Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
CR80 elsinore |
Geplaatst door |
kenny77 op 27-9-2008 0:10 |
Hits |
Deze gallery is 22968 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CR80 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Rood / 1980 |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
Niet opgegeven |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 3
|
|
Een paar jaar geleden (toen ik de cr pas had) , mijn zus, ik en mijn vader.
Op suzuki er, cr80, dt175mx
|
|
|
Mijn CR80 elsinore, ik heb hem nu al vanaf mijn 12de, toen is die helemaal opgeknapt.
Maar laatst keek ik nog eens onder het laken waar die onderstaat en vond hem best vies.
Tijd voor de grote schoonmaakt dus.
|
|
|
Vies blokje.
|
|
|
Uit elkaar halen voor schoon te maken.
|
|
|
Nog een keer vies blokje.
|
|
Pagina 1 van 3
|
Pagina 4 van 5
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
kenny77 |
10-11-2009 11:02 |
Posts: 29286 |
Nee het oude blokje zit er nu weer in.
Het blokje wat op de foto's staan zijn lege carters die staan op mijn kamer.
cilinder heb ik weg gebracht en wordt nog een zuiger voor gezocht.
dan nog lagers en keeringen halen en dan een keer tijd vinden om alles te spuiten en reviseren.
Maar naven ga ik niet coaten, er zaten eerst velgen in met zwarte naven, maar deze waren nog mooier (het chroom) dus laat ik deze erin.
|
|
|
|
TECstar |
10-11-2009 12:53 |
Posts: 4664 |
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
kenny77 |
10-11-2009 12:59 |
Posts: 29286 |
Ding is niet zo groot, zadel komt nog niet tot mijn heupen en dan moet je nagaan dat ik maar klein ben.
En ketenken gaat nooit lukken, aangezien het een echte wedstrijds crosser is en ook geen type goed keuring opzit.
Nu kan je wel een mtx-ot frame nummer met kenteken erin rammen , maar dat vind ik zonde.
Plus dat het ook niet de stilste brommer is, dus geheid dat je dan aan wordt gehouden en dan zie ik hem nooit meer terug.
Dat is het me allemaal niet waard.
|
|
|
|
TECstar |
10-11-2009 13:00 |
|
kenny77 |
10-11-2009 13:05 |
Posts: 29286 |
voorlopig blijft hij nog even onder de deken staan wachten, en ooit rol ik hem wel de woonkamer van mijn eigen huisje in ofzo.
|
|
|
|
TECstar |
10-11-2009 13:07 |
|
kenny77 |
21-9-2010 19:25 |
Posts: 29286 |
Eindelijk dan, een goede betaalbare zuiger gevonden!
4mm overmaat rm85 zuiger
Omdat ik over Prox lees dat hij niet zo gek lang mee gaat, heb ik maar lekker geduld gehad voor een wiseco.
En nu eindelijk gevonden.
Dan kunnen de lagers en keerringen worden bestelt en dan gaat hij weer rijden.
Ik denk dat ik dan met dit beestje volgend jaar met de knastercross mee gaan doen.
En hij is komende maand jarig, hij wordt alweer 30 jaar.
krijgt hij wel een leuk kadootje dacht ik zo.
|
|
|
|
kenny77 |
23-9-2010 22:04 |
|
Marcooow |
23-9-2010 22:14 |
Posts: 5713 |
waarom zitten er van die strepen op? (misschien domme vraag maar ik vroeg het me af)
|
|
faster than a bullet! |
|
Frysk |
23-9-2010 22:15 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
waarom zitten er van die strepen op? (misschien domme vraag maar ik vroeg het me af)
dat is vanwege het afdraaien van de zuiger in vorm, en vervolgens zorgen die strepen er ook voor dat er olie om de zuiger blijft zitten en de cilinder + zuiger gesmeerd blijft.
@ Kenny
tof dat je een Wiseco zuigertje hebt! mooi afgewerkt spul
|
|
giggitybyte |
|
Marcooow |
23-9-2010 22:16 |
|
kenny77 |
23-9-2010 22:23 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
@ Kenny
tof dat je een Wiseco zuigertje hebt! mooi afgewerkt spul
Ja ik ben er ook wel te vreden mee, we hadden er nu al 3 gehad van wiseco en die zagen er allemaal prima uit.
en deze was toevallig voor het zelfde geld als een prox of vertex, dus was de keuze snel gemaakt. :P
|
|
|
|
Joel_koningslust |
23-9-2010 22:48 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ja ik ben er ook wel te vreden mee, we hadden er nu al 3 gehad van wiseco en die zagen er allemaal prima uit.
en deze was toevallig voor het zelfde geld als een prox of vertex, dus was de keuze snel gemaakt. :P
is een wiseco ook aan te raden voor echt de cross dan? duurzaamheid is niet zo van belang. zuigertje zal dr max 15uur in blijven
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
23-9-2010 22:54 |
Posts: 29286 |
Ik gok dat deze wel langer mee gaat als prox bijvoorbeeld.
Maar als die er toch weer snel uit gaat, zie ik het voordeel er ook niet echt van.
Het zou kunnen dat je met deze zuiger langer ermee doet, dan hoeft hij er toch ook niet perse uit? (als hij nog goed is)
Weet wel dat de wiseco in de sprinter van mijn vader ook aardig wat te voor duren heeft gehad en toen we hem uit elkaar haalde had de zuiger nog helemaal niks geleden, en die had er toen 6 uur op zitten ofzo met open kelk.
Maar een echte uren grafiek kan ik niet maken.
Ik was er gewoon te vrede over wiseco en nu ik de cr aan pak moet het ook meteen maar goed gebeuren.
(Al was dat niet zo van belang, gaat nog maar max 1 a2 uur draaien, maarja)
|
|
|
|
Niek de Wildt |
23-9-2010 23:36 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
dat is vanwege het afdraaien van de zuiger in vorm, en vervolgens zorgen die strepen er ook voor dat er olie om de zuiger blijft zitten en de cilinder + zuiger gesmeerd blijft.
@ Kenny
tof dat je een Wiseco zuigertje hebt! mooi afgewerkt spul
Leuke theorie, maar dit is gewoon omdat de zuiger zo spiegeld, en hij op een papiertje met ribbeltjes staat...
|
|
|
|
kenny77 |
23-9-2010 23:43 |
Posts: 29286 |
Als ik hem op een zwart stuk papier zet, ziet hij er nog het zelfde uit.
Die ribbels voel je wel degelijk.
en doordat de foto verkleind wordt , ziet het er gek uit.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
23-9-2010 23:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als ik hem op een zwart stuk papier zet, ziet hij er nog het zelfde uit.
Die ribbels voel je wel degelijk.
en doordat de foto verkleind wordt , ziet het er gek uit.
Tuurlijk zitten er wat ribbeltjes, dat zit bij elke zuiger, maar die zitten horizontaal, en niet als hoonsporen.
Dat wat je op de foto's ziet is gewoon weerspiegeling
Neem maar eens een foto op een zwart papiertje dan
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
23-9-2010 23:50 |
|
kenny77 |
23-9-2010 23:51 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Joel_koningslust |
23-9-2010 23:59 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
24-9-2010 0:02 |
|
kenny77 |
24-9-2010 0:07 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
kenny77 |
26-9-2010 17:09 |
Posts: 29286 |
Vandaag maar het blokje eronder uit gehaald om te slopen.
moet ik de cr wel eerst vinden.
aha daar is die toch nog!
Hoezo overdreven.
Maarja staan wat fietsen tegenaan die al voor krassen hebben gezorgd, dus staat hij er maar zo bij.
kwam wat oud ijzer uit het blokje.
blokje wordt weer rood en uitlaat blank met de lasnaden opnieuw gebrand
moet nog een brander halen, maar geeft een idee.
leek me wel leuk uit zien, vind ik het niks is hij altijd nog snel zwart gespoten.
|
|
|
|
kenny77 |
27-10-2010 19:38 |
Posts: 29286 |
Eindelijk heeft hij weer een maagdelijk wandje.
|
|
|
|
kenny77 |
17-11-2010 15:16 |
Posts: 29286 |
Lang naar gezocht, eindelijk compleet.
originele rijtest en originele werkplaatshandboek ( werkplaatshandboek weliswaar van 1980 model, maar ach het gaat om het idee, veel verschil zit er toch niet in. )
Kreeg er zelfs nog wat hrc stickers bij.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2010 om 15:18 uur.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 5
|
|