Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - NSR 50 sobw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery NSR 50 sobw
Geplaatst door baquba op 9-11-2008 13:18
Hits Deze gallery is 26695 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda NSR-II (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit/zwart / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen 14 pk / 10 kW
Opgegeven max. snelheid 145 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Pottendijk [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

grasmaaier89 14-1-2009 21:37 Print reply

Posts: 14412


cool man
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
baquba 16-1-2009 16:30 Print reply

Posts: 156
Weer wat verder:

Remadapter:








Wat vinden jullie ervan?
 
Henk-88 16-1-2009 16:38 Print reply

Posts: 26703
Is goed in verhouding en je kuip tja die wil ik ook wel

Euhm blijft het wit of wordt het wat anders?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 16-1-2009 16:43 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Is goed in verhouding en je kuip tja die wil ik ook wel

Euhm blijft het wit of wordt het wat anders?



Vind NS1 kuip mooier maargoed dat is dan weer smaak he
 
giggitybyte
- Kevin - 16-1-2009 16:44 Print reply

Posts: 8086
Toffe, mooie kuip die, zoals Henk al zegt, goed in verhouding is, zeer toffe onderdelen, allemaal met zorg en precisie gemonteerd. Erg leuk, mooi en waarschijnlijk ook wel een snel project, keep up the good work!!
 
2SLOW4ME 16-1-2009 16:53 Print reply

Posts: 1944
prachtig!!

Waarmee heb je de binnenkant van je kuip bekleed? soort foam oid..?

en dat spil op je zitje.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 16-1-2009 om 16:56 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
daanmtx 16-1-2009 16:55 Print reply

Posts: 3759
ik vind je remklauwadapter kut ontworpen!

verder wel geinig apparaat
 
Honda VFR400R
2SLOW4ME 16-1-2009 17:01 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik vind je remklauwadapter kut ontworpen!

verder wel geinig apparaat


want?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
daanmtx 16-1-2009 17:04 Print reply

Posts: 3759
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.

zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.

Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat
 
Honda VFR400R
Frysk 16-1-2009 17:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.

zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.

Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat



het is niet zo dat er 500kg tegen dat ding aan zit te drukken.. het blijft een brommertje met het gewicht van een brommertje met waarschijnlijk een lichte bestuurder


Waarom trouwens geluiddempend materiaal aan de binnenkant ?
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 17:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



het is niet zo dat er 500kg tegen dat ding aan zit te drukken.. het blijft een brommertje met het gewicht van een brommertje met waarschijnlijk een lichte bestuurder


Waarom trouwens geluiddempend materiaal aan de binnenkant ?


hoeveer kg komt er dan op te staan ?


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bobboiten 16-1-2009 17:17 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
afbeelding

cool man


hij ziet er super mooi uit
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
BSTS 16-1-2009 17:18 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.

zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.

Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat

]

onder aan de klauw zitten niet eens bevestigings punten, dus praat niet alsof je het beter weet of kan.

Btw zeer mooie nsr dit.. ik ga hem nog vaak zien komend seizoen denk ik.
 
sprintjah
baquba 16-1-2009 17:19 Print reply

Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Is goed in verhouding en je kuip tja die wil ik ook wel

Euhm blijft het wit of wordt het wat anders?

Op de vorige pagina staat de inspiratie voor het kleurenschema, oldskool nsr250.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Vind NS1 kuip mooier maargoed dat is dan weer smaak he

Dan heb jij een goede smaak.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Toffe, mooie kuip die, zoals Henk al zegt, goed in verhouding is, zeer toffe onderdelen, allemaal met zorg en precisie gemonteerd. Erg leuk, mooi en waarschijnlijk ook wel een snel project, keep up the good work!!

Dankjewel

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
prachtig!!

Waarmee heb je de binnenkant van je kuip bekleed? soort foam oid..?

en dat spil op je zitje.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 16-1-2009 om 16:56 uur.

Spul op het zitje is van dat neopreen, wordt wel vaker gebruikt voor zadelmateriaal.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
want? check die krachten inleiding, ik zou me daar niet op wagen. Als je 'm onderaan de klauw ook had vastgemaakt zou het echt een stuk stijver en veiliger remmen zijn.

zou er nog maar ns goed over nadenken omdat het een kleine moeite is om goed te doen.

Naast 't bovenstaande ziet het er echt uit alsof je de onderkant vergeten bent. Zou jammer zijn van zo'n verder tof apparaat


Ik volg je niet helemaal, aan de onderkant van de remklauw ook vastmaken? Kun je dat uitleggen, ik sta open voor handige tips namelijk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



het is niet zo dat er 500kg tegen dat ding aan zit te drukken.. het blijft een brommertje met het gewicht van een brommertje met waarschijnlijk een lichte bestuurder


Waarom trouwens geluiddempend materiaal aan de binnenkant ?


De brommer weegt 70kg, ik 58kg.

Geluidsdemping materiaal is testwerk, gaat waarschijnlijk wel eraf maar dat zie ik nog wel.
 
Frysk 16-1-2009 17:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


hoeveer kg komt er dan op te staan ?




NSR standaard 95kg + berijder op z'n max 80kg
Deze is rond de 80kg dacht ik zo dus 160kg in totaal op z'n zwaarst

hoeveel dit in newton is weet ik niet, ben niet een rekenwonder

als ik het fout heb dan hierbij mijn fout
 
giggitybyte
BSTS 16-1-2009 17:20 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]

]

onder aan de klauw zitten niet eens bevestigings punten, dus praat niet alsof je het beter weet of kan.

Btw zeer mooie nsr dit.. ik ga hem nog vaak zien komend seizoen denk ik.



Aan de onderkant lijkt het net als er een bevestigings punt zit, maar dat is gewoon een busje van de zwevende schijf als je goed kijkt.

Die adapter is prima joh,

Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 16-1-2009 om 17:21 uur.
 
sprintjah
Lex ss50 16-1-2009 17:23 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


NSR standaard 95kg + berijder op z'n max 80kg
Deze is rond de 80kg dacht ik zo dus 160kg in totaal op z'n zwaarst

hoeveel dit in newton is weet ik niet, ben niet een rekenwonder

als ik het fout heb dan hierbij mijn fout

Beste motor heb je nodig wil er 500kg tegenaan drukken
 
-
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 17:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


NSR standaard 95kg + berijder op z'n max 80kg
Deze is rond de 80kg dacht ik zo dus 160kg in totaal op z'n zwaarst

hoeveel dit in newton is weet ik niet, ben niet een rekenwonder

als ik het fout heb dan hierbij mijn fout


dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.

bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BrommertJacco 16-1-2009 17:29 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.

bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .

160kg is toch 1600 N?
 
Modderfokker
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 17:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
[...]

160kg is toch 1600 N?


bijna wel idd. 1kg is 9,8nogwat N.
voor het gemak reken je meestal met 10
maar dat maakt toch niet uit voor mijn berekening ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-1-2009 om 17:31 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BrommertJacco 16-1-2009 17:34 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bijna wel idd. 1kg is 9,8nogwat N.
voor het gemak reken je meestal met 10
maar dat maakt toch niet uit voor mijn berekening ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-1-2009 om 17:31 uur.

ok, m'n leraar zei gewoon x10 XD
 
Modderfokker
BSTS 16-1-2009 17:36 Print reply

Posts: 4241
De nieuwere remklauwen zitten vaak alleen maar aan de bovenkant vast met 2 bouten, net zoals dus ook deze.



Onderaan lijkt het alsof er een ophang punt zit, maar dat is gewoon een bos van de remschijf die je ziet. Hopelijk snapt daanmtx het nu.
 
sprintjah
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-1-2009 17:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
[...]

ok, m'n leraar zei gewoon x10 XD


http://nl.wikipedia.org/wiki/Newton_(eenheid)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BrommertJacco 16-1-2009 17:37 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


http://nl.wikipedia.org/wiki/Newton_(eenheid)

ja ik snap je XD
 
Modderfokker
baquba 16-1-2009 17:40 Print reply

Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat heb je fout imo.
bij stevig remmen komt de bewegingsenergie op het wiel te staan.
daarbij heeft je wiel nog een hefboom je remklauw zit namelijk halverwege.

bij remmen kun je 2 a 3G realiseren ? das dus 160x3 maximaal.
dat is 480kg. hiernaast heb je nog de hefboom waardoor je toch op bijna 900 kg op de adaptor komt .

3g remvertraging? lijkt me niet
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved