Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Yamaha DTR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Yamaha DTR
Geplaatst door Dirk_yz op 7-7-2008 8:35
Hits Deze gallery is 10073 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha DTR (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood- zwart / 1989
Opgegeven max. vermogen 1 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 100 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
koppelingsdeksel [Toon slechts deze afbeelding]
yz 80 uitlaat [Toon slechts deze afbeelding]
dtr [Toon slechts deze afbeelding]
dtr [Toon slechts deze afbeelding]
dtr [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

bobboiten 7-7-2008 8:41 Print reply

Posts: 2771
Neutraal... vergeet niet het eind resultaat te laten zien
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
stephan777 7-7-2008 9:58 Print reply

Posts: 7259
hot en maak wel een foto als die klaar is:P
 
Dirk_yz 7-7-2008 10:05 Print reply

Posts: 313
ja zal ik doen, over 10 dagen kan ik een project aan maken want dat kan ik nu niet niet dus vandaar dat ie nou effe hier staat
 
kenny77 7-7-2008 17:36 Print reply

Posts: 29286
Hot.
Dat blokje is ook super vet, als je het ooit weg doet laat het me dan even weten
Ik heb het watergekoeld type yz80 blok (1982), zit de zelfde ontsteking op.


edit: hier staan foto's van dat blokje: http://www.brommerfo...allery/view/3487/3/1

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-7-2008 om 17:37 uur.
 
Dirk_yz 7-7-2008 20:48 Print reply

Posts: 313
bedankt maar dat blokje doe ik denk niet weg ik vind hem zelf ook leuk, maar mischien dat ik hem ooit verkoop want ik vind het nieuwe type dt ook erg mooi zit trouwens ook een afgedraaide 3 plaats koppeling in, nu 4 plaats dus, want met 3 platen slipte die de hele tijd maar jij hebt ook een mooi blokje dat is denk nog effe sneller als die van mij of niet? moet je veel aan passen aan je frame om dat eronder te krijgen?
 
kenny77 7-7-2008 21:03 Print reply

Posts: 29286
Ik zou dat blokje ook niet weg doen.
(Dat blokje is fijn omdat dat veel op het orgineel blokje lijkt)
Maar in een yamaha rd80mx zit ook een 4 plaats koppeling die past als het goed is ook zo erin. (deze heb ik in mijn rd50 blokje)
Hoe mijn blok loopt daar heb ik geen idee van, de DT waar het blokje onder zou komen die ga ik verkopen.
Misschien dat dat blokje nog ooit een keer onder mijn rd komt.
Het aanpassen valt wel mee alleen een ophangpunt aan de onderkant maken en dan een radiator er op maken en dan past die als het goed is.
 
Dirk_yz 7-7-2008 21:25 Print reply

Posts: 313
okee das wel mooi dat je er weinig aan hoeft te knoeien om het passend te maken alleen als ik dat filmpje zo ziet valt het toch best op als je dat onder een brommer maakt hij gaat wel echt hard

k heb mijn yz blokje al eens onder mn andere dtr gehad, het liep wel lekker niet zoveel herrie, maar dat was dan wel met een een of andere immi beun bocht, en een 24mm imi keihin. alleen braken alle 4 mn achter tandwiel bouten af, dus moet effe geharde bouten erin doen denk raad ik jouw ook aan als je dat yz blok onder je rd maakt
 
zwarte-beuner 2-8-2008 1:45 Print reply

Posts: 2651
hoe komen jullie tog aan dat yz blok? damm wil ik ook en ja past een yz80cyl zo op een dt80blok? heeft dat veel prestatie winst?
 
brommerloos
Dirk_yz 2-8-2008 19:22 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
hoe komen jullie tog aan dat yz blok? damm wil ik ook en ja past een yz80cyl zo op een dt80blok? heeft dat veel prestatie winst?


een yz 80 cilinder past, maar dan moet je er wel een hebben van nog voor 1980 want daarna worden ze water gekoeld.

er past alleen geen normale DT uitlaat op. je kan wel een dt uitlaat pakken, en er een DT80lc flens op lassen. dan gaat het wel passen.
de aansluiting van het spruitstuk is ook niet van een gewone DT, dat is ook weer hetzelfde als DT80lc

de cilinder is sneller als 110cc autisa en nieuwe type 110cc malossi maar dat licht natuurlijk ook aan de rest van je setup
 
zwarte-beuner 2-8-2008 19:28 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


een yz 80 cilinder past, maar dan moet je er wel een hebben van nog voor 1980 want daarna worden ze water gekoeld.

er past alleen geen normale DT uitlaat op. je kan wel een dt uitlaat pakken, en er een DT80lc flens op lassen. dan gaat het wel passen.
de aansluiting van het spruitstuk is ook niet van een gewone DT, dat is ook weer hetzelfde als DT80lc

de cilinder is sneller als 110cc autisa en nieuwe type 110cc malossi maar dat licht natuurlijk ook aan de rest van je setup


wat voor uitlaat kan ik dan ok het beste op een 110cc nemen?

 
brommerloos
Dirk_yz 2-8-2008 19:31 Print reply

Posts: 313
ik heb een 110 autisa gehad, had ik toen een gianelli voor DT80 op, dat ging prima. malossi heb ik nooit gehad, maar ik denk dat dat ook goed rijd met een gianelli. je kan natuurlijk ook de originele DT uitlaat pakken, dan heb je lekker veel koppel
 
kenny77 2-8-2008 19:35 Print reply

Posts: 29286
Ben je al verder met de DTR?
Ik ga je cilinder verloopig nog niet gebruiken, omdat ik een 125cc honda mb heb gekocht (ook op brommer kenteken).
En dan weet ik nog niet of ik mijn DT dan ga verkopen, dan vind ik het een beetje jammer als ik daar een blok voor ga opbouwen.
Maar als mijn polini cilinder op de RD versleten is, dan ga ik autisa cilinder misschien voor de mijn RD gebruiken, dus ik ben er nog steeds blij mee.
 
Dirk_yz 2-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 313
haha okee:P ga je daar mee op de weg rijden, met 125cc? valt dat niet een beetje veel op?

ik ben al iets verder met mn DTR, voorvork zit er nu in, nieuwe hoesjes erom heen. ik kan nu niet verder, want de kabelboom die ik heb die is gaar. ga binnekort naar Dirk Timmer toe hij heeft er nog wel een paar

die Autisa zal dan voorlopig nog wel in de kast leggen:P want zo'n polini heb je niet zomaar versleten of wel?


 
kenny77 2-8-2008 19:43 Print reply

Posts: 29286
Ja met die 125cc ga ik op de weg rijden , maar ik ga hem alleen gebruiken als "mooi weer brommer", dus niet dagelijks.
Het geluid valt best wel mee.

De cilinder ligt op mijn slaapkamer , misschien dat ik de DT niet weg doe en dan word die al eerder gebruikt, maar dat weet ik nog niet.

Edit: als je weer verder bent , wel weer foto's erop zetten!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-8-2008 om 19:43 uur.
 
Dirk_yz 2-8-2008 19:54 Print reply

Posts: 313
Hoe hard loopt zoiets eigenlijk op top?

Ik maak weer foto's als ik een eindje verder bent
k zit nog wel te twijfelen wat voor banden ik eronder doet, wat zou jij doen? gewoon cross banden met noppen, of slicks, of dat er tussen in?


 
kenny77 2-8-2008 20:11 Print reply

Posts: 29286
Hoe hard dat loopt geen idee, ik heb er alleen nog maar bij mij in de straat gereden, trekt wel leuk op het achterwiel als je in de 1 gas geeft.

Voor de banden zou ik een soort off-the-road banden op doen, dus niet echte cross banden , maar gewoon wegnoppen banden zegmaar.
Dat rijd veel fijner (heb je ook meer grip dan als echte cross banden op de weg dan), en je kan er dan ook nog eens mee in de modder rijden, met slicks slip je dan alle kanten uit.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-8-2008 om 20:11 uur.
 
kenny77 8-9-2008 14:50 Print reply

Posts: 29286
Hoe staat het met de DTR?
 
ikkejw 8-9-2008 14:57 Print reply

Posts: 9886
hot, DTR is tof.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 9-9-2008 20:31 Print reply

Posts: 29286
Jippie, ik heb een zuiger gevonden voor de 110 autisa cilinder.
Voor maar 25 euro.
Dus binnekort het 80 blok eronder.



(De vlekken zijn vet resten)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-9-2008 om 20:34 uur.
 
Dirk_yz 14-9-2008 14:35 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jippie, ik heb een zuiger gevonden voor de 110 autisa cilinder.
Voor maar 25 euro.
Dus binnekort het 80 blok eronder.

afbeelding

(De vlekken zijn vet resten)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-9-2008 om 20:34 uur.


mooi man wat voor uitlaat eronder? ga je lekker hard strakts
 
kenny77 16-11-2008 22:46 Print reply

Posts: 29286
Nog bezig geweest met je dtr?

Ik heb het 80 blok ook aan het lopen.
Toenet heb ik het eerste test ritje gemaakt.
Hij starte ook nog in een kick.

Loopt best wel fijn.

En natuurlijk ook een heel stuk meer koppel dan mijn 50 blokje, er zit alleen nog een veel te grote sproeier is maar dat vind ik wel best voor het inrijden.
 
Dirk_yz 19-11-2008 21:16 Print reply

Posts: 313
okee mooizo ja wat voor uitlaat en carb heb je erop?
ik had toen een 24mm vlak, en een gianelli 80 uitlaat, ging toen ook wel lekker

men dtr heb ik al een heeeel stuk verder, hij loopt ook al. wel met 18mm en electrische onsteking. ben net bezig geweest met de knipperlichten, maar als ik het knopje omduw dan gaan ze allemaal branden het relais is denk ik dood.

zal binnekort is foto's neerzetten
 
kenny77 19-11-2008 22:20 Print reply

Posts: 29286
Zal wel leuk lopen of niet.
Foto's zijn leuk ja.

Ik heb nu 16mm( klein) carb en immi 70cc pijp , niet zo goed dus, orginele 80 uitlaat heb, maar die paste niet zo goed.
Dus deze moet nog verlast worden.
Maar opzich loopt die nu al een stuk beter als met het 50 blok, en hij ziet er nu ook lekker orgineel uit.
En ook een DTR ontsteking erop.

Komt wel een keer 24mm carb en gianelli 80 uitlaat, dan zal die nog wel beter lopen,maar voorlopig vind ik het wel best zo.
 
Dirk_yz 20-11-2008 16:37 Print reply

Posts: 313
als er mensen stemmen, kan je dan ook zeggen waarom mischien heb ik er nog iets aan
 
kenny77 20-11-2008 17:41 Print reply

Posts: 29286
Hot, omdat die gewoon tof is.

(ik weet niet of je er iets aan hebt )
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved