Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Goedkoop een puch snel laten gaan |
Geplaatst door |
Niek de Wildt op 21-8-2008 21:25 |
Hits |
Deze gallery is 45103 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Puch Z-one (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Zwart/oranje / Niet opgegeven |
Opgegeven max. vermogen |
10 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
110 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 10
|
|
geen draaibank?
men neme:
gare bougie, boormachine, kutkop
bougie in cilinder, boormachine klem je op ribbels van bougie (door profiel stevig genoeg) de boormachine klem je in de bankschroef (anders gaat hij slingeren ivm Asymetrie
dan laat je je pa het 'gas' bedienen (of vervangt hem door een elastiekje) en draaid hem uit met een houtbeitel (vond ik fijner dan metaal omdat hij maar een beetje pakt en niet vast slaat, maar je moet hem wel steeds ff slijpen)
overigens is het ook bijna niet te doen met draaibank, alleen met freesbank, want:
vaak zit de verbrandingskamer niet in het midden van de koelribben
en een 3 klauw kan natuurlijk niet, en een 4klauw vind je moeilijk groot genoeg
|
|
|
betere foto
|
|
|
moeilijk om diepte te zien
|
|
|
blok onthoofd
|
|
|
speciaal voor mtx-motard omdat hij zich zoon zorgen om mij maakt
|
|
|
maar dan zonder weerstand
|
|
|
is echt heel dik staal
|
|
|
dus een ovale holle brug
|
|
Pagina 2 van 10
|
Pagina 3 van 4
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-9-2008 1:42 |
Posts: 9841 |
gast, je maakt een voetpakking toch niet van een fucking melkpak?
Die maak je van hout, als een echte vent.
Of als het een carterpanpakking van een auto betreft van aan elkaar gelijmde klingel dozen van je moeder.
|
|
Too cool for school! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-9-2008 1:44 |
Posts: 9841 |
|
|
Too cool for school! |
|
Niek de Wildt |
24-9-2008 8:38 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
afbeelding
rofl:P
je cilinder zit er wel een flink stukje hoger door, had je daar rekening mee gehouden qua timingen?
|
|
|
|
PraatPaal |
8-10-2008 1:18 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
rofl:P
je cilinder zit er wel een flink stukje hoger door, had je daar rekening mee gehouden qua timingen?
ik denk dat het juist daarom is en dat er gwn pakkingen tussen zitten oid
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-10-2008 1:24 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
ik denk dat het juist daarom is en dat er gwn pakkingen tussen zitten oid
denk het ook ja, maar je weet het maar nooit met de beunhazen van tegenwoordig he
|
|
|
|
PraatPaal |
8-10-2008 1:48 |
|
Niek de Wildt |
8-10-2008 19:40 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
kweenie, je puch gelijkt op mijne, maar nooit dat jij of ik 100 haal, met of zonder hmr
en verschil is dat mijne niet budget gedaan is
nieuwe setup gezien?
-polini 65cc membraam cilinderkit, bewerkt.
-65cc hoge drukkop, bewerkt.
-dellorto 21mm carburateur met goed powerfilter
-malossi mhr racing membraan verhogings spruitstuk voor 4 kleps.
-4 kleps carbon membraan.
-puch carters volledig bewerkt.
-volle krukas.
-secundair tandwiel verstevigd
-race koppeling / bewerkt 7500-8000 toeren afgesteld.
-koppelingshuis verstevigd
-hpi ontsteking
-betere lagers.
-betere keerringen.
dit heeft ook wel wat gekost hoor
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-10-2008 om 12:04 uur.
|
|
|
|
.puch_chopper |
15-10-2008 12:59 |
Posts: 7851 |
vette beunpuch geack!
ik zal vanmiddag btw die cilinder meten
|
|
|
|
Henk-88 |
2-1-2009 3:44 |
Posts: 26703 |
Nja toch maar een hotje dan
Al mee gereden?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
YZ50crosser |
2-1-2009 10:52 |
Posts: 2241 |
waarom heb je dat luchtfilter helemaal daarvoor zitten waar hij zoveel rommel aan kan zuigen?
hoezo doe je niet met bijv een stofzuigerslang aan de carb naar achteren ergens waar dat luchtfilter niet zoveel rommel aan zuigt?
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Derbi-Olaf |
2-1-2009 10:59 |
Posts: 14999 |
damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
gprnick |
2-1-2009 12:18 |
Posts: 3360 |
een hot van mij
maar rijd hij al lekker?
|
|
|
|
Henk-88 |
2-1-2009 13:38 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding
damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?
Zal wel van z'n mtx-je zijn denkzz.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Niek de Wildt |
2-1-2009 16:39 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
waarom heb je dat luchtfilter helemaal daarvoor zitten waar hij zoveel rommel aan kan zuigen?
hoezo doe je niet met bijv een stofzuigerslang aan de carb naar achteren ergens waar dat luchtfilter niet zoveel rommel aan zuigt?
komt nog een kapje over.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
damn geak, facking nice honda-blok is dat van je sprinter?
ja, oude foto, en heel stoffig.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-1-2009 20:44 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gprnick
een hot van mij
maar rijd hij al lekker?
sorry, ik had je over het hoofd gezien (stoute poetsslaaf!)
Hij starte na 1 stap (eerste start ) maar de uitlaat lekte vreselijk.
deze cilinder-uitlaatpoortflens ligt lager dan het origineel, er zat dus een enorme kier, en dus lekte de uitlaat als een gek.
Ik heb dus een uitlaat (aan de achterkant) een stuk hoger moeten ophangen en een nieuwe beugel moeten maken en aan de oude bevestiging beetje moeten buigen, lassen en slijpen.
Ik wil namelijk dat hij ook nog past met origineel blok.
resultaat:
Heeft maar heel weinig ruimte tussen de achterbrug en veer, maar die hebben op zelf helemaal geen speling dus komt wel goed.
(ik verschuif hem nog een mm naar buiten btw)
Nu even een pakking fabriceren en hij kan weer.
|
|
|
|
PraatPaal |
5-6-2009 12:32 |
Posts: 7977 |
waar blijft die uitdraai dan, of post je die niet omdat je er al achter bent dat je in werkelijkheid maar 6,5pk hebt.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
5-6-2009 19:08 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
waar blijft die uitdraai dan, of post je die niet omdat je er al achter bent dat je in werkelijkheid maar 6,5pk hebt.
Cilinderkopje paste totaal niet bij de cilinder (45mm ipv 43,5 en een squish van 3,8mm ---> als je dat een squish mag noemen...)
Dus heb een nieuwe berekend en hij zou vandaag worden uitgedraaid maar die gozer had er nog geen tijd voor (ken die vent een directeur van een metaalbedrijf helemaal niet maar ik kwam met een zak soesjes aanzetten en daarvoor deed hij het wel )
Maar dat wordt dus dit weekend, maar ik ga maandag op vakantie een week, dus ik zie het daarna wel.
De cilinderkop komt in de cilinder te vallen.
Verder is alleen de uitlaat niet ideaal, de koppeling pakt namelijk bij 8000 toeren en de uitlaat heeft ze topvermogen bij circa 6k toeren waarna het vrij snel inzakt, dus trekt het nog niet ideaal op (wel ubertoffe gasreactie)
Dus daar ga ik binnekort een opmaatje voor berekenen/maken.
Heb er nu ook een HPI van een Honda op pas gemaakt.
Ik zal vanaaf eens even wat foto's uploaden
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-6-2009 om 19:08 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 20:42 |
Posts: 7168 |
Update:
4 pagina's aan foto's
|
|
|
|
gprnick |
17-6-2009 20:49 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Update:
4 pagina's aan foto's
zozo
er valt dus nog meer uit te halen dan hoe hij op het filmpje was
word wel leuk rijden:P
|
|
|
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 20:52 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]
zozo
er valt dus nog meer uit te halen dan hoe hij op het filmpje was
word wel leuk rijden:P
Net gestart met nieuwe kop (met oude koppakking hergebruikt)
Zieke compressie, me moeder moest erop zitten terwijl ik duwde.
squish was op een punt 0,4 en de rest 0,5 hij detoneerd niet, maar hij raakte de kop OF bougie heel lichtelijk hoorde ik (moet ik nog even uitzoeken, het was nu even tijd om de krant te lezen ) was alleen even test met deze koppakking, er komt dus een nieuwe iets dikkere in zodat de squish netjes op 0,6 ligt
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-6-2009 om 20:53 uur.
|
|
|
|
gprnick |
17-6-2009 20:54 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Net gestart met nieuwe kop (met oude koppakking hergebruikt)
Zieke compressie, me moeder moest erop zitten terwijl ik duwde.
squish was op een punt 0,4 en de rest 0,5 hij detoneerd niet, maar hij raakte de kop OF bougie heel lichtelijk hoorde ik, was alleen even test met deze koppakking, er komt dus een nieuwe iets dikkere in zodat de squish netjes op 0,6 ligt
ok egt vet:P
enige mogelijkheid dat je komende dagen langs boekt met dat ding?:P
wil hem wel zien en horen
|
|
|
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 20:56 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]
ok egt vet:P
enige mogelijkheid dat je komende dagen langs boekt met dat ding?:P
wil hem wel zien en horen
Als hij de kop niet meer raakt, de ontsteking naar mijn wens is afgesteld en ik tijd over heb (misschien weekend)
|
|
|
|
gprnick |
17-6-2009 20:57 |
|
Niek de Wildt |
17-6-2009 23:06 |
|
gprnick |
17-6-2009 23:08 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Uitrusten is idd belangrijk
klopt:P
check me vraag in kvt ef please
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 4
|
|