Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Goedkoop een puch snel laten gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Goedkoop een puch snel laten gaan
Geplaatst door Niek de Wildt op 21-8-2008 21:25
Hits Deze gallery is 45098 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Puch Z-one (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart/oranje / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 110 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Ook de beugeltjes een nieuw laagje [Toon slechts deze afbeelding]
herhaling [Toon slechts deze afbeelding]
Isolerend [Toon slechts deze afbeelding]
2 mooie ringen geslepen [Toon slechts deze afbeelding]
Siet gut aus! [Toon slechts deze afbeelding]
Lekker krap [Toon slechts deze afbeelding]
herhaling [Toon slechts deze afbeelding]
kijkje onder de motorkap [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-9-2008 1:42 Print reply

Posts: 9841
gast, je maakt een voetpakking toch niet van een fucking melkpak?
Die maak je van hout, als een echte vent.

Of als het een carterpanpakking van een auto betreft van aan elkaar gelijmde klingel dozen van je moeder.

 
Too cool for school!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-9-2008 1:44 Print reply

Posts: 9841


 
Too cool for school!
Niek de Wildt 24-9-2008 8:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
afbeelding



rofl:P

je cilinder zit er wel een flink stukje hoger door, had je daar rekening mee gehouden qua timingen?
 
PraatPaal 8-10-2008 1:18 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


rofl:P

je cilinder zit er wel een flink stukje hoger door, had je daar rekening mee gehouden qua timingen?


ik denk dat het juist daarom is en dat er gwn pakkingen tussen zitten oid
 
Niek de Wildt 8-10-2008 1:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


ik denk dat het juist daarom is en dat er gwn pakkingen tussen zitten oid


denk het ook ja, maar je weet het maar nooit met de beunhazen van tegenwoordig he
 
PraatPaal 8-10-2008 1:48 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


denk het ook ja, maar je weet het maar nooit met de beunhazen van tegenwoordig he


kweenie, je puch gelijkt op mijne, maar nooit dat jij of ik 100 haal, met of zonder hmr

en verschil is dat mijne niet budget gedaan is
 
Niek de Wildt 8-10-2008 19:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


kweenie, je puch gelijkt op mijne, maar nooit dat jij of ik 100 haal, met of zonder hmr

en verschil is dat mijne niet budget gedaan is


nieuwe setup gezien?

-polini 65cc membraam cilinderkit, bewerkt.
-65cc hoge drukkop, bewerkt.
-dellorto 21mm carburateur met goed powerfilter
-malossi mhr racing membraan verhogings spruitstuk voor 4 kleps.
-4 kleps carbon membraan.
-puch carters volledig bewerkt.
-volle krukas.
-secundair tandwiel verstevigd
-race koppeling / bewerkt 7500-8000 toeren afgesteld.
-koppelingshuis verstevigd
-hpi ontsteking
-betere lagers.
-betere keerringen.

dit heeft ook wel wat gekost hoor


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-10-2008 om 12:04 uur.
 
.puch_chopper 15-10-2008 12:59 Print reply

Posts: 7851
vette beunpuch geack!
ik zal vanmiddag btw die cilinder meten
 
Henk-88 2-1-2009 3:44 Print reply

Posts: 26703
Nja toch maar een hotje dan

Al mee gereden?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
YZ50crosser 2-1-2009 10:52 Print reply

Posts: 2241
waarom heb je dat luchtfilter helemaal daarvoor zitten waar hij zoveel rommel aan kan zuigen?
hoezo doe je niet met bijv een stofzuigerslang aan de carb naar achteren ergens waar dat luchtfilter niet zoveel rommel aan zuigt?
 
www.bxteamlg.tk
Derbi-Olaf 2-1-2009 10:59 Print reply

Posts: 14999

damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
gprnick 2-1-2009 12:18 Print reply

Posts: 3360
een hot van mij

maar rijd hij al lekker?
 
Henk-88 2-1-2009 13:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding
damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?




Zal wel van z'n mtx-je zijn denkzz.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 2-1-2009 16:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
waarom heb je dat luchtfilter helemaal daarvoor zitten waar hij zoveel rommel aan kan zuigen?
hoezo doe je niet met bijv een stofzuigerslang aan de carb naar achteren ergens waar dat luchtfilter niet zoveel rommel aan zuigt?


komt nog een kapje over.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?



ja, oude foto, en heel stoffig.
 
Niek de Wildt 2-1-2009 20:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
een hot van mij

maar rijd hij al lekker?


sorry, ik had je over het hoofd gezien (stoute poetsslaaf!)

Hij starte na 1 stap (eerste start ) maar de uitlaat lekte vreselijk.

deze cilinder-uitlaatpoortflens ligt lager dan het origineel, er zat dus een enorme kier, en dus lekte de uitlaat als een gek.

Ik heb dus een uitlaat (aan de achterkant) een stuk hoger moeten ophangen en een nieuwe beugel moeten maken en aan de oude bevestiging beetje moeten buigen, lassen en slijpen.
Ik wil namelijk dat hij ook nog past met origineel blok.

resultaat:


Heeft maar heel weinig ruimte tussen de achterbrug en veer, maar die hebben op zelf helemaal geen speling dus komt wel goed.
(ik verschuif hem nog een mm naar buiten btw)

Nu even een pakking fabriceren en hij kan weer.

 
PraatPaal 5-6-2009 12:32 Print reply

Posts: 7977
waar blijft die uitdraai dan, of post je die niet omdat je er al achter bent dat je in werkelijkheid maar 6,5pk hebt.
 
Niek de Wildt 5-6-2009 19:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
waar blijft die uitdraai dan, of post je die niet omdat je er al achter bent dat je in werkelijkheid maar 6,5pk hebt.


Cilinderkopje paste totaal niet bij de cilinder (45mm ipv 43,5 en een squish van 3,8mm ---> als je dat een squish mag noemen...)
Dus heb een nieuwe berekend en hij zou vandaag worden uitgedraaid maar die gozer had er nog geen tijd voor (ken die vent een directeur van een metaalbedrijf helemaal niet maar ik kwam met een zak soesjes aanzetten en daarvoor deed hij het wel)
Maar dat wordt dus dit weekend, maar ik ga maandag op vakantie een week, dus ik zie het daarna wel.
De cilinderkop komt in de cilinder te vallen.

Verder is alleen de uitlaat niet ideaal, de koppeling pakt namelijk bij 8000 toeren en de uitlaat heeft ze topvermogen bij circa 6k toeren waarna het vrij snel inzakt, dus trekt het nog niet ideaal op (wel ubertoffe gasreactie)
Dus daar ga ik binnekort een opmaatje voor berekenen/maken.

Heb er nu ook een HPI van een Honda op pas gemaakt.

Ik zal vanaaf eens even wat foto's uploaden

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-6-2009 om 19:08 uur.
 
Niek de Wildt 17-6-2009 20:42 Print reply
Posts: 7168
Update:
4 pagina's aan foto's
 
gprnick 17-6-2009 20:49 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Update:
4 pagina's aan foto's


zozo

er valt dus nog meer uit te halen dan hoe hij op het filmpje was

word wel leuk rijden:P
 
Niek de Wildt 17-6-2009 20:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


zozo

er valt dus nog meer uit te halen dan hoe hij op het filmpje was

word wel leuk rijden:P


Net gestart met nieuwe kop (met oude koppakking hergebruikt)
Zieke compressie, me moeder moest erop zitten terwijl ik duwde.
squish was op een punt 0,4 en de rest 0,5 hij detoneerd niet, maar hij raakte de kop OF bougie heel lichtelijk hoorde ik (moet ik nog even uitzoeken, het was nu even tijd om de krant te lezen) was alleen even test met deze koppakking, er komt dus een nieuwe iets dikkere in zodat de squish netjes op 0,6 ligt

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-6-2009 om 20:53 uur.
 
gprnick 17-6-2009 20:54 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Net gestart met nieuwe kop (met oude koppakking hergebruikt)
Zieke compressie, me moeder moest erop zitten terwijl ik duwde.
squish was op een punt 0,4 en de rest 0,5 hij detoneerd niet, maar hij raakte de kop OF bougie heel lichtelijk hoorde ik, was alleen even test met deze koppakking, er komt dus een nieuwe iets dikkere in zodat de squish netjes op 0,6 ligt


ok egt vet:P

enige mogelijkheid dat je komende dagen langs boekt met dat ding?:P

wil hem wel zien en horen
 
Niek de Wildt 17-6-2009 20:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


ok egt vet:P

enige mogelijkheid dat je komende dagen langs boekt met dat ding?:P

wil hem wel zien en horen


Als hij de kop niet meer raakt, de ontsteking naar mijn wens is afgesteld en ik tijd over heb (misschien weekend)
 
gprnick 17-6-2009 20:57 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Als hij de kop niet meer raakt, de ontsteking naar mijn wens is afgesteld en ik tijd over heb (misschien weekend)


is goed en die tijd heb je hard nodig
 
Niek de Wildt 17-6-2009 23:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


is goed en die tijd heb je hard nodig


Uitrusten is idd belangrijk
 
gprnick 17-6-2009 23:08 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Uitrusten is idd belangrijk


klopt:P

check me vraag in kvt ef please
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved