grasmaaier89 |
14-1-2009 21:37 |
|
baquba |
16-1-2009 16:30 |
Posts: 156 |
Weer wat verder:
Remadapter:
Wat vinden jullie ervan?
|
|
|
|
Henk-88 |
16-1-2009 16:38 |
Posts: 26703 |
Is goed in verhouding en je kuip tja die wil ik ook wel
Euhm blijft het wit of wordt het wat anders?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Frysk |
16-1-2009 16:43 |
|
- Kevin - |
16-1-2009 16:44 |
Posts: 8086 |
Toffe, mooie kuip die, zoals Henk al zegt, goed in verhouding is, zeer toffe onderdelen, allemaal met zorg en precisie gemonteerd. Erg leuk, mooi en waarschijnlijk ook wel een snel project, keep up the good work!!
|
|
|
|
2SLOW4ME |
16-1-2009 16:53 |
Posts: 1944 |
prachtig!!
Waarmee heb je de binnenkant van je kuip bekleed? soort foam oid..?
en dat spil op je zitje.
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 16-1-2009 om 16:56 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
daanmtx |
16-1-2009 16:55 |
Posts: 3759 |
ik vind je remklauwadapter kut ontworpen!
verder wel geinig apparaat
|
|
Honda VFR400R |
|
2SLOW4ME |
16-1-2009 17:01 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik vind je remklauwadapter kut ontworpen!
verder wel geinig apparaat
want?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
daanmtx |
16-1-2009 17:04 |
Posts: 3759 |
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.
zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.
Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat
|
|
Honda VFR400R |
|
Frysk |
16-1-2009 17:12 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.
zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.
Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat
het is niet zo dat er 500kg tegen dat ding aan zit te drukken.. het blijft een brommertje met het gewicht van een brommertje met waarschijnlijk een lichte bestuurder
Waarom trouwens geluiddempend materiaal aan de binnenkant ?
|
|
giggitybyte |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-1-2009 17:16 |
|
bobboiten |
16-1-2009 17:17 |
|
BSTS |
16-1-2009 17:18 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.
zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.
Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat
]
onder aan de klauw zitten niet eens bevestigings punten, dus praat niet alsof je het beter weet of kan.
Btw zeer mooie nsr dit.. ik ga hem nog vaak zien komend seizoen denk ik.
|
|
sprintjah |
|
baquba |
16-1-2009 17:19 |
Posts: 156 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Is goed in verhouding en je kuip tja die wil ik ook wel
Euhm blijft het wit of wordt het wat anders?
Op de vorige pagina staat de inspiratie voor het kleurenschema, oldskool nsr250.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Vind NS1 kuip mooier maargoed dat is dan weer smaak he
Dan heb jij een goede smaak.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Toffe, mooie kuip die, zoals Henk al zegt, goed in verhouding is, zeer toffe onderdelen, allemaal met zorg en precisie gemonteerd. Erg leuk, mooi en waarschijnlijk ook wel een snel project, keep up the good work!!
Dankjewel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
prachtig!!
Waarmee heb je de binnenkant van je kuip bekleed? soort foam oid..?
en dat spil op je zitje.
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 16-1-2009 om 16:56 uur.
Spul op het zitje is van dat neopreen, wordt wel vaker gebruikt voor zadelmateriaal.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.
zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.
Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat
Ik volg je niet helemaal, aan de onderkant van de remklauw ook vastmaken? Kun je dat uitleggen, ik sta open voor handige tips namelijk
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
het is niet zo dat er 500kg tegen dat ding aan zit te drukken.. het blijft een brommertje met het gewicht van een brommertje met waarschijnlijk een lichte bestuurder
Waarom trouwens geluiddempend materiaal aan de binnenkant ?
De brommer weegt 70kg, ik 58kg.
Geluidsdemping materiaal is testwerk, gaat waarschijnlijk wel eraf maar dat zie ik nog wel.
|
|
|
|
Frysk |
16-1-2009 17:20 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
hoeveer kg komt er dan op te staan ?
NSR standaard 95kg + berijder op z'n max 80kg
Deze is rond de 80kg dacht ik zo dus 160kg in totaal op z'n zwaarst
hoeveel dit in newton is weet ik niet, ben niet een rekenwonder
als ik het fout heb dan hierbij mijn fout
|
|
giggitybyte |
|
BSTS |
16-1-2009 17:20 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]
]
onder aan de klauw zitten niet eens bevestigings punten, dus praat niet alsof je het beter weet of kan.
Btw zeer mooie nsr dit.. ik ga hem nog vaak zien komend seizoen denk ik.
Aan de onderkant lijkt het net als er een bevestigings punt zit, maar dat is gewoon een busje van de zwevende schijf als je goed kijkt.
Die adapter is prima joh,
Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 16-1-2009 om 17:21 uur.
|
|
sprintjah |
|
Lex ss50 |
16-1-2009 17:23 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-1-2009 17:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
NSR standaard 95kg + berijder op z'n max 80kg
Deze is rond de 80kg dacht ik zo dus 160kg in totaal op z'n zwaarst
hoeveel dit in newton is weet ik niet, ben niet een rekenwonder
als ik het fout heb dan hierbij mijn fout
dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.
bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BrommertJacco |
16-1-2009 17:29 |
Posts: 2328 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.
bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .
160kg is toch 1600 N?
|
|
Modderfokker |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-1-2009 17:30 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
[...]
160kg is toch 1600 N?
bijna wel idd. 1kg is 9,8nogwat N.
voor het gemak reken je meestal met 10
maar dat maakt toch niet uit voor mijn berekening ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-1-2009 om 17:31 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BrommertJacco |
16-1-2009 17:34 |
Posts: 2328 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
bijna wel idd. 1kg is 9,8nogwat N.
voor het gemak reken je meestal met 10
maar dat maakt toch niet uit voor mijn berekening ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-1-2009 om 17:31 uur.
ok, m'n leraar zei gewoon x10 XD
|
|
Modderfokker |
|
BSTS |
16-1-2009 17:36 |
Posts: 4241 |
De nieuwere remklauwen zitten vaak alleen maar aan de bovenkant vast met 2 bouten, net zoals dus ook deze.
Onderaan lijkt het alsof er een ophang punt zit, maar dat is gewoon een bos van de remschijf die je ziet. Hopelijk snapt daanmtx het nu.
|
|
sprintjah |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-1-2009 17:36 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BrommertJacco |
16-1-2009 17:37 |
Posts: 2328 |
|
|
Modderfokker |
|
baquba |
16-1-2009 17:40 |
Posts: 156 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.
bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .
3g remvertraging? lijkt me niet
|
|
|
|