Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Xerox GPR |
Geplaatst door |
Derbi-Olaf op 3-9-2008 12:40 |
Hits |
Deze gallery is 37157 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Rood / 2001 |
Opgegeven max. vermogen |
9 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
90 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 4 van 4
|
|
|
|
|
|
|
Pagina 4 van 4
|
Pagina 12 van 12
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
kenny77 |
28-8-2009 21:37 |
|
Derbi-Olaf |
28-8-2009 23:02 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
28-8-2009 23:48 |
|
Niek de Wildt |
29-8-2009 0:47 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Ik heb heel wat avonden lekker liggen schuren in bed
Ziet er zeker netjes uit hoor!
Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **
Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)
Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.
Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"
Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.
Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.
Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.
Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-8-2009 1:05 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ziet er zeker netjes uit hoor!
Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **
Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)
Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.
Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"
Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.
Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.
Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.
Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.
hehe, ik heb er ook al genoeg over gesearched, spijltjes zijn allemaal keurig scherp, en "bol" afgewerkt naarbinnen, verder laat ik het lekker voor wat het is verder, het grote verschil zit daar iig niet in
ook de cilinder en het carter zijn op elkaar aangepast zelfs de originele cilinder
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-8-2009 om 1:20 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
29-8-2009 1:54 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
hehe, ik heb er ook al genoeg over gesearched, spijltjes zijn allemaal keurig scherp, en "bol" afgewerkt naarbinnen, verder laat ik het lekker voor wat het is verder, het grote verschil zit daar iig niet in
ook de cilinder en het carter zijn op elkaar aangepast zelfs de originele cilinder
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-8-2009 om 1:20 uur.
Ziet er hardstikke goed uit hoor!
moest er nog veel weg voor de originele cil? heb nooit een std cil op carter aangepast.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-8-2009 1:56 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ziet er hardstikke goed uit hoor!
moest er nog veel weg voor de originele cil? heb nooit een std cil op carter aangepast.
Hier en daar toch wel een flinke millimeter
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
3-9-2009 0:34 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ziet er zeker netjes uit hoor!
Maar dan helaas te bedenken je puur op theorie en ook volgens mijn ervaring daarin, toch een betere flow zou hebben als het gestraald is.
Dit is zo bij alle onderdelen waar mengsel met "subsone" ofwel relatief lage snelheden langs gaat.
REDEN: skin effect
** Het skin effect betekend niks anders een een heel dun (vrijwel) stilstaand laagje lucht wat aan de wand blijft "plakken".
Met "wand" bedoel ik bijv de wanden van een buis waar lucht door stroomt.
Met een iets groffere maar toch egale wand blijft de lucht beter "plakken", middelgrof grit stralen is het beste middel gebleken om deze "grofheid" te bereiken. **
Bij "subsone" mengsel snelheden zoals in de spoelpoorten, is het ook verstandig de scheiding tussen deze poorten een bol begint te geven (ipv bijv scherp).
REDEN: denk aan de druppel (iedereen die een klein beetje een idee van aerodynamica heeft snapt wat ik bedoel, het is ook niet lastig, maar wel lastig om nu met woorden uit te leggen)
Bij onderdelen waar mengsel met "supersone" snelheid langs gaat (bijv in de uitlaatpoort) is het wel zaak dit heel glad te maken.
REDEN: te hoge snelheid voor skin-effect en dus zorgt een "grof" geschuurde wand dan alleen voor minieme tubulentie.
Het eventuele schotje tussen de uitlaatpoort is aan te raden aan de achterkant scherp te maken.
REDEN: bij "supersone" aerodynamica moet het raakvlak gewoon zo klein mogelijk zijn omdat er geen toch sprake is van **eddy's** omdat dat toch meteen wordt "weggeblazen""
** Een eddy is een bekend wordt in stromingsleer wat eigenlijk betekend een "niet bewegend stuk lucht/water".
Het beweegt wel, maar het gaat nergens heen, het maakt meestal alleen maar rondjes.
Dit is bijv ook de eerste term waarmee je te maken krijgt bij Kajakken, je passeerd bijvoorbeeld een rots aan de rechterkant en als je dan vervolgens naar links gaat, is daar helemaal geen stroming (behalve een soort circulatie) **
Ik ben nu een mooi plaatje aan het zoeken/maken om een "eddy" uit te beelden, als je hem ziet, denk je "ooooooooooh, dat komt me bekend voor"
Wat je dus bij "subsone" lucht of mengsel snelheden probeerd te voorkomen is dat er zulke "eddy's" vormen en de weerstand zo klein mogelijk is van alles in het pad van de lucht/mengsel.
Dit doe je over het algemeen door hoeken te proberen zo "onscherp" mogelijk te maken en obstakels te verwijderen of deze naar een minder turbulente vorm te maken.
Overigens gaat het hierboven allemaal over minuscule verschillen die eigenlijk mierenneukerig zijn, maar voor een complete harmonie van een 2takt motor als je echt alles uit je blok perst pas meetellen.
Qua gestraald vs glad gestuurd oppervlak heb ik niet denderend veel ervaring/getest, de meeste informatie hierover is puur gebasseerd op de theorie die hier achter zit.
De theorie is gewoon afkomstig van aerodynamica en hydrodynamica leer.
allebei
Qua het experimenteren heb ik al meer ervaring, en heb ik veel getest.
Ook onderbouwd de theorie dit.
Bron:
Dat ben puur ik
Ik dacht laat ik eens wat van mijn ervaring hierover met jullie delen, aangezien ik het zelf altijd erg lastig vond hier zelf over te speculeren aangezien je om enigszins iets over stromingsleer te weten gewoon een hele studie moet volgen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 0:59 uur.
|
|
|
|
Frysk |
23-3-2010 22:58 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
afbeelding
maak hier een vierkante koplamp in pas, NSR250 idee
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
28-3-2010 20:33 |
|
Niek de Wildt |
28-3-2010 20:49 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hehehe
afbeelding
En nu rs50 NM koplampjes.
|
|
|
|
2SLOW4ME |
28-3-2010 21:14 |
Posts: 1944 |
kunnen er niet van die cagiva duc996 replica koplampen ingeshopt worden ?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Frysk |
28-3-2010 23:08 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
En nu rs50 NM koplampjes.
die kuip loopt veel spitser immers ? dat krijg je nooit mooi passend
|
|
giggitybyte |
|
Floris-tsx |
28-3-2010 23:09 |
Posts: 3225 |
hot voor t strakke blokje
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
- Han - |
28-3-2010 23:11 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
hot voor t strakke blokje
blokje wat eronder komt ziet er veel beter uit
|
|
<10.000 posts |
|
Floris-tsx |
28-3-2010 23:12 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]
blokje wat eronder komt ziet er veel beter uit
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
faffiezwaffie |
19-7-2010 22:49 |
Posts: 112 |
eeuwig zonde van die ronde lampies
|
|
er is maar één gas,, en dat is vol gas! |
|
ronaldt |
20-7-2010 9:52 |
Posts: 2735 |
supervet juist. Dit heb ik nog niet eerder gezien + dat het er veel beter uitziet dan die 2 ronde dingen (Y)
edit: oh het is een shop
Dit bericht is gewijzigd door ronaldt op 20-7-2010 om 9:52 uur.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Derbi-Olaf |
20-7-2010 12:31 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
lexyver |
19-2-2011 19:19 |
Posts: 553 |
Hoe is het nu met dit project?
ligt het stof te vergaren of is ie allang weg?
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 12 van 12
|
|