's van de e30 heenkunt die op circuit toch waardeloos zijn ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
9-1-2009 10:33 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
hmm denk dat ik er ook gewoon 1 ga kopen, en dan de e30 voor het circuit klaar maken, das wel het beste van 2 werelden
blijf zo`n zes in lijn toch mooi vinden kwa geluid
vuile naaper.
|
|
|
|
Arjanus |
9-1-2009 13:29 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
vuile naaper.
oke dan koop ik wel een 840 ofzo, die klinken net zo leuk
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
je weet waar je met je optie's van de e30 heenkunt die op circuit toch waardeloos zijn ?
goed jij mag de elektrische achterramen wel hebben
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
9-1-2009 13:32 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
oke dan koop ik wel een 840 ofzo, die klinken net zo leuk
waarom maak je die 02 niet ringwaardig?
IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX
|
|
|
|
Frysk |
9-1-2009 14:30 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Blukaap2 |
9-1-2009 15:09 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
waarom maak je die 02 niet ringwaardig?
IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX
En voor je gevoel gaat het ook nog eens 100000x harder
|
|
Stoere brommers |
|
Arjanus |
9-1-2009 15:19 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
waarom maak je die 02 niet ringwaardig?
IS blokje erin, is veel leuker als dieveel te zware IX
voor een e30 kun je op elke hoek van de straat circuitspul kopen voor minder geld dan een 02
dan erbij is die ix maar 200 kg zwaarder en heeft ie standaard een 10 x betere wegligging
en het doet ook nog eens minder pijn als je em ergens in de vangrail prakt, e30`s kun (nog) overal voor bijna niks kopen
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
joeriMT5 |
17-1-2009 1:43 |
Posts: 1205 |
|
|
|
|
Derbi GPR Roy |
17-1-2009 2:48 |
Posts: 708 |
dit zijn de mooiere BMW's stukke mooier als de nieuwere (vind ik dan)
alleen.. waarom is de achterkant zo hoog ?
hotje!
|
|
|
|
Arjanus |
17-1-2009 11:03 |
Posts: 9073 |
ding ziet er idd uit als een terreinwagen
tijd voor een paar verlagingsveren denk ik
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
70malossi |
17-1-2009 11:47 |
Posts: 4176 |
en spoorverbreders,en spoilers en luchthappers in een andere kleur ,en duitse sticker op de voorruit
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
joeriMT5 |
17-1-2009 12:27 |
Posts: 1205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
ding ziet er idd uit als een terreinwagen
tijd voor een paar verlagingsveren denk ik
eejoo,ik weet hoe het komt.
van de frabriek uit zit er sportvering onder,2cm verlaagd.maar vanachter zitten de sportveren er niet meer onder.
schokdempers zijn gele van bilstein.
optielijst :
219 SPORT-LEDERLENKRAD
286 BMW LM RAD/BMW STYLING
311ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
400 SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH
415 SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
520 NEBELSCHEINWERFER
545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U
680 RADIOANTENNE MANUELL
687 RADIOVORBEREITUNG
704 M SPORTFAHRWERK
811 BELGIEN-AUSFUEHRUNG
885 EDITIONSMODELL
M SPORTFAHRWERK = sportophanging
|
|
|
|