Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - RM125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery RM125
Geplaatst door thunderbird op 24-8-2008 14:53
Hits Deze gallery is 25893 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki RM125 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Geel/wit / 1997
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
28mm fatbar.. [Toon slechts deze afbeelding]
actiefototje [Toon slechts deze afbeelding]
terug van ATM cylinder technics [Toon slechts deze afbeelding]
onderdelen eindelijk binnen [Toon slechts deze afbeelding]
volgende schade, ik heb er geen geluk me... [Toon slechts deze afbeelding]
toen kwam dit op mijn pad; de redding du... [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

suzuki rm 25-2-2009 22:41 Print reply

Posts: 1114
als je voor 70 euro aan zo'n band kan komen moet je hem maar gewoon kopen. waar ga je hem hale/bestelle?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 25-2-2009 22:45 Print reply

Posts: 7728
zie inbox, wegens spam
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 25-2-2009 22:53 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
zie inbox, wegens spam


kijk ok maar eens ff in jouw inbox
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-3-2009 19:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
de starcross ms3. ik pak denk ik 100 breed..


ik heb inmiddels het bandje ontvangen, en gemonteerd
zitten tevens ook nieuwe achterwiellagers in. alleen de keerringen uit dat setje passen niet (pivot works). dus die moet ik ergens anders regelen.. ook wil ik nog nieuwe lagers/keerringen in het voorwiel, vandaar dat hij er nog even zo bij staat:

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 9-3-2009 21:07 Print reply

Posts: 1114
zijn het toch de ms3'tjes geworde?
 
Sypie_Honda 9-3-2009 21:10 Print reply

Posts: 13830
hoeveel kosten die setje's van pivot works?

ik heb mijn voor en achterwiel lagers ook vervangen, maar gewoon bij de technische groothandel hier gehaald. keerringen heb ik hergebruikt. er zitten ook al keerringen in de lagers die ik gekocht had.

er zitten btw 3 lagers bij mij in het achterwiel heb jij dat ook? 2 aan de tanwiel zijde.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
suzuki rm 9-3-2009 21:12 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda

er zitten btw 3 lagers bij mij in het achterwiel heb jij dat ook? 2 aan de tanwiel zijde.


is bij mijn 125 ook
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-3-2009 21:20 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
zijn het toch de ms3'tjes geworde?

klopt. maar alleen nog maar voor achter he, voorband is nog prima
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hoeveel kosten die setje's van pivot works?

ik heb mijn voor en achterwiel lagers ook vervangen, maar gewoon bij de technische groothandel hier gehaald. keerringen heb ik hergebruikt. er zitten ook al keerringen in de lagers die ik gekocht had.

er zitten btw 3 lagers bij mij in het achterwiel heb jij dat ook? 2 aan de tanwiel zijde.

ik geloof 26 euro voor achter, tegen de 50 voor voor.
heb trouwens vandaag de lagers gehaald voor voor (bij een lagerboer), omdat ik dat setje toch wel wat aan de dure kant vond. marja, ik ben alsnog 15 euro per lager kwijt + 5 euro per kering. maargoed, schijnt een aparte maat te zijn oid..
en indd, achter zitten er bij mij ook 3 in. waarschijnlijk omdat er aan de tandwielkant altijd hard getrokken word?

ik heb alleen wel een probleem, misschien dat jij een idee hebt:
als ik mijn achteras goed vast aandraai, wil mijn wiel niet meer goed rond. iets lijkt me dus niet in orde, zou allen niet weten wat..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 9-3-2009 om 21:21 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Sypie_Honda 9-3-2009 21:25 Print reply

Posts: 13830
tussen de lagers in de naaf hoort een bus te zitten. deze zorgt er voor dat je je lagers niet bij elkaar knijpt na het aanhalen van de moer. deze word erg vaak vergeten, je vergeet hem ook erg gemakkelijk.
heb het zelf ook al eens gehad bij een van mijn MTtjes, ff snel lagers er in, heb je het hele spul gemonteerd, zie je die bus op je werkbank liggen

en ook vaak MTtjes uit elkaar gehaad waar ook geen inzat, resultaat, na een paar km je lagers versleten.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-3-2009 21:25 Print reply

Posts: 7728
die bus zit er dus gewoon in..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Sypie_Honda 9-3-2009 21:28 Print reply

Posts: 13830
ow heel vaag, en heb je het al zonder remklauw geprobeerd?

edit wacht foutje, je remklauw maakt deel uit van je afstandsbussen.

ik probeerde te zeggen, miss is je remschijf niet goed gecentreerd? op een oft andere manier.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 9-3-2009 om 21:29 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-3-2009 21:30 Print reply

Posts: 7728
heb de remklauw nog niet eraf gehad. ik dacht eerst ook dat het mijn rem was die aanliep. dus ik begon met het eraf schroeven van dat ding, en toen merkte ik dat hij helemaal niet aanliep..
het is gewoon zo, hoe vaster ik de moer aantrek, hoe zwaarder het wiel gaat lopen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Sypie_Honda 9-3-2009 21:33 Print reply

Posts: 13830
hmm heel erg vaag. ik kan me niet anders bedenken dan de rem of die bus.

ja of je lagers moeten er niet ver genoeg, of scheef in zitten, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, jij bent volgens mij niet het type dat het er half in zet.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 7728
de lagers zitten er naar mijn idee gewoon goed in, de as glijd er ook zo in, het wiel loopt perfect. zolang ik de moer maar niet aantrek..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 9-3-2009 21:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
de lagers zitten er naar mijn idee gewoon goed in, de as glijd er ook zo in, het wiel loopt perfect. zolang ik de moer maar niet aantrek..



dan weet je wat je te doen staat moer gewoon lekker weglaten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-3-2009 18:18 Print reply

Posts: 7728
ik ben gisteravond toch nog maar eens even het werkhok ingedoken, want ik kan niet goed slapen zolang ik niet weet wat het is
heb het probleem gevonden, en opgelost
ik meende dat ik de vulbusjes aan weerszijden van de naaf op de goede plek had zitten (op exploded view gekeken enz), ik draai ze om en het probleem is over. de ene is iets breder als de andere, dus ik denk dat het tandwiel of schijf toch tegen de kettingblok of de steun van de remklauw aan heeft gelopen, omdat het wiel iets uit het midden stond..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 19-4-2009 19:40 Print reply

Posts: 1114
heb je foto's van je kapot gelope blok?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-4-2009 19:44 Print reply

Posts: 7728

dat lijkt me wel weer pijnlijk genoeg voor vandaag
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 19-4-2009 19:46 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
afbeelding
dat lijkt me wel weer pijnlijk genoeg voor vandaag


dat is cker pijnlijk
hoe zijn er je carters aan toe? heb je daar ook foto's van?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-4-2009 19:49 Print reply

Posts: 7728
nee heb ik geen foto's van. zitten her en der wel wat scheurtjes in kan in je vertellen.. maar bij nader onderzoek zijn die carters al een keer gerepareerd geweest net e.o.a. kneedbaar alu ofzo.
dus ik ben nu op zoek naar een goed krukasje en setje carters, maar heb helaas nog niks gevonden. of als ik iets heb gevonden willen ze weer niet verzenden. dus ik blijf nog steeds elke dag ebay afspeuren

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 19-4-2009 om 19:49 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 19-4-2009 19:51 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
nee heb ik geen foto's van. zitten her en der wel wat scheurtjes in kan in je vertellen.. maar bij nader onderzoek zijn die carters al een keer gerepareerd geweest net e.o.a. kneedbaar alu ofzo.
dus ik ben nu op zoek naar een goed krukasje en setje carters, maar heb helaas nog niks gevonden. of als ik iets heb gevonden willen ze weer niet verzenden. dus ik blijf nog steeds elke dag ebay afspeuren

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 19-4-2009 om 19:49 uur.


waar hebben ze dan geprobeert je carters te fixen met dat kneedijzer?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-4-2009 19:54 Print reply

Posts: 7728
dat is zo te zien een keer gebeurd. enkele eigenaren terug waarschijnlijk..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 19-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dat is zo te zien een keer gebeurd. enkele eigenaren terug waarschijnlijk..


ik bedoelde eigenlijk te zeggen waaar ergens op je carter
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-4-2009 20:08 Print reply

Posts: 7728
ah op die manier. heb maar ff een fototje gemaakt:

niet echt DE manier zoals je ziet..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 19-4-2009 20:10 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ah op die manier. heb maar ff een fototje gemaakt:
afbeelding
niet echt DE manier zoals je ziet..


da is nie zoals het hoort ja

en welk merk koppelingshuis heb jij ik zie dat ie helemaal blauw is geanodiseerd
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved