Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - MTX SCHOOLSPRINTER 80cc 24pk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery MTX SCHOOLSPRINTER 80cc 24pk
Geplaatst door Niek de Wildt op 21-8-2008 20:36
Hits Deze gallery is 78937 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MTX-sh (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Orgineel (zwart geel) / 1987
Opgegeven max. vermogen 24 pk / 18 kW
Opgegeven max. snelheid 140 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
proma dempert [Toon slechts deze afbeelding]
Een duidelijkere foto van kogelkraan beg... [Toon slechts deze afbeelding]
kraan [Toon slechts deze afbeelding]
oude carb 21 mikuni [Toon slechts deze afbeelding]
ook [Toon slechts deze afbeelding]
oude carb keihin 24FRC [Toon slechts deze afbeelding]
ook 24 keihin [Toon slechts deze afbeelding]
Zelfbouw begrenzer [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 15-10-2008 17:59 Print reply

Posts: 10560
je gaat die kogelkraan serieus monteren in een onderlangse pijp ?

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Niek de Wildt 15-10-2008 19:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
leuk spruitje wordt t

ik moet zelf ook nog ff een spruitje gaan bakken deze week voor mn rieju. omdat ik ook zit met de vering



ik maak er waarschijnlijk nog wel 1tje, die ik dan later verkoop.
(hij past direct op honda en derbi, voor Am6 zou ik de gaten waarmee je hem vastzet iets moeten uitboren, heel simpel)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
je gaat die kogelkraan serieus monteren in een onderlangse pijp ?



Die proma waarop ik hem heb gemaakt is gewoon bovenlangs hoor...
kijk maar naar de foto's.
Der zit dus een kap voor, en het is daar donker (kijkt egt geen enkele wout) en zet hem om met een hendeltje aan mijn stuur he.
verder stotterd hij ook niet, dus geen enkele reden voor argwaan bij de wouten.
 
henk43 15-10-2008 19:29 Print reply

Posts: 916
Quote:

Die proma waarop ik hem heb gemaakt is gewoon bovenlangs hoor...
kijk maar naar de foto's.
Der zit dus een kap voor, en het is daar donker (kijkt egt geen enkele wout) en zet hem om met een hendeltje aan mijn stuur he.
verder stotterd hij ook niet, dus geen enkele reden voor argwaan bij de wouten.


Ik denk dat hij bedoeld met die onderlangse opmaat, want die wil je tog gaan gebruiken?

 
Nobody said it was easy
Sypie_Honda 15-10-2008 19:32 Print reply

Posts: 13830
he zo'n vlotter systeem heeft de mikuni 32mm ook, mooi systeempje.

lagge projecje voor de rest, ik heb mijn spruitje toen ook ongeveer zo gemaakt. jammer dat je hem gemigt hebt, tig zou veel mooier zijn. mja care als hij maar werkt.

ga je de cilinder - spruit aansluiting ook nog vlakken na het lassen?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 15-10-2008 19:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
[...]


Ik denk dat hij bedoeld met die onderlangse opmaat, want die wil je tog gaan gebruiken?



daar komt hij niet op nee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
he zo'n vlotter systeem heeft de mikuni 32mm ook, mooi systeempje.

lagge projecje voor de rest, ik heb mijn spruitje toen ook ongeveer zo gemaakt. jammer dat je hem gemigt hebt, tig zou veel mooier zijn. mja care als hij maar werkt.

ga je de cilinder - spruit aansluiting ook nog vlakken na het lassen?



Ja, maar tig-gen is ook weer een vak apparten heb ik geen beschikking tot.
Verder heb ik op sommige punten een extra dikke las gelegt omdat ik daar aan de binnekant dus nog een hoop ga weghalen.

wat bedoel je verder met vlakken spruit --> cilinder aansluiting?
 
Sypie_Honda 15-10-2008 20:06 Print reply

Posts: 13830
noaauw als je dat buisje op dat dat plaatje last, trekt dat plaatje alle kanten op

en dan dicht hij dus niet meer af, en moet je hem vlakken.





zo heb ik ze gemaakt, die van mij waren ook niet echt mooi hoor, maar deden het best.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 15-10-2008 20:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
noaauw als je dat buisje op dat dat plaatje last, trekt dat plaatje alle kanten op

en dan dicht hij dus niet meer af, en moet je hem vlakken.

afbeelding

afbeelding

zo heb ik ze gemaakt, die van mij waren ook niet echt mooi hoor, maar deden het best.


ik heb ongv net zoon dik plaatje als jij, maar gaat dat echt zo erg kromtrekken!? want vlakfrezen heb ik geen beschikking tot:S (althans niet 123)
 
Sypie_Honda 15-10-2008 20:22 Print reply

Posts: 13830
mwa ik heb hem ongefreest niet geprobeerd, maar ik heb hem gewoon voor de zekerheid vlak gefreest.

anders doe je het toch gewoon met een vijl en schuurpapier op een spiegel?

gaat net zo goed, duurt alleen wat langer
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 15-10-2008 20:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
mwa ik heb hem ongefreest niet geprobeerd, maar ik heb hem gewoon voor de zekerheid vlak gefreest.

anders doe je het toch gewoon met een vijl en schuurpapier op een spiegel?

gaat net zo goed, duurt alleen wat langer


ja dat was eerst ook mijn plan totdat jij zei dat hij heel erg ging kromtrekken.

maarja, komt wel goed, bedankt voor de tip.

edit: het verschil van mijn tov jouw spruitstukje, is dat ik er dus nog een buis met grotere diameter aan de onderkant op heb gelast zodat ik die bocht heel soepel kan laten verlopen.

Ik wou hem eerst trompen, maar dat was toch te moeilijk.


EDIT: mocht ik te lui zijn om hem te vlakken, dan monteren we toch gewoon weer een melkpak-pakking!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-10-2008 om 20:30 uur.
 
Niek de Wildt 16-10-2008 21:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
noaauw als je dat buisje op dat dat plaatje last, trekt dat plaatje alle kanten op

en dan dicht hij dus niet meer af, en moet je hem vlakken.

afbeelding

afbeelding

zo heb ik ze gemaakt, die van mij waren ook niet echt mooi hoor, maar deden het best.


welke diameter heb jij btw gebruikt? lijkt me niet 28, eerder in de 30
 
Sypie_Honda 16-10-2008 21:25 Print reply

Posts: 13830
ik heb een 32mm carburateur.

en mijn carb aansluiting maat is 40 mm.

en mijn pijpje is 42mm

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 16-10-2008 om 21:25 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
jan-dx11 23-10-2008 21:12 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt


Ja, maar tig-gen is ook weer een vak apparten heb ik geen beschikking tot.



Tog lassen kan iedereen, is echt heel makkelijk, nog makkelijker als electrodenlassen, en dat kan bijna elke boer
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 23-10-2008 23:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Tog lassen kan iedereen, is echt heel makkelijk, nog makkelijker als electrodenlassen, en dat kan bijna elke boer


bullshit, je moet 2 handen en je voet gebruiken, je moet regelen: de stroomsterkte, de afstand van de hittebron, de toevoer van het materiaal.

Zelfs wikipedia zegt dat het de moeilijkste methode is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassen
Quote:
TIG-lassen
TIG is de afkorting voor Tungsten Inert Gas, GTAW = Gas Tungsten Arc Welding) en dankt zijn naam aan de Engelse naam voor wolfraam (tungsten) en het gebruik van een inert gas. Bij TIG-lassen wordt de warmte verkregen door een boog te trekken tussen een wolfraam elektrode en het werkstuk. Door de hoge smelttemperatuur van wolfraam (3410 °C) (de temperatuur van het werkstuk ligt tussen de 6000 á 7000 graden, maar door de stroomrichting van het beschermgas en de vlamboog heeft de elektrode maar een derde van de warmte van het werkstuk.) is dit een niet afsmeltende elektrode. Het toevoegmateriaal wordt apart, handmatig, toegevoegd. Het toepassingsgebied van TIG-lassen is vooral hooggelegeerd staal of aluminium. Het wordt ook regelmatig gebruikt voor laaggelegeerd staal met dunne plaatdiktes daar de lassnelheid vrij laag is. Aluminium, aluminiumlegeringen, magnesiumlegeringen en aluminiumbronzen worden met wisselstroom (AC) gelast, de rest met gelijkstroom (DC). TIG lassen is de meest moeilijke vorm van lassen, dit komt omdat, in tegenstelling tot elektrode en MIG/MAG, je hier ook nog een vuldraad bij moet doen van hetzelfde materiaal als het las-materiaal en je een pedaal hebt om de stroom mee te bepalen. Of met een knop op de TIG-toorts.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 23:39 uur.
 
RowdyCross 23-10-2008 23:43 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


bullshit, je moet 2 handen en je voet gebruiken, je moet regelen: de stroomsterkte, de afstand van de hittebron, de toevoer van het materiaal.

Zelfs wikipedia zegt dat het de moeilijkste methode is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassen
[...]



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 23:39 uur.



Ik kan ook op Wikipedia zetten dat Honda's binnen 10 meter nieuwe blok lagers nodig hebt, Wikipiki kan iedereen iets op zetten.


Tig is ook belangrijk dat je je gas voor dat je begint laat vloeien : Pre-flow en ook de Post-flow is belangrijk, omdat je materiaal nog steeds heet is en ook meteen met zuurstof nog een verbinding aangaat.

Je hoek van je electrode moet ook goed zijn, je hoek van je handen tegenover je werkstuk, je hoek van je toevoeg materiaal, je stroomsterkte die je regelt door middel van voetpedaal.

Boeie, al het lassen is gewoon ervarings werk, elke boer kan het leren, gwn oefenen oefenen en oefenen.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Niek de Wildt 30-10-2008 21:42 Print reply
Posts: 7168
UPDATE
 
.puch_chopper 30-10-2008 21:48 Print reply

Posts: 7851
nicee
 
NilsHonda 30-10-2008 21:55 Print reply

Posts: 306
Kan niet wachten om te zien hoe hij gaat lopen.
 
Honda's lekken niet, ze markeren alleen waar ze gestaan hebben.
TECstar 30-10-2008 22:34 Print reply

Posts: 4664
vlot het er al n btj mee?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Banaan 30-10-2008 22:39 Print reply

Posts: 5725
Toffe plannen heb jij!

En een toffe brom!
 
Joel_koningslust 30-10-2008 22:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Tog lassen kan iedereen, is echt heel makkelijk, nog makkelijker als electrodenlassen, en dat kan bijna elke boer


er is een verschil tussen kunnen lassen en kunnen lassen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 30-10-2008 22:49 Print reply

Posts: 13830
TIG is best gemakkelijk maar je moet het ff door hebben, ik vind het nu ook gemakkelijker als MIG of electrode.

met tig kan je mooi met de knop in gedrukt (upslope) even kijken waar je zit, en dan los laten voor de volle stroom. bij electrode of mig moet je gelijk goed zitten.

en je moet even de feeling krijgen hoeveel draad je er telkens bij doen moet, en dat ding een beetje van de wolfram punt zien te houden.

TIG is ideaal, geen kabaal, geen gespetter, gewoon relaxd lassen. en je krijgt altijd een mooie smalle gladde las, bij mig heb je gouw van die bolle lelijke plak dingen.

en bij electrode zit je altijd met slak insluiting te kutten, en dat slak er altijd afbikken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 1-11-2008 16:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
TIG is best gemakkelijk maar je moet het ff door hebben, ik vind het nu ook gemakkelijker als MIG of electrode.

met tig kan je mooi met de knop in gedrukt (upslope) even kijken waar je zit, en dan los laten voor de volle stroom. bij electrode of mig moet je gelijk goed zitten.

en je moet even de feeling krijgen hoeveel draad je er telkens bij doen moet, en dat ding een beetje van de wolfram punt zien te houden.

TIG is ideaal, geen kabaal, geen gespetter, gewoon relaxd lassen. en je krijgt altijd een mooie smalle gladde las, bij mig heb je gouw van die bolle lelijke plak dingen.

en bij electrode zit je altijd met slak insluiting te kutten, en dat slak er altijd afbikken.


oke, mocht ik ooit een mille over hebben, koop ik er een
 
jan-dx11 15-11-2008 19:32 Print reply

Posts: 4931


Waar ken ik dit idee van?? ziet er behoorlijk fries uit

Leuke linknaam heeft die foto btw,


Ow, ik weet het al weer.

http://www.brommerforum.nl/gallery/view/2961
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
driver004 15-11-2008 19:54 Print reply

Posts: 3418
leuke busjes doe je er ook op bestelling maken??

liefste dan van Puch --> honda
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Joel_koningslust 15-11-2008 19:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
leuke busjes doe je er ook op bestelling maken??

liefste dan van Puch --> honda



kan niet. dan moet je de krukas of rotor gaan verbouwen. met zon busje gaat niet

omdat een honda krukas dikker is dan puch
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved