Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - BX Yamaha YZ 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery BX Yamaha YZ 50
Geplaatst door YZ50crosser op 3-10-2008 21:18
Hits Deze gallery is 15339 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha YZ125 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / blauw/zwart / 1989
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
3 uurs cross Varsseveld 2010 [Toon slechts deze afbeelding]
8 uurs cross lichtenvoorde 2010 [Toon slechts deze afbeelding]
3 uurs cross Lichtenvoorde 2010 [Toon slechts deze afbeelding]
YZ 50 2010 [Toon slechts deze afbeelding]
Op het kruisje klikken [Toon slechts deze afbeelding]
yz 2011 [Toon slechts deze afbeelding]
yz 2011 [Toon slechts deze afbeelding]
yz 2011 [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 4-10-2008 20:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



kijk je begint het te snappen.

het probleem zit hem er ook in dat er in het hoogseizoen(laat ik het zo maar ff noemen) je bijna om de week een cross hebt van 6 uur oid de kans zit er in dat er wat kapot gaat en dan ben je mooi de lul als je zon helemaal getuned mt of nsr blok hebt want daar zijn niet zo ff cilinders voor te halen die meteen snel zijn dus is het gewoon makkelijk dat je derbi of am6 rijd


reserve blokje klaarleggen..
het gaat toch een x kapot
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BrommertJacco 4-10-2008 20:22 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


reserve blokje klaarleggen..
het gaat toch een x kapot

jah als je elke week een cross heb moet je wel reserve zooi hebben, want anders moet je mss de volgende race missen door technische problemen
 
Modderfokker
50cc crosser 4-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 1866
als je een ori derbi cilinder kan tunen naar 16 pk das pas stoer met een opmaat pijp 16mm carb hpitje en voor de rest niet veel bijzonders en zon ding loopt gewoon 8 uur nonstop zonder problemen
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
fox-power 4-10-2008 20:25 Print reply

Posts: 834
in mijn ogen is het gewoon niet ideaal, omdat je zoon honda luchtgekoeldblokje, bijna optimaal moet tunen om met de am6 en derbi blokjes mee te laten komen, die licht getuned zijn,
en uit ervaring zeg ik dat hoe harder je tuned hoe meer kans je hebt dat je er pech mee krijgt op de brommercross
 
-simon- 4-10-2008 20:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
in mijn ogen is het gewoon niet ideaal, omdat je zoon honda luchtgekoeldblokje, bijna optimaal moet tunen om met de am6 en derbi blokjes mee te laten komen, die licht getuned zijn,
en uit ervaring zeg ik dat hoe harder je tuned hoe meer kans je hebt dat je er pech mee krijgt op de brommercross


als je met honda gaat crossen pak je sowieso een watergekoelde. allen al voor betere koeling. en mischien
zijn die ook makkelijker snel te maken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Mt5_grolsch 4-10-2008 20:29 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je met honda gaat crossen pak je sowieso een watergekoelde. allen al voor betere koeling. en mischien
zijn die ook makkelijker snel te maken.



warom maak je zelf geen crosser dan met een honda blok die mee kan komen?

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
driver004 4-10-2008 20:33 Print reply

Posts: 3418
100% sonde


tis tog skandalige

die brommercross

wie het meest geld heeft of/en prof rijder wint


als je af en toe kijkt eerst ok al zon 125 ktm frame uit 2006!

waar slaat dat op...
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
-simon- 4-10-2008 20:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



warom maak je zelf geen crosser dan met een honda blok die mee kan komen?



dat 6uurs croosen intreseerd me niet zo erg. 1x per jaar in handel is wel leuk. als ik echt wil gaan crossen doe ik het dan wel op een motor.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-10-2008 20:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


dat 6uurs croosen intreseerd me niet zo erg. 1x per jaar in handel is wel leuk. als ik echt wil gaan crossen doe ik het dan wel op een motor.


idd. dom geld pompen in iets wat nooit op zal schieten

en gewoon een beter alternatief voor handen is..


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Sypie_Honda 4-10-2008 20:39 Print reply

Posts: 13830
waar maak je je druk om met die brommercross

tis toch voor de lol, want hard gaat het niet, heb ook een cross mee gereden, en zelfs die echt snelle mannen gingen nog niet half zo hard als een 125.

als je leuk wilt crossen, moet je gewoon een 125/250 halen, dat komt tenimste met fatsoen door de modder.

als je gewoon wat lol wilt hebben, en wat om wilt kloten, moet je mee gaan doen aan brommercross.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
fox-power 4-10-2008 20:40 Print reply

Posts: 834
dat geld pompen is ook iets wat ik niet echt leuk vind.
maar ik reid soms met een vriend mee op een sachs met een am5 blok, en dat heeft toch echt mijn voorkeur tov honda of dergelijke.
maar als je echt graag mee wil komen met de brommercross,
en je koopt een motorframe zoals hier is gebeurd, hoeft dat nog niet perse superveel geld te kosten.
Het is mischien nog wel goedkoper om een 125 frame van een cr125 of yz 125 los te kopen (staan vaak wel te koop),
en daar een am6 blokje bij kopen.
Als een complete derbi,aprilia,motohispania,gilera crosser te halen.
 
-simon- 4-10-2008 20:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


idd. dom geld pompen in iets wat nooit op zal schieten

en gewoon een beter alternatief voor handen is..




daarom. en bij zoon oude crosser vind ik het niet zo heel zonde. maar ze rijen er ook met 06 frames ed.

en een 144/250 4t of 250 2t/450 isveel mooier. en dan 144 wel het mooiste.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
YZ50crosser 4-10-2008 20:44 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
dat geld pompen is ook iets wat ik niet echt leuk vind.
maar ik reid soms met een vriend mee op een sachs met een am5 blok, en dat heeft toch echt mijn voorkeur tov honda of dergelijke.
maar als je echt graag mee wil komen met de brommercross,
en je koopt een motorframe zoals hier is gebeurd, hoeft dat nog niet perse superveel geld te kosten.
Het is mischien nog wel goedkoper om een 125 frame van een cr125 of yz 125 los te kopen (staan vaak wel te koop),
en daar een am6 blokje bij kopen.
Als een complete derbi,aprilia,motohispania,gilera crosser te halen.


klopt helemaal. zon (redelijk) oud motorframpje kost nie veel maar is zeker nie slecht en spring je ook nie kapot, als je tenminste de blokophanging geod gelast hebt.

HM cre bijvoorbeeld die je te veel ziet, zie je nog gebeuren dat die de veerophanging of wat dan ook kapot heeft. enige is bij mij dat ik nu superklasse moet rijden
 
www.bxteamlg.tk
-simon- 4-10-2008 20:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
waar maak je je druk om met die brommercross

tis toch voor de lol, want hard gaat het niet, heb ook een cross mee gereden, en zelfs die echt snelle mannen gingen nog niet half zo hard als een 125.

als je leuk wilt crossen, moet je gewoon een 125/250 halen, dat komt tenimste met fatsoen door de modder.

als je gewoon wat lol wilt hebben, en wat om wilt kloten, moet je mee gaan doen aan brommercross.


idd en als je dan met een brommer wil crossen doe je dat ook met mrr cc.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
YZ50crosser 4-10-2008 21:12 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


idd en als je dan met een brommer wil crossen doe je dat ook met mrr cc.


meer cc dan 49.9 is geen brommer, duh
 
www.bxteamlg.tk
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-10-2008 23:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
[...]


meer cc dan 49.9 is geen brommer, duh


met zown frame is het ook een motor met minder als 50cc
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mt5_grolsch 4-10-2008 23:19 Print reply

Posts: 2014
dat van een frame uit 06 een brommer blok onder maken is zonde is gewoon gelul aan gezien het vaak gebeurd dmv. pas platen je er zo een 50cc blok inhangt en dan na de cross er weer een 125 blok in gaat dus snap niet wat er zonde is
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
YZ50crosser 5-10-2008 11:49 Print reply

Posts: 2241
dat heb ik vaker gehoord ja

De tandwielen staan nu trouwens aardig in een rechte lijn, ik vind alleen dat het schakelpookje nou nog wat ver weg staat (er is nog niks aan gelast) als ik een stalen pookje zou kopen, en die iets inkort zou hij dan nog goed schakelen??
 
www.bxteamlg.tk
teamdoko 5-10-2008 12:33 Print reply
Posts: 420
wat betreft die honda am6
het heeft beide zo zijn voor en na delen

voor dat ik aan de am6 zooi begon
altijd met een mtx
gereden en zeker weten dat ding hard liep

binnen draaier er op
16 mikuni er op
getunde belgische 50 lucht gekoeld
goed cross
filter
een aangepaste gianeli uitlaat

en zeker weten dat ding goed mee kon komen.


am6 is gewoon veel makkelijker en sneller spul voor te krijgen.
simpel blok iedere boer kan zo'n ding los trekken en weer dicht drukken.

en het 6 bakje van een am6 ideaal



verders vind k altijd dat gemekker op de brommercross
nergens op slaan.

want het is veel te duur blababalabal
hard gaat het toch niet.

nee niet iedereen kan echt hard gaan op een 50cc dat moet je kunnen het rijd heel anders als een 125
en het is een vak apart.

informeer maares bij een oude crosser wie eerder kreiderl vhs of gebben hadden.

nee sobw gaat dan toch ook niet hard als je dat vergelijkt met een honda cbr waarmee je na de ring gaat
en sobw kost nog veel meer pegels.

 
YZ50crosser 5-10-2008 13:27 Print reply

Posts: 2241
weet iemand waar ik een zon blind tandwiel van rond de 70 tot 75 tands kan halen?
en wat kost da
 
www.bxteamlg.tk
Frysk 5-10-2008 13:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je met honda gaat crossen pak je sowieso een watergekoelde. allen al voor betere koeling. en mischien
zijn die ook makkelijker snel te maken.


Daytona 50cc erop en die tunen met die cilinders racen ze ook met die NSR50 mini's, ze schijnen sneller te zijn dan een GT4 cilinder aangezien die ori op die NSR mini's zitten.

 
giggitybyte
mx-fox 5-10-2008 13:50 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
weet iemand waar ik een zon blind tandwiel van rond de 70 tot 75 tands kan halen?
en wat kost da


hej bart misschien heb je hier wat aan http://brommercrossf.../viewtopic.php?t=161 die rob weanink werkt bij lensink dus misschien kun je daar wel even langs gaan
 
YZ50crosser 5-10-2008 15:50 Print reply

Posts: 2241
ik heb hem gemaild, maar ik ga daalk eerst nog even kijken of het mogelijk is om mijne pas te maken
 
www.bxteamlg.tk
fox-power 5-10-2008 15:55 Print reply

Posts: 834
tw wat erop zit niet meer goed?
 
YZ50crosser 5-10-2008 16:12 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
tw wat erop zit niet meer goed?


die van de yz zelf?

dat zijn toch motortanden ofniet dan, die zijn toch veel groter en die hebben hun beste tijd ook al wel gehad
 
www.bxteamlg.tk

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved