Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Xerox GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Xerox GPR
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-9-2008 12:40
Hits Deze gallery is 37157 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 2001
Opgegeven max. vermogen 9 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 90 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
onderste luchthapper dicht of open? heef... [Toon slechts deze afbeelding]
koplampjes wegwerken of niet? [Toon slechts deze afbeelding]
verstevigd. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina

Pagina 12 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 28-8-2009 21:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding




Ziet er vet uit Olaf!
 
Derbi-Olaf 28-8-2009 23:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBasse
deze word echt ziek, misschien dat ik na het projectje waar ik nu mee bezig ben ook wel zoiets ga maken. ben nu nog ff bezig met mn buggy...

Hehe, bedankt, jou GPR is ook tof

Zeer langzaam maar zeker word dit wel wat

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Wtf, hoelang ben je wel niet bezig geweest met die krukasholte? en die spoelpoorten


Ik heb heel wat avonden lekker liggen schuren in bed

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ziet er vet uit Olaf!


Het is maar 50cc hoor
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 28-8-2009 23:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf

Het is maar 50cc hoor


Ziet er vet mager uit Olaf!

mhh dat klink niet zo positief.
 
Niek de Wildt 29-8-2009 0:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf

Ik heb heel wat avonden lekker liggen schuren in bed




Ziet er zeker netjes uit hoor!

Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **

Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)




Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.

Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"


Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.



Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.



Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.

Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.
 
Derbi-Olaf 29-8-2009 1:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ziet er zeker netjes uit hoor!

Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **

Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)




Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.

Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"


Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.



Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.



Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.

Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.

hehe, ik heb er ook al genoeg over gesearched, spijltjes zijn allemaal keurig scherp, en "bol" afgewerkt naarbinnen, verder laat ik het lekker voor wat het is verder, het grote verschil zit daar iig niet in

ook de cilinder en het carter zijn op elkaar aangepast zelfs de originele cilinder



Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-8-2009 om 1:20 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 29-8-2009 1:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hehe, ik heb er ook al genoeg over gesearched, spijltjes zijn allemaal keurig scherp, en "bol" afgewerkt naarbinnen, verder laat ik het lekker voor wat het is verder, het grote verschil zit daar iig niet in

ook de cilinder en het carter zijn op elkaar aangepast zelfs de originele cilinder

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-8-2009 om 1:20 uur.


Ziet er hardstikke goed uit hoor!

moest er nog veel weg voor de originele cil? heb nooit een std cil op carter aangepast.
 
Derbi-Olaf 29-8-2009 1:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ziet er hardstikke goed uit hoor!

moest er nog veel weg voor de originele cil? heb nooit een std cil op carter aangepast.

Hier en daar toch wel een flinke millimeter
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 3-9-2009 0:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ziet er zeker netjes uit hoor!

Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **

Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)




Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.

Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"


Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.



Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.



Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.

Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.


 
Frysk 23-3-2010 22:58 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

afbeelding


maak hier een vierkante koplamp in pas, NSR250 idee
 
giggitybyte
Frysk 28-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 34928
hehehe


 
giggitybyte
Niek de Wildt 28-3-2010 20:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hehehe

afbeelding


En nu rs50 NM koplampjes.
 
2SLOW4ME 28-3-2010 21:14 Print reply

Posts: 1944
kunnen er niet van die cagiva duc996 replica koplampen ingeshopt worden ?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Frysk 28-3-2010 23:08 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


En nu rs50 NM koplampjes.



die kuip loopt veel spitser immers ? dat krijg je nooit mooi passend
 
giggitybyte
Floris-tsx 28-3-2010 23:09 Print reply

Posts: 3225
hot voor t strakke blokje
 
Iedereen kan professioneel worden
- Han - 28-3-2010 23:11 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
hot voor t strakke blokje


blokje wat eronder komt ziet er veel beter uit
 
<10.000 posts
Floris-tsx 28-3-2010 23:12 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


blokje wat eronder komt ziet er veel beter uit



 
Iedereen kan professioneel worden
faffiezwaffie 19-7-2010 22:49 Print reply

Posts: 112
eeuwig zonde van die ronde lampies
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
ronaldt 20-7-2010 9:52 Print reply

Posts: 2735
supervet juist. Dit heb ik nog niet eerder gezien + dat het er veel beter uitziet dan die 2 ronde dingen (Y)
edit: oh het is een shop

Dit bericht is gewijzigd door ronaldt op 20-7-2010 om 9:52 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Derbi-Olaf 20-7-2010 12:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
supervet juist. Dit heb ik nog niet eerder gezien + dat het er veel beter uitziet dan die 2 ronde dingen (Y)
edit: oh het is een shop

Dit bericht is gewijzigd door ronaldt op 20-7-2010 om 9:52 uur.

is geen shop hoor


Ligt btw al ff lang stil omdat ik er nog niet uit ben wat ik ga doen met het blok. ofwel in dit RM250 blok 500-600 euro pompen en dan is het ook goed, ofwel een heel ander blokje regelen. Denk dat het toch weer het laatste word
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lexyver 19-2-2011 19:19 Print reply
Posts: 553
Hoe is het nu met dit project?
ligt het stof te vergaren of is ie allang weg?
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 12 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved