Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda VFR400R Daan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda VFR400R Daan
Geplaatst door daanmtx op 7-9-2008 14:58
Hits Deze gallery is 5972 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda VFR400R (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / wit / zwart / 1987
Opgegeven max. vermogen 58 pk / 43 kW
Opgegeven max. snelheid 210 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
met Djeep en omafiets [Toon slechts deze afbeelding]
Honda VFR400R [Toon slechts deze afbeelding]
Honda VFR400R [Toon slechts deze afbeelding]
Honda VFR400R [Toon slechts deze afbeelding]
Honda VFR400R [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

honda_freak 9-9-2008 17:35 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Meet de dikte van je schijven eens op dan, ik zie namelijk een behoorlijke ingesleten rand zitten op allebei je remschijven.

afbeelding

De rand die ik bedoel zit direct naast het oppervlak waar de remblokken contact maken met de remschijf. Op mijn foto begint daar het licht grijze. Bij mij zie je die randen niet. De rand ontstaat naarmate je remschijf meer inslijt en te dun wordt .


gadverdamme wat een lelijk wiel!!

volgens mij zien jullie gewoon schaduw-werking, anders hebben die schijven groeven van hier tot tokio en is er iets veel ergers aan de hand :P dit soort groeven zie je in principe altijd wel. Ik ken maar 1 geval waar de schijven spiegelglad zijn...

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-9-2008 om 17:40 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
- Kevin - 9-9-2008 17:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
gadverdamme wat een lelijk wiel!!

volgens mij zien jullie gewoon schaduw-werking, anders hebben die schijven groeven van hier tot tokio en is er iets veel ergers aan de hand :P dit soort groeven zie je in principe altijd wel. Ik ken maar 1 geval waar de schijven spiegelglad zijn...

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-9-2008 om 17:40 uur.


Shut up Johan .

Ik heb de foto even opgeslagen en ingezoomd op wat willekeurig plaatsen op de remschijf. Bij de R van het rode woord TRAC, lijkt het inderdaad alsof de remschijf wel in orde is. Anders zouden het groeven van hier tot tokio zijn, maarja ding is 21 jaar oud. Tijd zat om zulke groeven te maken . Ik zou ze sowieso even opmeten met een schuifmaat, dan weet je ook hoe je schijven er aan toe zijn .
 
honda_freak 9-9-2008 18:17 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Shut up Johan .

Ik heb de foto even opgeslagen en ingezoomd op wat willekeurig plaatsen op de remschijf. Bij de R van het rode woord TRAC, lijkt het inderdaad alsof de remschijf wel in orde is. Anders zouden het groeven van hier tot tokio zijn, maarja ding is 21 jaar oud. Tijd zat om zulke groeven te maken . Ik zou ze sowieso even opmeten met een schuifmaat, dan weet je ook hoe je schijven er aan toe zijn .


Joah, zolang ze altijd netjes ingeremd zijn met nieuwe blokken.. maar idd, meten is weten, maar kijk maar naar die schijven van kev, die zijn er net zo erg aan toe als mijn schijven van 14 jaar oud...

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-9-2008 om 18:17 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
- Kevin - 9-9-2008 18:45 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Joah, zolang ze altijd netjes ingeremd zijn met nieuwe blokken.. maar idd, meten is weten, maar kijk maar naar die schijven van kev, die zijn er net zo erg aan toe als mijn schijven van 14 jaar oud...

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-9-2008 om 18:17 uur.


Mijn schijven op die foto hadden toen denk ik 100 km afgelegd, ik denk niet dat jou schijven van 14 jaar oud er hetzelfde uitzien, als mijn schijven toen.

Binnenkort trouwens even kijken naar een mooi setje waveschijfremmen, ik vind deze wel tof:

Braking Wave Disk front:


Braking Wave Disk rear


Wat heb jij trouwens toch met 14 jaar oud .


 
Frysk 9-9-2008 18:53 Print reply

Posts: 34928
Neutraaltje, leuk ding maar vind hem eigenlijk net een paar jaartjes te oud.. die Omafiets heeft vink daartegen vies tof, nieuwer model daarvan is weer lelijk
 
giggitybyte
honda_freak 9-9-2008 19:06 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Mijn schijven op die foto hadden toen denk ik 100 km afgelegd, ik denk niet dat jou schijven van 14 jaar oud er hetzelfde uitzien, als mijn schijven toen.

Binnenkort trouwens even kijken naar een mooi setje waveschijfremmen, ik vind deze wel tof:

Braking Wave Disk front:
afbeelding

Braking Wave Disk rear
afbeelding

Wat heb jij trouwens toch met 14 jaar oud .




wahahaha, had ik nog niet eens aan gedacht, er is blijkbaar iets goeds aan het bouwjaar 1994

dr zijn helaas geen kant en klare wave schijven voor de RF, ze zouden helemaal niet misstaan namelijk.. moet ik ze zelf (laten) maken

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-9-2008 om 19:07 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
- Kevin - 9-9-2008 19:08 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
wahahaha, had ik nog niet eens aan gedacht, er is blijkbaar iets goeds aan het bouwjaar 1994




'91 ook goed?

Dan heb ik nog wel een Mazda voor je xD.

Zeg Daan, schiet eens op met je motor rbw, dan kunnen we een motor meeting gaan plannen .
 
daanmtx 10-9-2008 13:53 Print reply

Posts: 3759
ik hoop dat pasje binnen 2 maanden te hebben, ga iig mijn best doen. Eerste les ging echt prima, is echt precies hetzelfde als schakel vind ik zelf. De motor is idd verjaard maar aangezien hij zijn tijd ver vooruit was vind ik het helemaal prima zoals hij is. Het blijft een opstapmotor. De schijven hebben wel een beetje relief, maar ik ga de motor niet in topstaat maken. Wel ga ik dit weekend de topkuip herstellen, dus lekker aan de gang met 2comp.lijm en plasticplamuur, net als de tank die heeft ook een mooie deuk. Verder moet ik een nieuwe uitlaatsysteem bestellen want er mist een uitlaatbocht. Komt goed dus

BTW: ik chillde rustig door Leiden, wat reed daar, precies eenzelfde in dezelfde kleuren! Was echt genieten!

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 10-9-2008 om 13:55 uur.
 
Honda VFR400R
- Kevin - 10-9-2008 13:57 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik hoop dat pasje binnen 2 maanden te hebben, ga iig mijn best doen. Eerste les ging echt prima, is echt precies hetzelfde als schakel vind ik zelf. De motor is idd verjaard maar aangezien hij zijn tijd ver vooruit was vind ik het helemaal prima zoals hij is. Het blijft een opstapmotor. De schijven hebben wel een beetje relief, maar ik ga de motor niet in topstaat maken. Wel ga ik dit weekend de topkuip herstellen, dus lekker aan de gang met 2comp.lijm en plasticplamuur, net als de tank die heeft ook een mooie deuk. Verder moet ik een nieuwe uitlaatsysteem bestellen want er mist een uitlaatbocht. Komt goed dus

BTW: ik chillde rustig door Leiden, wat reed daar, precies eenzelfde in dezelfde kleuren! Was echt genieten!

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 10-9-2008 om 13:55 uur.


Goed bezig, je eerste opstap motor moet je gewoon rijdend zien te houden en er niet al te veel geld in steken. Dat ben ik wel met je eens. Ik hoor het wel, als je het o zo mooie roze papiertje bemachtigd hebt !!! Succes met lessen en de examens.
 
OmafietS 11-9-2008 10:26 Print reply

Posts: 7472
WOOO nog een VFR rijder in de regio dus.

Volgens mij zit er een klein gaatje in mn uitlaat, want mijne brult echt als een idioot nu
 
daanmtx 11-9-2008 10:59 Print reply

Posts: 3759
da's nog altijd beter dan een complete uitlaatbocht missen, zoals ik nu doe. Wordt wat als ik m binnekort ga starten
 
Honda VFR400R
daanmtx 13-9-2008 20:06 Print reply

Posts: 3759
Vandaag heb ik hem voor 't eerst in 2 jaar gestart, ging lekker soepel en een ubergeluidje, uitlaat zit er nog niet op namelijk
 
Honda VFR400R
- Kevin - 13-9-2008 21:21 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
WOOO nog een VFR rijder in de regio dus.

Volgens mij zit er een klein gaatje in mn uitlaat, want mijne brult echt als een idioot nu


Hhaha en toen ik het zei, mwah nee hoor Kev, hij klinkt gewoon zo tof , nieuwe uitlaatklemmen halen dan maar heh .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
da's nog altijd beter dan een complete uitlaatbocht missen, zoals ik nu doe. Wordt wat als ik m binnekort ga starten


Dat is toch niet nodig, om het te starten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Vandaag heb ik hem voor 't eerst in 2 jaar gestart, ging lekker soepel en een ubergeluidje, uitlaat zit er nog niet op namelijk


Dat is niet heel erg goed voor je motorfiets heh, starten en niet gaan rijden. De accu laadt namelijk niet bij als je er niet op gaat rijden. Als een motor een langere tijd stil heeft gestaan moet je hem starten en er direct mee gaan rijden, anders moet je hem gewoon stil laten staan. Als je hem elke keer start zonder te gaan rijden vergroot je de kans op storingen / mankementen.
 
daanmtx 13-9-2008 21:34 Print reply

Posts: 3759
Ik moet nog een nieuwe accu kopen, had m ff doorgelusd van de auto van m'n ouders
 
Honda VFR400R
- Kevin - 13-9-2008 21:43 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Ik moet nog een nieuwe accu kopen, had m ff doorgelusd van de auto van m'n ouders


Je weet nu hoe het zit .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 13-9-2008 om 21:58 uur.
 
Jelmer MX 13-9-2008 23:45 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Dat is niet heel erg goed voor je motorfiets heh, starten en niet gaan rijden. De accu laadt namelijk niet bij als je er niet op gaat rijden. Als een motor een langere tijd stil heeft gestaan moet je hem starten en er direct mee gaan rijden, anders moet je hem gewoon stil laten staan. Als je hem elke keer start zonder te gaan rijden vergroot je de kans op storingen / mankementen.

zoals bijvoorbeeld plakkende koppelingsplaten.. had ik ook
 
daanmtx 14-9-2008 0:59 Print reply

Posts: 3759
@kev; snap je

ik heb geen last van slippende platen, wel is opeens de neutraal echt onvindbaar

Vandaag heb ik de topkuip helemaal in elkaar gelijmd en ben ik begonnen aan het plamuren van het voorspatbord, die is weer helemaal "compleet". Ziet er van een afstandje echt nice uit. De topkuip moet nog aardig wat aan geplamuurd worden, daar ga ik morgen mee verder. Dan nog een km-teller kabel, nieuwe achterband +tandwiel, tank uitdeuken + spuiten, nieuwe uitlaat halen en dan is ie perfect

Wat een supersound kwam er vanaf, alle buren kwamen even checken hoe het zat, heb echt een relaxede buurt wat dat betreft, ze vinden het echt mooi
 
Honda VFR400R
honda_freak 14-9-2008 2:20 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
@kev; snap je

ik heb geen last van slippende platen, wel is opeens de neutraal echt onvindbaar

Vandaag heb ik de topkuip helemaal in elkaar gelijmd en ben ik begonnen aan het plamuren van het voorspatbord, die is weer helemaal "compleet". Ziet er van een afstandje echt nice uit. De topkuip moet nog aardig wat aan geplamuurd worden, daar ga ik morgen mee verder. Dan nog een km-teller kabel, nieuwe achterband +tandwiel, tank uitdeuken + spuiten, nieuwe uitlaat halen en dan is ie perfect

Wat een supersound kwam er vanaf, alle buren kwamen even checken hoe het zat, heb echt een relaxede buurt wat dat betreft, ze vinden het echt mooi


hij wel... zelfs mn motorrijdende!! buurman (das nog wel de ergste trouwens) loopt te mekkeren dat ik niet over de stoep richting mn huis mag rijden omdat dat dat zo gevaarlijk is met die spelende kinderen (ik rij stapvoets en sta per direct stil als ik moet remmen) en zo'n herrie maakt.. (yeah right, met mijn uberstille originele uitlaat...zelfs mn moeder hoort me niet meer aankomen) en hij verpest t uitzicht (ding staat alleen 's nachts en af en toe in het weekend voor de deur..)

Gelukkig rijdt hij over dezelfde stoep (alleen minder frequent.. hij rijdt 2 keer per jaar), draagt zijn stem 2 blokken voort, en krijst dat kind van m de hele buurt bij elkaar.. dus erg veel trek ik niet van m aan XD

Maar ben benieuwd naar je fietsje joh, klinkt iig alsdat het al behoorlijk vorderd! tijd om met zn allen te gaan rijden komt er aan
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
daanmtx 14-9-2008 15:27 Print reply

Posts: 3759
Hmmz lekker a-relaxed dan..

met 't fietsje schiet het goed op het voorspatbord is nagenoeg af, tank is grotendeels uitgedeukt en geplamuurd, topkuip is weer uit 1 stuk, moet ik nog wel aan plamuren, dan dus nog spuiten, en ik heb n adresje voor de overige onderdelen. Verder heb ik nu de eigendomspapieren en sleutels.

tot dusver aan alles ongeveer 40,- euro uitgegeven aan de hele motor

ik moet alleen nog een flexe achterband waar ik over twijfel, ik vind de Michelin Sport Demon (std bij TZR) wel nice, maar of die ook voor een motor voldoet..?

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 14-9-2008 om 15:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 14-9-2008 om 15:31 uur.
 
Honda VFR400R
Jelmer MX 14-9-2008 15:37 Print reply

Posts: 13514
is alleen geen michelin maar pirelli he
 
daanmtx 14-9-2008 15:40 Print reply

Posts: 3759
oh ja dat bedoel ik
 
Honda VFR400R
daanmtx 17-9-2008 17:27 Print reply

Posts: 3759
Er komt binnekort een tweede VFR omdat een nieuwe uitlaat en achterband duurder zijn dan een tweede VFR.


 
Honda VFR400R
Erik 39 17-9-2008 17:27 Print reply

Posts: 15088
wtf.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
daanmtx 17-9-2008 17:29 Print reply

Posts: 3759
ja, ff onderdeeltjes swappen. Heb nog wat kleine dingen nodig als een km-kabeltje, accu, enz. Die zitten er ook chill bij, prima dus.

dus als iemand nog een V4 400cc zoekt voor op een skelter, laat ff wat weten

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 17-9-2008 om 17:30 uur.
 
Honda VFR400R
daanmtx 17-9-2008 18:04 Print reply

Posts: 3759


zo gaat ie worden

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 17-9-2008 om 18:04 uur.
 
Honda VFR400R

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved