Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Caféracerdag '08 Achterveld |
Geplaatst door |
Vehikel op 6-7-2008 23:10 |
Hits |
Deze gallery is 1890 maal bekeken. |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 3
|
|
Nee, ik heb ff een tank en een zitje opgezocht, want ik wilde wel per 2wieler naar Achterveld.
Ben ook nog ge-interviewd door Moto-GP presentator Diederik
|
|
|
Heel bijzonder deze dag was deze fiets met een V-twin motor, waarvan 1 cilinder 2takt is en de ander 4takt.
Nog leuker is, is dat dit geen foto is, maar een filmpje :P
Extra info:
het is een v-twin motor, beide cilinders worden gesmeerd door mengsmering, ook lopen ze allebei op mengsmering (daarom rookt ie zo). Die 4takt bouwt zeer veel druk op in het carter, wat als een hele goede compressor werkt voor de 2takt.
Ik dacht dat de cilinderinhoud van die 4takt 2x zo groot als die van de 2takt. Omdat de 2takt 2x zo veel vebrandingen heeft heffen ze elkaar op was het idee.
Uit de 2takt komt uiteraard een expansiepijp, na die expansie komt de 4takt bocht erbij en gaan alle uitlaatgassen door 1 demper.
Klik op het vierkantje hieronder!
|
|
Pagina 3 van 3
|
Pagina 1 van 1
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
RXBaz |
6-7-2008 23:24 |
Posts: 1879 |
coole shit, vooral die appie :P wat voor n blok hangt er nu onder?
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Vehikel |
6-7-2008 23:29 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
coole shit, vooral die appie :P wat voor n blok hangt er nu onder?
Een folan blok
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
S1lv3r |
6-7-2008 23:30 |
Posts: 5213 |
Zo'n gt750 heeft me vader ook gehad
En die triton is wel érg gaaf!
|
|
|
|
Vehikel |
6-7-2008 23:33 |
Posts: 2903 |
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
stephan777 |
7-7-2008 12:51 |
Posts: 7259 |
mooi mooi vooral die opgevoerde appie
|
|
|
|
Tombrom |
7-7-2008 12:51 |
Posts: 15925 |
nice.
maar die 1 cyl 2t en 1 cyl 4t heb je daar meer info over?
|
|
|
|
Vehikel |
7-7-2008 13:16 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
nice.
maar die 1 cyl 2t en 1 cyl 4t heb je daar meer info over?
Een beetje :P het is een v-twin motor, beide cilinders worden gesmeerd door mengsmering, ook lopen ze allebei op mengsmering (daarom rookt ie zo). Die 4takt bouwt zeer veel druk op in het carter, wat als een hele goede compressor werkt voor de 2takt.
Ik dacht dat de cilinderinhoud van die 4takt 2x zo groot als die van de 2takt. Omdat de 2takt 2x zo veel vebrandingen heeft heffen ze elkaar op was het idee.
Uit de 2takt komt uiteraard een expansiepijp, na die expansie komt de 4takt bocht erbij en gaan alle uitlaatgassen door 1 demper.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Erik 39 |
7-7-2008 13:29 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Een beetje :P het is een v-twin motor, beide cilinders worden gesmeerd door mengsmering, ook lopen ze allebei op mengsmering (daarom rookt ie zo). Die 4takt bouwt zeer veel druk op in het carter, wat als een hele goede compressor werkt voor de 2takt.
Ik dacht dat de cilinderinhoud van die 4takt 2x zo groot als die van de 2takt. Omdat de 2takt 2x zo veel vebrandingen heeft heffen ze elkaar op was het idee.
Uit de 2takt komt uiteraard een expansiepijp, na die expansie komt de 4takt bocht erbij en gaan alle uitlaatgassen door 1 demper.
Das echt gruwelijk, verzin het maar eens ;p
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Vehikel |
7-7-2008 15:14 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Das echt gruwelijk, verzin het maar eens ;p
Idd, mooi stukje techniek
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
markRD |
7-7-2008 15:59 |
Posts: 1181 |
Geweldig!!!!
Als ik het dus goed begrijp werkt het carter van de 4 takt als een drukvulling om het carter van 2-takt te vullen?! (met membraaminlaat??, en op basis van een rs250, rgv250 blok??)
En ik wist niet dat er luchtgekoelde gt750's waren.
Verders, leuk dat je de foto's hierop zet!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-7-2008 om 16:01 uur.
|
|
|
|
DoDo-tomos |
7-7-2008 16:01 |
Posts: 1842 |
ding is gebouwd door jerry vd heiden, goede vriend van me pa.
heeft toen een heel artikel in de kickstart gestaan.
stiefpa van derby_gpr_nude was dat trouwens
Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 7-7-2008 om 16:03 uur.
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
Vehikel |
11-7-2008 14:36 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Geweldig!!!!
Als ik het dus goed begrijp werkt het carter van de 4 takt als een drukvulling om het carter van 2-takt te vullen?! (met membraaminlaat??, en op basis van een rs250, rgv250 blok??)
En ik wist niet dat er luchtgekoelde gt750's waren.
Verders, leuk dat je de foto's hierop zet!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 7-7-2008 om 16:01 uur.
Jep Er kwam een leuk geluidje uit :P
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 1
|
|