Ben net begonnen met de voorvork revisie, stelt normaal gesproken bij een rs50nm niks voor maar met deze was het toch wel een flink gekloot.
Dat busje bovenin de voorvork zat knettervast gerot waardoor hij heel moeilijk eruit ging. Maargoed het is uiteindelijk wel gelukt. Morgen komen als het goed is de nieuwe voorvork keerringen, die vastgerotte busjes ga ik nieuw bestellen bij easyparts.
Hier 1 van de verotte busjes.
Zo staat hij er nu bij, dat subframe voor je radiateur en het subframe voor de standaard heb ik weer netjes gemaakt en gemonteerd.
Dat systeem van de achterbrug is trouwens nogal maf ontworpen vind ik, als je nu de achterbrug as vastdraait om de achterbrug vast te zetten komt de achterbrug klem te zitten tussen het frame waardoor de brug behoorlijk moeilijk omhoog en omlaag gaat. Ik had eerder een bus binnen in de brug gezet die iets breder is als de brug zelf, naaldlagers om die binnenbus zetten waar de brug dus overheen draait tijdens het in en uitveren. Op deze manier kun je de achterbrug heel vast zetten zonder dat de brug klem komt te zitten tussen het frame.
Als ik nog eens tijd en zin heb ga ik denk ik hiermee aan de slag en draai ik een bus wat ik in de achterbrug zet. Iemand nog goede ideeën hierover?
|