Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - rs50 melandri

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery rs50 melandri
Geplaatst door baquba op 8-11-2008 16:40
Hits Deze gallery is 1756 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Aprilia RS50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Antreciet / 2002
Opgegeven max. vermogen 5 pk / 4 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
rs50 [Toon slechts deze afbeelding]
rs50 melandri [Toon slechts deze afbeelding]
sleutelen :) [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

baquba 31-1-2009 18:03 Print reply

Posts: 156
Groot deel marketing, meeste mensen kopen liever een brommer fiets of motor met een alu frame dan met een stalen frame.

Verder roest alu niet, ziet er wat mooier uit etc.

Een rs50 weegt 115kg rijklaar.
 
Joel_koningslust 31-1-2009 18:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


WAT HEEFT HET DAN VOOR ZIN OM HET FRAME VAN ALU TE MAKEN

Maar ik bedoel inderdaad onafgeveerd gewicht


wat weegt een RS50 eigenlijk ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 31-1-2009 om 18:01 uur.


dat alu frame is puur voor de brommer aantrekkelijk te maken


als jij als nietswetende brommernoob een brommer zoekt en je ziet ergens staan. de nieuwe rs50, nu met lichte aluminium achterbrug. dat trekt je niet echt in tegenstelling tot: de nieuwe rs50 nu met alumium frame, overgenomen uit de 125cc racerij
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 31-1-2009 18:06 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: baquba
Groot deel marketing, meeste mensen kopen liever een brommer fiets of motor met een alu frame dan met een stalen frame.

Verder roest alu niet, ziet er wat mooier uit etc.

Een rs50 weegt 115kg rijklaar.


hmm dat weegde m'n NS1 ook (114kg)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat alu frame is puur voor de brommer aantrekkelijk te maken


als jij als nietswetende brommernoob een brommer zoekt en je ziet ergens staan. de nieuwe rs50, nu met lichte aluminium achterbrug. dat trekt je niet echt in tegenstelling tot: de nieuwe rs50 nu met alumium frame, overgenomen uit de 125cc racerij


ja juist ja daar kun je nog wel gelijk in hebben
 
giggitybyte
harm0ss 31-1-2009 18:11 Print reply

Posts: 1247
leuk ding, ik heb de mijne toen voor ¤200 kunnen kopen:
http://www.brommerfo...ery/view/2960/1/last

welliswaar zonder kenteken
 
baquba 31-1-2009 21:07 Print reply

Posts: 156
Heb je goed gedaan.
 
baquba 6-2-2009 20:05 Print reply

Posts: 156
Ben net begonnen met de voorvork revisie, stelt normaal gesproken bij een rs50nm niks voor maar met deze was het toch wel een flink gekloot.
Dat busje bovenin de voorvork zat knettervast gerot waardoor hij heel moeilijk eruit ging. Maargoed het is uiteindelijk wel gelukt. Morgen komen als het goed is de nieuwe voorvork keerringen, die vastgerotte busjes ga ik nieuw bestellen bij easyparts.

Hier 1 van de verotte busjes.



Zo staat hij er nu bij, dat subframe voor je radiateur en het subframe voor de standaard heb ik weer netjes gemaakt en gemonteerd.



Dat systeem van de achterbrug is trouwens nogal maf ontworpen vind ik, als je nu de achterbrug as vastdraait om de achterbrug vast te zetten komt de achterbrug klem te zitten tussen het frame waardoor de brug behoorlijk moeilijk omhoog en omlaag gaat. Ik had eerder een bus binnen in de brug gezet die iets breder is als de brug zelf, naaldlagers om die binnenbus zetten waar de brug dus overheen draait tijdens het in en uitveren. Op deze manier kun je de achterbrug heel vast zetten zonder dat de brug klem komt te zitten tussen het frame.

Als ik nog eens tijd en zin heb ga ik denk ik hiermee aan de slag en draai ik een bus wat ik in de achterbrug zet. Iemand nog goede ideeën hierover?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved